Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

Eddye

Citaat van: Xander32 op december 21, 2012, 13:04:18
... geen optie; ik ga al in het geniep (lees; zonder dat hare maje het weet) een maatje groter. Dat kan doordat de ombouw de afgelopen jaren strakker, wat kleiner en dunner is geworden in vergelijk met m`n huidige. Het panel groeit zonder dat dit gevolgen heeft voor de buitenmaten :D.

De ST schijnt volgens diverse reviews bijna gelijk aan die van de GT te presteren. Minieme verschillen. Wel is de GT beter, strakker en steviger afgewerkt.

Wat ik begrepen heb is de ST serie de 'beste koop'. De prijs/prestatieverhouding schijnt het beste te zijn van de hele 50serie. Het zal dus sowieso geen slechte aankoop zijn.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op december 21, 2012, 13:08:38
Wat ik begrepen heb is de ST serie de 'beste koop'. De prijs/prestatieverhouding schijnt het beste te zijn van de hele 50serie. Het zal dus sowieso geen slechte aankoop zijn.
Na een uurtje lopen over de dijk (in de mist) heb ik een besluit genomen; ik ga voor de ST en heb mijzelf zojuist ook cadeau gedaan:

BOTWS
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

quattronl

:pompom:
Mooie upgrade!
Ik heb 'm ook op m'n Duet en wil 'm ook voor de Touch die ik ga kopen.
Ben erg benieuwd naar jouw ervaringen.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Xander32

Citaat van: quattronl op december 22, 2012, 15:16:55
:pompom:
Mooie upgrade!
Ik heb 'm ook op m'n Duet en wil 'm ook voor de Touch die ik ga kopen.
Ben erg benieuwd naar jouw ervaringen.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=100788.msg2322270#msg2322270

:)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

quattronl

Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Xander32

Citaat van: Xander32 op december 21, 2012, 12:55:04
In de verleiding ...

... mijn baas heeft het beter met mij voorstaan dan dat ik had verwacht, lees; eindejaarsuitkering viel een 30% hoger uit dan dat ik had verwacht  :).

Zal ik nu vasthouden aan de Panasonic TX-P50ST50 of toch gaan voor een TX-P50GT50  ::) ....

Lastig!
Zojuist besteld: Panasonic TX-P50ST50.

yorkie13

waarom bestellen als je deze vandaag kan ophalen ?  :D

Xander32

Citaat van: RA SUBS op december 26, 2012, 11:03:28
waarom bestellen als je deze vandaag kan ophalen ?  :D
... Krijg zo 7 vrienden/ vriendinne over de vloer, het paste niet in mijn schema vandaag, maar anders ...  8).

larzie

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Ben benieuwd wat je ervan gaat vinden.  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Xander32

Citaat van: larzie op december 26, 2012, 14:34:19
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Ben benieuwd wat je ervan gaat vinden.  :pompom:
... Als die maar op zijn minst een gelijkwaardig beeld gaat leveren als mijn huidige G10, dan ben ik al tevreden 8). En als ik op reviews/ gebruikerservaringen af moet gaan dan is het wel weer een verbetering. We'll see.

Eigenlijk een beetje vreemde keuze van mij; een 50" plasma, terwijl ik maar weinig tv en/of bd meer kijk ::).

Leentje

Hoi Sander, als eerste gefeliciteerd met de aankoop van de Panasonic. Ik heb vandaag je topic eens doorgelezen (en dat waren wat pagina's pfff ;D) je hebt wat mooie sets gehad zeg :worship:. Mooi om te lezen dat je ook iedere keer eens wat gaat schuiven, meten, verwisselen van kabels en dergelijke om te zien/ horen of dat het beter kan. Wat dat betreft sta ik echt nog helemaal onderaan de ladder, wat zeg ik...ik heb die ladder nog niet eens vast. Ik lees hier best wat weg in m'n vrije uurtjes maar snap nog niet erg veel van metingen en dergelijke maar aldoende leert men.

even off topic: Die Volvo van je heb je die toevallig bij Janek Han gekocht? Die heeft zeer regelmatig mooie auto's staan. Ben nogal een BMW liefhebber, en rijdt erzelf ook een, wil ooit nog eens bij hem een mooie kopen.

Verder wens ik je vast een heel goed en gezond uiteinde en een luister rijk 2013.
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

Xander32

Citaat van: Leentje op december 29, 2012, 23:36:10
Hoi Sander, als eerste gefeliciteerd met de aankoop van de Panasonic. Ik heb vandaag je topic eens doorgelezen (en dat waren wat pagina's pfff ;D) je hebt wat mooie sets gehad zeg :worship:. Mooi om te lezen dat je ook iedere keer eens wat gaat schuiven, meten, verwisselen van kabels en dergelijke om te zien/ horen of dat het beter kan. Wat dat betreft sta ik echt nog helemaal onderaan de ladder, wat zeg ik...ik heb die ladder nog niet eens vast. Ik lees hier best wat weg in m'n vrije uurtjes maar snap nog niet erg veel van metingen en dergelijke maar aldoende leert men.

even off topic: Die Volvo van je heb je die toevallig bij Janek Han gekocht? Die heeft zeer regelmatig mooie auto's staan. Ben nogal een BMW liefhebber, en rijdt erzelf ook een, wil ooit nog eens bij hem een mooie kopen.

Verder wens ik je vast een heel goed en gezond uiteinde en een luister rijk 2013.
Hey L, leuk jouw reply hier :thumbs-up:. Betreft metingen etc. ... dat is eigenlijk niet heel erg belangrijk, ga eerst maar eens genieten van jouw set.

Betreft m`n roetbak; die heb ik idd. anderhalf jaar terug gekocht bij Janek, met slechts 84.000 km op de teller. Een fijne en goede (betrouwbare) reisauto. Janek heeft er vaak erg mooi spul staan ja  :P. Iedere week bekijk ik zijn assortiment wel een keer, ondanks dat ik niets nodig heb 8).

Ik wens jou voorts niets minder.

Leentje

Citaat van: Xander32 op december 30, 2012, 07:36:46
Hey L, leuk jouw reply hier :thumbs-up:. Betreft metingen etc. ... dat is eigenlijk niet heel erg belangrijk, ga eerst maar eens genieten van jouw set.

Betreft m`n roetbak; die heb ik idd. anderhalf jaar terug gekocht bij Janek, met slechts 84.000 km op de teller. Een fijne en goede (betrouwbare) reisauto. Janek heeft er vaak erg mooi spul staan ja  :P. Iedere week bekijk ik zijn assortiment wel een keer, ondanks dat ik niets nodig heb 8).

Ik wens jou voorts niets minder.

Genieten doe ik al volop en dat zal nog wel zo blijven ook :headbanging: En ik kijk vrijwel dagelijks even bij Janek op de site en er staan toch altijd juweeltjes tussen. :worship:

Xander32

Zojuist een pakketje bij de buren afgehaald; een 50" Pana ...

Normaliter was mijn vriendin thuis geweest om deze vandaag aan te pakken, maar ik vond een briefje op tafel dat zij onverwachts naar school moest; een meisje van net 6 jaar was overleden aan de gevolgen van CA ... Bah. Al hetgeen waar wij ons hier dan druk over maken is dan opeens wel heel erg inhoudsloos  :(.

Eddye

Het komt altijd hard aan als het om kinderen gaat, zelf bij mij als kinderloze vrijgezel. Daarbij vallen TV's en audiospul bij in het niet. Hopelijk kan je over een poosje toch aan je nieuwe aanwinst plezier beleven.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

... Genieten doe ik er zeer zeker wel van hoor. Als voormalig verpleegkundige heb ik heel wat ellende gezien, het zou niet goed zijn dat ik daar steevast last van zou hebben ...

Maar zo'n kind is wel triest, dat zal nooit gaan wennen.

Leentje

Heb je 'm al hangen? Ben benieuwd wat je ervan gaat vinden. In ieder geval veel kijk plezier.  O0

Xander32

Citaat van: Leentje op januari  2, 2013, 20:32:03
Heb je 'm al hangen? Ben benieuwd wat je ervan gaat vinden. In ieder geval veel kijk plezier.  O0
;D

Nee joh, ben nu alleen thuis en morgen komt het er ook niet van. Het zal wel vrijdag middag worden. Maar huidige 46" is ook niet behelpen ;).

Leentje

Citaat van: Xander32 op januari  2, 2013, 20:37:41
;D

Nee joh, ben nu alleen thuis en morgen komt het er ook niet van. Het zal wel vrijdag middag worden. Maar huidige 46" is ook niet behelpen ;).

Tja met zo'n formaat kom net een paar handjes tekort :D En inderdaad met een 46" is het ook zeker geen behelpen.

Xander32

Zo, de 46G10 staat weer in de doos, gaat morgen op transport naar de Achterhoek. De 50ST50 staat nu hier in te spelen.

Wel suf de plaats van de hdmi inputs ... Nu zit ik tegen drie hdmi kabels aan te kijken >:(. Morgen maar eens een drietal haakse hdmi kabels scoren.

Voorts een fraai scherm; de G10 zag er naast deze op eens wel erg gedateerd uit, terwijl die net drie jaartjes jong is ...

Xander32

... tv signaal stoorde gisteren steeds op het nieuwe scherm, het was mij gisteren al opgevallen dat als ik de door KPN meegeleverde hdmi kabel even opnieuw in de hdmi input drukte het euvel verholpen leek(voor een tijdje). Vanmorgen de betreffende kabel maar eens omgewisseld voor eentje van W&M die ik er nog had liggen; problem solved  8).

Weer een bewijs wat voor een goedkope zooi aan hardware KPN leverd bij het glasvezel installatiepakket.

Xander32

Vorige week een paar nieuwe haakse hdmi kabeltjes gekocht, daar de aansluitingen op de pana ST50 zich aan de zijkant bevinden en de W&M kabels een eind naast de tv uitstaken (geen gezicht).

Echter blijkt de KPN glasvezel decoder nogal picky betreft kabel; een "fraai" sneeuwlandschap leverde het nieuwe kabeltje op (cheap ass DLock). De Pio BD speler doet niet zo moeilijk.

Nu maar twee stuks wat betere en meer flexibele hdmi kabels besteld (goedkoop is soms duurkoop).

:blush:

Pinohelmond

En, haar Majesteit al kunnen overtuigen aangaande de looks van de Tannoys?1  :-X
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Xander32

Citaat van: Pinohelmond op januari 14, 2013, 08:07:40
En, haar Majesteit al kunnen overtuigen aangaande de looks van de Tannoys?1  :-X
... Dat is nog lang niet aan de orde ;).
Komend weekend ga ik luisteren naar SF Liuto. Voorts wil ik nog luisteren naar Dynaudio Focus en naar Adam Pencil. Als ik die ronde heb gehad dan hoop ik dat ik op basis van die indrukken een besluit kan nemen of ik al dan niet voor een zuil ga, ten koste van mijn huidige set-up van monitoren en subjes. Ook hoop ik dan dat ik die zuil welke de meeste indruk heeft gemaakt dan eerst nog in eigen ruimte kan beluisteren, maar dat zal een uitdaging worden; zowel om deze daadwerkelijk los te weken van betreffende winkel en, in het geval van de Glenairs, hare maje te laten wennen aan diens looks  ::).

Betreft tijdsspanne zitten wij dan al snel aan eind maart begin april, misschien nog wel later. Alles op zijn tijd en op basis van ratio, geen gehaast hiermee.

Maro

Doe rustig aan Robert, eind April ben ik jarig en dan weet ik wel een leuk kadootje voor mezelf... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -