HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

jaco

Ik heb een sharkoon nu, die werkt prima via e-sata op de dune 1.0

Hanky Panky

Citaat van: riwi op september  9, 2009, 15:31:19
Ik zou met een Sharkoon quickconnect altijd voor de Pro versie gaan die E-sata heeft. De nieuwe Dune heeft ook e-sata dus dat zal als een tierelier werken, tenminste dat deed het op de Dune 1.0 volgens de berichten.

Als je een Dune Prime 3.0 hebt. Kan je dan de BD drive eruit halen en daar zelf een harddisk in zetten naar wens? Of heb je als je eenmaal de versie met BD drive hebt geen mogelijkheid meer voor een interne harddisk? Op zich is voor mij de Sharkoon/Esata methode prima, maar ik zou wel willen weten hoe dat werkt met die bay in de Dune.
Want hoe gaat dat dan : de BD drive is 5.25 inch en de harddisk is 3.5 inch. Ik zie een verschil van 1.75 inch :)

<edit>
Het zal wel Of/Of zijn : Of een BD drive, Of een interne harddisk, je kan naderhand niet kiezen.
Ik zie wel in de Option list staan dat er een 2.5" harddisk in kan intern. Kan ook handig zijn als je perse toch storage in het apparaat zelf wil hebben gecombineerd met de BD drive. Misschien een leuke 2.5" SSD drive :)

Volgens mij haal je de 3.0 Base en de 3.0 Prime door elkaar: Base met alleen een 3,5" HDD en de Prime met standaard BR-drive met een optionele 2.5" HDD mogelijkheid
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

riwi

Je hebt gelijk. Je moet dus van te voren kiezen tussen BD drive en externe harddisk bay.

Maar wat is er optioneel aan de interne 2.5" disk. Is de disk zelf optioneel (logisch) of ook de aansluiting ervan? m.a.w, Kan je in elke Prime 3.0 zo een 2.5" disk zetten?

Kjelt

Die IFA is nu voorbij en ik heb nog steeds geen foto's van de binnenkant van de Dune 3.0 gezien?
Dit zou helpen om vragen van bv Riwi te beantwoorden.
Heeft iemand al interne foto's van de Dune 3.0 op het net gezien?

B.J.

Kjelt

Citaat van: EdoE op september  9, 2009, 16:31:38
http://www.hardware.info/nl-NL/news/ymicl5qXwpmab5Y/IFA09_Dune_30_spelers_update/
Mooi! Dan is het meteen duidelijk te zien dat er twee SATA drives aangesloten kunnen worden dus of 1 BD en een 2,5" intern of een 3,5" HDD en een 2,5" intern  :)

EdoE

Citaat van: Bas Janssen op september  9, 2009, 16:39:12
Waarom zou ik 1 enkele 500GB schrijf erin willen hebben? Daar past haast niks op!

Het lijkt me wel een aardige buffer.

Kjelt

Citeerhet snelle introduceren van de 8642 gebaseerde Prime 3.0 is mede te danken aan Popcorn Hour's zeer vroege aankondiging van de C-200, zo gaf men aan.
:-\ Nu maar hopen dat ze wel een goede firmware versie afleveren en niet een buggy broddelwerk waar de helft niet lekker draait.

B.J.

Citaat van: EdoE op september  9, 2009, 16:42:16
Het lijkt me wel een aardige buffer.

Bufferen kan je beter in wat RAM

riwi

Citaat van: Bas Janssen op september  9, 2009, 17:06:28
Bufferen kan je beter in wat RAM

Hij bedoelt neem ik aan :
Bufferen : je zet er een paar films op die je de komende week wil gaan kijken.

Cachen doe je in RAM ;) 10 BluRay rips lijkt me kwa RAM wat duur, maar op een 500GB 2.5inch schijfje geen probleem.

jaco

die 500 GB is ook leuk voor wat demo stukken natuurlijk als je je HT weer eens moet laten zien aan iemand.
Of voor kinderen die 100x hetzelfde willen zien..

jaco

Ik zie in de USA al een prijs staan van $399 voor de prime 3.0.
Bij voorverkoop heeft iemand hem gekocht voor $369 inclusief verzenden.

B.J.

Citaat van: jaco op september 10, 2009, 11:17:36
Ik zie in de USA al een prijs staan van $399 voor de prime 3.0.
Bij voorverkoop heeft iemand hem gekocht voor $369 inclusief verzenden.

Niet slecht, dat is dus in nederland in euro's straks ongeveer 600,-  ::) :P :nopompom:

jaco

Ja invoer recht, BTW, winst importeur, winst winkelier, x factor

Maar in nl staat hij ook al voor 399 Euro zo te zien. Al koop ik daar nooit weer wat..

B.J.

Citaat van: jaco op september 10, 2009, 12:44:24
Ja invoer recht, BTW, winst importeur, winst winkelier, x factor

Maar in nl staat hij ook al voor 399 Euro zo te zien. Al koop ik daar nooit weer wat..

Je hebt gelijk. Ik zie hem in de buurt ook staan (mogelijkheid tot reserveren) voor 399,-

jaco

Volgens mij spreken ze niet geheel de waarheid met de lever datum. Maar goed, als ze jouw centjes maar binnen hebben kunnen ze verder schijt aan alles hebben. Gewoon nooit de telefoon opnemen, en geen e-mail beantwoorden en mensen rustig laten wachten tot hij er wel is..

J.A.F._Doorhof

BIj ons kun je hem ook reserveren en je hoeft niets vooruit te betalen tot we een 100% levertijd hebben.
Wij antwoorden wel, geven garantie, en leveren ook echt wat je besteld :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Kjelt

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 10, 2009, 20:24:26
BIj ons kun je hem ook reserveren en je hoeft niets vooruit te betalen tot we een 100% levertijd hebben.
Wat is de prijs, ik zie niets in de webshop staan.

neptune

LOL, als jet het het zo stelt is het een no-brainer :D
zet hier iets neer

riwi

Mooi, ik heb vast een reserverings mailtje voor een Prime 3.0 gestuurd naar Annewiek :)

J.A.F._Doorhof

We zetten hem pas in de webshop als hij leverbaar is.
ITC werkt iets anders als dozenschuivers zoals je misschien al weet, we verkopen pas wat als we het hebben en noemen pas prijzen als die vast staan :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

papaleo

Citaat van: riwi op september 11, 2009, 02:26:33
Mooi, ik heb vast een reserverings mailtje voor een Prime 3.0 gestuurd naar Annewiek :)

Eindelijk.....,het moest er toch eens van gaan komen om de TViX te gaan upgraden  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Citaat van: papaleo op september 11, 2009, 09:33:22
Eindelijk.....,het moest er toch eens van gaan komen om de TViX te gaan upgraden  :D

Misschien hou ik de tvix er voorlopig wel bij :) De reden dat ik niet eerder ben overgestapt is ook dat de tvix vrijwel alles doet zonder problemen tegenwoordig.

denoontje

Wellicht niet echt al wat over te zeggen,maar met welke bd speler categorie zou je de dune qua beeld en geluid kunnen meten.

Ik wil de ps3 euit doen, maar weet niet of ik moet wachten op de dune (heb ook een hdx).