Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 15, 2012, 11:46:16
Ik moet nog even wachten, maar ook ik vind het nu al spannend. Je bent toch nieuwsgierig wat anderen van je set vinden. Maar dit is aan dovemansoren gericht, want Sander zit lekker te luisteren met zijn vrienden van het Marantzforum. :sneaky2: :P
M`n gasten zijn weer de deur gewezen en momenteel op weg naar huis :).

Het was een vooral gezellige en leerzame dag. Kennis kunnen maken met een voor mij nieuw forumlid (Marantzforum) en kunnen bijkletsen met 2 bekenden. Daarnaast de nodige software beluisterd en m`n set onder de loep gehouden.
En volgens mij mag ik niet klagen, was het kritische (en verwende) gezelschap van heden best content met hetgeen mijn set voortbracht. Met het verwende doel ik op hun eigen sets;
* Marantz SA11s2 / PM15s2 / Totem Hawk  Sttaf
* Accuphase E-450 / DP700 cdp. / Dynaudio Contour S3.4
* Marantz SC11S1 + 2 x SM-11S1 / SA11s2 / Etude Pallas

Tevens weer een uitnodiging ontvangen om naar de Marantz - Etude combi te komen luisteren; helemaal goed :clapping:.

Voor de verslagen van heden verwijs ik naar:
http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,3544.0.html
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Leuke verslagen, al vind ik het een beetje vreemd dat de subs niet gebruikt werden. waarschijnlijk kun je horen dat de subs meedoen, ik schat dat ze verkeerd of niet helemaal goed staan afgesteld. Maar het is een pure gok van mijn kant. Ken deze Ushers wel, klinken goed, maar de laagste octaven komen er niet uit, dus subs zijn wel erg handig.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Xander32

Citaat van: frank2 op oktober 15, 2012, 18:48:08
Leuke verslagen, al vind ik het een beetje vreemd dat de subs niet gebruikt werden. waarschijnlijk kun je horen dat de subs meedoen, ik schat dat ze verkeerd of niet helemaal goed staan afgesteld. Maar het is een pure gok van mijn kant. Ken deze Ushers wel, klinken goed, maar de laagste octaven komen er niet uit, dus subs zijn wel erg handig.
De subs staan goed afgesteld zeg ik met volle overtuiging, alleen is het software afhankelijk of ze wel/niet van meerwaarde zijn.

weust

Toen ik er in augustus was is er gewisseld tussen sub aan en uit.
Dat verschil was duidelijk merkbaar meen ik mij te herinneren.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: Xander32 op oktober 15, 2012, 18:52:54
De subs staan goed afgesteld zeg ik met volle overtuiging, alleen is het software afhankelijk of ze wel/niet van meerwaarde zijn.
... allicht dat er toch nog enige winst valt te behalen betreft de crossover, daar ga ik nog ff mee aan het stoeien.

Xander32

Citaat van: Xander32 op oktober 16, 2012, 23:09:35
... allicht dat er toch nog enige winst valt te behalen betreft de crossover, daar ga ik nog ff mee aan het stoeien.

De cross had ik reeds iets terug gedraaid (op 50Hz, speakers vallen af van zo`n 52 Hz.) en heden middag heb ik de speakers eens losgekoppeld, zodat ik alleen met de subs kon spelen. Daarbij op de luisterpositie (sweetspot) de Db.-meter neergezet (keurig op oorhoogte middels een standaard), wat bass-heavy muziek in de cd-lade en ik was verbaasd ...

De linker sub, welke in het midden van de ruimte staat/het meest vrij staat opgesteld, speelde vele malen luider dan de rechter, welke veel meer in een hoek staat opgesteld ... Ik zou toch echt verwachten dat die rechter door de opstelling veel meer in de hoek, het luidst van beiden zou klinken. Niet dus .

Middels de Db.-meter beiden op een gelijk volume gezet (linker op "20" en de rechter op "32") en dat, i.c.m. een wat lagere cross, speelt weer een heel stuk strakker .

Het eindresultaat is dus weer een vooruitgang, alleen kan ik deze niet verklaren ...

bmateijsen

Ik denk dat beide subwoofers niet echt veel gain extra krijgen van achterwand of zijwand. Het zal dus eerder uitmaken of de subwoofer een staande golf accentueert, vanwege de gekozen plek...

Groet,

Bjorn

Xander32

Citaat van: bmateijsen op oktober 20, 2012, 10:16:41
Ik denk dat beide subwoofers niet echt veel gain extra krijgen van achterwand of zijwand. Het zal dus eerder uitmaken of de subwoofer een staande golf accentueert, vanwege de gekozen plek...

Groet,

Bjorn
Dank voor deze reply (en jouw pm  :thumbs-up:). Beiden sluiten aan op hetgeen een andere inzake deskundige forumlid aangaf.

Maar je zou dan toch verwachten dat de EQ/DSP van de Velo de betreffende pieken zou afvlakken/egaliseren ¿

bmateijsen

Citaat van: Xander32 op oktober 20, 2012, 11:15:40
Maar je zou dan toch verwachten dat de EQ/DSP van de Velo de betreffende pieken zou afvlakken/egaliseren ¿

Dat ligt eraan, hoe groot de verandering zou moeten zijn....

Xander32

Citaat van: bmateijsen op oktober 20, 2012, 11:20:53
Dat ligt eraan, hoe groot de verandering zou moeten zijn....
... eigenlijk weet ik het ook wel :blush:, alles in de juiste volgorde en proportie; opstelling, afstelling, EQ ...

Maar het verschil heb ik nu dus verder getackeld m.b.v. een Db. meter.

Wanneer Drees een volgende x hier is ga ik hem vragen zijn meetkit weer mee te brengen om dan de subs afzondelijk van de speakers en van elkander te kunnen meten.

drees62

Citaat van: Xander32 op oktober 20, 2012, 11:24:50
Wanneer Drees een volgende x hier is ga ik hem vragen zijn meetkit weer mee te brengen om dan de subs afzondelijk van de speakers en van elkander te kunnen meten.

Ik zet de meetset vast klaar  ;) ;D

Xander32

Xander32

Zojuist aangekocht:

Middels de SBT kan ik reeds gaan spelen met het streamen, voordat ik er mij verder in ga storten.
De SBT gaat z`n werk doen, streamend vanaf de laptop, aangesloten op de dac van de SA15. Nu nog een IPod Touch scoren t.b.v. de bediening en uitzoeken hoe ik de SBT dien aan te sluiten op de SA15 ...

Maro

Ahhh, eindelijk.  :clapping:  Ben benieuwd naar je bevindingen. Hoe bedoel je het uitzoeken hoe aan te sluiten op je SA? Gewoon een digitale IC en gaan met die banaan toch?

Veel plezier ermee.
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

weust

Citaat van: Maro op oktober 21, 2012, 21:47:51
Ahhh, eindelijk.  :clapping:  Ben benieuwd naar je bevindingen. Hoe bedoel je het uitzoeken hoe aan te sluiten op je SA? Gewoon een digitale IC en gaan met die banaan toch?

Veel plezier ermee.

Ik wilde niets zeggen over de kabel :)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Veel plezier ermee.
@Maro: is de telefonische helpdesk de komende periode beschikbaar ¿

;D

Xander32

... Hoe bedoel je het uitzoeken hoe aan te sluiten op je SA? Gewoon een digitale IC en gaan met die banaan toch?

Citaat van: weust op oktober 21, 2012, 21:48:45
Ik wilde niets zeggen over de kabel :)
SA15 is alleen benaderbaar via digital optical-in; een toslink dus ;).

Maro

[/quote]
Citaat van: Xander32 op oktober 21, 2012, 21:50:02
@Maro: is de telefonische helpdesk de komende periode beschikbaar ¿

;D

Zeker, voor dit soort dingen ben ik 24/7 bereikbaar.

Xander32

Citaat van: Maro op oktober 21, 2012, 22:04:33

Zeker, voor dit soort dingen ben ik 24/7 bereikbaar.
Top :thumbs-up:.

Kingpin

Citaat van: Xander32 op oktober 21, 2012, 21:44:34
Zojuist aangekocht:

Middels de SBT kan ik reeds gaan spelen met het streamen, voordat ik er mij verder in ga storten.
De SBT gaat z`n werk doen, streamend vanaf de laptop, aangesloten op de dac van de SA15. Nu nog een IPod Touch scoren t.b.v. de bediening en uitzoeken hoe ik de SBT dien aan te sluiten op de SA15 ...
Nice ...
Kan je nog mooi aan tweaken als je dat wilt. Bediening is gewoon top, let wel even op dat je de instellingen in SqueezeServer (of LMS) goed zet.
Als leidraad zou je de instellingen van Toolbox3.0 kunnen aanhouden.
Suc6
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Former member 78

Lees goede zaken in het topic! :)

Drees komt meten, zodat de subs véél beter tot hun recht zullen komen.
Zal een leuke winst opleveren denk ik.

En het streamen...

Denk dat je het gemak van het streamen erg gaat waarderen.
Je beluisterd gewoon meer muziek, dan als je een cd in de speler doet ;)

Succes met het rippen!

weust

Die toolbox heb ik er ook op staan.
Meteen gedaan dus eigenlijk niet een idee of het geholpen heeft :)

Ennuh, optisch of coax. Beiden een kabel ;)