HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Niet veel beter dan de TVIX ?
Welke TVIX vergelijk je hem mee ?
De Prime 1.0 en HD center waren namelijk een stuk beter hier dan de TVIX6500.

Krijg zelf volgende week een BDprime 3.0 die ik aan de tand zal gaan voelen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

riwi

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 17, 2009, 17:23:54
Niet veel beter dan de TVIX ?
Welke TVIX vergelijk je hem mee ?
De Prime 1.0 en HD center waren namelijk een stuk beter hier dan de TVIX6500.

Jouw Tvix 6500 stond ook de firmware 1.1 op toen je hem aan searcher verkocht. Ik denk dat je daar echt niet het maximale uitgehaald hebt.
Kwa scherpte een licht voordeel voor de Dune. Ook horizontale pans zijn rustiger met de Dune. Schokkend is het verschil niet.

Ik zag op de Prime1.0 bij audioloog dat alle detail in het donker weg was. Dat had je in de eerste releases van de tvix ook. Voor de prime 1.0 moet je daar kennelijk de HDMI audio functie voor inschakelen. Met de tvix was dat met de autoBCS functie opgelost.

MaxxMark

Citaat van: riwi op december 17, 2009, 17:20:40
Niet alles speelt haper vrij. Ik heb een 40mbit .ts file (Beauty of nature Samsung HD demo) die hij niet trekt (info geeft buffer underruns). Ook een losse .m2ts van No Country for Old Men deed het niet 100% soepel. Bolt full rip haperde bij de disney logo's, maar de film deed het prima.

Misschien een overbodige tip, maar staat je netwerk in de dune op GBit Experimental? En zoja, zou ik em even terug zetten naar gewoon 10/100mbit (uiteraard full restart nadat je switcht). Ik heb op meer plaatsen gelezen dat dit positief kan uitpakken.

Zelf heb ik em ook gewoon op Experimental Gbit staan en ben nog nooit haperingen tegen gekomen als gevolg van slechte data overdracht. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik vaak alleen met BR iso's/folders heb getest. En uiteraard alleen over NFS (het schijnt dat SMB toch wat trager kan zijn in sommige situaties).

Ik zal eens kijken of ik die Samsung demo kan vinden om ook even te testen!
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MaxxMark

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 17, 2009, 17:23:54

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen, ook in vergelijking met de Dune1.0 en de PCH C200.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

De pans waren inderdaad een stuk rustiger op de Dune.
Heb hier nog steeds een 6500 staan trouwens, word voor demo's gebruikt bij ITC dus ik ken hem met de nieuwe firmware.
Scherpte en vooral diepte was een enorm verschil voor mij.

Verlies aan zwart detail ligt aan de user instellingen of de HDMI settings.
HDMI audio was een bug in de nieuwe firmware die nu opgelost is maar maakte het beeld paars (verkeerde colorspace)
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Popcorn hour heb ik niet staan.
Wel ga ik hem vergelijken met de 6600 van TVIX en de HD center.
Maar goed op dit moment eerst maar afwachten op ik wel een BDprime 3.0 krijg.
Custom installer

riwi

Citaat van: MaxxMark op december 17, 2009, 17:32:08
Misschien een overbodige tip, maar staat je netwerk in de dune op GBit Experimental? En zoja, zou ik em even terug zetten naar gewoon 10/100mbit (uiteraard full restart nadat je switcht). Ik heb op meer plaatsen gelezen dat dit positief kan uitpakken.
...
Ik zal eens kijken of ik die Samsung demo kan vinden om ook even te testen!

Ik heb de netwerksnelheid niet gewijzigd. Dus 100Mbit denk ik.
Ik kan de beauty of nature demo wel uploaden. (is ooit door Jaco gedaan volgens mij, of jowi).

neptune

Citaat van: riwi op december 17, 2009, 17:20:40
Ik had een BDMV folder waarvan ie zei dat de regio niet OK was... Moet ik die patch nog ergens opzoeken voor de regio selectie.
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=18187

Heb deze vandaag nog geprobeerd met een us bd , werkt nog steeds prima! :clapping:
zet hier iets neer

MaxxMark

Citaat van: svmnb op december 17, 2009, 15:43:06
Vaak kun je die bestanden gewoon hernoemen naar .iso, zodat ze wel afgespeeld worden.

Helaas, dit geld niet voor de dune :)

Ik heb het voor de zekerheid even geprobeerd. Maar hij weigert om een hernoemde nrg naar iso af te spelen. Ik krijg dan de error "No playlist available".

Tinus_

Ik heb 'm ook staan en hij werkt perfect. Ik hoef niets in te stellen, via UPnP ziet hij direct mijn NAS.  :pompom:

Echter ik krijg geen ondertiteling bij mijn m2ts bestanden. Het zijn .srt bestanden en deze heb ik al omgezet naar het UTF-8 formaat. Wanneer ik op "subtitle" druk kan ik kiezen uit 'setup' of 'off', heeft iemand nog een tip voor mij?
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

john2910

Je hoeft deze srt bestanden niet om te zetten,hernoem de srt gewoon exact als de film.

Dus als de film terminator.avi heet b.v,noemt u de srt gewoon terminator.srt.

Dan kunt u hem in de film selecteren als externesub.

Tinus_

Nee, dat is het niet. Via UPnP kan ik geen ondertiteling zien. Ik heb nu verbinding via SMB met mijn NAS maar dan loopt mijn beeld heel erg schokkerig en daardoor heb ik zelfs geen geluid.  :nopompom:

*edit* En opgelost, alles liep bij mij door mijn Gigabit switch. Deze heb ik er van tussen gehaald en nu loopt alles soepel via SMB. Wel vreemd, de Dune staat netjes op 100Mbit ingesteld.
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

Starred

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 17, 2009, 17:33:21
De pans waren inderdaad een stuk rustiger op de Dune.
Heb hier nog steeds een 6500 staan trouwens, word voor demo's gebruikt bij ITC dus ik ken hem met de nieuwe firmware.
Scherpte en vooral diepte was een enorm verschil voor mij.

Frank, tipje: Je zou wellicht toch eens wat minder snel sterke woorden als 'enorm' moeten gebruiken  :sigh:
Ik heb nu ook een Dune3.0 en een TVIX6500 naast elkaar staan. Het verschil is er, maar niet echt groot en zeker niet 'enorm'.
Zoals je het nu omschrijft lijkt er een wereld van verschil te zijn en dat is gewoon niet waar.

J.A.F._Doorhof

Misschien ben ik er gevoeliger voor dan ?
Op wat voor projector kijk je ?
Op zowel de 750 als 990 vind ik de 6500 behoorlijk plat en soms wat onrustig. De hdcenter is zeer driedimensionaal en rustig en pant iets beter.

Ben benieuwd hoe de 6600 dat doet die kont morgen hier binnen voor review.

Let wel wat de 1 groot vind KAN voor de ander klein zijn.
Ik ben hyper gevoelig voor diepte in het beeld iemand anders misschien meer voor iets anders.
Voor mij is het een verschil van waarde en geloof me op DIT moment zijn dit soort uitspraken niet gegrond op mijn "liefde" voor HDI want die is enorm bekoeld. Dus geloof me dat dit mijn eerlijke mening is.

Verder vond ik ook op geluidsgebied de dunes beter dan de 6500.

Ik zal de 6600 natuurlijk ook daarop testen zometeen.
En er komt nog een speler die we waarschijnlijk als alternatief van de dune zullen zien.
Custom installer

Donat

Citaat van: riwi op december 17, 2009, 17:38:56
Ik heb de netwerksnelheid niet gewijzigd. Dus 100Mbit denk ik.
Ik kan de beauty of nature demo wel uploaden. (is ooit door Jaco gedaan volgens mij, of jowi).

Ik heb de beauty of nature demo in .m2ts bestand. Het is een 1080p25 file en haalt volgens de dune max 30 Mbit/s bitrate.
Heb hem zowel van schijf afgespeeld als over netwerk (SMB 100Mbit) gestreamd en hier gaat het gewoon goed.

Heb de originele firmware nog..

Mvg,
-Kuro KRP-500A - DCS580 surround setje - Dune BD Prime 3.0-

Starred

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 17, 2009, 21:58:12
Let wel wat de 1 groot vind KAN voor de ander klein zijn.

Dat bedoel ik  ;)

J.A.F._Doorhof

@Starred,
Dus hoef ik geen rekening te houden met mijn woorden aangezien voor MIJ het verschil groot is (en voor meer mensen die ik gesproken heb trouwens).

Maar wat voor display gebruik je voor je conclusie ?
Immers op een plasma zal het verschil veel minder opvallend zijn dan op bv een JVC HD750/990 of een CRT projector.
Custom installer

Starred

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 18, 2009, 07:47:31
@Starred,
Dus hoef ik geen rekening te houden met mijn woorden aangezien voor MIJ het verschil groot is (en voor meer mensen die ik gesproken heb trouwens).

Maar wat voor display gebruik je voor je conclusie ?
Immers op een plasma zal het verschil veel minder opvallend zijn dan op bv een JVC HD750/990 of een CRT projector.

Kom op, als het verschil ENORM is, dan zou je het zelfs op een 32" schermpje moeten zien niet waar?

Ben benieuwd wat termen je gebruikt als er echt eens een heel groot verschil in kwaliteit zou zijn  :D

J.A.F._Doorhof

whatever....
http://nooooooooooooooo.com/

Ik vind het een groot verschil en ik ben de reviewer in dit geval  >:D
Custom installer

Starred

http://www.overdrijveniseenvak.nl

Ach ja, ik lees je reviews al een heel tijdje en weet dat je taalgebruik altijd zo is geweest. Maar iemand die dat niet weet krijgt misschien een verkeerd idee, dat is mijn punt.

J.A.F._Doorhof

Ik denk dat dat wel meevalt, ik geef regelmatig aan of een verschil klein of groot is.
Lees de reviews er maar op na, denk bv aan de TW5500 vs TW5000 of zelfs de 990 vs 950 review.

Alleen bij de 6500 naar Dune vond ik het verschil groot.
Maar zover ik weet is daar niets mis mee, op geluidsgebied heb ik geloof ik zelfs nog grotere bewoordingen gebruikt.
Bij een vriend van mij is het andersom daar klinkt zijn 6500 een stuk beter dan de Dune.
Op mijn set is het anders om.

Je moet echter altijd oppassen dat je het niet terug vertaald naar je eigen mening op jouw set.
Daarom doe ik liever reviews waarbij ik metingen kan posten.
Want ik ben zoals aangegeven hyper gevoelig voor diepte in het beeld en ik (en daar blijf ik bij) vind de Dune HD Center een STUK meer diepte (en rust) geven dan mijn 6500 (met nieuwste firmware), pak de openingscene van bv From dusk till down maar eens, de truck die aankomt rijden tussen de hoogspanningskabels is een stuk platter op de 6500 dan op de Dune waar je gewoon diepte in de weg ziet.
Zelfde voor de ruimteschepen bij Starship troopers bij het ruimte gevecht, als de schepen wegdraaien zie je op de Dune ze echt de diepte in draaien en bij de 6500 zie je dit amper.

Voor jou misschien kleine verschillen op een plasma, voor mij GROTE verschillen op een projector.
En toen ik die testen deed had ik nog niet de 990 hangen :D

maar nogmaals iedereen zal het anders ervaren.
ik heb met audio kabels nooit een ENORM WALHALLA WOW TE GEK verschil gehoord.
Wel nuances maar ik ken genoeg mensen die wel reviews van kabels zo omschrijven.
MAW elke reviewer zal zijn/haar PERSOONLIJKE ervaringen posten.
Custom installer

Starred

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 18, 2009, 08:29:07
Je moet echter altijd oppassen dat je het niet terug vertaald naar je eigen mening op jouw set.

Als reviewer zou je dit juist zelf moeten doen lijkt me.

J.A.F._Doorhof

Wil je me nu gewoon stangen of mee je dit serieus ?
Want dat slaat natuurlijk nergens op ? ik schrijf wat IK zie en ik kan onmogelijk rekening houden met iemand met een HD ready toestel van 32" natuurlijk.
De mensen lezen in de review op wat voor apparatuur ik kijk en kunnen neem ik aan zelf inschatten wat de verschillen zijn en op een projector zullen de verschillen "iets" groter zijn dan op een TV maar ze zijn er wel.

Je hoort nagenoeg van iedereen dat de Dune meer diepte in het beeld geeft dan de TVIX6500 dus ik zuig het niet uit mijn duim, en bij mij is het groot.
Custom installer

Starred

Ik meen het serieus dat ik vind dat je vaak wat erg 'grote', chargerende woorden kiest.
En dat er verschillen zijn ontkent ook niemand. Maar een enorm verschil betekent een kolossaal, reuze, ontiegelijk, gigantisch verschil.
Ergo, een dergelijk verschil zou je niet alleen moeten kunnen zien op een vanaf 100" groot scherm.

J.A.F._Doorhof

Nou ja nogmaals ik vind dat op mijn setup, laten we verder maar ontopic blijven.
Custom installer