HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

MaxxMark

Citaat van: CineSmurf op januari 10, 2010, 17:28:47
Dat is mijn gevoel nu precies ook. Ik heb mijn popcornhour vervangen door een Dune, met het idee dat ik nu een video/audiofiel apparaat zou hebben, maar het valt gewoon bitter tegen. Hij converteert de nieuwe geluidsformaten - wat belangrijk voor mij was, maar daar is ook alles mee gezegd. Qua video vind ik 'm aardig, maar bijvoorbeeld bij lange na niet zo snel als de yuixx.

Daarnaast toch weer van die irritaties (ik kan nog steeds geen bestanden benaderen op mijn readynas, terwijl mijn pch daar gewoon bijkomt).

Wellicht komt ie ooit nog...

Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat dat probleem al opgelost was aangezien je niet meer reageerde in jouw topic.

Ik heb ook een ReadyNAS staan (Pro Pioneer) en heb er totaal geen problemen mee (zowel NFS als SMB).

Welke ReadyNAS heb jij staan?
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

CineSmurf

Deze heb ik: http://www.informatique.nl/551221

Ik snap er ook helemaal niets van. Als upnp kom ik er wel bij, maar dan herkent ie een hoop niet. Ik zal mijn topic weer eens tot leven roepen. Had het eigenlijk al een beetje opgegeven...
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Moony

Iemand al last gehad van buffer-underruns?

Ik had bij het kijken van M2TS dat het geluid er plotseling mee stopt, alle 3 de geluidssporen doen niets meer.
Na wat switchen tussen de audio sporen en wat heen en weer gezap qua speeltijd doet alles het weer normaal, resultaat is wel een enorm lipsync probleem van ruim een halve seconde.
Via "info" zie ik op de onderste regel staan" buffer underruns: 73"
Lijkt me een fout in het bestand?

BarcoCRT

Citaat van: Moony op januari 12, 2010, 22:04:13
Iemand al last gehad van buffer-underruns?

Ik had bij het kijken van M2TS dat het geluid er plotseling mee stopt, alle 3 de geluidssporen doen niets meer.
Na wat switchen tussen de audio sporen en wat heen en weer gezap qua speeltijd doet alles het weer normaal, resultaat is wel een enorm lipsync probleem van ruim een halve seconde.
Via "info" zie ik op de onderste regel staan" buffer underruns: 73"
Lijkt me een fout in het bestand?
Nee hoor, betekent gewoon dat de gewenste data niet snel genoeg aangeleverd kan worden. Bijv als RAR/PAR op de disk bezig is waar ook de film op staat.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Moony

Hmm, op de harddisk staan alleen de filmbestanden, deze harddisk is in een Sharkoon aangesloten op de Dune met een E-Sata kabel.
Dus geen andere acties bezig tijdens het afspelen van de film.
De harddisk is "slechts" 5400RPM, de max videobitrate was 45mbps; dat moet (zeker via E-Sata) toch makkelijk kunnen eigenlijk?

riwi

Citaat van: Moony op januari 12, 2010, 22:16:24
Hmm, op de harddisk staan alleen de filmbestanden, deze harddisk is in een Sharkoon aangesloten op de Dune met een E-Sata kabel.
Dus geen andere acties bezig tijdens het afspelen van de film.
De harddisk is "slechts" 5400RPM, de max videobitrate was 45mbps; dat moet (zeker via E-Sata) toch makkelijk kunnen eigenlijk?

45mbps is wel meer dan de max bij bluray (40mbit) . Dus of het 'makkelijk' moet kunnen betwijfel ik. Maar het is zeker mogelijk.

Moony

45mbps was ook max volgens het info scherm, average was 33 geloof ik.
Is een remux van een Blu-Ray...had hier vorige week ook al dezelfde audioproblemen mee bij de 15e minuut ofzo, heb de film toen maar afgezet want kreeg het niet goed; speelde toen met de fabrieksfirmware op de Dune.
Afgelopen weekend toch maar de laatste beta-firmware op de Dune gezet en nu speelde deze film dus wel goed tot de 62e minuut, weer dezelfde audioproblemen, maar na 2 minuten was het weer over.
Blijft vreemd.

MaxxMark

Ik heb zelf maar 1x buffer under runs gehad. Dat was op het moment dat mn server allemaal files aan het checken was en ik tegelijkertijd een m2ts wilde kijken :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

papaleo

Citaat van: riwi op januari 10, 2010, 16:13:36
Ik heb nooit last van de ruis.
Ik had eerst wel dat ik soms geen HDMI sync meer kreeg. Sinds de betere HDMI kabels en het verder uitelkaar aansluiten op de HDMI switch heb ik dat minder vaak, maar het is nog niet compleet opgelost.
Ik heb het gevoel dat het sync probleem meer optreedt als ik 1080p59.94 heb ingesteld dan als ik 1080p23.976 heb ingesteld.

Het is voor mij nu wel werkbaar gelukkig, maar ik hoop wel op verbetering dmv firmware voor de Dune.

Ik heb precies dezelde ervaring....absoluut geen ruis maar wel eens geen beeld.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Starred

Ik krijg de laatste tijd op eens vaker geen beeld via hdmi 1080p/24 :notify:

Kjelt

Citaat van: Moony op januari 12, 2010, 22:59:08
Is een remux van een Blu-Ray...had hier vorige week ook al dezelfde audioproblemen mee bij de 15e minuut ofzo, heb de film toen maar afgezet want kreeg het niet goed; speelde toen met de fabrieksfirmware op de Dune.
Afgelopen weekend toch maar de laatste beta-firmware op de Dune gezet en nu speelde deze film dus wel goed tot de 62e minuut, weer dezelfde audioproblemen, maar na 2 minuten was het weer over.
Blijft vreemd.
Remux'en kun je echt niets zinnigs over zeggen, dat hangt van de maker af en de gebruikte software. Als een 1:1 BD iso file het niet doet dan wordt het relevant. Je geeft zelf al aan dat de file eerder problemen gaf, zal mij niets verbazen als deze file bij andere mediaplayers helemaal over zijn nek gaat.

hully

Kan iemand mij uitleggen hoe ik een fatsoenlijke verbinding maak tussen dune 3.0 en mijn pc (met mijn nas gaat vlekkeloos, maar met pc kan ik alleen nog maar via upnp maar dan ziet hij nauwelijks wat). Wat moet ik nu invullen als server en path en gebruiksnaam en wachtwoord als ik mijn pc wil linken via smb bijv? Heb van alles geprobeerd, maar het lukt me niet....

MaxxMark

Ik heb op mijn mijn windows 7 machine een map gedeeld zijne:  "E:\Muziek". Ik heb een wachtwoord ingesteld staan voor mijn gebruikersnaam (Mark) en heb deze gebruiker rechten gegeven op de hsare.

Uitgaande van dat je je share dus correct hebt ingesteld op je windows machine moet het volgende werken (want het werkt bij mij :) ) :
name:  m
type: smb
server: 192.168.0.2
folder: muziek
user: mark
password: <wachtwoord> ;)

hully

aha, alvast dank, nog een paar vraagjes:

hoe vind ik het ip adres van mijn pc? (neem aan dat je dat als server invoert?)

en wat bedoel je precies met 'ik heb een wachtwoord ingesteld staan voor mijn gebruikersnaam?'

en met 'heb deze gebruiker rechten gegeven op de share'

waar doe ik dat? Ik bedoel is het een algemene gebruikersnaam met ww voor windows of alleen voor het delen?

MaxxMark

Dat zijn eigenlijk wel heel elementaire windows vragen die niet echt thuishoren (google is your friend!).

Maar omdat ik een hekel heb aan mensen die alleen maar doorverwijzen naar google een paar opweghelpertjes:

IP adres: kijk in bij je netwerk instellingen (configuratiescherm -> netwerk  en dubbelklik op de actieve connectie en klik op details)
Wachtwoord: dat ik een wachtwoord op mijn gebruikersnaam heb staan. In windows heb je een gebruikersnaam. Deze kan een wachtwoord hebben. Instellen kan bij configuratiescherm->useraccounts en dan "maak wachtwoord aan"
Gebruikersrechten: bij het sharen van een map kan je opgeven welke rechten voor welke gebruiker gelden (lees rechten,schrijf rechten, etc). Hier moet je zorgen dat de juiste rechten toegekend zijn. ( rechtermuisknop op map -> properties, kies tabblad sharing)

En als laatste: ja het gaat om het algemene gebruikersnaam met ww. Tenzij je anders heb opgegeven bij het sharen van een map

hully

vind het echt DUNE 3.0 vragen hoor ...  ;)

heb het IP adres van mijn pc ingevoerd (192.168.0.106); heb een map video (d:\downloads\video) gedeeld met de user Sander (dat is mijn enige windows gebruikeraccount,  tegelijk administrator, geen wachtwoord).

In de dune 3.0 ingevuld:

naam: PC
type: SMB
server: 192.168.0.106
folder: video
user: Sander
password: (leeg gelaten)

netword resource not accesable (of zoiets...)

GerritZ

Citaat van: hully op januari 13, 2010, 14:37:45
vind het echt DUNE 3.0 vragen hoor ...  ;)

heb het IP adres van mijn pc ingevoerd (192.168.0.106); heb een map video (d:\downloads\video) gedeeld met de user Sander (dat is mijn enige windows gebruikeraccount,  tegelijk administrator, geen wachtwoord).

In de dune 3.0 ingevuld:

server: 192.168.0.106
user: Sander
password: (leeg gelaten)

netword resource not accesable (of zoiets...)

User al geprobeerd zonder hoofdletter? Bij Windows XP en Server 2003 is de login naam niet hoofdletter gevoelig, wachtwoord wel !
Dus is weet niet goed hoe de Dune hier mee om gaat.......

MaxxMark

Ik denk dat het niet werkt op die manier met een username zonder wachtwoord. Je moet dan volgens mij de map sharen als zijnde een "guest" en niet als user "sander" en je moet dan geen gebruikersnaam en wachtwoord invullen op de dune.

Citeervind het echt DUNE 3.0 vragen hoor ... ;)

Mwa, het komt misschien pas nu je een dune hebt naar voren, maar het zijn écht vooral windows 'problemen'

GerritZ

Citaat van: MaxxMark op januari 13, 2010, 15:16:49
Ik denk dat het niet werkt op die manier met een username zonder wachtwoord. Je moet dan volgens mij de map sharen als zijnde een "guest" en niet als user "sander" en je moet dan geen gebruikersnaam en wachtwoord invullen op de dune.

Mwa, het komt misschien pas nu je een dune hebt naar voren, maar het zijn écht vooral windows 'problemen'

Guest account wel even aanzetten, staat standaard uit.

hully

Citaat van: MaxxMark op januari 13, 2010, 15:16:49

je voelt de volgende windows-dune vraag al aankomen: hoe share ik hem in hemelsnaam als guest?

MaxxMark

;D

Daarvoor is het van belang te weten welke windows versie je hebt.
XP naar Vista is er een hoop veranderd en van Vista naar Win7 is er ook een hoop veranderd, dus dat is wat lastig te beantwoorden.

Het zou in ieder geval ergens moeten zitten onder:
- rechter muis op folder
- share tab blad

Msischien dat er ergens een advanced tab zit waarbij je rechten kunt aangeven.

Wat je uiteraard ook kunt doen is gewoon je gebruikers account een wachtwoord geven (wat op zich niet eens zo een heel erg slecht idee is).

hully

heb nu de map video (d:\downloads\video) in windows 7 op delen met 'gast' gezet (alleen lezen);

in de dune:

server: 192.168.0.106 (zijne ip adres van mijn pc)
user: (niets)
wachtwoord: (niets)

resultaat: network resource not accesable....

Starred

Wordt het inmiddels geen tijd dit topic te verplaatsen naar iets als 'het algemene/grote D3.0 draadje' ofzo  :music:

MaxxMark

Mjah, en dan zou eigenlijk alle nuttige info ge'digest' moeten worden tot 1 grote OpeningsPost met alle belangrijke/nuttige/relevante informatie.

Maarja, wie heeft daar zin in ::)

@hully: Heb je toevallig een andere pc thuis aan het netwerk hangen waarmee je kunt kijken of die wél op de share kan komen (door naar \\192.168.0.106\video\ te gaan met de verkenner)

En zoals gezegd, het is niet toevallig "Video" ipv "video" ?

hully

ik heb een laptop dus ga het vanavond proberen; i.i.g. bedankt voor je hulp tot dusver!

(het is overigens gewoon met een kleine letter video).