Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Citaat van: ArjanR1 op september  7, 2012, 13:22:22
Xander,

Ben jij nog tevreden met de Be718?
Yep, de DMD`s zijn waardige opvolgers van de BE`s, helemaal goed. Heb geen behoefte meer aan upgraden of iets dergelijks. Wel t.z.t. streaming toevoegen, maar zoals reeds eerder aangegeven wacht ik daar nog ff mee.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Former member 78

Oke, duidelijk.

Zit er namelijk aan te denken om over te gaan op surround.
En wil de 718 als rear gebruiken.

Kijk met de set 80% film, 15% tv en de rest stereo. Vandaar de eventuele switch.
De 718 met stands vind ik waanzinnig qua uiterlijk, en lijkt mij de beste oplossing.

Xander32

Citaat van: ArjanR1 op september  7, 2012, 13:37:50
Oke, duidelijk.

Zit er namelijk aan te denken om over te gaan op surround.
En wil de 718 als rear gebruiken.

Kijk met de set 80% film, 15% tv en de rest stereo. Vandaar de eventuele switch.
De 718 met stands vind ik waanzinnig qua uiterlijk, en lijkt mij de beste oplossing.
Met een paartje 718`s haal je waanzinnige surrounds in huis (zijn daar haast te goed voor 8)).
De orginele stands zijn smaak-gevoelig, iig niet mine cup of tea ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Former member 78

Ik vind het erg mooi, misschien heb ik wel een wansmaak :P
En dat ze er eigenlijk te goed voor zijn ben ik met je eens.
Want als fronts zijn het al erg mooie speakers.

Heb ze maar 1x gehoord, en dat was een hagel nieuw setje, koud uit de doos.
Veel detail en een mooi mid en midlaag. Perfect voor surround al klinkt dat wat minderwaardig.

Maar omdat jij ze al wat langer hebt gehoord was ik even benieuwd ;)

Xander32

Citaat van: ArjanR1 op september  7, 2012, 14:00:53

Veel detail en een mooi mid en midlaag. Perfect voor surround al klinkt dat wat minderwaardig.

Ze geven tevens een strakke, droge bass welke relatief ver door loopt. Maar dat is t.b.v. `t  surround niet interessant.

GillianB

Citaat van: Xander32 op september  7, 2012, 12:34:19
Begrijpen doe ik jouw argumentatie ook hoor  ;). Ik zal hem nog eens in overweging nemen ... als je die €350,- gaat verdelen over de doorlooptijd van een tv bij ons - +/- 4 a 5 jaar, dan is het opeens te verwaarlozen he ...

GillianB: heb jij heel concreet een G30 1 op 1 kunnen vergelijken met een ST50 dan?

Edit: maar ik denk dat ik het uiteindelijk toch bij m`n oorsprokelijke voornemen ga houden 8).

Ja. Ik heb onder anderen de G30, GT30, VT30, VT50 en ST50 gezien.

De G30 viel mij tegen in de zin dat er weinig verschil te zien was ten opzichte van de vorige serie(s). Het ontbreken van infinite black pro was voor mij ook een groot gemis. De GT30 heeft dat wel dus dat vond ik toenertijd de beste keuze. VT30 was erg goed natuurlijk, maar gewoon overpriced. Waarschijnlijk ziet meer dan driekwart van de kijkers het verschil tussen een ongecalibreerde VT30 en GT30 niet eens. Gecalibreerd is een iets ander verhaal omdat dan de kleine gebreken van de GT30 t.o.v. de VT30 beter naar voren komen.

Enfin, de 50-serie heeft heeft best een stap vooruit gemaakt. Zwartwaardes zijn weer wat beter en het beeld is wat 'vloeiender'. De VT50 is imo echt de beste tv ooit. Mooier dan een Kuro. De ST50 haalt dit niveau niet, maar om nou te zeggen dat het een wereld van verschil is... Mwah nee. Wederom zal een degelijke calibratie het verschil maken. Wat ik dus eigenlijk zeg is dat je voor 1k een van de beste tv's ooit in huis haalt (naar mijn bescheiden mening dan he!) en voor 350,- een beetje 'standaard' tv (ik charcheer).

Concreet: ST50 heeft betere zwartwaardes, beter contrast, vloeiender beeld en minder last van reflecties dan de G30.

Xander32

@GillianB: thanks voor het delen van jouw ervaringen :thumbs-up:.

GillianB

Xander32

Ach, wansmaak  :huh2: ... ze tonen wel 1 geheel met de speakers, maar het geen mij tegenstaat zijn al die verschillende materialen en kleuren ... te druk, ze leiden af ...

???

Xander32

Hardware-matig is het glasvezel nu aangesloten, echter werkt het nog niet - ik dien e.e.a. nog te activeren waar je een login voor nodig hebt en laat hare maje die nou kwijt zijn geraakt  :-X.

Morgen maar eens aan het zoeken ...

Dat word straks dus nog weer analoog NL-Turkije kijken  >:(.

larzie

Citaat van: Xander32 op september  7, 2012, 19:49:13
Ach, wansmaak  :huh2: ... ze tonen wel 1 geheel met de speakers, maar het geen mij tegnstaat zijn al die verschillende materialen en kleuren ... te druk, ze leiden af ...

???

Inderdaad dat vind ik ook. Als ze de plaat onder ipv die witte natuursteen een zwarte variant hadden gekozen wat het al een stuk rustiger geweest. Maar dan nog lijkt me een plaat van het zelfde materiaal als het metaal van de stand mooier geweest om te zien ook al is een natuurstenen plaat wellicht audiofieler.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Rusher

Toch verdwijnt de voet bij mij haast door de lichte vloer die ik heb en houd ik als het ware alleen de mooie standaard over waarop de BE-718 staat. Het kersenhout en het zwart zijn dan de enige twee kleuren. Ik vind de combi standaard en monitor erg mooi!

Xander32

Glasvezel ON: weer online, weer telefonisch bereikbaar en loeischerp beeld (HD-TV), me happy :pompom:.

larzie

Citaat van: Xander32 op september  8, 2012, 14:21:35
Glasvezel ON: weer online, weer telefonisch bereikbaar en loeischerp beeld (HD-TV), me happy :pompom:.

:pompom:

Dat hd-tv valt niks tegen :) Soms is het wel ernstig dat je al die presentatoren hun rimpels en andere structurele oneffenheden ziet :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Xander32

Citaat van: larzie op september  8, 2012, 20:35:56
:pompom:

Dat hd-tv valt niks tegen :) Soms is het wel ernstig dat je al die presentatoren hun rimpels en andere structurele oneffenheden ziet :D
... nu zie ik weer waar een Pana plasma toe in staat is, zelf bij m`n good old G10.

larzie

Sander, Kingpin heeft een Panasonic TX-P50ST50 misschien kun je hem ook naar zijn ervaringen vragen.

Larzie HT

Xander32

Citaat van: larzie op september  9, 2012, 12:16:34
Sander, Kingpin heeft een Panasonic TX-P50ST50 misschien kun je hem ook naar zijn ervaringen vragen.
Dank je voor de tip :thumbs-up:, ik had `t echter zelf ook al gezien. Zal hem idd. eens om z`n ervaringen vragen.

Xander32

Nu na een klein weekje glasvezel kan ik niet anders dan stellen dat het beeld via KPN glasvezel echt prachtig is (HD  :clapping:). De stabiliteit en snelheid van het internet laat daarentegen te wensen over.

CZ79

Goed dat je er zo tevreden over bent (snelheid daar gelaten). Heb je je nieuwe Pasma al in huis? (heb ik even gemist denk ik).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Former member 78

Citaat van: Xander32 op september  7, 2012, 19:49:13
Ach, wansmaak  :huh2: ... ze tonen wel 1 geheel met de speakers, maar het geen mij tegenstaat zijn al die verschillende materialen en kleuren ... te druk, ze leiden af ...

???

Helaas voor mij, stands zijn niet meer leverbaar  :nopompom:

larzie

En al besloten welke plasma het gaat worden of ben je nu nog verder verdwaald?  :laugh:

Larzie HT

Xander32

Citaat van: cz79 op september 14, 2012, 10:03:37
Goed dat je er zo tevreden over bent (snelheid daar gelaten). Heb je je nieuwe Pasma al in huis? (heb ik even gemist denk ik).
... ik heb nog geen tv gekocht, dat zal denk ik eind deze maand gaan gebeuren of pas de maand erop. Heb er geen haast mee, maar ga ervoor zorgdragen dat ik voor 1 december er een nieuwe heb staan; dan kan de huidige naar m`n broertje wanneer hij z`n nieuwe huisje betrekt.

Xander32

Citaat van: ArjanR1 op september 14, 2012, 10:35:30
Helaas voor mij, stands zijn niet meer leverbaar  :nopompom:
... ik heb bijna nieuwe doorverkocht (samen met m`n ex 718 BE`s) aan LocoJ - misschien wil hij deze wel verkopen? Vragen kan altijd, toch?

Citaat van: larzie op september 14, 2012, 10:56:23
En al besloten welke plasma het gaat worden of ben je nu nog verder verdwaald?  :laugh:
;D
Je bent nog helemaal bij hoor; ik heb nog niets besloten en/of gekocht.

Qlivian

Ik heb ook een set 718 als surround.
Ze passen gewoon perfect bij de speakers en klinken gewoon erg goed.
Of ze te goed zijn als surround weet ik niet,Maar de 708 zijn volgens mij niet meer verkrijgbaar.W&W kreeg ze tenminste niet meer geleverd.
Overkill voor speakers heb ik nog niet gehoord hier maar ik zou ze zekers eens proberen.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Xander32

Citaat van: Qlivian op september 14, 2012, 20:30:03
Ik heb ook een set 718 als surround.
Ze passen gewoon perfect bij de speakers en klinken gewoon erg goed.
Of ze te goed zijn als surround weet ik niet,Maar de 708 zijn volgens mij niet meer verkrijgbaar.W&W kreeg ze tenminste niet meer geleverd.
Overkill voor speakers heb ik nog niet gehoord hier maar ik zou ze zekers eens proberen.
... de X-718 is echt geen verkeerde speaker, maar buiten de kast om zijn daar nauwelijks overeenkomsten met een BE-718 (DMD) waarop Arjan1 z`n zinnen heeft gezet 8).