HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

felix303

Citaat van: GerritZ op december 24, 2009, 10:13:30
Hallo,

Ik zelf ben in het bezit van een HDX1000 en een Prime 3.0

Mijn ervaringen zijn dat ik op dit moment nog niets ben tegen gekomen wat de Dune niet slikt. Tot nu toe pakt hij werkelijk alles goed, nog geen vast lopers gehad.
Ook de 3d ervaring waar Frank zo op hamert is fantastisch, het beeld (3d), scherpte en pannings is gewoon beter dan de HDX (de beleving van een film is beter met de Dune).

Even over jou punten:
1) Afspelen van Bluray menu's doet hij perfect.
2) Verder spoelen geen probleem.
3) Niet getest.
4) Opstarten, dat vinden sommigen van de Dune ook traag, maar hij is iets sneller dat de HDX (menu's navigeren gaat zeker sneller).
5) Disc drive kan ik helaas niet testen, er zit bij mij een defecte drive in.

Al met al ben ik heel tevreden met de beeld kwaliteit van de Dune, Audio kan ik niets over zeggen. Het is jammer dat ik een speler heb met een defect drive,
maar over het Media gedeelte ben ik meer dan tevreden.

bedankt voor de reacties op mijn vragen!

Het lijkt er toch echt op dat dit de ideale opvolger gaat worden voor de HDX.
Alleen heb ik nog niemand gehoord over de kwaliteit van de 7.1 analoge uitgangen, en de instelmogelijkheden van de speakers hiermee.

Iemand misschien ervaring hiermee? of ervaringen op het net gevonden?

Pioneer | PDP-4280XA Kuro
Cambridge Audio | Azur 540r V3
Monitor Audio | Silver RX6,
Monitor Audio | Radius 90HD, center 250HD Synology | DS209 Logitech | Squeezebox Duet Dune | Smart D1

htandre

Ik heb hem analoog aangesloten op mijn versterker en heb ook problemen met lipsync.
Ik zet hem bijv.op -0.25 en even later kan ik hem weer op 0.00 zetten.
Erg irritant bij concertfilms.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

GerritZ

Citaat van: felix303 op december 24, 2009, 15:15:56
bedankt voor de reacties op mijn vragen!

Het lijkt er toch echt op dat dit de ideale opvolger gaat worden voor de HDX.
Alleen heb ik nog niemand gehoord over de kwaliteit van de 7.1 analoge uitgangen, en de instelmogelijkheden van de speakers hiermee.

Iemand misschien ervaring hiermee? of ervaringen op het net gevonden?

Zodra de projector weer bij mij hangt, kan ik meer zeggen over de audio kwaliteit tussen beide units.

Analoog uit ga ik dan zelf ook eens proberen, ben heel benieuwd of dit een verbetering is.

Maar ik denk dat Riwi dit ook binnenkort wel probeert  :sarcasm:

CineSmurf

Hier ook (eindelijk) binnen. Hoe speel je nu een bd directory af met menustructuur? Hij speelt bij mij de items af, niet het menu.
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

riwi

Citaat van: CineSmurf op december 24, 2009, 16:38:11
Hier ook (eindelijk) binnen. Hoe speel je nu een bd directory af met menustructuur? Hij speelt bij mij de items af, niet het menu.

setup -> misc -> "ENTER" button on BluRay folder --> Ask user / Open / Play

Ik heb hem op Ask User staan dan krijg je een popup als je op een folder klikt waar een BDMV onder hangt.

Citaat van: GerritZ op december 24, 2009, 16:16:06
Maar ik denk dat Riwi dit ook binnenkort wel probeert  :sarcasm:

Ben het zeker van plan, maar heb er nog geen tijd/zin in gehad. Eerst de gewone functionaliteit werkend hebben. Ik moet ook op mijn pre-pro een tweede 5.1 ingang configureren en ben bang dat ik daarna de hele setup van de pre-pro opnieuw moet doen. Misschien de 3rde kerstdag :)

CineSmurf

Citaat van: riwi op december 24, 2009, 18:06:00
setup -> misc -> "ENTER" button on BluRay folder --> Ask user / Open / Play

Ik heb hem op Ask User staan dan krijg je een popup als je op een folder klikt waar een BDMV onder hangt.

En dan? Dan doe ik "play" en gaat ie op zoek naar allemaal files en begint ze af te spelen van 0001.mpg af... geen menu. Ik ga de handleiding wel even uitprinten.  :-[
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

riwi

Citaat van: CineSmurf op december 24, 2009, 19:12:32
En dan? Dan doe ik "play" en gaat ie op zoek naar allemaal files en begint ze af te spelen van 0001.mpg af... geen menu. Ik ga de handleiding wel even uitprinten.  :-[

Dan heb je niet een goede download.
Staat er in de BDMV folder wel de index.bdmv?
Anders zoek je (met de PC) welke m2ts file in de STREAM folder de grootste is en probeer je daarop te enter'en met de Dune. Dat werkt vaak ook.

CineSmurf

index.bdmv staat er wel tussen. Als ik index.bdmv afspeel moet ie 't doen? Ga ik meteen even proberen.

Thanks.

destroyer2usa

Citaat van: htandre op december 24, 2009, 15:19:21
Ik heb hem analoog aangesloten op mijn versterker en heb ook problemen met lipsync.
Ik zet hem bijv.op -0.25 en even later kan ik hem weer op 0.00 zetten.
Erg irritant bij concertfilms.

Ook ik ben super gevoelig voor lipsync probs, maar moet zeggen tot op heden werkt het perfect. Soms bij een 720p tvseries usa rip niet synchroon maar dat ligt dan aan de file zelf en niet aan de Dune.

Ik heb optisch out aangesloten op een vertrager die het geluid met 200 ms vertraging doorgeeft naar mijn denon 3802.

Loopt dan perfect synchroon qua beeld/geluid met mijn led tv.

Verder gedurende de 1 1/2 maand dat ik de prime 3.0 nu heb nog nooit handmatig bij hoeven te stellen.

Ondertussen mijn prime aan de hdmi 3 gehangen van mijn tv en nu zijn de hdmi handshake problemen die ik op hdmi 4 ingang had voorbij..vreemd je zou zeggen die zijn allemaal hetzelfde qua specs???

Ik heb nu gewoon beeld als ik de prime aanzet en netje het dune logo in beeld tot het menu komt. Op ingang 4 had ik regelmatig geen beeld...dan moest ik wat op en neer knippen op de tv qua ingang en dan lukte het uiteindelijk wel om beeld te krijgen.

Heb nu dus de aansluitingen verandert en mijn hd setbox aan 4 gehangen en de prime 3.0 aan 3 en ingang 1 onbenut en dan werkt het dus perfect.

Ik had eerst de hd settopbox aan 1 hangen en die speelde dus de baas???...als die aan was geweest en daarna uit (ook qua van stroom af) deed de prime het niet via ingang 4.

riwi

Citaat van: destroyer2usa op december 25, 2009, 00:07:53
Heb nu dus de aansluitingen verandert en mijn hd setbox aan 4 gehangen en de prime 3.0 aan 3 en ingang 1 onbenut en dan werkt het dus perfect.

Ik had eerst de hd settopbox aan 1 hangen en die speelde dus de baas???...als die aan was geweest en daarna uit (ook qua van stroom af) deed de prime het niet via ingang 4.

Ik had vanavond ook even weer geen beeld met de prime3. Ik had tegelijk ook de tvix aan staan en de humax. Ik kreeg gewoon geen beeld meer via de prime. Pas toen ik de tvix uit heb gezet kreeg ik na een reset weer beeld van de prime op de projector. Misschien is de prime gevoelig voor andere hdmi bronnen waarvan de kabels vlak langs elkaar lopen ?

Lijkt op wat destroyer2usa meld. Ik kan me haast niet voorstellen dat er op een TV veel verschil tussen de HDMI ingangen is. Kan ook een kabel issue zijn (kabels dicht langs elkaar). In ieder geval invloed van verschillende componenten op de Prime.

jaco

mijn 1e film was prima, 2.22 uur en geen issues.

hifiman

Citaat van: jaco op december 25, 2009, 08:56:45
mijn 1e film was prima, 2.22 uur en geen issues.
Tsja, ik kijk elke dag en inderdaad ook nog geen issues. Ben ondertussen wel in mijn overtuiging gesterkt dat hdmi "tussenspul" ten alle tijde zoveel mogelijk vermeden dient te worden  :-X

destroyer2usa

Citaat van: riwi op december 25, 2009, 01:21:59
Ik had vanavond ook even weer geen beeld met de prime3. Ik had tegelijk ook de tvix aan staan en de humax. Ik kreeg gewoon geen beeld meer via de prime. Pas toen ik de tvix uit heb gezet kreeg ik na een reset weer beeld van de prime op de projector. Misschien is de prime gevoelig voor andere hdmi bronnen waarvan de kabels vlak langs elkaar lopen ?

Lijkt op wat destroyer2usa meld. Ik kan me haast niet voorstellen dat er op een TV veel verschil tussen de HDMI ingangen is. Kan ook een kabel issue zijn (kabels dicht langs elkaar). In ieder geval invloed van verschillende componenten op de Prime.

Bij mij is het inderdaad een grote kabelwirwar van ongeveer 40 tot 50 kabels in de buurt van elkaar. Prime 1.0 op zelfde tv geen enkel probleem...maar goed nu werkt het prima. Is ook bekend dat er so wie so een hdmi sync issue zit in de SDK van Sigma voor de 8642/8643 chip. Die is gefixed in de laatste beta firmware voor de c-200. Daarvoor hebben ze echter nog een hoop andere problemen die de prime 3.0 niet heeft....

Zolang die fix van Sigma niet door HDI is ingevoerd in de firmware blijven die issues bestaan. Dat is ook al gemeld door HDI firmware developer.

Robbo

@Riwi,

Ik had in het begin ook regelmatig problemen met zwart beeld op de Dune na het bootscherm.    Inmiddels heb ik de Dune er op de hoofdstroomschakelaar bijzitten (alles gaat bij mij in 1x keer aan) en heb ik dat probleem niet meer gehad.  Dus ik vermoed dat het beter is de Dune eerst op te starten voordat je de rest aanzet.  In mijn geval vermoed ik dat de Dune eerder geboot is dan de CrystalioII.

papaleo

Ik heb dus hier ook geen 'handshake' issues met mijn Prime,ik dan wel de beta versie er op staan,ik weet niet dat daar een fix in zit?
Wat ik wel heb is dat wanneer ik mijn Prime via de ab in standby zet, en deze bv de volgende dag aanzet met mijn NAS,de Prime geen mappen ziet op mijn NAS deze zijn 'leeg' .
Maar als ik de Prime via de ab 'Hard' (uitknop ± 5sec.ingedruk houden) uit zet en weer aanschakeld dat dan alles normaal is,dus ziet mijn mappen wel.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

CineSmurf

Op de een of andere manier kom ik met mijn Dune niet op mijn Netgear NAS. Hij vraagt om een username en password, maar die heb ik niet ingesteld. De admin accounts werken ook niet om aan te melden.
Wel irritant. Moet ik waarschijnlijk toch een interne harddisk gaan kopen.

Waar kan je de "workgroup" van de Dune veranderen? Kan ik nergens vinden. Netwerkinstellingen zijn heel beperkt van de Dune. Al mijn andere PC's en de popcornhour komen zonder problemen bij de Netgear.

J.A.F._Doorhof

Vreemd want de dune werkt hier juist perfect op alle shares.
Heb je het al eens geprobeerd via de netwerk browser ?

Volgens mij vraagt hij trouwens alleen bij SAMBA om een naam en wachtwoord.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

CineSmurf

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 25, 2009, 11:14:36
Vreemd want de dune werkt hier juist perfect op alle shares.
Heb je het al eens geprobeerd via de netwerk browser ?

Volgens mij vraagt hij trouwens alleen bij SAMBA om een naam en wachtwoord.

Klopt, maar via Upnp vindt ie 'm hier niet (ook de popcornhour en andere pc's weer wel.  :-\)

Zit er ergens nog een andere netwerkbrowser?

Enige echte verschil dat ik kan ontdekken is dat de Dune in een eigen "Dune" workgroup zit, maar die instelling kan ik nergens veranderen lijkt het.

J.A.F._Doorhof

Vreemd,
Heb je wel überhaupt netwerk ?
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CineSmurf

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 25, 2009, 11:21:14
Vreemd,

Ik kom zonder problemen op de harddisk van mijn popcornhour en mijn PC's ziet ie ook staan, maar daar staat verder niets op.

hifiman

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 25, 2009, 11:21:14
Vreemd,
Even zeer offtopic ankedote  ;)

Had een keer iemand op bezoek van een ander bedrijf die via een remote sessie op een oracle server wat zat te klooien voor ons.
Op een gegeven moment vroeg hij mij of de tcp/ip stack op deze computer wel aktief was. Mijn antwoord: Wat denk je hoe het mogelijk is dat de oracle server in de server ruimte staat en jij hier lekker in een kantoortje zit  ;) Toen was het even stil  :D

Sorry, moest het even kwijt  ;)

jaco

Citaat van: Audioloog op december 25, 2009, 09:07:34
Tsja, ik kijk elke dag en inderdaad ook nog geen issues. Ben ondertussen wel in mijn overtuiging gesterkt dat hdmi "tussenspul" ten alle tijde zoveel mogelijk vermeden dient te worden  :-X
Hangt van de kwaliteit van het tussen gezette apparaat af..
De meeste apparaten staan in de auto handshake mode.

Met een Lumagen Radiance scaler kun je zowel de audio als de video edid aanpassen, en krijg je de meest moeizame devices goed werkend.
Het is wel een  beetje dure oplossing voor iets wat toch wel standaard goed zou moeten werken.

Roeland

Aangezien ik ff een probleemspelertje heb (video)

Ben ik nu vnml bezig met het streamen van geluid.
Moet zeggen dat klinkt errug lekkerrrrr.
Ongeacht dat Windows media Player een rot ding is voor het streamen van video, is hij wel fijn voor audio.
Dankzij de eenvoudige opbouw van menustructuur van de dune is het eenvoudig navigeren in de Mediabibliotheek van WMP.

Vooral nu geniet ik van het maken van playlists, wat ik op de pc nooit hanteer.
Bijv even alle kerstnummers toevoegen in een nieuwe playlist "kerstmuziek" en spelen maar...
Wat me opvalt dat de coax out van de Dune veel minder jitter meeneemt en minder scherp klinkt dan een Elektron of een HDX-1000.
Hoge volume verschillen in waardloze mp3 nivileert hij redelijk. Daarnaast speelt de Dune moeiteloos WAV FLAC en mp3 door elkaar heen.
Bij losse selectie van audio maakt de Dune bookmarks aan > well irri als je eerder een nummer hebt afgebroken

CineSmurf

Ik heb de harddisk van de pch maar in de dune gezet. Andersom werkt het prima. Qua herrie valt het trouwens wel mee de dune. beter dan de popcornhour.

J.A.F._Doorhof

Audio was altijd een van de sterke punten.
Alleen de mb200 was/is beter maar niet veel.
Custom installer