HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

dream1

Als je naar de site van MPCCLUB gaat daar is het ook aanekondigd.
Vrijdag een levering en op maandag/dinsdag.
Wel voor de mensen die zich hebben ingeschreven :clapping: :clapping: :clapping:

mk2k

Hoi.

Hij is binnen!!!! de Dune prime 3.0
Volgens divxplayer ben ik nu  een van de eerste gelukkige eigenaren in Europa. (via mpc buyin gekocht)

Hier een paar foto's :

Ga zo even testen wat ie allemaal kan. Meer info volgt. Ben heel benieuwd.
Stereo: Vincent SA-93 / Vincent SP-993 / Consonance CD Ref 2.2 / PhonoDude + Lenco L76 + Denon DL110
Surround: Onkyo TX-NR818 , Oppo BDP-103D
Speakers: Aurum Cantus Moon Goddess II / Mission 780

john2910

Ja laat het ons weten,wil er ook 1 bestellen ;)

nielvm

Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

mk2k

Heb even snel wat kleine tests gedaan.

diverse mkv's met interne subs en losse srt draait allemaal soepel af. Je moet alleen zelf via subtitle knop de taal activeren. Tekst is mooi wit en van goed formaat.

mt2s + srt: draait ook soepel en snel zelfde als mkv wat betreft de subs.

bluray bdmv folder: laad snel in en menu functies werken allemaal goed. bluray subtitles van films worden ook goed weerggeven.

bluray iso: moet ik nog testen, maar neem aan zelfde als bdmv folder

originele bluray disc: ook nog testen (is mijn eerste speler dus nog geen schijven in bezit)

dvd vanaf iso bestand : werkt perfect wordt netjes upscaled naar HD. 4:3 dvd's worden voorzien van zwarte balken links en rechts. (aspect ratio staat op auto ingesteld)

dvd vanaf video_ts map: zelfde als hierboven. werkt net zo goed als iso. menu etc. werkt goed

originele dvd's in lade werkt ook gewoon. dvd-r, dvd+r is ook geen probleem. alles wordt mooi geupscaled

bovenstaande bestanden heb ik gedraait vanaf usb schijf aangesloten op player. draait allemaal zonder haperingen. Heb via het netwerk enkele dvd discs gedraait (video_ts en iso) draaien ook zonder haperingen. Heb nog geen bluray formaat gestreamed over het netwerk.

E-sata moet ik nog testen mijn esata dock is nog niet binnen, volgens leverancier bloedsnel, die vertelde ook sneller als interne hdd, aangezien de interne hdd niet via sata maar usb is aangesloten met een speciaal verloopje (usb naar sata). Interne schijf zou wel sata kunnen, maar dan vervalt de esata poort.

Flac bestanden draaien ook probleemloos af. Geluidskwaliteit is goed.

Heb mijn externe kaartlezer aangesloten op de usb poort. CF kaart word netjes herkend en jpg's worden goed weergegeven. laden duurt even. (grote 8 megapixel jpg's) als slideshow afspelen gaat ook goed, dan vloeit ie zonder laden over van foto naar foto.

Met de setup settings moet de HDMI audio ingeschakeld zijn anders springt de hdmi output in een DVI stand en dat vinden alle TV's niet fijn. Mijn panasonic geeft paars beeld. Bij het uitschakelen van hdmi audio en het instellen van een pc resolutie speelt de speler ook alles op een monitor af.  Heb het even getest op een 15 inch tft met dvi --> hdmi kabel.

Ik ga weer verder spelen en post mijn bevindingen later.

Stereo: Vincent SA-93 / Vincent SP-993 / Consonance CD Ref 2.2 / PhonoDude + Lenco L76 + Denon DL110

riwi

Klinkt goed  :music:
Ik ben voornamelijk geinteresseerd of BD rips iso en/of BDMV folders goed afspelen via het netwerk.
En heb je SMB of NFS ingesteld? En gbit netwerk of 100Mbit ?

mk2k

Had SMB geprobeerd windows mapje geshared.
Heb ook mijn externe hardeschijf geformatteerd in HFS+ formaat (MAC) aangesloten (omdat hfs nodig was voor de xbox360). Deze wordt ook probleemloos herkend door Dune. Ik denk wel alleen lezen.

Netwerk is 100mb. Er staat in de dune menu ook een optie 1gbps met daarbij experimental. Ik kan het niet testen omdat mijn switchen 100mb zijn.
NFS moet ik nog proberen. Iemand een idee hoe dit makkelijk op te zetten op een Mac in OSX 10.6 ?

riwi

Citaat van: mk2k op november  7, 2009, 21:44:46
Had SMB geprobeerd windows mapje geshared.
Heb ook mijn externe hardeschijf geformatteerd in HFS+ formaat (MAC) aangesloten (omdat hfs nodig was voor de xbox360). Deze wordt ook probleemloos herkend door Dune. Ik denk wel alleen lezen.

Netwerk is 100mb. Er staat in de dune menu ook een optie 1gbps met daarbij experimental. Ik kan het niet testen omdat mijn switchen 100mb zijn.
NFS moet ik nog proberen. Iemand een idee hoe dit makkelijk op te zetten op een Mac in OSX 10.6 ?

OsX is een soort Unix dus dat moet een kwestie van aanzetten zijn :) Ik heb alleen geen idee hoe je dat zou doen met een Mac.

Starred

Hoe is de kwaliteit als je gewoon CD's draait?

Donnie

Citaat van: mk2k op november  6, 2009, 12:02:27
Precies. Dus het kan wel. Maar de Mac heeft standaard ook alleen lezen op NTFS.

Citaat van: mk2k op november  7, 2009, 21:44:46

Goed om te horen! BDMV / ISO / M2TS / etc. moet dus te doen zijn voor de DuneHD vanaf een externe HFS+ schijf.
Bedankt voor de informatie!

edgnoj

Klinkt zeer positief allemaal  :clapping:

Reageert het apparaat goed op de afstandsbediening en is het prettig werken met de afstandsbedining qua lay-out, richtingsgevoeligheid en gevoeligheid van de toetsen?

Kunnen de kleuren van de ondertitels ook veranderd worden? (Op mijn PCH gebruik ik zoveel mogelijk blauwe ondertitels, omdat ik die minder fel zijn en daarom prettiger lezen)
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

MaxxMark

Wat ik een super relaxte feature vind van Zoom player (en wat anderen volgens mij ook kunnen) is dat je de opacity van je subtitles kunt aanpassen. Ik gooi deze meestal op 30% voor het wit en op 100% voor het zwart. Op die manier zijn je subtitles in donkere scenes niet fel wit (en krijg je dus geen klap in je gezicht) en in fel witte scenes zijn de randen om je letters gewoon full black, en is het dus gewoon goed leesbaar.

Is dit (of iets in die richting) ook mogelijk op de dune?
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Kjelt

thanks voor de review  :pompom:,
Citaat van: mk2k op november  7, 2009, 20:43:48
bluray iso: moet ik nog testen, maar neem aan zelfde als bdmv folder 
Hier ben ik ook erg benieuwd naar, kan ik tot nu toe nog nergens mee afspelen en omzetten is een crime, dus.............

kermit

Citaat van: Kjelt op november  8, 2009, 07:23:52
thanks voor de review  :pompom:,Hier ben ik ook erg benieuwd naar, kan ik tot nu toe nog nergens mee afspelen en omzetten is een crime, dus.............
De dune 1.0 kan ze afspelen dus ga ik ervanuit dat de 3.0 het ook kan.

fabb

Denk er ook over om de prime aan te schaffen. Ondersteunt de prime ook deep color of maakt dat niet zoveel uit? Zit te twijfelen tussen een normale Blu Ray speler of een dune. Alvast dank.

hifiman

Een van de belangrijkste punten voor mij is dat mkv containers met DTS geluid goed worden afgespeeld, op mijn PCH is dit vaak haper de haper en wegvallen van geluid. Werkt dit wel goed op de dune 1.0 en/of 3.0 ?

Kjelt

Citaat van: fabb op november  8, 2009, 09:33:28
Ondersteunt de prime ook deep color of maakt dat niet zoveel uit?
Dat maakt in de praktijk niets uit omdat er geen bronmateriaal is met deepcolor, op wellicht een enkele interne R&D demo na.

kermit

Citaat van: Audioloog op november  8, 2009, 09:37:35
Een van de belangrijkste punten voor mij is dat mkv containers met DTS geluid goed worden afgespeeld, op mijn PCH is dit vaak haper de haper en wegvallen van geluid. Werkt dit wel goed op de dune 1.0 en/of 3.0 ?

Ik heb na de laatste update van de pch geen enkel probleem hiermee. Het speelt nu echt alles af en voor de update niet.
Denk dat ik morgen ook een 3.0 ga bestellen

fabb

Dank kjelt. Weer wat geleerd. Morgen ook maar de prime bestellen dan  ;D

mk2k

Mkv met dts draait perfect. (heb gebruik gemaakt  van optical spdif uitgang)
Subtitle colors (van srt) zijn aan te passen in 6 kleuren, blauw zit daar ook bij. Verticale positie op scherm is ook aan te passen. Opacity gaat niet, wel grootte maar dat is alleen medium en small, op medium vind ik het al niet fors, bij small wordt de tekst te klein. Tijdens het spelen is de brightness,contrast en hue van het beeld ook in te stellen trouwens.

CineSmurf

JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

htandre

Citaat van: CineSmurf op november  8, 2009, 13:00:32
Hoe is ie met upscalen van dvd?

originele dvd's in lade werkt ook gewoon. dvd-r, dvd+r is ook geen probleem. alles wordt mooi geupscaled (volgens mk2k).
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

mk2k

Citaat van: CineSmurf op november  8, 2009, 13:00:32
Hoe is ie met upscalen van dvd?

Ik vind dat ie het niet slecht doet. Maar ik kijk eerlijk gezegd niet veel dvd's meer, sinds enkele jaren alleen maar mkv en wmvhd.
Op wat muziek dvd's na dan die ik heb. Maar de dvd's die ik heb zien er beter uit via de Dune dan op mijn Denon DVD speler die ik hiervoor had. Het is in ieder geval geen bluray kwaliteit :)

borkaenjo@work

Is het mogelijk om tijdens het spelen van een film te switchen van bv 720p naar 1080p?

Icarus314

De reden dat ik toch nog naar de c200 kijk is dat je daar een nzb usenet download progje op kunt draaien dat ook met een rss feed werkt waardoor je dus automatisch in principe alle nieuwe afleveringen van je favoriete tv programma's op de interne harde schijf kunt downloaden zonder omkijken. Dat lijkt me wel super! De HDI doet dat niet volgens mij.

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=14534
http://mytvnzb.foechoer.be/