HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

MaxxMark

Het blijft altijd wikken en wegen.

In mijn ogen is het zo dat beide apparaten functioneel gezien redelijk gelijk zijn. Ze kunnen beiden 'veel' afspelen. En zullen beiden op misschien net andere vlakken iets niet of juist wel doen. Ik ga er van uit dat ze beiden dus 95% van alle content kunnen afspelen. alleen kan het best zijn dat de een X wel afspeelt en Y niet en vice versa.

Wat het meest meeweegt is de hardware van het apparaat. Uit eerdere threads kwam naar voren dat de Dune qua beeldkwaliteit beter is dan de PCH. Als de dune 3.0 (of zelfs de 1.0) ook een betere beeldkwaliteit heeft dan de C200 dan is voor mij de keus eenvoudig.

Software kunnen ze altijd nog verbeteren. Hardware niet meer :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Kjelt

Citaat van: pbrand op september  4, 2009, 12:30:14
Ik geloof dat het dvd tijdperk toch een stuk eenvoudiger was  :butbut: Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat een (originele) dvd het niet wou doen in welke goedkope meukspeler dan ook.
DVD was een standaard en bluray ook dus kun je en mag je verwachten dat een speler die aangeeft dvd's te spelen dit doet.
Hier gaat het om mkv bestanden die door amateurs in elkaar gezet worden met niet industrie standaard en vaak custom geschreven tools. Dan mag en kan je niet verwachten dat alles te spelen valt door 1 apparaat.

MaxxMark

Citaat van: Kjelt op september  4, 2009, 14:21:58
DVD was een standaard en bluray ook dus kun je en mag je verwachten dat een speler die aangeeft dvd's te spelen dit doet.
Hier gaat het om mkv bestanden die door amateurs in elkaar gezet worden met niet industrie standaard en vaak custom geschreven tools. Dan mag en kan je niet verwachten dat alles te spelen valt door 1 apparaat.

Niet alleen natuurlijk. Ook BR's willen nog wel eens dienst wijgeren. Zo heb ik een half uur gewacht om Wanted af te spelen op de Dune Prime, en daarna deed ie het nog steeds niet :)

Nu is dit niet alleen een probleem bij de Dune.. Ook 'echte' BR players hebben er nog wel eens last van dat ze een disc niet kunnen spelen.

Het zou mij niets verbazen dat dat temaken heeft met geimplementeerde Java code voor een dergelijke titel :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

svmnb

Citaat van: MaxxMark op september  4, 2009, 16:07:47
Het zou mij niets verbazen dat dat temaken heeft met geimplementeerde Java code voor een dergelijke titel :)

Er klopt duidelijk iets niet aan de specificatie van blu ray. Alle spelers moeten regelmatig een update hebben om überhaupt de hoofdfilm af te spelen.
Die java troep mogen ze van mij verbieden. Zolang dat niet gebeurt, zie ik liever firmwares met wat simpel programmeerwerk met het equivalent uit het DOS tijdperk:
IF java incompatible THEN play main feature
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

jaco

Ik heb wanted op de prime bekeken. Hij stond niet op een Blu Ray disc..

MaxxMark

Citaat van: svmnb op september  4, 2009, 20:16:09
Er klopt duidelijk iets niet aan de specificatie van blu ray. Alle spelers moeten regelmatig een update hebben om überhaupt de hoofdfilm af te spelen.
Die java troep mogen ze van mij verbieden. Zolang dat niet gebeurt, zie ik liever firmwares met wat simpel programmeerwerk met het equivalent uit het DOS tijdperk:
IF java incompatible THEN play main feature

Het wordt denk ik lastig om te detecteren of het incompatible is.

Ik zou dan eerder voor een workaround zijn dat de 'play' knop altijd en overal er voor zorgt dat hij de main feature gaat afspelen.

Maarja, ik ben bang dat dat een te simpele gedachte is :'(

Citaat van: jaco op september  4, 2009, 21:07:03
Ik heb wanted op de prime bekeken. Hij stond niet op een Blu Ray disc..

Ik heb het nochtans een paar keer geprobeerd. De disc was daarbij ook goed, omdat hij een week ervoor het nog heeft gedaan in een PS3 :)

FireStarter

Dan word het deze of de C200.

Wat ik belangrijk vind op de tweede plaats is de interface. Van de Popcorn is dat rampzalig, maar als de C200 echt Flash Lite 3 ondersteund dan zal dat wel helemaal goed komen. Dan krijg je een soort Flash interface.

Hoe de Dune is weet ik niet.

Wat ik iig wel weet is dat ik later  niet lig te klooien met mediabestanden  :D

pbrand

Ik ben het wachten even zat.

Heb gisteren een PlayOn! besteld om in ieder geval iets te hebben om mee te kunnen streamen.

Als de dune 3.0 dan over een tijdje een stabiele firmware en goede reviews heeft kunnen we tot aanschaf over gaan.

Zit ik nu tenminste niet meer drie keer per dag te googelen naar nieuws over de release date en aanverwante artikelen  :D

svmnb

In de eerste week van oktober zouden deze players uitgeleverd moeten worden, volgens meerdere NL leveranciers.
Iemand enig idee hoe realistisch dit is?
@Frank: jij gaat 'm zelf ook verkopen, geloof ik. Is er enig zicht op een harde leverdatum via jouw leveringskanalen? Ik bestel 'm liever bij jou, dan weet ik dat het met service wel in orde is.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Mark Levinson

Wat ben ik blij dat ik de Dune HD Center van Jaco heb gekocht met e-Sata kaart.
Speelt werkelijk alles, zelfs Bitrate's van 45+Mbit geen enkel probleem en oooh wat is het zalig om ook 1:1 blu ray rips  goed af te kunnen spelen met menu mmmmmm
Wat een prachtig beeld en HD geluid, speelt werkelijk mn PS3 en panasonic BD60 (gaat nu dus weg) helemaal zoek.
Niet meer gefrustreerd hoeven Googlen naar de release date van de c200 en de Dune prime 2.0, 3.0 etc...

Ik verwacht dat zowel de dune als de c200 dit jaar niet meer gaan komen.
Haha succes met wachten, ik ben er vanaf!!!  :devil:

Kjelt

Citaat van: svmnb op september  8, 2009, 14:50:36
In de eerste week van oktober zouden deze players uitgeleverd moeten worden, volgens meerdere NL leveranciers.
Iemand enig idee hoe realistisch dit is?
Ik vermoed dat dit over de 2.0 versie gaat, de 3.0 staat voor Q4 en zal dus ergens voor het einde van het jaar zijn.

Citaat van: Mark Levinson op september  8, 2009, 15:12:35
Wat ben ik blij dat ik de Dune HD Center van Jaco heb gekocht ............ Haha succes met wachten, ik ben er vanaf!!!
Dit gaat over de 1.0 en is dus niet relevant voor dit topic (zie topic titel)

svmnb

Mark Levinson

Zeker wel relevant, want ik volg al meer dan 2 maanden alles over de pch en de dune, was het wachten helemaal zat en nu bij de 3.0 versie zal het ook wel weer het geval zijn. De onderdelen kunnen nog niet geleverd worden dus Q4 wordt naar alle waarschijnlijkheid NIET gehaald. Dus begint het hele wachten weer van voor af aan!!!
Dat de 3.0 al op de IFA staat, zegt werkelijk helemaal niks over leveringen naar Nederland. En als je de specs van de 3.0 bekijkt kan dat ding werkelijk niks meer dan de 1.0 Alleen heeft de 3.0 de nieuwe chipset.
Voordat de engeneers bij Hdi die helemaal goed geconfigureerd hebben, zijn we weer 3 firmware update's verder.
Dus nogmaals heel veel succes met wachten!!!

Kjelt

Citaat van: Mark Levinson op september  8, 2009, 15:37:39
Dus nogmaals heel veel succes met wachten!!!
Dank je wel en veel plezier met de 1.0.

Mark Levinson

J.A.F._Doorhof

We gaan de 3.0 gewoon leveren, maar via een ander kanaal, ivm de garantie.
We willen graag klanten binnen een normale termijn helpen bij garantie problemen.

We zijn er zeer serieus mee bezig dus dit product komt gewoon.
Ik kan alleen geen harde uitspraken doen voor levertijden, maar als ze er zijn hebben we ze.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Major_Ton

Je kan het ook omdraaien: Als je ze hebt, zijn ze er! :-X

Hoe dan ook, ik heb vast van één importeur voor de Benelux gehoord dat de aanbetalingen reeds gedaan zijn, maar dat HDI voor alsnog met niks op de proppen komt. Zelfs geen info wanneer de productie van start zal gaan! En zolang er nog deals voor de hardware gesloten moeten worden, heb ik zo'n vermoeden dat we nog LANG mogen wachten en dat de C-200 een stuk eerder het levenslicht zal zien.

Sorry :nopompom:
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

J.A.F._Doorhof

als dat een bedrijf in NL is zou ik grote vraagtekens zetten bij de uitspraken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

jaco

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september  9, 2009, 07:34:59
als dat een bedrijf in NL is zou ik grote vraagtekens zetten bij de uitspraken.

:headbanging:

EdoE

Heeft iemand helder op het netvlies of die 3.5" drive compartment op de Base 3.0 IcyBox-achtig is?

MaxxMark

Als ik kijk op het plaatje, dan lijkt het alsof de disk "kaal" er in wordt geschoven.

Dus helaas geen icy dock.

EdoE

Citaat van: MaxxMark op september  9, 2009, 12:40:44
Als ik kijk op het plaatje, dan lijkt het alsof de disk "kaal" er in wordt geschoven.

Dus helaas geen icy dock.

Ik zoek juist een bay voor "kale" drives.

Op de foto ziet het ernaar uit dat zoiets wordt toegepast, maar ik zou het graag bevestigd zien/horen van iemand die het zeker weet. Heb PCH en HDI gemaild met vragen te dien aanzien en krijg gewoon geen bruikbare antwoorden.

Hanky Panky

Citaat van: EdoE op september  9, 2009, 12:50:31
Ik zoek juist een bay voor "kale" drives.

Op de foto ziet het ernaar uit dat zoiets wordt toegepast, maar ik zou het graag bevestigd zien/horen van iemand die het zeker weet. Heb PCH en HDI gemaild met vragen te dien aanzien en krijg gewoon geen bruikbare antwoorden.

Is een Sharkoon geen optie voor je ? Met een lange usb kabel kun je het ding zo ongeveer overal kwijt.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

EdoE

Citaat van: Hanky Panky op september  9, 2009, 13:00:08
Is een Sharkoon geen optie voor je ? Met een lange usb kabel kun je het ding zo ongeveer overal kwijt.

Heb ik al, maar dan anders. Op de MB200 ben ik niet zo wild over USB.

riwi

Citaat van: Hanky Panky op september  9, 2009, 13:00:08

Ik zou met een Sharkoon quickconnect altijd voor de Pro versie gaan die E-sata heeft. De nieuwe Dune heeft ook e-sata dus dat zal als een tierelier werken, tenminste dat deed het op de Dune 1.0 volgens de berichten.

Als je een Dune Prime 3.0 hebt. Kan je dan de BD drive eruit halen en daar zelf een harddisk in zetten naar wens? Of heb je als je eenmaal de versie met BD drive hebt geen mogelijkheid meer voor een interne harddisk? Op zich is voor mij de Sharkoon/Esata methode prima, maar ik zou wel willen weten hoe dat werkt met die bay in de Dune.
Want hoe gaat dat dan : de BD drive is 5.25 inch en de harddisk is 3.5 inch. Ik zie een verschil van 1.75 inch :)

<edit>
Het zal wel Of/Of zijn : Of een BD drive, Of een interne harddisk, je kan naderhand niet kiezen.
Ik zie wel in de Option list staan dat er een 2.5" harddisk in kan intern. Kan ook handig zijn als je perse toch storage in het apparaat zelf wil hebben gecombineerd met de BD drive. Misschien een leuke 2.5" SSD drive :)