HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

frankly

Citaat van: mk2k op oktober 15, 2009, 08:28:33
Wat doet cas spijkers daar in hong kong? Die deed toch geen gerechten met babi pangang :)
Nee, hij zorgt dat Tony Eijk voldoende te eten heeft, want die met de hele dag piano spelen.
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

HarryP

Citaat van: frankly op oktober 15, 2009, 10:42:22
Nee, hij zorgt dat Tony Eijk voldoende te eten heeft, want die met de hele dag piano spelen.

Is hem ook wel aan te zien. :devil:

dream1

Hallo,

Wat ik nu nog mis op de dune is, dat je externe subs kunt toevoegen aan een volledige bluray.
Zoals bij de divco, hoop dat dit nog met een update gaat komen 8) 8) 8)

Gr Dream1 O0 O0 O0

lincoln

Gisteren even op mobile-harddisk gekeken, en daar "schijnt" ie leverbaar te zijn vanaf volgende week maandag (26e)
In hoeverre is dit reeel?
Wellicht dat Frank en/of Annewiek alvast wat info kunnen verstrekken aan de voorinschrijvers?  8)

J.A.F._Doorhof

Ik geloof het pas als ik van mijn leverancier hoor dat ze er zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

gogo

Zijn er nog mensen die twijfelen over de Duni Base en de nieuwe tvix 6600 ?
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

MaxxMark

Citaat van: dream1 op oktober 16, 2009, 02:20:05
Hallo,

Wat ik nu nog mis op de dune is, dat je externe subs kunt toevoegen aan een volledige bluray.
Zoals bij de divco, hoop dat dit nog met een update gaat komen 8) 8) 8)

Gr Dream1 O0 O0 O0

Persoonlijk denk ik (gezien mijn eerdere post over HDI zn comment op het BR gedeelte ) dat dit niet mogelijk gaat worden. Uiteraard hoop ik dat ik er naast zit. Maar gezien de strakke scheiding tussen "BR"* en "Andere Media" denk ik dat de kans groter is dat het er niet in komt.

* Hierbij ga ik er van uit dat het gaat over een bluray disc of blu ray 1:1 image gaat waarvoor andere regels gelden dan voor losse media bestanden.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

mk2k

Citaat van: MaxxMark op oktober 18, 2009, 11:42:17
Persoonlijk denk ik (gezien mijn eerdere post over HDI zn comment op het BR gedeelte) dat dit niet mogelijk gaat worden. Uiteraard hoop ik dat ik er naast zit. Maar gezien de strakke scheiding tussen "BR" en "Andere Media" denk ik dat de kans groter is dat het er niet in komt.

Het gaat toch wel bij het afspelen van een m2ts bestand  (uit een bluray) met een losse srt erbij als sub ?
Stereo: Vincent SA-93 / Vincent SP-993 / Consonance CD Ref 2.2 / PhonoDude + Lenco L76 + Denon DL110
Surround: Onkyo TX-NR818 , Oppo BDP-103D
Speakers: Aurum Cantus Moon Goddess II / Mission 780

Hanky Panky

Citaat van: gogo op oktober 18, 2009, 11:40:24
Zijn er nog mensen die twijfelen over de Duni Base en de nieuwe tvix 6600 ?

Ik heb de 4100 gehad en de Dune 1.0 was zo'n enorme verbetering in beeld maar vooral geluid, dat ik Dvico niet nog een keer mijn centen zou gunnen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

MaxxMark

Citaat van: mk2k op oktober 19, 2009, 08:48:17
Het gaat toch wel bij het afspelen van een m2ts bestand  (uit een bluray) met een losse srt erbij als sub ?

Bij een losse m2ts neem ik aan dat je het hebt over een m2ts waar geen versleuteling meer over heen zit, en dat die dus buiten het native bluray afspeel systeem om afgespeeld wordt. Als dat het geval is denk ik dat het daarbij wel mogelijk zou kunnen zijn.

Ik zal mijn vorige post even editten om verwarring te voorkomen  ;)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

janjoma

Kan iemand in dit topic mij vertellen of de Dune Prime regiovrij is of gemaakt kan worden (hardware matig of via firmware)?
2x Rega Exon, Myriad MDP500, Myriad 700, Totem Mani2, Totem Mite, Rel Strata5, Marantz DV 9600

WickedGame

De HDI heeft wel mijn voorkeur, maar ik kan nergens vinden hoe het nu zit met de wireless N optie. Wat ik dus zoek is een Blu-Ray speler, HDD on-board en Wifi zodat ik vanaf mijn pc materiaal op de mediaspeler kan zetten. Volgens mij voldoet de HDI aan die wensen. Maar prijzen van een wifi uitvoering of de uitvoering zoals ik hem graag zou zien mis ik compleet. Kan hier iemand daar wat over zeggen?

J.A.F._Doorhof

Met Wifi HD bestanden kopieren is gekkenwerk.
Met 10/100 is het al redelijk traag.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

hifiman

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 19, 2009, 18:22:19
+1

Snel uit je hoofd zetten dat idee!

riwi

Citaat van: janjoma op oktober 19, 2009, 12:25:48
Kan iemand in dit topic mij vertellen of de Dune Prime regiovrij is of gemaakt kan worden (hardware matig of via firmware)?

De Dune 1.0 kon met een patch regiovrij gemaakt worden. Volgens mij is het ook de bedoeling dat de Dune 3.0 dat ook kan, maar aangezien die er nog niet is kunnen we dat nog niet zeggen. Voor mij zou het een behoorlijke domper zijn als ie niet regiovrij is. Dan moet ik er alsnog een Oppo naast kopen.

WickedGame

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 19, 2009, 18:22:19

Okay niet doen dus...

Wat is dan het meest handige om dan te doen? Ik kan geen UTP kabel leggen naar de locatie waar zo'n apparaat komt. Maar wil wel eens een filmpje (HD) kunnen kijken/streamen.

B.J.

Citaat van: WickedGame op oktober 20, 2009, 13:35:06
Okay niet doen dus...

Wat is dan het meest handige om dan te doen? Ik kan geen UTP kabel leggen naar de locatie waar zo'n apparaat komt. Maar wil wel eens een filmpje (HD) kunnen kijken/streamen.

Externe HD (usb of sneller e-sata)

Hanky Panky

Citaat van: WickedGame op oktober 20, 2009, 13:35:06
Okay niet doen dus...

Twee Sharkoon's: 1 bij de pc en 1 bij de Dune. Koop daarnaast 1 of 2 losse HDD's van een TB of 1,5-2,0 en je bent er klaar voor  :thumbs-up:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

WickedGame

Citaat van: Hanky Panky op oktober 20, 2009, 14:06:47
Twee Sharkoon's: 1 bij de pc en 1 bij de Dune. Koop daarnaast 1 of 2 losse HDD's van een TB of 1,5-2,0 en je bent er klaar voor  :thumbs-up:

Shark wat? Nooit van gehoord :)

AllStar

Citaat van: WickedGame op oktober 20, 2009, 14:11:59
Shark wat? Nooit van gehoord :)

Sharkoon QuickDeck
Prijzen

Als je er 2 koopt, kun je HD's gewoon als floppy's gebruiken. Je stopt er 1 in de QuickDeck die aan je PC hangt, zet de data over, en vervolgens sluit je hem aan op de QuickDeck die aan de Dune hangt ;)

WickedGame

Citaat van: AllStar op oktober 20, 2009, 14:16:37
Sharkoon QuickDeck
Prijzen

Als je er 2 koopt, kun je HD's gewoon als floppy's gebruiken. Je stopt er 1 in de QuickDeck die aan je PC hangt, zet de data over, en vervolgens sluit je hem aan op de QuickDeck die aan de Dune hangt ;)

Hmm niet eens een slecht idee, en qua kosten ook nog wel te doen. Ga hier eens over nadenken.

lincoln

Of je koop 2 van die powerline gevallen, daarmee kan je een netwerk over je 220v lijn maken door heel je huis. Werkt iets eenvoudiger, en ook redelijk betaalbaar. Overal waar je PC en je Dune staat, is automatisch 220v, dus geen last van kabels meer :)
Vandaag een test gelezen, en er zijn eigenlijk geen slechte modellen, 200Mbit bruto, 85 Mb netto. Net zo snel als een optimaal werkend 10/100 ethernet netwerk dus, en heel erg stabiel/betrouwbaar. Setje begint bij 90 euro dacht ik uit het hoofd.

pbrand

Citaat van: lincoln op oktober 20, 2009, 15:28:55
Of je koop 2 van die powerline gevallen, daarmee kan je een netwerk over je 220v lijn maken door heel je huis. Werkt iets eenvoudiger, en ook redelijk betaalbaar. Overal waar je PC en je Dune staat, is automatisch 220v, dus geen last van kabels meer :)
Vandaag een test gelezen, en er zijn eigenlijk geen slechte modellen, 200Mbit bruto, 85 Mb netto. Net zo snel als een optimaal werkend 10/100 ethernet netwerk dus, en heel erg stabiel/betrouwbaar. Setje begint bij 90 euro dacht ik uit het hoofd.

In een eerdere post werden al vraagtekens gezet bij een 10/100 verbinding, dus zal deze oplossing ook niet met gejuich ontvangen worden schat ik in. Je zou dan nog beter een dual band wireless N kunnen nemen, dan heb je 300 mbit/s bruto.

Starred

Citaat van: AllStar op oktober 20, 2009, 14:16:37
Sharkoon QuickDeck
Prijzen

Is het enige verschil tussen quickdeck en quickport de vorm?

pbrand

Citaat van: Starred op oktober 20, 2009, 16:04:27
Is het enige verschil tussen quickdeck en quickport de vorm?

Volgens mij heeft de Quickport een USB2 interface en de QuickDeck een USB2/eSATA. Dat laatste heeft natuurlijk de voorkeur dunkt me aangezien de dune eSATA ondersteund en het een stuk sneller is dan USB2.