HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

Daan de G.

Citaat van: lincoln op november 20, 2009, 08:20:00
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :( :( >:( >:( >:( >:(

Ik vind toch dat geduld be-hoorlijk op proef gesteld wordt...
Zeker als je telkens leest dat er al zat mensen zo'n ding hebben...

Ik wacht liever nog 1 a 2 weken en dat ik dan zeker ben van een goede drive, dan dat ik mijn exemplaar terug moet sturen voor een brakke drive!

MaxxMark

Edit: Om te voorkomen dat mensen een verkeerd beeld krijgen bij de Dune: Enkele units hebben problemen met de BR drive. Hier wordt door HDi aan gewerkt! Het geposte is geenszins een accurate weergave van hoe de player werkt, enkel een filmpje om aan te geven hoe een speler met een BR drive die niet optimaal presteert zich gedraagt!

Vandaag de StarTrek:TNG Movie Box set binnen gekregen en kan mijn onderzoek weer voortzetten met betrekking tot of de BR unit goed werkt of niet.

Conclusie: Het werkt bij mij niet goed.

Ik heb een filmpje gemaakt van het resultaat:

Een 2e conclusie is dat BluRay toch wel een dramatisch formaat is. Afgezien van de problemen zoals je ziet in het filmpje betekent het dus gewoon dat je grofweg 4 minuten(!) bezig bent voordat je daadwerkelijk je film kunt kijken.

2e edit:
Filmpje van hoe de rest werkt..

(het filmpje staat er net, dus het kan even duren voor de hd variant beschikbaar is  (om de hd variant te zien moet je er op klikken) . mn bulletcam stond helaas iets scheef, dus houd je hoofd maar scheef dan zie je er niets van :angel:)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Daan de G.

Citaat van: MaxxMark op november 20, 2009, 12:15:29
Een 2e conclusie is dat BluRay toch wel een dramatisch formaat is. Afgezien van de problemen zoals je ziet in het filmpje betekent het dus gewoon dat je grofweg 4 minuten(!) bezig bent voordat je daadwerkelijk je film kunt kijken.

Ben ik het niet mee eens, op mijn huidige stand alone player ben je zo film aan het kijken. Daarnaast hoef je bijna nooit jezelf door menu's te worstelen, aangezien dit allemaal on-the-fly kan.

Anyway, ben benieuwd wanneer er een update van HDI komt en we een levertijd krijgen.

Icarus314

Zo wat een bagger zeg. Maar de eerste firmware is natuurlijk nooit zo goed dat zie je ook bij de c200.

pbrand

Citaat van: Icarus314 op november 20, 2009, 13:21:59
Zo wat een bagger zeg. Maar de eerste firmware is natuurlijk nooit zo goed dat zie je ook bij de c200.

Wat ik zo lees in dit topic van andere testers en ook op andere sites, is deze eerste firmware juist verrassend goed. Zeker in verhouding tot de eerste versie van de C200....

Om het dan direct bagger te noemen is weer lekker genuanceerd  8)

Icarus314

Citaat van: pbrand op november 20, 2009, 13:25:24
Wat ik zo lees in dit topic van andere testers en ook op andere sites, is deze eerste firmware juist verrassend goed. Zeker in verhouding tot de eerste versie van de C200....

Om het dan direct bagger te noemen is weer lekker genuanceerd  8)

Heb je naar dat filmpje gekeken hoe een blu-ray start? Het was het enige dat in me opkwam toen ik dat zag.

edit: okay zal het relativeren, de firmware schijnt heel erg goed te zijn maar de blu-ray aansturing schijnt bagger te zijn.

MaxxMark

Citaat van: Daan de G. op november 20, 2009, 13:09:56
Ben ik het niet mee eens, op mijn huidige stand alone player ben je zo film aan het kijken. Daarnaast hoef je bijna nooit jezelf door menu's te worstelen, aangezien dit allemaal on-the-fly kan.

Ik kan me half vinden in je standpunt. Ik ben het er mee eens dat je vanuit de film veel meer kunt doen. Dat is een groot plus punt.

Maar als ik kijk (ook als ik diverse BR units zie) naar laad tijden dan vraag ik me vaak af wat ze in godsnaam bedacht hebben. Een DVD was altijd "er in en gaan". Bij BR krijg je eerst een loading scherm. EEN LOADING SCHERM!?!? anno 2009? Je kunt zeggen wat je wilt, maar dat is eigenlijk gewoon onvergeeflijk. Tuurlijk we leren er wel mee leven, maar hoe dan ook is de laadtijd een achteruitgang in vergelijking met DVD.

Citaat van: pbrand op november 20, 2009, 13:25:24

Om het dan direct bagger te noemen is weer lekker genuanceerd  8)

Mee eens, het is nu echt vooral de BR unit die nukkig is. Voor de rest is ie echt perfect!

Citaat van: Icarus314 op november 20, 2009, 13:41:24
Heb je naar dat filmpje gekeken hoe een blu-ray start? Het was het enige dat in me opkwam toen ik dat zag.

Nogmaals dit is echt en alleen bij een BR disc. Als je een BR 1:1 iso laad dan zijn deze problemen er totaal niet (misschien dat ik daar ook nog een filmpje van maak. even voor het contrast)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

pbrand

Citaat van: Icarus314 op november 20, 2009, 13:41:24

Het filmpje toont één aspect van de speler, met één specifieke film. Dat vind ik een te kleine basis voor mijn persoonlijke mening om dan te zeggen dat het bagger is. ::) Zeker als er in andere posts, als lastig bekend staande, films worden genoemd die wel prima werken.

Icarus314

Citaat van: pbrand op november 20, 2009, 13:46:40
Het filmpje toont één aspect van de speler, met één specifieke film. Dat vind ik een te kleine basis voor mijn persoonlijke mening om dan te zeggen dat het bagger is. ::) Zeker als er in andere posts, als lastig bekend staande, films worden genoemd die wel prima werken.

Ik ben toch niet degene die dat filmpje post en iedereen die het kijkt denkt hetzelfde. Val dan degene die dat filmpje post aan zeg.

pbrand

Citaat van: Icarus314 op november 20, 2009, 13:51:37
Doe even normaal man, ik ben toch niet degene die dat filmpje post en iedereen die het kijkt denkt hetzelfde. Val dan degene die dat filmpje post aan zeg.

Ik hoef degene die het filmpje heeft gepost niet 'aan te vallen', want hij heeft al meerdere positieve ervaringen hier neergezet. Zie de posting hier net boven om maar iets te noemen. En hij geeft nu aan welk stukje en welke film er tegenvalt. Dat deel van de dune moet blijkbaar nog flink onderhanden worden genomen. Maar feit blijft dat er heel veel dingen nu al beter werken dan bij de C200 het geval was (en misschien wel is?). Bovendien val ik helemaal niemand aan. Ik geef mijn mening en die is dat iets een baggerproduct noemen op basis van één youtube filmpje niet echt genuanceerd is.

Dus als er iemand normaal moet doen, ben jij het misschien wel? Maar dat laat ik verder buiten beschouwing.

dream1

Zoals Maxxmark al aangaf is zijn Bluray drive niet goed spijtig natuurlijk.
Ik heb ook de Dune HDI 3.0 en heb daar totaal geen last van.
Laad gewoon zijn bluray schijf zonder problemen regio a/b/c/, ik vindt het een Top product.
Ik heb gewoon geluk gehad streamen 1:1 rips afspelen 15 sec en de begint. :smile: :smile: :smile: :smile:
Een mega verschil tegen over de Dune center die ik eerst had.

Gr Dream1 :clapping: :clapping:

MaxxMark

Om maar meteen te onderbouwen waarom het dan wél een tof apparaat is, heb ik nog een filmpje gemaakt  :D

(het filmpje staat er net, dus het kan even duren voor de hd variant beschikbaar is  (om de hd variant te zien moet je er op klikken) . mn bulletcam stond helaas iets scheef, dus houd je hoofd maar scheef dan zie je er niets van :angel:)

Hierin zie je grofweg het navigeren over network shares (smb).
Het afspelen van BR 1:1 Iso's
Het afspelen van BR Rips (mkv)
Het afspelen van muziek

J.A.F._Doorhof

Zoals het er nu uitziet word het half december.
Mensen die al betaald hebben worden dinsdag gecontacteerd ons advies is echter simpel, gewoon je bestelling laten staan er is een tekort zometeen en we hebben als het goed is voor de betaalde klanten besteld.

Aub niet ons aanvallen ook wij kunnen hier niets aan doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

lincoln

Het bevreemdt me dat je schrijft dat je voor de betaalde klanten besteld hebt, want je had ze eerder al besteld, en mijn betaling is pas later bij je binnengekomen...
Dat doet bij mij toch de gedachte opkomen dat de bestelling te laat de deur uit is, en dat het hier geen leverproblemen betreft...

lincoln

Citaat van: Daan de G. op november 20, 2009, 09:32:37
Ik wacht liever nog 1 a 2 weken en dat ik dan zeker ben van een goede drive, dan dat ik mijn exemplaar terug moet sturen voor een brakke drive!

Zoals te lezen is op de bekende fora betreft dat een software update...

hamond

Het begint nu wel een beetje op een hele slechte soapserie te lijken...... :unhappy:

Wordt er een beetje verdrietig van :dontgetit:

Icarus314

Citaat van: pbrand op november 20, 2009, 14:00:33
Ik hoef degene die het filmpje heeft gepost niet 'aan te vallen', want hij heeft al meerdere positieve ervaringen hier neergezet. Zie de posting hier net boven om maar iets te noemen. En hij geeft nu aan welk stukje en welke film er tegenvalt. Dat deel van de dune moet blijkbaar nog flink onderhanden worden genomen. Maar feit blijft dat er heel veel dingen nu al beter werken dan bij de C200 het geval was (en misschien wel is?). Bovendien val ik helemaal niemand aan. Ik geef mijn mening en die is dat iets een baggerproduct noemen op basis van één youtube filmpje niet echt genuanceerd is.

Dus als er iemand normaal moet doen, ben jij het misschien wel? Maar dat laat ik verder buiten beschouwing.

Stakker hdi adept?  :D  :worship:

neptune

Gelukkig is er naast Sinterklaas ook nog de kerstman die de Dunes mee kan nemen.
Ik help het jullie hopen dat ie dan wel komt.
zet hier iets neer

MaxxMark

Citaat van: Icarus314 op november 20, 2009, 19:05:54
Stakker hdi adept?  :D  :worship:

Ik zou liever een HDi adept zijn dan een Syabas adept :P  (plus dat ik inderdaad vond dat jouw reactie iets te overdreven was omdat het een volledig oplosbaar probleem is en een probleem is die niet altijd voorkomt)

Ik zag de firmware fixes voor de C200 vandaag langskomen, en de fixes die je daarin langs zag komen waren imo dingen die al lang gefixed hadden mogen zijn. Volgens mij hebben zij nog een lange weg te gaan.

svmnb

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 20, 2009, 17:26:36
Zoals het er nu uitziet word het half december.

Half december geldt ook voor de Base 3.0?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Icarus314

Citaat van: MaxxMark op november 20, 2009, 19:34:50
Ik zou liever een HDi adept zijn dan een Syabas adept :P  (plus dat ik inderdaad vond dat jouw reactie iets te overdreven was omdat het een volledig oplosbaar probleem is en een probleem is die niet altijd voorkomt)

Ik zag de firmware fixes voor de C200 vandaag langskomen, en de fixes die je daarin langs zag komen waren imo dingen die al lang gefixed hadden mogen zijn. Volgens mij hebben zij nog een lange weg te gaan.

Er was niets overdreven aan. Ik zit 4 minuten te kijken naar een wart scherm waar af en toe een grijs vlak door flitst. Dan denk ik wat een bagger. Maar jij denkt dan natuurlijk wat een geweldige blu-ray speler is dit, prachtig ontwerp, past prima in mijn kastje speelt alleen geen blu-ray's maar dat is bijzaak ???  :D Verder heb ik niks met de c200 vermoedelijk koop ik een base dus geen reden om u op de p*k etrapt te voelen  ;)

MaxxMark

Citaat van: Icarus314 op november 20, 2009, 20:29:45
Er was niets overdreven aan. Ik zit 4 minuten te kijken naar een wart scherm waar af en toe een grijs vlak door flitst. Dan denk ik wat een bagger. Maar jij denkt dan natuurlijk wat een geweldige blu-ray speler is dit, prachtig ontwerp, past prima in mijn kastje speelt alleen geen blu-ray's maar dat is bijzaak ???  :D Verder heb ik niks met de c200 vermoedelijk koop ik een base dus geen reden om u op de p*k etrapt te voelen  ;)

Ik voel me niet zo snel op mijn pik getrapt hoor :) Het maakt mij niet zo veel uit wat men zegt. Maar in het begin was er een opmerking die stelde dat het een bagger apparaat is, en dat is een onwaarheid. En ik heb een hekel aan onwaarheden!  Er was een opmerking ergens die dat gevoel bij mij triggerde. Ik denk dat die is aangepast (met jouw nuancering). Dus eigenlijk is deze discussie nu nutteloos geworden! :D

Maar nog even voor de goede orde: Ik zie het echt niet als bijzaak. Als ik dat dacht had ik uberhaupt het filmpje niet geplaatst. Ik denk inderdaad "Wat een bagger! Dat kan je toch niet normaal verkopen?" en ga vervolgens klagen. Hier en bij de verkoper. Boeit mij niet wíe het oplost, maar dat het opgelost moet worden lijkt mij duidelijk. Het is nu gewoon een ondeugdelijk product.

De reden dat ik vind dat het apparaat in zijn totaliteit nog steeds geweldig is is omdat als de drive gewoon werkt het een super apparaat is. En gezien het feit dat er genoeg mensen zijn die normaal BR's kunnen afspelen is de conclusie duidelijk te maken dat er defecte units zijn.

J.A.F._Doorhof

@lincoln,
Geloof me dat mijn bestelling er RUIM op tijd uit was.
We moest alleen een kleine 7 units meer bestellen dan gepland en ook die zijn gewoon besteld.
We hebben echter ook nog een stuk of 8 mensen die NIET betaald hebben maar wel besteld, voor die mensen geef ik dus aan dat het wel eens langer zou kunnen duren.

Er is simpelweg geen voorraad of het moet nog over zijn van die eerste serie.
Ga maar rond bellen als je me niet geloofd, beetje jammer dat het zo moet, maar waarom zou ik erom liegen, we hebben de orders ruim van te voren opgegeven, sterker dat staat ook al een tijd op het forum.
We gaan echt niet wachten tot mensen betaald hebben, alleen we krijgen zoveel orders binnen dat we nu wel aangegeven hebben dat de definitieve order pas geplaatst word als er betaald is, we hebben geen zin zometeen met 10-15 spelers te blijven zitten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Icarus314

Citaat van: MaxxMark op november 20, 2009, 22:34:59
Ik voel me niet zo snel op mijn pik getrapt hoor :) Het maakt mij niet zo veel uit wat men zegt. Maar in het begin was er een opmerking die stelde dat het een bagger apparaat is, en dat is een onwaarheid. En ik heb een hekel aan onwaarheden!  Er was een opmerking ergens die dat gevoel bij mij triggerde. Ik denk dat die is aangepast (met jouw nuancering). Dus eigenlijk is deze discussie nu nutteloos geworden! :D

Ik heb de oorspronkelijke opmerking niet aangepast maar wellicht is hij verkeerd gelezen. Ik gaf zelfs expliciet aan dat ik dacht dat het met een firmware update opgelost kon zijn. Ook doelde ik alleen op de optische drive maar dat was misschien niet duidelijk. Wat mij betreft is dit nu wel duidelijk allemaal hoop ik  :D

destroyer2usa

Ik ben dus een van de gelukkigen met een werkende bd drive in mijn prime 3.0.  :pompom:

Er schijnt dus in de defecte apparaten een kabel los te zitten..waarom wij beta testers die niet zelf vast mogen zetten?? ....ach ups is er weer blij mee...

Ik moet met de andere poster eens zijn...het is nu al een schitterend apparaat out of the box met de eerste firmware..een groot verschil t.o.v. de concurrent... popcorn hour 200.

Ik heb er alle begrip voor dat er geen kapitalen is uitgegeven aan de bd-rom...als je kijkt naar het prijsverschil tussen de base en de prime kan dat toch ook niet.

Er schreeuwen nu een hoop mensen hel en verdoemenis omtrent het geluid wat de bd-rom maakt...nou de mijne hoor ik soms maar stoort mij in het geheel niet.

Ik heb nog een xbox360 van de eerste lichting...nou die maakt pas een herrie als de dvd draait en wordt gloeiend heet ook nog die schijf.

Daar heeft de prime totaal geen last van...schijfjes blijven koud en ook het apparaat is gewoon nog koud na het kijken van een bluray (vanaf esata hd.) en dat passief gekoeld zonder ventilator.

Als je kijkt naar de prijzen van midend blurayspelers kun je voor 399 euro adviesprijs toch ook geen top bluray speler verwachten qua loopwerk??? en die er ook nog eens alle media bij afspeelt...een hoop intern geheugen heeft etc.

wel blij trouwens dat ze niet terug hoeven die primes die wel schijven afspelen, maar niet allemaal ( de mijne lust niet graag audio cd's..)...had daar al weinig zin in en was van plan om de mijne dan gewoon te houden..gebruik die bdrom toch nauwelijks... (alhoewel er wel 3 pixar blurays uit usa onderweg zijn...kon die met prijzenoorlog aldaar voor 27 euro incl. shipping niet laten schieten: up, cars en monsters inc.)