HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

SulTan

Dag allemaal,

Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van het beeld? Is dit (flink?) verbeterd tov PCH-110of een tvix 6500?

Ben hier benieuwd naar......

Groeten, Khalid

MaxxMark

Citaat van: SulTan op november 16, 2009, 20:10:08
Dag allemaal,

Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van het beeld? Is dit (flink?) verbeterd tov PCH-110of een tvix 6500?

Ben hier benieuwd naar......

Groeten, Khalid

De Dune 1.0 was al in kwaliteit beter dan de PCH-110 dus daar viel niet veel aan te verbeteren. De PCH C200 is heel erg veel vooruit gegaan in kwaliteit tov de 110. En de PQ van de dune is met de 3.0 ook weer gewoon dik in orde :)

In het kort: Ja de dune3.0 is beter dan de PCH-110 :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

destroyer2usa

Citaat van: riwi op november 16, 2009, 18:35:28
Veel weergevers kunnen niet 720p/23.976 aan, dan blijft het zwart. Mijn Sony TV en JVC projector kunnen het niet in ieder geval. De Arcam versterker die ik er eens tussen had kon wel overweg met 720p/23.976.

Ik speel met de tvix de 720p/23.976 mkv files af op 1080p/23.976, dat is beter dan conversie naar 60Hz omdat je met 23.976 -> 60Hz een soort judder introduceert die bewegingen in beeld net iets minder soepel doen lijken. Overigens was deze judder bij alle NTSC DVD's al standaard aanwezig, maar nu met de komst van bluray is het niet nodig om de NTSC judder zelf opnieuw te introduceren.

Bedankt dan laat ik hem staan op output 1080p 23.976... dat werkt tot op heden prima...geen hickups.

Wel veel last van hdmi handshake/sync issues, d.w.z. b.v. bij aanzetten Dune geen Dune loading beeld, maar gewoon zwart...beeld komt wel netjes op zodra hij klaar is met laden en het blauwe menu scherm in beeld komt. Dat laden gaat trouwens erg snel vergelken met de prime 1.0.

Ook gaat de prime 3.0 elke opnieuw syncen bij stoppen film. Dat deed de prime 1.0 met precies dezelfde setting niet.

Heb wel gelezen dat de pch 200 daar ook last van heeft en ze pas recent samen met sigma daar de fix voor gevonden hebben.

Dus dat komt tzt vast nog wel goed...fixable met firmware. In de pch zit eigenlijk dezelfde chip maar dan zonder macrovision ondersteuning.

J.A.F._Doorhof

Bijna allemaal hebben ze wel eens last van sync problemen.
Hier is het zo dat hij bij elke resolutie wisseling gewoon even 4 seconden weg is, maar dat doet mijn PS3 ook en de Oppo ook.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Starred

Ik moet lipsync op 200ms zetten in mijn Arcam om beeld en geluid synchroon te laten lopen. In mijn TVIX6500 was dat hooguit 20ms.
Waar kan dit aan liggen??

MaxxMark

Zojuist Wanted en Baraka (BRDisc) geprobeerd.

Wanted is sowieso al een probleem disc, dus dat was een mooie test.

Wanted kreeg ik wel het disc menu (language selection) te zien. Daarna kreeg ik HDMI ruis te zien, daarna werd het zwart. Telde de teller tot 30, kreeg even geluid. En daarna niets meer, bleef op 30 sec staan en verder niets. "stop" gedrukt en nog een paar keer geprobeerd. Hielp niet.

Baraka er in gedaan, gaf eerst aan dat de regio niet juist was. Regio patch er op gezet, regio gechanged en nog een keer geprobeerd. Toen laadde baraka wel. Hier kwam ik wel in het hoofdmenu. Geluid op DTS-MA gezet, en play movie gedrukt. Daarna werd het beeld zwart. En kreeg na 4 sec een flits met HDMI ruis, daarna 4 sec zwart, weer een flits, etc.

Dune vs MaxxMark: 2 - 0

Ik weet nu niet of dit ligt aan de probleem disc(s) of dat ik de pech heb dat ik een loopwerk heb die gaar is.

De piep is met een BR disc trouwens beduidend minder. Lees, identiek aan een normale DVD speler. Het lijkt er dus op dat de spin-snelheid van BR anders is dan van DVD.

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

lincoln

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 16, 2009, 21:33:41
Hier is het zo dat hij bij elke resolutie wisseling gewoon even 4 seconden weg is, maar dat doet mijn PS3 ook en de Oppo ook.

Mag ik hieruit opmaken dat ze bij je binnen zijn?  :smile: :smile:

destroyer2usa

Citaat van: MaxxMark op november 16, 2009, 22:04:47
Zojuist Wanted en Baraka (BRDisc) geprobeerd.

Jammer genoeg heb ik alleen Planet Earth op BR en die loopt prima zonder piepen...Heb hem nu een week en het valt mij op dat het piepen steeds minder wordt....Of hij is definitief aan het overlijden of hij raakt nu ingespeeld qua loopwerk.

Ik had gisteren helemaal geen piepen met spelen van BR.
Citaat van: Starred op november 16, 2009, 21:46:51
Ik moet lipsync op 200ms zetten in mijn Arcam om beeld en geluid synchroon te laten lopen. In mijn TVIX6500 was dat hooguit 20ms.
Waar kan dit aan liggen??

Vreemd..Ik gebruik gewoon dezelfde 200 ms die ik ook al met de prime 1.0 gebruikte. Alles loopt synchroon..behalve dan een keer een 720p rip van csi, maar dat kan ook aan de rip gelegen hebben. MIjn philips 46pfl9704 heeft met al die digitale poespas aan een vertraging van 200 ms. Dus tel ik dat niet mee zou ik zeggen dat de  vertraging ongeveer 0 ms is?

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 16, 2009, 21:33:41

Ja maar ik verlies beeld en de hdmi op de tv maakt opnieuw verbinding bij stoppen film etc...Ik verwissel dat dus niet van resolutie. Dat deed de prime 1.0 dus niet.

Die hield gewoon netjes beeld. Ook komt het dune loading logo niet in beeld bij aanzetten...tv krijgt pas hdmi signaal als het menu scherm opkomt.

Verder werkt ie prima en tijdens bekijken bluray ed. blijft beeld er wel netjes dus ik lig er verder niet wakker van..

J.A.F._Doorhof

Bij mij op de BDprime en HDcenter.
De 3.0 is nog niet binnen.

Bij stoppen film zie ik de switch ook, niet bij pauze.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Switches zijn welicht te goedkoop gebouwd. Ik heb een scaler met 6 HDMI inputs met op elke input een eigen receiver chip.
Nooit problemen met wegvallen beeld etc. op de projector. Kun je ook mooi de audio en video edid instellen zodat je geen rare modes krijgt etc. Stom geprogrammeerde HD-DVD spelers die naar 1080-p60 gaan omdat 60 nu eenmaal meer is dan 23,976 is dan ook geen probleem meer.

Starred

De autoswitch voor framerate lijkt toch wel aardig te werken. Bij mij staat de output nu op 1080p/59.94 en autoswitch op On.

Overzichtje van veel getest materiaal.

Input -> Output
576i/25 -> 1080p/50 (pal dvd)
720(i/p ?)/29.970 -> 1080p/59.94
720(i/p ?)/25 -> 1080p/50
720p/23.976 -> 1080p/23.976
1080(i/p ?)/29.970 -> 1080p/59.94
1080p/23.976 -> 1080p/23.976

Het lijkt er dus ook op dat materiaal wat in de titel 720p of 1080p meekrijgt niet altijd daadwerkelijk p materiaal is maar i??
Of interpreteert de Dune dit materiaal verkeert en gaat ie het p materiaal eerst interlacen naar i en vervolgens weer deinterlacen naar p?

MaxxMark

Ik weet niet of het al door iemand bevestigd was, maar bij deze kan ik ook bevestigen dat multichannel flac perfect werkt!

Heb ik eindelijk de DVD-A rip van Lord of the Rings (FLAC 24bit 48KHz 5.1 channels) kunnen luisteren in multi channel :)

Ook diverse images van DTS cds afgespeeld. XBMC en andere players vertikte het vaak om deze juist af te spelen. Ook als je ze netjes mountte met Daemon Tools. Je kreeg dan vaak gewoon ruis. Enige dat hielp was de image branden.

De Dune doet dit wel op de juiste manier!

Enige wat weer jammer was, was dat sommige van de DTS cd's in het NRG formaat waren (Image formaat van Nero) dus die kon ik alsnog niet afspelen :)

Starred

En WMA pro werd op mijn vorige speler als stereo 2.0 afgespeeld, nu als PMC 5.1

PeeJay

Vraagje.

Ik lees hier op het forum dat het wordt afgeraden om een hard disk in een Prime 3.0 te bouwen.
Het lijkt mij een mooie oplossing om een NAS in mijn kelderkast neer te zetten en bedraad aan te sluiten op de Prime 3.0
Een externe harde schijf kan natuurlijk ook, maar is die wel snel genoeg via een usb kabel?
Lijkt jullie dat een goede oplossing, of hebben jullie een beter idee?
Alle info is welkom.

Groetjes PJ

MaxxMark

Citaat van: PeeJay op november 18, 2009, 21:05:02
Het lijkt mij een mooie oplossing om een NAS in mijn kelderkast neer te zetten en bedraad aan te sluiten op de Prime 3.0

Dat is ook een mooie oplossing :)

Eigenlijk gewoon een van de grootste redenen waarom iemand het apparaat aanschaft!

Ik heb zelf ook een NAS staan in een andere ruimte dan waar de Dune staat. Alle films kan ik netjes vanaf mijn NAS draaien (ook full 1:1 bluray rips).

Tinus_

Stuurt de HDI ook DTS HD-MA uit via HDMI die in een M2TS stream zit ingebakken?
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

lincoln

Frank, kan je al wat uitsluitsel geven of je veel mensen een goed weekeinde kunt bezorgen?  ;)

J.A.F._Doorhof

Weekend niet, maar volgende weekend als het goed is wel.
Het probleem is alleen even wat er gebeurt met de drives, er gaan nu 2 verhalen.
1. de spelers komen gewoon.
2. de spelers worden eerst uitvoerig gechecked en dat duurt even.
Custom installer

lincoln

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 20, 2009, 08:17:39
Weekend niet, maar volgende weekend als het goed is wel.
Het probleem is alleen even wat er gebeurt met de drives, er gaan nu 2 verhalen.
1. de spelers komen gewoon.
2. de spelers worden eerst uitvoerig gechecked en dat duurt even.

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :( :( >:( >:( >:( >:(

Ik vind toch dat geduld be-hoorlijk op proef gesteld wordt...
Zeker als je telkens leest dat er al zat mensen zo'n ding hebben...

J.A.F._Doorhof

Kan daar weinig aan doen, ook wij moeten natuurlijk wel aangeleverd worden om uit te leveren.
En ons is aangegeven dat ze DEZE week binnen zouden komen en waarschijnlijk dit weekend of volgende week bij ons binnen zouden komen.

MAAR dit was voor het probleem met de drives.
Ik neem aan dat je wel een speler wil hebben die goed is.

Er is zover ik weet 1 zending geweest en dat was allemaal pre-order en pre-delivery.
De officiële leveringen zouden nu op gang moeten gaan komen, maar nogmaals door de drive problemen kan er natuurlijk vertraging op treden.
Ik zit zelf ook te wachten :D
We bellen er 2x per week over om status updates te krijgen.
Custom installer

hifihenk

Citaat van: lincoln op november 20, 2009, 08:20:00
Ik vind toch dat geduld be-hoorlijk op proef gesteld wordt...
Zeker als je telkens leest dat er al zat mensen zo'n ding hebben...

Ik denkt dat dit geld voor veel mensen die een bestelling hebben lopen...

Maar ik heb toch liever een apparaat dat in een keer goed werkt.
Ik heb slechte ervaringen met pre-releases en beta versies  ;D

Linn Akurate DS - Linn Majik Kontrol - Linn Majik 2100 - Harbeth M30 - Velodyne DD10 - MIT MI330 Series2 - Linn Black interlinks - Linn K20

svmnb

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 20, 2009, 08:26:44
MAAR dit was voor het probleem met de drives.

Hoe zit het met de Base 3.0? Uitlevering zou toch geen probleem moeten zijn, aangezien er geen drive in zit.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

J.A.F._Doorhof

Base hebben we 4 orders voor staan daar gaat Annewiek vandaag mee bezig om dat te informeren.
Custom installer

svmnb

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 20, 2009, 09:08:48
Base hebben we 4 orders voor staan daar gaat Annewiek vandaag mee bezig om dat te informeren.

Oké, als het om een redelijke levertijd gaat, plaats ik ook een order bij jullie.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

J.A.F._Doorhof

Beste is dan te mailen naar [email protected] dan kan het met de eerste batch mee.
Custom installer