HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

Starred

Citaat van: CineSmurf op november 16, 2009, 13:22:58
Zit ook te twijfelen of ik niet moet wachten tot er een "echt" merk met een mediaspeler komt. Ik denk dat als denon of onkyo met een mediaspeler komt, dat van een hele andere klasse zal zijn.

Ander prijskaartje ook  ;)
En het is de vraag of de grote merken veel features (die tegen het randje van legaliteit liggen) wel zullen supporten

Daan de G.

Al die reacties van bezitters stemmen mij ook niet al te positief. Heb op dit moment een stand alone blu ray speler en zoals ik het nu lees is de blu ray speler in de prime 3.0 een beetje karig. Daarnaast lees ik problemen met subtitles die ingebakken zitten op MKV's.

Zit nu in een behoorlijk dubio, hebben hier mensen ervaring met de popcorn hour a110? Kan die eigenlijk dezelfde formaten aan als de Dune( DTS-HD etc.)?! Ik zie door de bomen het bos niet meer :o

CineSmurf

Ik heb een PCH A110. Die kan de nieuwe formaten wel doorgeven, maar niet decoderen. Verder doet ie geen blu ray menu's en er zit natuurlijk geen blu ray speler bij.
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Daan de G.

Voor het decoderen heb ik een receiver die HD formaten aankan, dus dat moet geen probleem zijn :)

Misschien toch maar de A110 overwegen.

neptune

Citaat van: Daan de G. op november 16, 2009, 13:35:29
Al die reacties van bezitters stemmen mij ook niet al te positief. Heb op dit moment een stand alone blu ray speler en zoals ik het nu lees is de blu ray speler in de prime 3.0 een beetje karig. Daarnaast lees ik problemen met subtitles die ingebakken zitten op MKV's.

Zit nu in een behoorlijk dubio, hebben hier mensen ervaring met de popcorn hour a110? Kan die eigenlijk dezelfde formaten aan als de Dune( DTS-HD etc.)?! Ik zie door de bomen het bos niet meer :o
Je kan de BASE overwegen.
De PCH met de Dune vergelijken is als een Smart met een Ferrari vergelijken ;D
zet hier iets neer

Daan de G.

Citaat van: neptune op november 16, 2009, 13:56:40
De PCH met de Dune vergelijken is als een Smart met een Ferrari vergelijken ;D

Enlighten me?!

Als al die bugs etc. gewoon opgelost kunnen worden met een firmware update oid, kies ik 100% voor de prime. :)

neptune

Citaat van: Daan de G. op november 16, 2009, 14:00:11
Enlighten me?!

Als al die bugs etc. gewoon opgelost kunnen worden met een firmware update oid, kies ik 100% voor de prime. :)
De Sigma chipset in de Dune is 2 generaties nieuwer dan de PCH(A110 dan). Video decoding vergt heel wat van de processor, daardoor gaat het afspelen en navigeren door de menus veel soepeler.
zet hier iets neer

frankly

>:( Het is weer ff uitgesteld, zoals ik net binnen krijg via de baas van JVB;

Hoi Frank,

Meerprijs voor 1 TB is +/- €90,00
Ik waag me op dit moment niet aan de Base, omdat ook de Prime weer is uitgesteld.

Zou even geduld hebben , eerst komt de Prime en 1-2 mnd later de Base pas
Sorry

Jan van den Belt
JVB Digital Main Office The Netherlands
Custom made DVD- Blu-ray player modifications
Office phone  +31 (0)33 4655 366
Fax:     +31 (0)33 4655 466
Web:   HTTP://www.jvbdigital.com
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

J.A.F._Doorhof

Denk dat Jan daar fout zit met de HDD.
Er gaan 2.5" drives in en die zijn een stuk duurder dan 3.5" versies.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

jaco

J.A.F._Doorhof

Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

neptune

zet hier iets neer

frankly

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 16, 2009, 14:32:02
Net met Jan ouderwets gebeld, altijd verhelderend zo'n gesprek  ;D
Er zit een verschil tussen wat er in de Base en de Prime moet.
Verder hoopte hij ze dit jaar nog te krijgen (de Base dus), maar zeker is het niet.
Patience is a virtue... maar da's rond sinterkerst best moeilijk :P
Frankly

OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Toni ( JVB Digital )

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 16, 2009, 14:32:02

Hoi Frank,

Om verwarring te vookomen.

In de Prime gaat een 2,5"
In de base een 3.5 "

MaxxMark

Citaat van: Daan de G. op november 16, 2009, 13:35:29
Daarnaast lees ik problemen met subtitles die ingebakken zitten op MKV's.

Wuh? Het kan zijn dat ik over een comment heen heb gelezen waarin iemand zegt dat deze niet werken. Maar ik heb nergens gezegd dat subtitles niet werken. Het werkt zelfs prima. Het enige wat níet werkt is Subtitle wijzigingen in BluRay films. Maar dat is bijzonder logisch, omdat dit afgehandeld wordt door het BR gedeelte van de dune.

Het is wel zo dat de dune minder kan dan bijv XBMC met de subtitles. Opacity instellen is er niet bij, en dat vind ik opzich wel jammer. Want als je een film kijkt met een donkere scene en je hebt grote witte letters in beeld, dan doet dat aardig afbreuk aan de film :) Op de dune kan ik dan wel een kleiner lettertype kiezen en een grijze kleur (ipv wit). Dan is dat ook nog wel te lezen, en minder licht.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Daan de G.

Citaat van: MaxxMark op november 16, 2009, 15:23:51
Wuh? Het kan zijn dat ik over een comment heen heb gelezen waarin iemand zegt dat deze niet werken. Maar ik heb nergens gezegd dat subtitles niet werken. Het werkt zelfs prima. Het enige wat níet werkt is Subtitle wijzigingen in BluRay films. Maar dat is bijzonder logisch, omdat dit afgehandeld wordt door het BR gedeelte van de dune.

Het is wel zo dat de dune minder kan dan bijv XBMC met de subtitles. Opacity instellen is er niet bij, en dat vind ik opzich wel jammer. Want als je een film kijkt met een donkere scene en je hebt grote witte letters in beeld, dan doet dat aardig afbreuk aan de film :) Op de dune kan ik dan wel een kleiner lettertype kiezen en een grijze kleur (ipv wit). Dan is dat ook nog wel te lezen, en minder licht.

Misschien heb ik het verkeerd gelezen dan, dacht zo iets gezien te hebben op het MPCclub forum.

MaxxMark

Citaat van: Daan de G. op november 16, 2009, 15:29:33
Misschien heb ik het verkeerd gelezen dan, dacht zo iets gezien te hebben op het MPCclub forum.

Nou wat het zou kunnen zijn is dat er nog een issue is met de firmware (zowel de laatste versie van de 1.0 als met de 3.0) dat subtitles default op disabled staan. Dat was in eerdere firmware versies van de 1.0 niet zo. Dat betekent (als ik het goed begreep) dat je altijd subtitles expliciet aan moet zetten. Terwijl een optie "gebruik standaard 'engels'"misschien wel handiger is.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

destroyer2usa

Citaat van: MaxxMark op november 16, 2009, 16:05:54
Nou wat het zou kunnen zijn is dat er nog een issue is met de firmware (zowel de laatste versie van de 1.0 als met de 3.0) dat subtitles default op disabled staan. Dat was in eerdere firmware versies van de 1.0 niet zo. Dat betekent (als ik het goed begreep) dat je altijd subtitles expliciet aan moet zetten. Terwijl een optie "gebruik standaard 'engels'"misschien wel handiger is.

Ik vind dat juist fijn dat die subtitles standaard op disabled staan...ondertiteling verstoort de harmonie van het beeld.

Ik heb die discussie over de outputsetting van de prime 3.0 gevolgd...maar als je dus die mkv's van usa 720p HDTV tvseries afspeelt staat bij source 23.976 hertz...is het dan toch niet beter om dan een outputsource ook op 23.976 te zetten?? Hier werd het advies gegeven om dan 720p60 of 1080p 60 te zetten.

Zal dat straks eens proberen, maar ik moet zeggen dat ik hem nu op 1080p24 heb staan en dan worden die mkv's prima zoner stottering op 1080p 23.976 afgespeeld.

Hoe minder conversie hoe beter heb ik altijd gedacht??

Starred

According to latest news, there's good chance the issues relate to software settings that drive the BD loader... investigation continues... stay tuned... HDI will make official responses once they are ready...

riwi

Citaat van: destroyer2usa op november 16, 2009, 18:09:03
...maar als je dus die mkv's van usa 720p HDTV tvseries afspeelt staat bij source 23.976 hertz...is het dan toch niet beter om dan een outputsource ook op 23.976 te zetten?? Hier werd het advies gegeven om dan 720p60 of 1080p 60 te zetten.

Veel weergevers kunnen niet 720p/23.976 aan, dan blijft het zwart. Mijn Sony TV en JVC projector kunnen het niet in ieder geval. De Arcam versterker die ik er eens tussen had kon wel overweg met 720p/23.976.

Ik speel met de tvix de 720p/23.976 mkv files af op 1080p/23.976, dat is beter dan conversie naar 60Hz omdat je met 23.976 -> 60Hz een soort judder introduceert die bewegingen in beeld net iets minder soepel doen lijken. Overigens was deze judder bij alle NTSC DVD's al standaard aanwezig, maar nu met de komst van bluray is het niet nodig om de NTSC judder zelf opnieuw te introduceren.

MaxxMark

Citaat van: destroyer2usa op november 16, 2009, 18:09:03
Hier werd het advies gegeven om dan 720p60 of 1080p 60 te zetten.

Het is voor mij ook een beetje lastig bevatten, maar om een of andere reden is er verschil tussen bijvoorbeeld:

Dune instellen op 1080p24
auto detect framerate
bron: 1080p25
Door auto detect wordt de output dan 1080p50

En

Dune instellen op 1080p60
auto detect framerate
bron: 1080p25
Door auto detect wordt de output 1080p50

Wat de preciese logica is, is mij niet duidelijk. Maar er schijnt dus verschil te zijn. Dit ondanks dat de input en output in beide gevallen identiek is.

De setting waar het waarschijnlijk over ging is dus de native setting (dus de "dune instelling"). Dat dit niet identiek is aan de bron van wat je gaat afspelen maakt niet uit omdat de auto framerate feature er voor zorgt dat zodra je de file afspeelt de juiste framerate gekozen wordt.

Starred

Het is natuurlijk sowieso van de zotte dat 23.976fps voor het gemak wordt afgerond naar 24fps en dan ook nog eens daadwerkelijk als 24fps geimplementeerd wordt in de afspeel aparatuur (alleen omdat er videocamera's zijn die exact 24fps schieten?).

Hoezo een eenduidig beeld scheppen. Not

RvD

Dit bericht heeft wifimedia rond gestuurd naar de mensen die de Prime in preorder hebben staan.

L.S.
Door problemen met de Bluray spelers worden de Dunes niet uitgeleverd door HDI. Ze zijn op dit moment alle spelers aan het controleren in de fabriek en vervangen de nodige onderdelen van de spelers die niet goed werken.

Op dit moment heeft 1 op de 6 spelers een defecte bluray disk waardoor ze nu nog niet uitgeleverd worden.

De importeur heeft ons laten weten dat eind volgende week de prime en de prime 500GB uitgeleverd zal worden als alles op schema verloopt.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

J.A.F._Doorhof

Ik ging ervan uit dat het om een BDprime ging :D
Custom installer

nwolsink

zodra de BD drive in orde is heb ik niets aan te merken op de 3.0, doet echt alles wat je ervan verwacht
::Nothing to see here::