HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

lincoln

ok, clear.

Andere vraag:
materiaal haal ik doorgaans via usenet binnen, en de Dune heeft een torrent client intern. betekend dit dat je met de dune dan peer-to-peer binnenhaalt, en geen usenet's meer kunt gebruiken? (stand alone bedoel ik dan, met PC uiteraard wel.)
laatste keer dat ik torrents downloadde, was ik niet kapot van de kwaliteit, snelheid, verkrijgbaarhuid, en duidelijkheid van het aangebodene. Is wel jaaaaren geleden moet ik toegeven. Gebruikte toen limewire.

J.A.F._Doorhof

Torrents heb ik geen ervaring mee om dezelfde redenen, te langzaam en te vertragend op mijn internet verbinding.
Newsgroepen gaan sneller en zijn beter.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

MaxxMark

Citaat van: riwi op november 13, 2009, 23:31:22
Frank raad dat laatste kennelijk af, maar ik zou het oa voor firmware upgrades wel handig vinden om een paar honderd GB aan vaste opslag ruimte in de prime te hebben. Mischien een 32GB SSD dingetje of zo..

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 14, 2009, 08:27:29
Pak een 4GB memory stick en je bent er RUIM.

De Dune Prime heeft intern al flash ingebouwd zitten. Ofwel er is al storage aanwezig. System flash en 'storage flash'

Dit hebben ze gedaan om te zorgen dat je BDLive content kunt gebruiken (die vereisen dat je dingen download).

Quote van de HDi site:

"Memory: RAM 512 MB, system Flash: 1 GB+, BD-Live: 1 GB+"
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

Klopt maar niet voor de firmware upgrade.
MAW wat ik bedoel is gebruik een memorystick voor het upgraden van de firmware.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

riwi

Yep, met een stick kan het ook. maar is minder makkelijk :) unpluggen van de PC, naar de Dune lopen, stick er in ...  ;D

Ik lees op mpc club dat er met de eerste batch wat problemen zijn met het loopwerk dat : ofwel disks niet wil lezen, of een fluitend geluid maakt. HDI is nog bezig met de kwestie. Hi-jack laat het regelen door divxplayer.nl die nou niet direct bekend staan om hun voortreffelijke service.

Ze hebben er niet allemaal last van, maar enkele wel. In ieder geval vind hi-jack het duidelijk dat er wat loos is.

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=21843

nwolsink

Citaat van: riwi op november 14, 2009, 17:28:24
Yep, met een stick kan het ook. maar is minder makkelijk :) unpluggen van de PC, naar de Dune lopen, stick er in ...  ;D

Ik lees op mpc club dat er met de eerste batch wat problemen zijn met het loopwerk dat : ofwel disks niet wil lezen, of een fluitend geluid maakt. HDI is nog bezig met de kwestie. Hi-jack laat het regelen door divxplayer.nl die nou niet direct bekend staan om hun voortreffelijke service.

Ze hebben er niet allemaal last van, maar enkele wel. In ieder geval vind hi-jack het duidelijk dat er wat loos is.

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=21843

Mijne fluit idd ook, niet continu maar wel hinderlijk, maar goed ik stream 99% dus veel last zal ik er niet van hebben.
Mocht een fw update het niet verhelpen dan wil ik echter tzt wel een oplossing vd leverancier > NAS Media
::Nothing to see here::

J.A.F._Doorhof

Blij dat wij de gewone batch krijgen zullen we maar zeggen.....
Custom installer

MaxxMark

Citaat van: nwolsink op november 14, 2009, 18:34:23
Mocht een fw update het niet verhelpen dan wil ik echter tzt wel een oplossing vd leverancier > NAS Media

Ik zie niet waarom NASMedia het niet zou oplossen (of zou weigeren het op te lossne). Het is gewoon hardware falen, ofwel, valt gewoon binnen de garantie. Ik heb het bij mij nog niet getest aangezien ik nog geen BR disc heb. Morgen wel, dus dan zal ik het direct testen.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 14, 2009, 18:52:27
Blij dat wij de gewone batch krijgen zullen we maar zeggen.....

Wat is er 'gewoner' aan jouw batch dan aan de batch die bijv NASMedia heeft ontvangen (afgezien van dat jullie ze later krijgen)?

Het enige verschil in batches tot nu toe is dat MPCClub (via DivxPlayer.nl) de early adopters batch heeft gekregen. Deze units miste handleidingen en andere zaken.

Ik acht de kans net zo groot dat "jullie" batch dezelfde problemen heeft als de batch die NASMedia heeft ontvangen.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

Laten we hopen van niet.
Ik weet dat er een batch pre-releases waren, de batch daarna zou later komen, we verwachten deze elk moment, hopelijk deze week.
Ik hoop natuurlijk dat die geen problemen hebben, zowel dan lossen we dat wel op natuurlijk.
Aangezien ook deze batch waar het nu over gaat sneller is geleverd als waar wij op zitten te wachten neem ik een beetje aan dat het ook uit die pre-release batch is gekomen.
Maar ik kan het fout hebben.
Custom installer

riwi

We wachten het af, maar aangezien HDI nu nog bezig is met onderzoek naar wat er aan de hand is neem ik aan dat alle nu uitgeleverde en nu van de band rollende Prime's er misschien wel last van kunnen hebben. Wat ik wel vreemd vind is hoe dit door de kwaliteits controle is gekomen. Misschien is er op het laatste moment toch voor een ander loopwerk gekozen dan waarmee getest is. De software is afgaande op de reviews en berichten van de gebruikers erg goed (en dus goed getest).

qapla

Van mij mag de uitlevering dan nog wel een weekje extra op zich laten wachten als daar mee de problemen die de testers nu tegenkomen opgelost zijn.

MaxxMark

Citaat van: riwi op november 14, 2009, 21:55:47
We wachten het af, maar aangezien HDI nu nog bezig is met onderzoek naar wat er aan de hand is neem ik aan dat alle nu uitgeleverde en nu van de band rollende Prime's er misschien wel last van kunnen hebben. Wat ik wel vreemd vind is hoe dit door de kwaliteits controle is gekomen. Misschien is er op het laatste moment toch voor een ander loopwerk gekozen dan waarmee getest is. De software is afgaande op de reviews en berichten van de gebruikers erg goed (en dus goed getest).

Ja dat snap ik eigenlijk ook niet. Zoals ik uit het MPCClub forum had op gemaakt was HDI aanwezig bij de release van deze pre-batches. In de QC hadden ze nog een aantal units geweigerd vanwege rare fouten (ik dacht i/o errors). Hoewel het niet zou mogen kan ik me wel voorstellen dat ze hoofdzakelijk getest hebben op de NMT functionaliteit en zijn ze perongeluk de BR speler in zijn geheel vergeten. Grove fout natuurlijk, maar er gebeuren wel raardere dingen :P

Kjelt

Als het euvel bij het BD loopwerk ligt dan is het vreemd dat deze door de QC van de fabrikant van de loopwerken is heengekomen. Dat HDI daar minder op test vind ik logisch want ze kopen deze in bij een fabrikant die waarschijnlijk dit garandeert. Ik vind het op zich niet zo erg als het loopwerk "fluit" maar dat hij geen discs leest is natuurlijk een show stopper. In ieder geval zal het netjes opgelost worden.
Wellicht dat het fluiten een kwestie is dat de firmware de read speed van het loopwerk anders (lager) dient in te stellen, zolang er geen hard errors optreden valt het allemaal nog mee. Aangezien de firmware nog meer kleine bugjes bevat (zie citaat onder) is het gewoon wachten op fw updates tot de (kinder)ziektes er uit zijn.

CiteerThat said, the new firmware is delayed for another week and will be released during next week. This update should include a fix for the loader that keeps spinning after pressing stop on the movie playing. We look forward to providing solutions shortly so remain a little patient and try concentrating on some other tests as well that go beyond the issues we already know concerning the loader.

kermit

Citaat van: MaxxMark op november 15, 2009, 00:36:16
Ja dat snap ik eigenlijk ook niet. Zoals ik uit het MPCClub forum had op gemaakt was HDI aanwezig bij de release van deze pre-batches. In de QC hadden ze nog een aantal units geweigerd vanwege rare fouten (ik dacht i/o errors). Hoewel het niet zou mogen kan ik me wel voorstellen dat ze hoofdzakelijk getest hebben op de NMT functionaliteit en zijn ze perongeluk de BR speler in zijn geheel vergeten. Grove fout natuurlijk, maar er gebeuren wel raardere dingen :P

iDD. Tot gisteren toe waren ze leverbaar. Heeft het misschien mee te maken door de issue's dat ie ineens niet meer beschikbaar is? Gelukkig dat ik nog even gewacht hebt met de speler op te halen.

nwolsink

Buiten het "fluiten" vd drive (is niet superhard maar het is er wel) kan ik echt niets op de speler aanmerken.
Ik heb denk ik mijn hele BR collectie er zo onderhand wel tegenaan gegooid en heb 1 stotter waargenomen.

Dat was dan tijdens 1 scene van de docu South Pacific, deze scene piekte dan ook behoorlijk met bijna 70Mbp, film speelde daarna echter gewoon verder.

Mijn speler had gewoon een manual dus ga er maar vanuit dat de eerst volgende levering nog gewoon dezelfde drive heeft.
Fluiten kan komen omdat de drive te hard draait want het geluid is niet continu, zou dus met fw kunnen worden verholpen imo.

jaco

70 mbps is niet mogelijk op een blu ray volgens mij..

nwolsink

Citaat van: jaco op november 15, 2009, 09:48:21
70 mbps is niet mogelijk op een blu ray volgens mij..

Ik heb het ook nog nooit eerder gezien maar er stond bij "info" echt iets van 68mbps
Normaliter is het gemiddeld zo'n 40 mbps

jaco

Maximale bitrate is 54 mbps volgens de standaard..
video niet boven de 40 mbps, en video en audio gecombineerd 48 mbps.
Zal die resterende 6 wel voor de subtitels etc zijn.

Kjelt

Citaat van: jaco op november 15, 2009, 10:13:21
Maximale bitrate is 54 mbps volgens de standaard..
video niet boven de 40 mbps, en video en audio gecombineerd 48 mbps.
Zal die resterende 6 wel voor de subtitels etc zijn.
Mee eens, als die docu een hogere bitrate heeft dan hebben ze zich niet aan de spec gehouden wat op zich zeer vreemd is als het een 1:1 BD rip is.
Als het een mkv was dan zou het wellicht te verklaren zijn in de stream creatiesoftware, dat is ook amateur spul waar wel fouten in zitten. Een andere verklaring kan zijn dat de stream corrupt is op dat punt en dat daardoor de Dune de bitrate verkeerd aangeeft.

nwolsink

Citaat van: Kjelt op november 15, 2009, 11:17:21
Mee eens, als die docu een hogere bitrate heeft dan hebben ze zich niet aan de spec gehouden wat op zich zeer vreemd is als het een 1:1 BD rip is.
Als het een mkv was dan zou het wellicht te verklaren zijn in de stream creatiesoftware, dat is ook amateur spul waar wel fouten in zitten. Een andere verklaring kan zijn dat de stream corrupt is op dat punt en dat daardoor de Dune de bitrate verkeerd aangeeft.

Dat zou het misschien verklaren dan, het is gewoon een 1:1 BD Rip (.iso) van de BBC serie, het gebeurt in deel II als ze over de vulkaan "vliegen" redelijk aan het begin vd film, zal het nog eens proberen te reproduceren want ik vond de streamgrootte ook vrij bizar.

Kjelt

Citaat van: nwolsink op november 15, 2009, 11:28:16
Dat zou het misschien verklaren dan, het is gewoon een 1:1 BD Rip (.iso) van de BBC serie, het gebeurt in deel II als ze over de vulkaan "vliegen" redelijk aan het begin vd film, zal het nog eens proberen te reproduceren want ik vond de streamgrootte ook vrij bizar.
Even tijd erbij posten aub dan kan wellicht iemand met het origineel een verificatie doen.

MaxxMark

Ik kan bevestigen dat multi-channel WMV's inderdaad niet multi-channel zijn maar downmixed worden naar 2.0

Daarnaast heb ik een aantal DVD's geprobeerd, en inderdaad de unit is nogal luid. Het lijkt er wel op dat het afhangt van hoe actief de unit is met lezen.  DVD playback heeft wel stotter in het beeld (ondanks dat de auto framerate correct lijkt te werken). Na een kleine 10 minuten werd het geluid dat de drive maakte wel iets minder maar nog steeds duidelijk hoorbaar..

De stotters lijken een transfer issue. Alle DVDs die ik vanaf mijn nas speel zijn stotterloos.

BR heb ik nog steeds niet getest.

Sappien

Citaat van: MaxxMark op november 15, 2009, 15:14:16
Ik kan bevestigen dat multi-channel WMV's inderdaad niet multi-channel zijn maar downmixed worden naar 2.0

Heb je dat getest met HDMI of Optisch?

nwolsink

Daarnaast heb ik een aantal DVD's geprobeerd, en inderdaad de unit is nogal luid. Het lijkt er wel op dat het afhangt van hoe actief de unit is met lezen.  DVD playback heeft wel stotter in het beeld (ondanks dat de auto framerate correct lijkt te werken). Na een kleine 10 minuten werd het geluid dat de drive maakte wel iets minder maar nog steeds duidelijk hoorbaar..

De stotters lijken een transfer issue. Alle DVDs die ik vanaf mijn nas speel zijn stotterloos.

BR heb ik nog steeds niet getest.

DVD's spelen bij mij geheel niet in de drive kom ik net achter, ik heb dan weliswaar vrijwel geen DVD's meer maar wil wel dat dit werkt.
BR schijven speelt ie vlekkeloos danwel met fluittoon.

EdSki

Hoe heb je hem aangesloten op je receiver? De oude dune stuurt multichannel wmapro uit als multi channel pcm indien aangesloten via hdmi.