HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

riwi

Citaat van: Sado op december 30, 2009, 13:57:17
Geen probleem? Volgens mij spelen jouw analoge uitgangen dan op 2 kanaals (bij Bitstream ipv Decode).

Ik heb hem nu op bitstream staan (de digitale output !) en de analoge uitgangen doen allemaal mee zo te horen (speel een DTS-HD MA track nu via analoog uit naar de Lexicon mc4).
Ook spdif laat echt DTS zien in het display van de lexicon

riwi

Supra heeft ook eigenlijk een goede naam kwa HDMI kabels.

Jammer dat het niet geholpen heeft.

Kan je de kabel nog meer 'vrij' leggen van de andere kabels?

Ik snap bij mij ook niet hoe het precies zit.

Als ik de tvix en de Dune beide aan zet (beide met Monster 750) dan krijg ik op de Dune geen beeld meer bij 1080p/60 (soms wel, soms niet). Met de Supra  kabel op de Dune kreeg ik helemaal geen beeld met 1080p/60.

Sado

Citaat van: riwi op december 30, 2009, 14:07:47
Ik heb hem nu op bitstream staan (de digitale output !) en de analoge uitgangen doen allemaal mee zo te horen (speel een DTS-HD MA track nu via analoog uit naar de Lexicon mc4).
Ook spdif laat echt DTS zien in het display van de lexicon

Ik heb de digitale uitgangen ook op Bitstream staan voor DD en DTS op coax. Mijn Lexicon MC-12 maakt hier iets prachtigs van. Tegelijk switch ik op een tweede ingang naar de analoge inputs voor een A/B en dan is de analoog zwaar ondermaats bij een DTS HD MA.

Zet ik de instelling op Decode, dan spelen de analoge uitgangen echter WEL prima bij een TrueHD cq. DTS MA track. Dan is duidelijk te horen dat er 5.1 over heen wordt gejaagd, waar dat bij de instelling Bitstream (bij mij) NIET het geval is. 'k denk dat er maar 2 kanalen worden ge-output. En dat klinkt beduidend minder.

J.A.F._Doorhof

Mail anders even met Annewiek, de Oehlbach kabels die we leveren draaien perfect.
Maar ook de Geffen lijkt het te doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Roeland

Citaat van: jowi op december 30, 2009, 14:55:48
Zit even te twijfelen wat te doen. Het is stukken minder nu, maar niet 100% weg... ik mail in ieder geval wel even voor de prijzen.

Even hardop denkend, in feite moet de Prime de kabel tot aan de tv 'aansturen', dus hoe korter de kabel hoe makkelijker het zal gaan. Ik neem aan, als ik de kabel niet over 6 meter naar de Kuro laat lopen, maar bijv. maar 1 meter naar een HDMI receiver, dat dan de Prime alleen die 1 meter naar de receiver voor zijn rekening neemt, en vervolgens de HDMI receiver het lange stuk naar de tv?

Maar... ik heb geen HDMI receiver :hmmm: maar wat als ik zoiets fake, met bijv. een el-cheapo (powered!) HDMI splitter ofzo? Als het maar goedkoper is dan een kabel zou je zeggen? Is dat misschien een idee?

Tsja blijft behelpen van het probleem
Dit misschien een mogelijkheid http://kabeltje.com/hq-hdmi-13b-versterker-p-958.html

Zag dat er nog goedkopere waren http://kabeltje.com/hdmi-apparatuur-hdmi-versterkers-c-14_275_278.html

Helaas met andere geen ervaring

J.A.F._Doorhof

we hebben er zelf een PSM signal enhancer tussen dus dat werkt niet helemaal zoals je schetst.
We gaan met 1 mtr HDMI naar een switch, vanaf daar met 1 mtr naar de signal enhancer, en dan met 7 mtr naar de projector.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

riwi

Citaat van: jowi op december 30, 2009, 15:08:53
Dat is waar, maar ik heb eigenlijk niet zo'n zin om voor letterlijk honderden euro's aan kabels te gaan zitten uitproberen terwijl het echte probleem IN het apparaat zit... ook al is het met 'een' kabel op te lossen. Vind die kabel maar eens.

Heb trouwens op MPC ook melding gemaakt, er was meteen al iemand die dat ook herkende en odnerschreef. Eens kijken of HDI het oppikt.

Is ook te gek voor woorden. Gokken met een dure hdmi kabel is ook niet echt een oplossing. Ik vind ook dat HDI het moet oplossen. Ik ben alleen bang dat het hardware is en niet met firmware te repareren.

Ik heb nog een oude octava hdmi switch liggen hier. Misschien kan je zoiets regelen desnoods alleen als test.

Sado

Citaat van: jowi op december 30, 2009, 15:08:53
Heb trouwens op MPC ook melding gemaakt, er was meteen al iemand die dat ook herkende en odnerschreef. Eens kijken of HDI het oppikt.

You're welcome  ;D

Donat

Citaat van: riwi op december 30, 2009, 14:14:08
Ik snap bij mij ook niet hoe het precies zit.

Als ik de tvix en de Dune beide aan zet (beide met Monster 750) dan krijg ik op de Dune geen beeld meer bij 1080p/60 (soms wel, soms niet). Met de Supra  kabel op de Dune kreeg ik helemaal geen beeld met 1080p/60.

Dit doet een belletje rinkelen, ik heb ergens gelezen (denk hier op het forum) dat sommige weergave toestellen (beamers, plasma's) niet gebruikmaken van één HMDI interface chip per aansluiting maar die bv 2 HMDI aansluitingen laten aansturen door één HDMI Driver chip.

Probeer misschien eens i.p.v. HDMI 1 & HDMI 2 ingang de eerste en de laatste te nemen. T'is maar een gokje.

Mvg,
-Kuro KRP-500A - DCS580 surround setje - Dune BD Prime 3.0-

Roeland

Citaat van: jowi op december 30, 2009, 15:46:53
ah ok ja nu zie ik het :D
Misschien een idee als anderen er ook even reageren, om de boel wat kracht bij te zetten? :dry:

Done

Moony

Als ik de digital audio decoding op 'Bitstream' laat staan dan heb ik geen center geluid uit de analog-out van de Dune. (hierover loopt deze tread al: http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=22177)
Maar als ik deze instel op 'PCM decode' dan heb ik wel weer center geluid maar de sub blijft dan stil, zelfs al draai ik deze vol open. Hij krijgt dus geen signaal via de LFE uitgang.
Analog-out blijft dus niet goed (ook veel te zacht qua volume bij beide instellingen en ik twijfel of de decoding wel goed gaat, lijkt wel ouderwetse ProLogic).

Positief punt bij mijn Dune is dat tot dusver alle files worden afgespeeld en dat het beeld erg goed is zonder artifacts of storingen (met de bijgeleverde HDMI kabel).

J.A.F._Doorhof

zou moeten werken, dat zijn kabels die in principe overweg kunnen met wat mindere bronnen.
Custom installer

riwi

Citaat van: Donat op december 30, 2009, 16:09:47
Probeer misschien eens i.p.v. HDMI 1 & HDMI 2 ingang de eerste en de laatste te nemen. T'is maar een gokje.
Ik zal het proberen. Mijn Marantz switch heeft 6 inputs.
Ik heb nu
1 = Oppo
2 = Humax
3 = Dune
5 = Tvix
4 en 6 zijn ongebruikt momenteel. Ik kan de tvix eens op 6 zetten bv.

Citaat van: Moony op december 30, 2009, 16:23:50
Maar als ik deze instel op 'PCM decode' dan heb ik wel weer center geluid maar de sub blijft dan stil, zelfs al draai ik deze vol open. Hij krijgt dus geen signaal via de LFE uitgang.

Weet je 100% zeker dat je de 6 analoge kabels goed hebt lopen? Op de Dune is de center / sub kwa kleur gewisseld tov de versterker kant. Jowi had dat ook opgemerkt. Als dat het niet is begrijp ik niet goed hoe jouw probleem veroorzaakt wordt.

kermit

Vandaag een Onkyo HDMI versterker gekocht na lang twijfelen. Mijn vorige versterker is defect geraakt.Dus moest ik een andere kopen.  Ik wil natuurlijk ook gebruik maken van de nieuwe geluidsformaten. En guest what?? Mijn HDDune geeft problemen HDMI handshake met de Onkyo. Nog nooit eerder gehad in de vorige situatie. Dus even een el cheapo kabel van 12,00 euro erop gezet en mijn dure kabel verwijderd. En ja hoor perfect beeld.  :D. Probleem opgelost.  

riwi

Mooi kermit. Was de Sony kapot gegaan? Jammer. Maar de Onkyo is vast mooier en beter :)
Er zat bij de Dune ook een kabeltje bij. Heb je die niet geprobeerd? Of gaf die juist problemen met de Onkyo ertussen?

kermit

Citaat van: riwi op december 30, 2009, 19:08:43
Mooi kermit. Was de Sony kapot gegaan? Jammer. Maar de Onkyo is vast mooier en beter :)
Er zat bij de Dune ook een kabeltje bij. Heb je die niet geprobeerd? Of gaf die juist problemen met de Onkyo ertussen?
Het was niet de bedoeling om een nieuwe versterker te kopen want ik was best tevreden met de Sony. Het was echt over met de Sony.  :( Maar idd is Onkyo top.Ik heb een een aantal goedkope hdmi kabels van 2 meter thuis. Een paar zijn van de ps3 en de andere zijn el cheapo. Maar ik kreeg af toe beeld met de dune en dan weer niet. Toen ik heb ik de 2 meter dure kabel verwisseld voor de goedkope. Toen was alles ok.

destroyer2usa

Citaat van: jowi op december 30, 2009, 15:41:17
Nou ik kijk wel even wat ik ga doen. Ben het even helemaal zat met dat ding.

Ander vraagje, mijn Dune had intern een USB stikkie met 2GB als geheugen, dit schijnt de Prime niet te hebben (gezien de melding tijdens het firmware upgraden)
Is dit nu anders opgelost ofzo? Wat is de reden daarvan?

Zit standaard in de prime 3.0 die 2 GB geheugen (voor bd-live o.a.), ook in mijn beta first run apparaat zit dat erin.....maar er zijn vorige maand abusievelijk door HDI een aantal Base en klaarblijkelijk dus ook Primes uitgeleverd waarbij vergeten is die 2 gig geheugen te activeren. Schijn je zelf te kunnen??...volgens mij als je googled op Prime en avsforums vind je een forumlink waar ergens door duneplayer.com wordt uitgelegd hoe dat moet....

Trouwnes net mijn prime 3.0 eens hard vastgezet op 1080p 59.94 en wat 1080p filmtrailers afgespeeld...ik zie geen beeldfouten dus lijkt mijn hdmi kabel (is ook maar 2 meter) wel in orde.

Viel mij wel op dat die files dan niet zo scherp en soepel lopen als met auto frame rate on..dan speelt ie die prachtig op 1080p 23.976 en dat ziet er dan toch soepeler en scherper uit...

Over scherper gesproken...slightly OT: Ben van het weekend Avatar 3D wezen kijken in Metropolis in Antwerpen..en wat is dat beeld dan slecht als je mijn wellicht te scherpe en felle beeld van mijn philips ledpro 46pfl9704 gewend bent...bijkomend probleem is ook met die nieuwe 3d technieken ik dat niet zie 3D...volgens mijn oogarts zijn mijn hersenen te slim en hebben door dat het nep is....) Ik wacht definitief voortaan op de bluray versies van die toppers....Beeld in bios vind ik te slecht...)

Prime

papaleo

Er is weer nieuwe (beta) fw voorhanden,maar nu heb ik deze binnengehaald en wil mijn Prime er mee upgraden....máár mijn Prime weigerd deze te herkennen als een bruikbare file?  :eh:

http://dune-hd.com/firmware/bdprime/dune_firmware_bdprime_sony_091229_1411_beta.dff

Iemand hetzelfde probleem?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

svmnb

Mis ik trouwens iets zonder onboard usb stick in mijn Base 3.0 als ik geen BD live gebruik? Kun je er verder nog iets mee?
Iemand al de laatste firmware geprobeerd op de Base 3.0?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Moony

Citaat van: jowi op december 30, 2009, 16:32:59
Check ook je bron. Ik heb een aantal (muziek) video's die gewoon stereo (2.0) zijn, en aangezien de Dune's geen bass management hebben, zul je dus NOOIT de subwoofer analoog horen... alleen L+R. Zet je hem dan op digitaal dan gaat het weer goed (logisch, de receiver doet dan bass management)

Met DD 5.1 komt ook nog wel eens voor dat er 5.1 staat, maar dat het 5.0 is... meestal echter gaat 5.1 materiaal analoog gewoon prima.
Ik heb echt veel verschillende bestanden geprobeerd maar het blijft hetzelfde....of ik heb geen center, of ik heb geen LFE.

Citaat van: riwi op december 30, 2009, 18:09:39
Weet je 100% zeker dat je de 6 analoge kabels goed hebt lopen? Op de Dune is de center / sub kwa kleur gewisseld tov de versterker kant. Jowi had dat ook opgemerkt. Als dat het niet is begrijp ik niet goed hoe jouw probleem veroorzaakt wordt.
Ja, ik heb zelfs een andere kabel geprobeerd maar het blijft hetzelfde. Mij was idd ook al opgevallen dat de center en LFE aansluitingen andersom zijn.

En hoe kan ik zien of er bij mij wel 2Gb geheugen in zit?

BeNoOne

Citaat van: jowi op december 30, 2009, 20:46:07
36 bit?!?

Dat is denk ik idd het probleem. Ik zie op mijn versterker dat de kleur diepte 12bit is ipv 8bit bij mijn andere apparaten. Dit geeft dus een aanzienlijke verhoging van de bandbreedte. Ik heb overigens geen probleem met 1m naar mijn versterker en 7m naar mijn projector.

riwi

Citaat van: papaleo op december 30, 2009, 20:21:51
Er is weer nieuwe (beta) fw voorhanden,maar nu heb ik deze binnengehaald en wil mijn Prime er mee upgraden....máár mijn Prime weigerd deze te herkennen als een bruikbare file?  :eh:

http://dune-hd.com/firmware/bdprime/dune_firmware_bdprime_sony_091229_1411_beta.dff

Iemand hetzelfde probleem?

Waar komt dat sony vandaan?
Ik heb deze http://dune-hd.com/firmware/bdprime3/dune_firmware_bdprime3_091229_1411_beta.dff.zip
er vanmiddag opgezet (wel even unzippen naar dune_firmware_bdprime3_091229_1411_beta.dff ).

De mijne draait er prima op. Ook met de upgrade geen issue gezien.

riwi

Ik heb afgelopen paar dagen ook 12 bit gezien (dus deep color). Gisteren was het weer 8 bit. Ik kan dat alleen checken als ik de projector aan heb staan. Mijn TV geeft dat niet weer (of ik weet niet hoe dat moet). De PS3 deed ook al 12 bit deep color, en ik heb de Oppo ook op deep color ingesteld.

riwi

Citaat van: jowi op december 30, 2009, 21:19:25
Maar dat zou betekenen dat de aanschaf van een HDMI kabel geschikt voor 12 bits (deep color) voldoende zou moeten zijn?

Ja eigenlijk wel he? In de PS3 en de Oppo kan je kiezen om het uit te zetten. Als de Dune het optioneel maakt zou ook al een oplossing kunnen zijn.

Moony

Citaat van: jowi op december 30, 2009, 20:40:37
Setup -> Information, daar zegt ie bij mij onderaan 'System storage: not attached'.
En je ziet zo'n melding bij het upgraden.

Ik heb geluk: Attached (used 36.6MB of 1.96GB)

Citaat van: jowi op december 30, 2009, 20:46:07
Interessant... ik zie bij de INFO button op de Kuro bij afspelen van een 1080i file op 1080p59.94 de Prime nu het volgende staan:
1080P, 36bit, dot-by-dot.

36 bit?!? Ik meenden me te herinneren dat dit met de center 'slechts' 24 bit was? Zou dat iets te maken hebben met de HDMI moeilijkheden? Stuurt de Prime teveel bits uit, een te grote colorspace? Zou ook een aantal andere zaken kunnen verklaren...
Dit geeft mijn tv ook aan en ik vroeg me ook al of dit wel normaal is?