HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

Kjelt

Citaat van: MaxxMark op november  9, 2009, 21:15:50
MPCClub heeft de review online gezet:
uit deze review:
CiteerGBiT is not officially supported by Sigma and the company does recommend not using Gbit due to driver issues and more when using the player in certain environments or ways.
Dus nog steeds geen Gbit support en dat gaat er dus ook niet komen, blijft het vreemd vinden maar ala dat ligt dus meer aan Sigma dan aan HDI  >:(

MaxxMark

Citaat van: Kjelt op november 10, 2009, 00:20:48
uit deze review:Dus nog steeds geen Gbit support en dat gaat er dus ook niet komen, blijft het vreemd vinden maar ala dat ligt dus meer aan Sigma dan aan HDI  >:(

Belangrijk detail is wel dat het streamen van films in de dune 3.0 als zeer goed wordt beschouwd (beter dan de C200). Ook in high-bitrate scenes. En daarnaast blijkt dat de support voor iso ook gewoon goed is (iso containers weren zo ik begreep in de 1.0 niet altijd even goed gesupport).

Het grootste probleem ligt dus vooral bij het kopieren van data van en naar de Dune. Dus als dat van ondergeschikt belang is maakt het niet heel veel uit of gbit het nu wel of niet doet.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

lincoln

Citaat van: MaxxMark op november 10, 2009, 00:33:55
Belangrijk detail is wel dat het streamen van films in de dune 3.0 als zeer goed wordt beschouwd (beter dan de C200). Ook in high-bitrate scenes. En daarnaast blijkt dat de support voor iso ook gewoon goed is (iso containers weren zo ik begreep in de 1.0 niet altijd even goed gesupport).

Het grootste probleem ligt dus vooral bij het kopieren van data van en naar de Dune. Dus als dat van ondergeschikt belang is maakt het niet heel veel uit of gbit het nu wel of niet doet.

Het blijft natuurlijk klote dat een apparaat anno 2010 (die ene maand maakt ook niks meer uit) nog steeds geen Gbit heeft, terwijl ondertussen bijna je scheerapparaat het al kan...
Alsof er niet zat andere (goedkope) Gbit chips te koop zijn...
Mede als je je Dune dus als datatank voor films wilt gebruiken (zoals ik dus) vind ik het een behoorlijke misser....
Beetje jammer.

dream1

Citaat van: mk2k op november  9, 2009, 08:10:27
Geen idee of het laden sneller is. Verschilt per bluray. Heb 2 verschillende films gestart. Heb een filmpje geupload waarbij ze gestart worden vanaf USB HDD:

Dank je voor het filmpje, ziet er goed uit. :alien: :alien: :alien:
Het laden gaat een stuk sneller, lijkt er op dat ik mij dune center ga verkopen.
Als het beeld en geluid ook goed is.

Gr Dream1

jaco

Citaat van: lincoln op november 10, 2009, 05:45:27
Het blijft natuurlijk klote dat een apparaat anno 2010 (die ene maand maakt ook niks meer uit) nog steeds geen Gbit heeft, terwijl ondertussen bijna je scheerapparaat het al kan...
Alsof er niet zat andere (goedkope) Gbit chips te koop zijn...
Mede als je je Dune dus als datatank voor films wilt gebruiken (zoals ik dus) vind ik het een behoorlijke misser....
Beetje jammer.
Deze unit is gebaseerd op een Sigma chip die interfaces heeft om data naar binnen te halen.
Een 100mbps verbinding zou goed genoeg moeten zijn om alles te streamen wat standaard als bitrate er is (~ 55 mbps voor een Blu Ray)

Je kunt niet simpelweg stellen dat een gigabit chip haast niets kost en ze hem er maar in hadden moeten zetten. De hoofd CPU (in de sigma) zal die ethernet chip moeten aansturen. Aangezien die chip niet gemaakt is om met gigabit snelheden data van de PCI bus af te halen en op de SATA interface zetten kun je niet simpelweg een datatank verwachten waar je met volle snelheid naar toe kan copieren

Donat

Uit de review maak ik op dat de weergave van de muziekspeler in de dune niet zo goed is...

Dit vind ik wel spijtig, ik dacht dat dit net als de filmcollectie met iDune ofzo mooi met afbeeldingen en meta data gemapt kon worden...

Ook dat je niet in je muziekcollectie kan browsen op zoek naar een volgend nr terwijl het vorige nog aan het spelen is vind ik enorm spijtig...

Zouden ze dit kunnen verhelpen met evt toekomstige firmwares ?

-Kuro KRP-500A - DCS580 surround setje - Dune BD Prime 3.0-

MaxxMark

Citaat van: Donat op november 10, 2009, 12:09:43
Uit de review maak ik op dat de weergave van de muziekspeler in de dune niet zo goed is...

Dit vind ik wel spijtig, ik dacht dat dit net als de filmcollectie met iDune ofzo mooi met afbeeldingen en meta data gemapt kon worden...

Ook dat je niet in je muziekcollectie kan browsen op zoek naar een volgend nr terwijl het vorige nog aan het spelen is vind ik enorm spijtig...

Zouden ze dit kunnen verhelpen met evt toekomstige firmwares ?

Dat kunnen ze zeer zeker. Ik denk dat dit een strategische zet van ze is. Eentje die ik zelf erg waardeer. Ze focussen nu heel erg op het video deel (wat toch de core business van de dune is) en zorgen dat dat goed werkt.

Dit in tegenstelling tot de PCH waar de ontwikkeling erg breed is waardoor alles 'een beetje' werkt maar niets echt 'goed'.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

lincoln

Citaat van: jaco op september 30, 2009, 09:38:28
Er is nu een buy in op m p c club. Dat geeft een indicatie van de straatprijs denk ik..

BD Prime 3.0: €329 including shipping
HDI Base 3.0: €250 including shipping

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 30, 2009, 10:23:31
we zullen zelf ook proberen een mooie prijs te maken voor de early adaptors.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november  9, 2009, 20:07:49
Prijzen kan ik nog weinig over zeggen, maar reken op de normale verkoop prijs.
Dus rond de 399,00

Hard disk inbouwen kan ik ook niets over zeggen op dit moment, het lijkt er inderdaad op dat dit door de leverancier/importeur moet gebeuren, maar daar ben ik nog mee bezig.

Mis ik iets?  :threadclosed:

Starred

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 20, 2009, 18:40:19
We verkopen in 90% van de gevallen de sharkoon/eminent oplossingen voor de externe HDD's, voordeel van de Eminent is dat ze voor hetzelfde bedrag ook e-sata ondersteunen.

Hoe kan je eigenlijk zien of je PC een e-sata aansluiting heeft?

CineSmurf

Citaat van: Starred op november 10, 2009, 18:50:50
Hoe kan je eigenlijk zien of je PC een e-sata aansluiting heeft?

Als je zo'n poort ziet:

JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Starred

Citaat van: CineSmurf op november 10, 2009, 18:59:10
Als je zo'n poort ziet:

En zijn er nog oplossingen als je die poort niet hebt?
Is eSata echt veel sneller dan USB (bij overzetten data van interne HD naar externe HD)?

CineSmurf

USB 2.0: 480 Mbit/sec
eSata: 3 of 6 Gbit (= 3000 of 6000 Mbit)/sec

ja dus. Een factor 6-12 sneller.

Scheelt ook echt heel veel. E-sata is dezelfde aansluiting als intern in je computer, je merkt dus geen verschil met een interne harddisk.

Er bestaan wel esata pci kaarten volgens mij.
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Starred

riwi

sata en e-sata zijn in principe compatible. Bij e-sata mag de kabel tot 3 meter lang zijn, bij sata is dat volgens mij maximaal 1.5 meter.

Die bracket kan je dus prima gebruiken, maar je moet er wel aan denken dat de schijf die je aan wil sluiten ook power moet hebben. Via de sharkoon quick port en consorten werkt dat dus prima.

USB geeft max 30MB/sec ongeveer. En via e-sata haal ik 60-80MB/sec afhankelijk van de schijf ook.
Die theoretisch interface snelheden heb je weinig aan die hierboven vermeld staan.

CineSmurf

Geen idee of dat werkt op een gewone sata poort. Bij esata is de stroomsterkte verhoogd om grotere afstanden te overbruggen, maar een klein stukje zou wel moeten lukken denk ik.

Zie ook hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Serial_ATA of voor de samenvatting: http://nl.wikipedia.org/wiki/SATA

J.A.F._Doorhof

Normale verkoopprijs is 399,00 voor de BDprime, dat is ook de prijs die je overal ziet.
Onze prijs zal daar ook ergens rond gaan zitten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

lincoln

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 10, 2009, 20:12:25
Normale verkoopprijs is 399,00 voor de BDprime, dat is ook de prijs die je overal ziet.
Onze prijs zal daar ook ergens rond gaan zitten.

Zie mijn quote's.
Ik had toch een ander idee bij een voorinschrijving.
Anders zie ik daar ook weinig nut van in, had ik net zo goed overal in kunnen schrijven, en de 1e die hem leveren kon, betaald...
Misschien zie ik het verkeerd, maar ik vind het een beetje jammer...
uiteraard snap ik ook wel dat je er 399 voor rekent, want er zijn er zat die hem hebben willen, dus waarom zou je de prijs verlagen...
Nu bekruipt me toch het gevoel dat ik hem beter bij MPCclub had kunnen pre-orderen..
had ik hem nog eerder gehad ook.

J.A.F._Doorhof

Dat zie je verkeerd.
Wij kopen er geen 100 tegelijkertijd in, en wat MPC doet is enorm onder de prijs.
Mensen die hem al eerder hebben gereserveerd krijgen een betere prijs (waarschijnlijk 379,00) maar mensen die NU pas bestellen krijgen hem gewoon voor de normale prijs geleverd natuurlijk.
We hebben een gedeelte van de klanten die al zeker besteld hebben (die krijgen een mooiere prijs) en we hebben mensen die we moesten mailen als we ze konden leveren, deze mensen betalen de normale prijs.

We proberen gewoon een nette prijs neer te zetten, maar de marge op dit soort artikelen is zeer minimaal.
De actie van MPC is een actie die ze maar 1x kunnen doen, en iets wat veel dealers ook niet altijd even lekker zit, ze krijgen namelijk als eerste geleverd en voor een zeer lage prijs terwijl de dealers zelf vaak langer moeten wachten en zelf een prijs betalen die gelijk ligt of iets hoger.

Aan de andere kant, je weet bij ons wel dat je ook qua service het gewoon goed voor elkaar hebt, wij doen de service afhandeling bij de HDI 3.0 namelijk anders als de andere NL dealers. Maar daar kan ik verder niets over zeggen, je mag me daar altijd over mailen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

blue-eyes

Ik reageer hier even als ADMIN, daar Frank zojuist als sponsor heeft gereageerd.

Om alles maar voor te zijn:
Graag geen prijsdiscussies zoals in een ander, niet nader te noemen, topic wordt gehouden.
Accepteer de faire prijs en de erg goede service, of ga de speler ergens anders halen.

Graag discussie over het apparaat, niet over de prijsstelling. En ja, ergens anders is het altijd goedkoper.

Dank u, en veel plezier met de spelers!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

lincoln

Ik heb Frank ook een PM gestuurd.
Wel frappant dat je kennelijk over alle onzin offtopic mag lullen, behalve over de prijs...
net wakker? :unhappy:

celerontje

Ben ik met je eens.
Dit is geen sponsortopic, dus ik vind dat er gewoon over gepraat mag worden.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Starred

Citaat van: riwi op november 10, 2009, 19:29:54
USB geeft max 30MB/sec ongeveer. En via e-sata haal ik 60-80MB/sec afhankelijk van de schijf ook.
Die theoretisch interface snelheden heb je weinig aan die hierboven vermeld staan.

Ah, dan is dat zeer handig aan de PC kant  :)
Heeft het ook nog zin om een eSata aan de Dune-kant te hebben? Ik heb nu alleen een USB sharkoon.

blue-eyes

Een verkopende partij hoeft niet uit te leggen hoe hij aan zijn prijs komt. De vele "prijsaanvallen" van leden die prijzen vanuit het buitenland en internet vergelijken met de prijzen van de nederlandse retail hoeft niet in DIT topic gevoerd te worden.

Daar kan je rustig een nieuw topic voor openen, maar lees eerst even het topic mbt een andere speler.

p.s. Ik sta 's morgens rond 5:30 uur op (6:00 uur rijden naar het werk) ben dus al lange tijd wakker. Ben wel net thuis van mijn werk, maar ben niet humeurig oid ;) . Ben alleen zat van die onzinnige discussie mbt prijszetting ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

blue-eyes

Citaat van: celerontje op november 10, 2009, 20:35:19
Ben ik met je eens.
Dit is geen sponsortopic, dus ik vind dat er gewoon over gepraat mag worden.

Ik doe een verwijzing naar het andere topic, zoals daar over gepraat worden.
Etc. Je snapt me best . . . . .
Normale discussie uiteraard wel, maar de ervaring leert dat . . . . .

celerontje

Ik snap je ook wel hoor ;), maar ben je er van bewust dat dit een NEDERLANDS forum is, dus dan weet je hoe laat het is! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!