Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Citaat van: HTip op augustus 29, 2012, 21:47:04
Jammer dat Marantz bij hun Premiumlijn geen stevigere constructies bouwt. De PM is wel gebouwd als een tank, dus waarom dan niet de SA. Geluid is natuurlijk het belangrijkste en zo te horen zit het daarmee wel goed.
De kast is van de SA verders net zo degelijk als die van de PM en de afwerking voorts ook (ruim 13 kilo aan cdp). Alleen die lade ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Als het alleen de lade is, dan valt het dus wel mee. Geldt overigens voor veel merken dat de lade wat minder van kwaliteit is.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Maar weer eens gaan verdiepen in plasma-land; m`n jongere broer krijgt in de eerste week december de sleutel van z`n nieuwe huis. Ik heb hem m`n huidige Pana toegezegd.

Hetgeen al vast staat: het zal weer een plasma worden, wederom een Panasonic en minimaal 46 inch. Eens kijken waar ik veel voor weinig krijg 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

high-q

Citaat van: Xander32 op september  2, 2012, 15:16:26
Maar weer eens gaan verdiepen in plasma-land; m`n jongere broer krijgt in de eerste week december de sleutel van z`n nieuwe huis. Ik heb hem m`n huidige Pana toegezegd.

Hetgeen al vast staat: het zal weer een plasma worden, wederom een Panasonic en minimaal 46 inch. Eens kijken waar ik veel voor weinig krijg 8).

De huidige 50VT is wel een mooi apparaat  8)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Rusher

Citaat van: Xander32 op september  2, 2012, 15:16:26

Met andere woorden: een plasma blijft nog steeds mooier dan een lcd of led TV?

Ik leef wat dat betreft in het stenen tijdperk, want heb tot op heden zo'n enorme pukkel aan de achterkant van mijn "platte" TV. Eens zal ik overgaan naar iets nieuwers. Maar jij zweert bij plasma, ofwel ik kan mijn zoektocht meteen enorm verkleinen tot de merken die plasma's maken? Scheelt me tijd en uitzoekwerk!

CoSo

Citaat van: Rusher op september  4, 2012, 17:16:32

Ik leef wat dat betreft in het stenen tijdperk, want heb tot op heden zo'n enorme pukkel aan de achterkant van mijn "platte" TV. Eens zal ik overgaan naar iets nieuwers. Maar jij zweert bij plasma, ofwel ik kan mijn zoektocht meteen enorm verkleinen tot de merken die plasma's maken? Scheelt me tijd en uitzoekwerk!
idd plasma is imo nog steeds beter als led en lcd.

Rusher

Als iemand zo snel reageert, dan moet het wel waar zijn...... Plasma is mooier dan lcd en led!
Alvast maar beginnen met sparen....  :pompom:

larzie

Citaat van: CoSo op september  4, 2012, 17:21:31

+1 Ik ben ook sinds kort bezitter van een mooie plasma televisie en het is inderdaad stukken beter dan lcd/led.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Xander32

Citaat van: high-q op september  4, 2012, 16:25:34
De huidige 50VT is wel een mooi apparaat  8)
Idd. een prachtige tv `n 50VT, maar als ik kijk wat je afschrijft op een tv en hoe de techniek in deze nog in ontwikkeling is, ga ik niet heel veel voor een nieuwe neertellen. Zekers niet de (bijna) 2 mille voor een nieuwe 50VT.

Een 50 inch G(T) 30 of 50 zal voldoen 8).

Citaat van: Rusher op september  4, 2012, 17:16:32

Citaat van: CoSo op september  4, 2012, 17:21:31
Citaat van: Rusher op september  4, 2012, 17:28:29
Als iemand zo snel reageert, dan moet het wel waar zijn...... Plasma is mooier dan lcd en led!
Alvast maar beginnen met sparen....  :pompom:
Citaat van: larzie op september  4, 2012, 19:34:05
+1 Ik ben ook sinds kort bezitter van een mooie plasma televisie en het is inderdaad stukken beter dan lcd/led.

Ik ben van mening dat een plasma nog steeds het meest natuurlijke en vloeiende plaatje geeft; niet de onnatuurlijke scherpte en opgepompte kleuren van een lcd en het led-concept is nog volop in ontwikkeling (en daarmee te prijzig).

larzie

Citaat van: Xander32 op september  4, 2012, 19:42:18
Idd. een prachtige tv `n 50VT, maar als ik kijk wat je afschrijft op een tv en hoe de techniek in deze nog in ontwikkeling is, ga ik niet heel veel voor een nieuwe neertellen. Zekers niet de (bijna) 2 mille voor een nieuwe 50VT.

Een 50 inch G(T) 30 of 50 zal voldoen 8).

1,55 mille was de mijne, maar zie nu dat goedkoopste nu weer 1584 is :)

Citaat van: Xander32 op september  4, 2012, 19:42:18
Ik ben van mening dat een plasma nog steeds het meest natuurlijke en vloeiende plaatje geeft; niet de onnatuurlijke scherpte en opgepompte kleuren van een lcd en het led-concept is nog volop in ontwikkeling (en daarmee te prijzig).

LED is zelfde als LCD alleen andere lampen. En dan heb je nog onderscheid tussen full-led en edge-lit. En ook nog verschil in met of zonder local dimming.
OLED is nog in ontwikkeling. Eerste OLED scherm wat LG gaat uitbrengen moet 10.000 euro gaan kosten zag ik op tweakers.

Full LED met local dimming schijnt het beste te zijn bij niet plasma's.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Xander32

Citaat van: larzie op september  4, 2012, 20:12:56
Voor dat bedrag koop ik 2 stuks G30 (50") en hou dan zelf nog een honderdtje of 2 a 3 over ...

Als je een VT en een G naast elkaar zet zal die eerste echt wel wat beter presteren maar ik heb het er gewoonweg niet voor over. Leg het verschil al vast aan de kant t.b.v. mijn streaming-wens 8).

Eddye

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de huidige ST serie het meeste 'Bang for your Buck' geeft. Die is een stukje goedkoper dat de VT serie.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op september  4, 2012, 21:09:07
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de huidige ST serie het meeste 'Bang for your Buck' geeft. Die is een stukje goedkoper dat de VT serie.
Die is idd. nog meer voordelig maar ik heb niet in beeld wat daar de reden voor is (bouw/afwerking/prestaties/mogelijkheden/...) ¿

larzie

Larzie HT

weust

Citaat van: larzie op september  4, 2012, 20:12:56

LED is zelfde als LCD alleen andere lampen. En dan heb je nog onderscheid tussen full-led en edge-lit. En ook nog verschil in met of zonder local dimming.
OLED is nog in ontwikkeling. Eerste OLED scherm wat LG gaat uitbrengen moet 10.000 euro gaan kosten zag ik op tweakers.

Full LED met local dimming schijnt het beste te zijn bij niet plasma's.

Daar wil ik dan even op inspringen.

LED en LCD zijn twee totaal verschillende dingen.
LCD gebruikt LED of CCFL als lichtbron.

LCD is het paneel dat weergave doet.
LED en CCFL geeft licht.
LED/CCFL achter een LCD paneel (of aan de zijkant (gruwel)) zorgt er voor dat je ook daadwerkelijk iets kan zien, omdat een LCD paneel zelf niet genoeg lichtkracht heeft (of hoe dat genoemd word).
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

larzie

Citaat van: weust op september  5, 2012, 11:12:58
Daar wil ik dan even op inspringen.

LED en LCD zijn twee totaal verschillende dingen.
LCD gebruikt LED of CCFL als lichtbron.

LCD is het paneel dat weergave doet.
LED en CCFL geeft licht.
LED/CCFL achter een LCD paneel (of aan de zijkant (gruwel)) zorgt er voor dat je ook daadwerkelijk iets kan zien, omdat een LCD paneel zelf niet genoeg lichtkracht heeft (of hoe dat genoemd word).

Kortom een LCD scherm kan LED of CCFL licht gebruiken. In het geval van LED licht noemen we het LCD scherm in de volkstaal een LED scherm. En als het CCFL licht gebruikt noemen we het een LCD scherm, ook al zijn beide eigenlijk gewoon LCD schermen met een verschillende lichtbron erachter. Ok misschien mag je de termen LCD en LED niet naast elkaar plaatsen, omdat het over 2 heel verschillende dingen gaat, maar goed het idee was wel duidelijk. Maar bedankt voor de opheldering. ;)

Larzie HT

Eddye

Citaat van: larzie op september  5, 2012, 11:04:07
Op digitalversus staan wel leuke reviews voor beide tv's:

P50GT30:

http://www.digitalversus.com/tv-television/panasonic-viera-tx-p50gt30-p11055/test.html

P50ST50:

http://www.digitalversus.com/tv-television/panasonic-viera-tx-p50st50b-p13181/test.html

Ik vind de laatste zin in de ST50 review wel erg veelzeggend:
Citeer
The Panasonic Viera ST50 really has nothing to envy of the higher-end VT50. In fact, image quality is just as good in this model. We therefore don't see much point in shelling out for the pricier model, as the ST50 won't disappoint home cinema buffs.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

larzie

Ik denk ook dat de ST50 een betere keus is tov de GT30 :)

Larzie HT

Rusher

Citaat van: Rusher op september  4, 2012, 17:16:32... ik kan mijn zoektocht meteen enorm verkleinen tot de merken die plasma's maken? Scheelt me tijd en uitzoekwerk!

Eigenlijk hoef ik nu helemaal niets meer te doen..... Gewoon sparen voor de 42ST50 van Panasonic!
Best handig zo'n forum, binnen een paar quotes een beslissing kunnen nemen.  :clapping: Dan blijft er veel tijd over voor  :coffee: bij een muziekje luisteren!

larzie

Citaat van: Rusher op september  5, 2012, 15:16:58
Eigenlijk hoef ik nu helemaal niets meer te doen..... Gewoon sparen voor de 42ST50 van Panasonic!
Best handig zo'n forum, binnen een paar quotes een beslissing kunnen nemen.  :clapping: Dan blijft er veel tijd over voor  :coffee: bij een muziekje luisteren!

:laugh: :pompom:
Wijze beslissing!  :thumbs-up:

Larzie HT

Xander32

Citaat van: Eddye op september  5, 2012, 11:31:18
Ik vind de laatste zin in de ST50 review wel erg veelzeggend:
Citaat van: larzie op september  5, 2012, 11:33:36
Ik denk ook dat de ST50 een betere keus is tov de GT30 :)
Interessant 8), dat verdient nader onderzoek!

Xander32

Xander32

Rusher

Moet ik nu toch maar wat meer quotes lezen en onderzoek doen?

larzie

Citaat van: Xander32 op september  5, 2012, 19:18:23
http://www.kieskeurig.nl/plasma_tv/panasonic/tx-p50st50/reviews/1047003/smorkje/5129423

... inbranden (anno 2012 !)

:-\

Kijk het zit zo... je hebt mensen die verstandig zijn en mensen die dat niet zijn. Verstandige mensen die een plasma kopen zetten eerst alle beeldaanpassingssettings uit en contrast, brightness en color op laag en laten een plasma minimaal 200 uur inspelen op full screen zonder logos of zwarte balken. (Vergt wat geduld. Ik kan het weten :))
Als je dat doet dan heb je geen last van inbranden of logos die blijven staan.

Nu is dit ongetwijfeld een onwetend en onverstandig persoon geweest die lekker met alle settings heeft lopen pielen, contrast, brightness en color te hoog heeft gezet, en gewoon meteen de eerste dag lekker lang een zender heeft zitten kijken met een logo. Dat is vragen om problemen. Die mensen snappen plasma niet helemaal. Die horen dat plasma's beter zijn dan lcd met of zonder led en kopen ook een plasma, maar doen geen onderzoek hoe met de tv om te gaan de eerste tijd.

Je hebt overigens ook speciale inbrand dvd's die tijd lang full screen om en om een kleur projecteren om in te spelen.

Larzie HT