Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Citaat van: larzie op september  5, 2012, 23:11:18
Kijk het zit zo... je hebt mensen die verstandig zijn en mensen die dat niet zijn. Verstandige mensen die een plasma kopen zetten eerst alle beeldaanpassingssettings uit en contrast, brightness en color op laag en laten een plasma minimaal 200 uur inspelen op full screen zonder logos of zwarte balken. (Vergt wat geduld. Ik kan het weten :))
Als je dat doet dan heb je geen last van inbranden of logos die blijven staan.

Nu is dit ongetwijfeld een onwetend en onverstandig persoon geweest die lekker met alle settings heeft lopen pielen, contrast, brightness en color te hoog heeft gezet, en gewoon meteen de eerste dag lekker lang een zender heeft zitten kijken met een logo. Dat is vragen om problemen. Die mensen snappen plasma niet helemaal. Die horen dat plasma's beter zijn dan lcd met of zonder led en kopen ook een plasma, maar doen geen onderzoek hoe met de tv om te gaan de eerste tijd.

Je hebt overigens ook speciale inbrand dvd's die tijd lang full screen om en om een kleur projecteren om in te spelen.
Nope, volgens mij betreft het echt een issue met het scherm. En nergens lees je in een gebruiksaanwijzing over minimaal 200 uur inspelen - het betreft dus zeer zeker geen normale procedure die door de producent wordt aanbevolen/wordt vereist ...
Zelf zal ik echter altijd wel inspelen, maar dat komt omdat ik op fora als deze kom en door het lezen van enige info dan wel gebruikerservaringen, het nut van het inspelen in zie. Maar voor de gemiddelde consument is het inspelen heel begrijpelijk geen gemeengoed.

Betreffende ingebrande tv`s worden door Panasonic onder garantie direct omgeruild, dat zegt ook genoeg ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

larzie

Dit is wat Panasonic zelf zegt (http://www2.panasonic.com/webapp/wcs/stores/servlet/PlasmaFAQ?storeId=15001&catalogId=13401&langId=-1&catGroupId=24973):

4. What is the "break-in" period and what should I do during the break-in period to minimize any risk of image retention?
When your plasma TV is initially installed, the first 100 hours of use is known as the "break-in period." During this time, to minimize any risk of image retention, you should:
Make sure the plasma TV is in a viewing mode (aspect ratio) that completely fills the screen. The panel is shipped in this condition, in what is called the "Just" mode.
Turn down the Picture setting (in the Picture menu) to +0.
Briefly engage the 4:3 mode and confirm the side bars are set to "Mid", or "Bright". This can be adjusted in the Set Up menu.
Always return the display mode that fills the screen (such as Just, Zoom, Full, or H-FILL).
Try not to view channels with stationary backgrounds or logos for extended periods of time.
Avoid extended display of static images (video games, computer images, DVD title screens, etc.).

5. I've heard that plasma TVs can "burn-in" over time. What is "burn-in" exactly, and is it really a concern?
"Burn-in," or image retention, is an uneven aging of the phosphors in a display device, can occur on any display that uses phosphors to generate an image, including tube TVs, projection TVs that use CRTs, and plasma TVs. Such uneven aging happens when bright, static images are left onscreen for an extended period of time, which can leave a visible "shadow" effect.

Improvements in panel service life to over 60,000 hours have minimized the risk of image retention. In addition, screen savers, pixel shifting, and brightness level adjustments can dramatically reduce any chance of image retention. Use common sense when it comes to your plasma TV; don't pause video games or watch TV stations with station logos onscreen for long periods of time, and use one of the many display calibration DVDs available today for properly setting brightness and contrast.

The rule of thumb: if you don't worry about your traditional tube TV, you don't have to worry about a Panasonic plasma TV.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Kingpin

Citaat van: Xander32 op september  6, 2012, 07:02:03
Betreffende ingebrande tv`s worden door Panasonic onder garantie direct omgeruild, dat zegt ook genoeg ;).
Nope ... officieel niet, staat ook in de manual ergens ... (dat ze het doen is wat anders).
Ik heb 'm ook ingespeeld en totaal nergens last van.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Xander32

Dank u voor de reply. Echter zie ik in de NL-handleiding echt nergens iets staan over het inspelen. Wel een waarschuwing betreft het gevaar op inbranden bij langdurig stilstaand beeld.

http://tda.panasonic-europe-service.com/docs/2z5048a589z3z320e9z6e6cz706466z23z0426a84ec2d98761610289d22ade1dec132e0a30/tsn2/data/EU/TXP42ST50E/OI/865105/TQB0E2259B.pdf
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MVG

Een vriend van me zat met hetzelfde probleem. Omdat ik op dit forum kom kon ik hem vertellen voorzichtig te zijn + nog allerhande tips gegeven.

Echter komt er een andere vriend langs, die zijn tv wel eens even zal stellen. Contrast lekker hoog, beeld op dynamisch gezet. Alle verbeterraars op aan, om vervolgens een week lang elke dag de tv uren achtereenvolgens op de olympische spelen te hebben staan. Jullie raden het wel, vriend van me belt op en zegt: kom eens kijken, nu heb ik constant het olympische spelen logo in beeld staan  :(

Gelukkig toestel omgeruild door panasonic. Maar goed, hieruit blijkt wel dat er ook een hoop mensen zijn die advies niet aannemen, omdat van een tv van 2000 eur verwacht mag worden dat gewoon doet wat hij moet doen zonder die problemen. (zo zei mijn vriend z'n vriendin het) En natuurlijk is dit eigenlijk ook zo. Het mag toch niet zo zijn, dat heden ten dage deze problemen zich nog voordoen? Ik heb zelf een pana van 3 jaar  terug, en heb wel eens wat retention gehad, maar niks ingebrand hoor. (uiteraard heb ik wel enigzins ingespeeld, maar lang niet zo drastisch dat er burn in dvd's of zoom opties bij zijn komen kijken..)

Succes!

ps. Bij het doornemen van de handleiding van de VT50 van desbetreffende vriend ben ik ook niks tegengekomen betreft inspelen. Wel enkele waarschuwingen inderdaad. En eigenlijk zou het ook niet moeten kunnen vind ik, desondanks ben en blijf ik tevreden met mijn eigen Pana plasma, en zal de volgende ook weer een Panasonic worden!

Eddye

Citaat van: MVG op september  6, 2012, 17:39:18
Een vriend van me zat met hetzelfde probleem. Omdat ik op dit forum kom kon ik hem vertellen voorzichtig te zijn + nog allerhande tips gegeven.

Echter komt er een andere vriend langs, die zijn tv wel eens even zal stellen. Contrast lekker hoog, beeld op dynamisch gezet. Alle verbeterraars op aan, om vervolgens een week lang elke dag de tv uren achtereenvolgens op de olympische spelen te hebben staan. Jullie raden het wel, vriend van me belt op en zegt: kom eens kijken, nu heb ik constant het olympische spelen logo in beeld staan  :(

Gelukkig toestel omgeruild door panasonic. Maar goed, hieruit blijkt wel dat er ook een hoop mensen zijn die advies niet aannemen, omdat van een tv van 2000 eur verwacht mag worden dat gewoon doet wat hij moet doen zonder die problemen. (zo zei mijn vriend z'n vriendin het) En natuurlijk is dit eigenlijk ook zo. Het mag toch niet zo zijn, dat heden ten dage deze problemen zich nog voordoen? Ik heb zelf een pana van 3 jaar  terug, en heb wel eens wat retention gehad, maar niks ingebrand hoor. (uiteraard heb ik wel enigzins ingespeeld, maar lang niet zo drastisch dat er burn in dvd's of zoom opties bij zijn komen kijken..)

Succes!

ps. Bij het doornemen van de handleiding van de VT50 van desbetreffende vriend ben ik ook niks tegengekomen betreft inspelen. Wel enkele waarschuwingen inderdaad. En eigenlijk zou het ook niet moeten kunnen vind ik, desondanks ben en blijf ik tevreden met mijn eigen Pana plasma, en zal de volgende ook weer een Panasonic worden!

Toch vreemd, bij een nieuwe auto kijkt ook niemand raar op als de dealer zegt dat je er de eerste x aantal kilometers rustig mee moet doen....
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Eigenlijk zou je verwachten dat de fabrikant de TV al 200 uur (of hoeveel dat moet zijn volgens de experts) laat "inbranden".
Nu we het toch over inbranden hebben, zou dan de voedingskabel ook in ingebrand moeten worden?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

MVG

Citaat van: Eddye op september  6, 2012, 17:42:54
Toch vreemd, bij een nieuwe auto kijkt ook niemand raar op als de dealer zegt dat je er de eerste x aantal kilometers rustig mee moet doen....

Heb je wel gelijk in maar... dan moet die verkoper van de tv dat ook wel even melden..

Eddye

Citaat van: MVG op september  6, 2012, 17:52:28
Heb je wel gelijk in maar... dan moet die verkoper van de tv dat ook wel even melden..

Klopt, dat is ook belangrijk.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Ik vind ook dat wanneer men een product koopt en er staat in de handleiding niets over "inspelen" en ook de verkoper heeft `t er niet over, dat de klant niets te verwijten is. :police:. Als er dan toch schade ontstaat aan een product is het m.i. een ondeugdelijk product.

@ Larzie; die uitsnede uit een handleiding in het engels komt vanaf de USA, maar daar schieten ze door. Daar vermelden ze in een handleiding van een magnetron nog dat deze niet bestemd is om je kat er in te drogen ...  :D

larzie

Citaat van: Xander32 op september  6, 2012, 19:12:20
@ Larzie; die uitsnede uit een handleiding in het engels komt vanaf de USA, maar daar schieten ze door. Daar vermelden ze in een handleiding van een magnetron nog dat deze niet bestemd is om je kat er in te drogen ...  :D

Ik zeg maar zo. Een ieder moet voor zichzelf bepalen of hij het wel of niet wil doen. Ik bespaar mezelf de moeite achteraf en ook de moeite voor Panasonic.  :thumbs-up:
Mensen die een kat in een magnetron stoppen om te drogen, moeten ze gewoon zelf in een magnetron stoppen om te drogen. Dan zorg je er in ieder geval voor dat dit soort mensen zich niet verder voortplant. Te triest voor woorden als je dat soort dingen hoort. Beetje zelf logisch nadenken is teveel moeite.

Larzie HT

John Wx

Citaat van: Xander32 op september  6, 2012, 19:12:20
Ik vind ook dat wanneer men een product koopt en er staat in de handleiding niets over "inspelen" en ook de verkoper heeft `t er niet over, dat de klant niets te verwijten is. :police:. Als er dan toch schade ontstaat aan een product is het m.i. een ondeugdelijk product.

Altijd plank model nemen  ;D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO

Maro

Ik zou maar een Samsung nemen :P. Ik heb mijn 2e Samsung plasma en nooit ingespeeld. Nu heb ik vanaf het begin de kleuren en alles lekker rustig staan maar ik heb nog nooit inbrand problemen gehad. Wel naijlen als bv het Dune menu even te lang aan gestaan heeft.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Ik ben er al wel redelijk uit; ik laat me denk ik voor minder dan € 650,- een 50" G30 thuis bezorgen. De ST50 kost toch weer ff € 350,- meer. Op een bedrag van € 650,- vind ik dat fors.

Vandaag tevens G-Day;
Eindelijk worden wij aangesloten op het Glasvezel (KPN). Dat mag ondertussen ook wel een keer; ik zit mij nu al sinds oktober `11 te ergeren aan het analoge tv-signaal (!), en dat op 2,5 meter van een 46" Pana ...

Ben wel benieuwd wat de installatie gaat geven; heb vorig jaar dit drama bij m`n ma meegemaakt (`t was goed dat ik daar bij aanwezig was 8)).

Maro

Die dingen kosten ook geen drol meer tegenwoordig. Ik heb vorig jaar nog meer dan het dubbele betaald voor mijn 50" Samsung. Geniet er van Xander..bigger is better... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: Maro op september  7, 2012, 10:40:04
Die dingen kosten ook geen drol meer tegenwoordig. Ik heb vorig jaar nog meer dan het dubbele betaald voor mijn 50" Samsung. Geniet er van Xander..bigger is better... :D
Klopt, maar het moet wel passen uiteraard :D.

Ontwikkeling in plasma-land: een 50" G30 is niets/nauwelijks groter (de ombouw) dan m`n huidige 46" G10 ::).

larzie

Citaat van: Xander32 op september  7, 2012, 10:29:18
Ik ben er al wel redelijk uit; ik laat me denk ik voor minder dan € 650,- een 50" G30 thuis bezorgen. De ST50 kost toch weer ff € 350,- meer. Op een bedrag van € 650,- vind ik dat fors.

Ok dus zonder 3D.

Infinite black ipv Infinite black pro. Hierover wordt het volgende gezegd:

"This might not sound a big deal on paper, but actually it's potentially quite significant. For while Infinite Black reduces the amount of black level-impacting 'pre-discharge' in a plasma cell, Infinite Black Pro completely removes pre-discharge from the picture, resulting in a richer, more consistent black level response."

Maar voor de rest wordt het idd als een erg goede 2D tv beschouwd: http://www.trustedreviews.com/panasonic-tx-p50g30_TV_review#tr-review-summary

Vandaag tevens G-Day;
Eindelijk worden wij aangesloten op het Glasvezel (KPN). Dat mag ondertussen ook wel een keer; ik zit mij nu al sinds oktober `11 te ergeren aan het analoge tv-signaal (!), en dat op 2,5 meter van een 46" Pana ...

Ben wel benieuwd wat de installatie gaat geven; heb vorig jaar dit drama bij m`n ma meegemaakt (`t was goed dat ik daar bij aanwezig was 8)).

Ik heb ook glasvezel. KPN geeft een goed digitaal tv signaal hoor, vooral op de hd zenders. Ik zit dan bij Tweak.nl, omdat deze een stuk goedkoper is dan KPN, maar deze maken ook gebruik van KPN televisie. Een maat van me zit bij KPN zelf en het beeld is even goed. Alleen heeft hij een lelijke lcd led tv.  :dry:

Ik had geen problemen met de installatie. Hebben die gasten gedaan hahaha. Was een gratis service. Volgens mij is de installatie ook niet zo heel moeilijk.

Glasvezel bij tweak.nl bevalt prima. Ik heb tv, bellen, internet, usenet (900 dagen retentie), mail en ook nog een gratis domein. Tegenwoordig krijg je een xbox 360 slim als nieuw lid. Helaas was ik daarvoor al lid :( Kosten 45 euro in de maand.

Larzie HT

zoldar

Nice going en top foto's van deze set  :wub:
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

GillianB

De ST50 is wel echt een pak beter dan de G30. Imo is hij die 350,- wel waard. De ST50 toont wat mij betreft zelfs een beter plaatje dan de VT30. En dat voor 1k... Als je het betalen zou ik het zeker overwegen.  ;)

Xander32

Citaat van: GillianB op september  7, 2012, 11:06:56
De ST50 is wel echt een pak beter dan de G30. Imo is hij die 350,- wel waard. De ST50 toont wat mij betreft zelfs een beter plaatje dan de VT30. En dat voor 1k... Als je het betalen zou ik het zeker overwegen.  ;)

:)

Daar is altijd beter voor meer; welkom in ht-land ;).

En dan heb je nu € 350,- meer betaald voor de ST50 en daar is over 3 maand modelletje 2013, en die is wederom "beter" dan modelletje 2012 en dat heeft weer gevolgen voor de prijs van het huidige model, zou ik dan maar niet beter wachten totdat ...

Zo kan je eindeloos door gaan en kom je nergens.
Ik ben nog steeds content met de G10 maar die heb ik weggegeven (gaat naar m`n broertje). Echter verwacht ik dat de G30 wel enige vooruitgang heeft geboekt en ik ben er van overtuigd dat ik zeker in het licht van diens prijs (G30),
heel gelukkig kan worden met "maar" een G30 8).

GillianB

Mijn eerste pana was een PZ85 en daar kijk ik ook nog steeds met veel plezier naar. Dus ik snap je redenatie.   :smile: Denk alleen dat het verschil tussen de G10 en G30 je tegen gaat vallen om eerlijk te zijn. Mijn punt was/is dat het verschil tussen de ST50 en de G30 wel erg groot is. Als je dan toch gaat upgraden... Als je dan iets substantieel beters wilt dan de ST50 kom je bji de VT50. En dan is het prijsverschil wel erg groot. Vandaar mijn advies. Maar je hebt gelijk dat er altijd wel iets beters is.

Xander32

Citaat van: GillianB op september  7, 2012, 12:12:31
Mijn eerste pana was een PZ85 en daar kijk ik ook nog steeds met veel plezier naar. Dus ik snap je redenatie.   :smile: Denk alleen dat het verschil tussen de G10 en G30 je tegen gaat vallen om eerlijk te zijn. Mijn punt was/is dat het verschil tussen de ST50 en de G30 wel erg groot is. Als je dan toch gaat upgraden... Als je dan iets substantieel beters wilt dan de ST50 kom je bji de VT50. En dan is het prijsverschil wel erg groot. Vandaar mijn advies. Maar je hebt gelijk dat er altijd wel iets beters is.
Begrijpen doe ik jouw argumentatie ook hoor  ;). Ik zal hem nog eens in overweging nemen ... als je die €350,- gaat verdelen over de doorlooptijd van een tv bij ons - +/- 4 a 5 jaar, dan is het opeens te verwaarlozen he ...

GillianB: heb jij heel concreet een G30 1 op 1 kunnen vergelijken met een ST50 dan?

Edit: maar ik denk dat ik het uiteindelijk toch bij m`n oorsprokelijke voornemen ga houden 8).

larzie

Een GT30 dan geen optie? Die zit er qua prijs wat tussenin. En heeft toch betere zwartwaarden door infinite black pro. Daarnaast ook nog 3D optie en wat meer opties/settings.

Larzie HT

Former member 78

Xander,

Ben jij nog tevreden met de Be718?