HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

lincoln

Citaat van: HarryP op november  1, 2009, 10:10:55
Hoe dan ook, ik blijf "geduldig" wachten tot je hem kunt leveren ;)

tja...
Ik zal ook wel moeten...
Al heb ik geen nagelknipper meer nodig ondertussen... ???

john2910

Hallo,
Zal deze dune 3.0 kwa beeld en geluid een HTPC kunnen overtreffen?

HarryP

Citaat van: john2910 op november  1, 2009, 11:55:21
Hallo,

dat zal hij zeker doen ;)

Hanky Panky

Citaat van: john2910 op november  1, 2009, 11:55:21
Hallo,

Er is vast wel een htpc te maken die beter is in die opzichten maar ik denk dat je dan over serieus veel geld praat (en evenveel tijd om hem af te stellen) ten opzichte van de dune. Bovendien biedt een dune veel meer gebruiksgemak.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

CineSmurf

Wat ik me afvraag *zeker nu de oppo niet gaat komen* is op welk niveau dit apparaat zit qua afspelen BluRay's. Is het vergelijkbaar met een degelijke speler of zit het meer in het ondersegment?

Het lijkt een ideaal apparaat en mijn popcornhour + blu ray speler te kunnen vervangen. Voor mij persoonlijk is het prettig dat ie alle HD formaten kan converteren.
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

MaxxMark

Citaat van: Hanky Panky op november  1, 2009, 15:16:18
Er is vast wel een htpc te maken die beter is in die opzichten maar ik denk dat je dan over serieus veel geld praat (en evenveel tijd om hem af te stellen) ten opzichte van de dune. Bovendien biedt een dune veel meer gebruiksgemak.

Het is inderdaad gebruiksgemak. Bij een HTPC weet je bijna zeker dat je er heel erg veel tijd in moet steken. Ook in onderhoud. Dat is ook de reden dat ik er van af wil stappen. Op de meest nare momenten komt er iets naar voren waar je eerder nooit last van had en nu opeens wel (lees: opeens stotterend beeld of een codec die het 'opeens' niet meer doet).

Ik kan niet wachten tot ie er is zodat ik daar in ieder geval van af ben :)

tegen die tijd verplaatst het zich uiteraard gewoon naar 'wachten op de nieuwe firmware met support voor X of Y'  ;D
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

riwi

Citaat van: CineSmurf op november  1, 2009, 15:22:32
Wat ik me afvraag *zeker nu de oppo niet gaat komen* is op welk niveau dit apparaat zit qua afspelen BluRay's. Is het vergelijkbaar met een degelijke speler of zit het meer in het ondersegment?

Ik heb de Prima in bestelling staan bij ITC. Ik heb toch besloten om de Oppo ook te halen omdat ik meer vertrouwen in Oppo heb om een kwalitatief goede BD speler neer te zetten, inclusief de bijbehorende stabiliteit die ik van een goede BD speler verwacht. De regiovrij patch van Dune is niet gegarandeerd, bij Oppo wel (via JVB).
De Prime mag mijn tvix vervangen, maar die doe ik nog niet weg tot alles perfect draait met de Dune. Ik verwacht dat doordat de markt schreeuwt om snelle levering door HDI dat er aan de kwaliteit van de eerste software versies van de Dune nog wel wat zal mankeren.

De berichten van de Dune center 1.0 waren trouwens dat deze een prima BD speler was zowel kwa beeld als kwa geluid. Slechts met enkele titels waren er afspeel problemen. En dat is nu precies waarom ik de Oppo heb gekocht :)

CineSmurf

Wellicht gaat dat voor mij dan worden dan worden dat ik mijn S1E nog even laat staan. Zolang het geen Master audio is, is het een prima apparaat. De dune kan ik dan gebruiken als vervanging voor de popcornhour.

Ik neem trouwens aan dat de popcornhour te benaderen is als "netwerkharddisk" door de dune, of niet? Dan zet ik die met kinderfilms op de kinderkamer namelijk  ;D
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

kermit

Citaat van: riwi op november  1, 2009, 18:11:39
De berichten van de Dune center 1.0 waren trouwens dat deze een prima BD speler was zowel kwa beeld als kwa geluid. Slechts met enkele titels waren er afspeel problemen. En dat is nu precies waarom ik de Oppo heb gekocht :)
Het is en blijft een prima BDspeler. Ik heb tot nu toe geen enkele disc gehad die niet afspeelt. De verhalen die je hier leest heeft te maken met hoe de eigenaar ermee omgaat. Zodra een update op de markt komt die niet eens optimaal getest is wordt ie geinstalleerd. En dan hoor je ineens dat ie niks meer doet. ;D   .....ik lach me helemaal rot natuurlijk. Heb de mijne bijna een jaar en nog geen enkele klacht. En ik hoef geen disc eruit tehalen om het van regio te veranderen zoals de Oppo. ;D

riwi

Citaat van: CineSmurf op november  1, 2009, 18:27:10
Wellicht gaat dat voor mij dan worden dan worden dat ik mijn S1E nog even laat staan. Zolang het geen Master audio is, is het een prima apparaat. De dune kan ik dan gebruiken als vervanging voor de popcornhour.

Ik neem trouwens aan dat de popcornhour te benaderen is als "netwerkharddisk" door de dune, of niet? Dan zet ik die met kinderfilms op de kinderkamer namelijk  ;D

Als de PCH via SMB door een PC is te benaderen, dan is ie ook benaderbaar voor de Dune.

neptune

Dan had je dus ook de base kunnen nemen als je de oppo toch koopt, was je goedkoper uit geweest.
Citaat van: riwi op november  1, 2009, 18:11:39
Ik heb de Prima in bestelling staan bij ITC. Ik heb toch besloten om de Oppo ook te halen omdat ik meer vertrouwen in Oppo heb om een kwalitatief goede BD speler neer te zetten, inclusief de bijbehorende stabiliteit die ik van een goede BD speler verwacht. De regiovrij patch van Dune is niet gegarandeerd, bij Oppo wel (via JVB).
De Prime mag mijn tvix vervangen, maar die doe ik nog niet weg tot alles perfect draait met de Dune. Ik verwacht dat doordat de markt schreeuwt om snelle levering door HDI dat er aan de kwaliteit van de eerste software versies van de Dune nog wel wat zal mankeren.

zet hier iets neer

riwi

Citaat van: kermit op november  1, 2009, 18:38:43
Heb de mijne bijna een jaar en nog geen enkele klacht. En ik hoef geen disc eruit tehalen om het van regio te veranderen. ;D

Ik laad ook altijd alle firmware updates ;)
Met de Oppo hoeft disk er niet uit, maar de speler moet wel uit. Daarna moet je hem aanschakelen met de gewenste regio druk 1, 2 of 3).
Hij start bliksemsnel en laad diskmenu's ook waanzinnig snel.
Teven kan je met zoom de anamorphic lens squeeze doen die de Dune niet kan  :tongue2:. En niet zo maar een squeeze maar met de ABT2010, dus kwalitatief erg goed.

riwi

Citaat van: neptune op november  1, 2009, 18:39:31
Dan had je dus ook de base kunnen nemen als je de oppo toch koopt, was je goedkoper uit geweest.

Hoe lang denk je dat ik blij zou zijn van die 7 tientjes verschil ;)

Serieus, ik vind 400 spotgoedkoop voor wat het ding biedt. Doet ie het niet dan kan ie bij het grof vuil.

kermit

Citaat van: riwi op november  1, 2009, 18:42:46
Ik laad ook altijd alle firmware updates ;)
Met de Oppo hoeft disk er niet uit, maar de speler moet wel uit. Daarna moet je hem aanschakelen met de gewenste regio druk 1, 2 of 3).
Hij start bliksemsnel en laad diskmenu's ook waanzinnig snel.
Teven kan je met zoom de anamorphic lens squeeze doen die de Dune niet kan  :tongue2:. En niet zo maar een squeeze maar met de ABT2010, dus kwalitatief erg goed.

Ooh als ie idd de stretch kan dan zal ik het ook aanschaffen.Alleen nog de ondertiteling shiften. ;D ;D ;)

riwi

Citaat van: kermit op november  1, 2009, 18:45:07
Ooh als ie idd de stretch kan dan zal ik het ook aanschaffen.Alleen nog de ondertiteling shiften. ;D ;D ;)

Alleen lastig dat je voor unsqueeze (dus gewoon 1:1) weer door alle zoom varianten moet bladeren (6 stuks).

kermit

Citaat van: riwi op november  1, 2009, 18:47:07
Alleen lastig dat je voor unsqueeze (dus gewoon 1:1) weer door alle zoom varianten moet bladeren (6 stuks).

Kun je een macro aanmaken op de pronto?

lincoln

Citaat van: riwi op november  1, 2009, 18:47:07

Wat ik ook klote vind, is dat je niet eens behoorlijk een pizza kan bakken in dat ding.
laat staan een boterham roosteren...

Sommige mensen hebben echt altijd wat te zeiken... :'(

kermit

Citaat van: lincoln op november  1, 2009, 18:51:48
Wat ik ook klote vind, is dat je niet eens behoorlijk een pizza kan bakken in dat ding.
laat staan een boterham roosteren...

Hmmm, het heeft niks met zeiken te maken,hij geeft gewoon zijn mening en dat mag.

riwi

Citaat van: lincoln op november  1, 2009, 18:51:48

Ik heb van jou nog helemaal geen nuttige bijdrage gezien, laat staan een positieve. Je klaagt alleen op de levertijd van de Dune die zoals Frank terecht opmerkte helemaal niet door HDI was aangegeven. Pas nu is de eind november datum genoemd. Al het daaraan voorafgaande was dom gespeculeer zonder fundament.

Iemand met een anarmorphe lens wil graag squeeze en unsqueeze kunnen doen. De Dune kan dat niet. De Oppo laat zich squeezen en er moet om terug naar 1:1 weergave te gaan 6 maal op de zoom knop gedrukt worden. Dat zou Oppo kunnen maken door een nieuwe IR code te maken die rechtstreeks naar 1:1 weergave spingt. Dan kunnen we dat in onze Pronto/Harmony's programmeren.

lincoln

Citaat van: riwi op november  1, 2009, 19:22:38
Ik heb van jou nog helemaal geen nuttige bijdrage gezien, laat staan een positieve. Je klaagt alleen op de levertijd van de Dune die zoals Frank terecht opmerkte helemaal niet door HDI was aangegeven. Pas nu is de eind november datum genoemd. Al het daaraan voorafgaande was dom gespeculeer zonder fundament.

Hoe moet IK weten wat wel en niet door HDI wordt opgegeven?
Als je LEEST zie je dat ik alleen heb gezegd WAAR er een datum staat, en welke dat is.
Dat domme speculeren laat ik wel aan anderen over, er zijn er genoeg die dat graag doen.
Als je van mij geen nuttige bijdrage hebt gezien, zal dat waarschijnlijk zijn omdat je in andere forumdelen leest dan ik...
Waar ik negatief over ben, is het theekransgeleuter in een topic, welke een topic voor anderen, of mensen die niet dagelijks een topic volgen, zeer onleesbaar wordt. (nu al 13 pagina's lang...) En daar ben jij een bijdrager aan, vandaar dat ik daar een (negatieve) opmerking over maakte.
Even relativeren dus, en in chronologische volgorde je kritiek funderen. Niet janken over een post van een tijd terug, aan de hand van later verstrekte gegevens.

riwi

Ik reageer alleen op vragen in dit topic. En probeer zo veel mogelijk on topic te blijven.

Mijn irritatie kwam doordat je telkens vraagt/zegt : "is er al nieuws?", "He wat duurt het lang", " goh weer vertraging", "ie er al nieuws?".
Ik weet dat Frank zal posten over de prime3.0 zodra er nieuws is, dus je hoeft niet periodiek te vragen, niemand vergeet het onderwerp dat heeft genoeg aandacht.

Ik zie dat je voornamelijk in CRT en HTPC topics post en daar kom je mij niet veel tegen inderdaad. Gelukkig weet ik nu dat je wel een serieuze HT liefhebber bent met met een 9" Sony :) en niet een puber die niet kan wachten op z'n mediaplayer ;)

No hard feelings wat mij betreft.

neptune

Citaat van: riwi op november  1, 2009, 18:43:31
Hoe lang denk je dat ik blij zou zijn van die 7 tientjes verschil ;)

Serieus, ik vind 400 spotgoedkoop voor wat het ding biedt. Doet ie het niet dan kan ie bij het grof vuil.
het is idd een relatief klein verschil. Het ging me meer om het principe maar een extra bd speler is nooit weg :)
zet hier iets neer

lincoln

Citaat van: riwi op november  1, 2009, 20:10:24

No hard feelings wat mij betreft.

Same here.
Zand er over, soms kan ik wat lomp zijn, sorry.
(even voor de meekijkers:  PR  ;) )
Voor de anderen: Don't try to understand :)

En nu een maand slapen... :music:

Starred

Schijnbaar komt er ook weer een Center, alleen wat duurder dan voorheen

CiteerBisher hatte HDI Dune bei Hardware-Generationswechseln immer drei neue Geräte - eines mit Festplatte (Base), eines mit Blu-ray (Prime) und eines mit beidem (Center). Das wird auch diesmal so sein, allerdings will der Hersteller mit dem Topgerät nun in den High-End-Bereich gehen und es im Laufe des Jahres 2010 für 1.000 bis 2.000 Euro verkaufen.

http://www.golem.de/0909/69700.html

J.A.F._Doorhof

Voor dat soort bedragen veel succes.
Op dit moment worden mediaspelers elk half jaar tot jaar verbeterd en dan wil ik best nog een keer 700,00 betalen maar 2000,00 :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"