Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

Lex Groningen

Ben je in de inmiddels al wat wijzer geworden welke kan je op wil met je audio?
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

Xander32

Citaat van: Alex Groningen op maart 13, 2012, 07:11:26
Ben je in de inmiddels al wat wijzer geworden welke kan je op wil met je audio?
Nja; er zijn drie opties (er is een derde bij gekomen):
* huidige set blijft ongewijzigd staan
* huidige speakers incl. de subs blijven staan, maar andere componenten (streaming i.p.v. cdp)   new
* totaal nieuwe set, waarin vanaf start alle componenten (speakers / versterking / streaming-bron / bekabeling) op elkaar zijn afgestemd

In dit jaar wil ik die laatste optie onderzoeken, onderzoeken of die mij zoveel meer gaat bieden in vergelijk met de huidige set, dat ik daarvoor m`n bankrekening (fors) wil plunderen 8).

Een combi die ik zeer zeker ga (wil) beluisteren is die van Naim Superuniti en Harbeth Monitor 30. Dat n.a.v. de Harbeth-demo bij BB&G.
O.a. of betreffende set allround genoeg is om mij te laten genieten van mijn brede muzieksmaak en/of de Naim - Harbeth combi mij blij maakt ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Ik zou er nog een optie bijzetten: alleen de apparatuur indien nodig vervangen zodat een betere match ontstaat met de Usher.
Als jij als voorbeeld een zware eindversterker en voorversterker leent die goed klinkt op Usher, dan ga je uit je dak en hoef je verder geheel niets te veranderen. Een winkel in enschede kan je daar wel bij helpen. (kun je hem ook gratis lenen)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Ik weet niet of ik goed zit maar de huidige geluidsklank van je huidige set zou je die omschrijven als fris, helder, soms iets te?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Xander32

Citaat van: frank2 op maart 13, 2012, 19:19:39
Ik weet niet of ik goed zit maar de huidige geluidsklank van je huidige set zou je die omschrijven als fris, helder, soms iets te?
Nee, de set zou ik juist omschrijven als aan de warme kant van neutraal, met momenteel door nog onbekende oorzaak te nadrukkelijk aanwezige sss- en fff-klanken. Daarnaast klinkt huidige set wat braafjes.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Probeer eens mijn suggestie en daarna of ervoor een andere cd speler.
Heb je wel eens andere buisjes geprobeerd? De MF heeft toch 1 of 2 buisjes?

Xander32

Citaat van: frank2 op maart 13, 2012, 19:33:58
Probeer eens mijn suggestie en daarna of ervoor een andere cd speler.
Heb je wel eens andere buisjes geprobeerd? De MF heeft toch 1 of 2 buisjes?
Frank, dank je voor het meedenken maar er is meer dan Usher ...
Ik weet (lees: heb meerdere keren ervaren) dat Usher veel speaker biedt voor de euris maar daar zijn andere merken die zeker niet onder doen, echter wel een heel ander karakter ten toon spreiden.

Voorts gaat mijn interesse vooral uit naar zuilspeakers, m.u.v. de Harbeth Monitor 30.

frank2

Ik wist niet dat je je luidsprekers niet goed vond....

Xander32

Citaat van: frank2 op maart 13, 2012, 19:48:05
Ik wist niet dat je je luidsprekers niet goed vond....
Dat zeg ik niet Frank, maar ik dicht Usher wel een specifiek karakter toe en ik wil onderzoeken of dat het karakter betreft, welke het beste bij mij past ... Als deze speakers niet bevielen dan waren ze al lang verdwenen 8).

frank2

Ze hebben zeker een bepaald karakter, ze zijn pittig soms fel hebben diepe bas, en hebben een versterker nodig die ze goed controleert.

Xander32

Citaat van: frank2 op maart 13, 2012, 19:56:41
Ze hebben zeker een bepaald karakter, ze zijn pittig soms fel hebben diepe bas, en hebben een versterker nodig die ze goed controleert.
M`n MF A5 heeft meer dan voldoende vermogen en controle om de 718`s te laten zingen, daar zal het ook niet aan liggen.

Former member 78

Ben erg benieuwd waar je op uit gaat komen!
Altijd leuk, een speurtocht :)

Xander32

Citaat van: ArjanR1 op maart 13, 2012, 20:21:25
Ben erg benieuwd waar je op uit gaat komen!
Altijd leuk, een speurtocht :)
Eerst idd. maar eens uitgebreid gaan speuren!
Referentie is mijn huidige, eigen, fijne set.

drees62

Deze speakers zijn alles . . . . . behalve fel!
Met de BE-tweeter geven ze, in de juiste akoestische omgeving, een zijdezacht hoog  :headbanging: :headbanging:

Lex Groningen

Diepe bas kan ik beamen toen ik nog de MD 2 Berylium luidsprekers had. Dat ze een mooie diepe bas hebben dat is zeker, maar fel hoog is mij nooit echt opgevallen.
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/

Lex Groningen

Citaat van: Xander32 op maart 13, 2012, 20:16:01
M`n MF A5 heeft meer dan voldoende vermogen en controle om de 718`s te laten zingen, daar zal het ook niet aan liggen.

Ik heb zelf dan de A5 voor en eindversterker gehad. Maar toen ik nog een weekje de MD2 Berylium luidsprekers had en dus een weekje de kW550 er op aan kon sluiten ging deze versterker toch een flinke stap hoger, alles klopte (voor mij dan) in één keer.

Lex Groningen

Citaat van: drees62 op maart 13, 2012, 22:32:06
Deze speakers zijn alles . . . . . behalve fel!
Met de BE-tweeter geven ze, in de juiste akoestische omgeving, een zijdezacht hoog  :headbanging: :headbanging:

Zeker weten. Maar durf nu ook wel te zeggen nu ik de DMD uitvoering heb dat deze tweeters in mijn huiskamer nog beter presteren.
Maar heb ook het idee dat je een Berylium uitvoering niet moet gaan wijzigen zonder aanpassingen naar een DMD uitvoering. Heb dan het idee dat de verhoudingen van hoog naar mid hoog een beetje uitelkaar liggen. Zo'n 2 week geleden viel me dat namelijk erg op toen ik bij iemand thuis was om zijn MD 1 Berylium te beluisteren waarin hij ook een DMD tweeter had geplaatst. Na het terug plaatsen van de Berylium klopte het plaatje gewoon weer.

frank2

Ik bedoel fel op een andere manier, de speakers kunnen rustig zijn maar ook krachtig. Dus niet fel in de vorm van teveel hoog of zo.

HTip

Grote plannen Sander. Ben je zo ontevreden met je huidige sound? Of ga je met tweaken kijken of je daarmee je set op een hoger niveau kan krijgen en dan niet hoeft te upgraden?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Lex Groningen

Citaat van: frank2 op maart 14, 2012, 08:17:24
Ik bedoel fel op een andere manier, de speakers kunnen rustig zijn maar ook krachtig. Dus niet fel in de vorm van teveel hoog of zo.

Oh zo. Dan had ik het even verkeerd begrepen.

drees62

Citaat van: frank2 op maart 14, 2012, 08:17:24

Tja Frank, als je het over fel hebt bij speakers dan bedoelen 99 van de 100 mensen dat het hoog een beetje teveel van het goede is en niet aangenaam klinkt.
Jij bent schijnbaar die ene die er een andere definitie op na houdt. Dat levert dus wel wat (spraak-)verwarring op.  ;D ;)

Xander32

Citaat van: HTip op maart 14, 2012, 13:05:16
Grote plannen Sander. Ben je zo ontevreden met je huidige sound? Of ga je met tweaken kijken of je daarmee je set op een hoger niveau kan krijgen en dan niet hoeft te upgraden?

Zie >>>

Citaat van: Xander32 op maart 13, 2012, 19:11:30
Nja; er zijn drie opties (er is een derde bij gekomen):
* huidige set blijft ongewijzigd staan
* huidige speakers incl. de subs blijven staan, maar andere componenten (streaming i.p.v. cdp)   new
* totaal nieuwe set, waarin vanaf start alle componenten (speakers / versterking / streaming-bron / bekabeling) op elkaar zijn afgestemd

In dit jaar wil ik die laatste optie onderzoeken, onderzoeken of die mij zoveel meer gaat bieden in vergelijk met de huidige set, dat ik daarvoor m`n bankrekening (fors) wil plunderen 8).

Een combi die ik zeer zeker ga (wil) beluisteren is die van Naim Superuniti en Harbeth Monitor 30. Dat n.a.v. de Harbeth-demo bij BB&G.
O.a. of betreffende set allround genoeg is om mij te laten genieten van mijn brede muzieksmaak en/of de Naim - Harbeth combi mij blij maakt ...

&

Citaat van: Xander32 op maart 13, 2012, 19:52:18
Dat zeg ik niet Frank, maar ik dicht Usher wel een specifiek karakter toe en ik wil onderzoeken of dat het karakter betreft, welke het beste bij mij past ... Als deze speakers niet bevielen dan waren ze al lang verdwenen 8).

;)

Snowmaster

Citaat van: drees62 op maart 14, 2012, 17:15:54
Tja Frank, als je het over fel hebt bij speakers dan bedoelen 99 van de 100 mensen dat het hoog een beetje teveel van het goede is en niet aangenaam klinkt.
Jij bent schijnbaar die ene die er een andere definitie op na houdt. Dat levert dus wel wat (spraak-)verwarring op.  ;D ;)

Ben het met je eens. Frank's laatste reactie was ook voor mij niet logisch en hij sprak zichzelf een beetje tegen  ;).
Omdat ik op zoek was na de humor van het middelvingerplaatje in Frank's topic, kwam ik hier terecht. Moest wel hard lachen toen iemand vroeg of het Anita was  :D.

Sander, is dat hoog met sss en fff klanken een constante factor?  Is het tussendoor wel eens bijna verdwenen?
Tot nu toe lees ik twee gewijzigde factoren : de kabelbreuk in december en de planten.  Weet je zeker dat er geen andere variabele is geweest?
Hoeveel uren hebben de Ushers gedraaid? Kan het zijn dat dit nu naar voren komt door het inspelen of een kabel die dit nu bloot legt?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Xander32

Citaat van: Snowmaster op maart 14, 2012, 21:17:31
... Sander, is dat hoog met sss en fff klanken een constante factor?  Is het tussendoor wel eens bijna verdwenen?
Tot nu toe lees ik twee gewijzigde factoren : de kabelbreuk in december en de planten.  Weet je zeker dat er geen andere variabele is geweest?
Hoeveel uren hebben de Ushers gedraaid? Kan het zijn dat dit nu naar voren komt door het inspelen of een kabel die dit nu bloot legt?
Het betreft momenteel een constante factor, dat is niet zo geweest, het betrof een plotse wijziging.

Opvallend dat een ander stekkerblok veel goeds deed.

Martijnst1990

En andere die jou set goed kennen, horen die het ook ineens? No offense hoor, wil je gehoor niet beledigen, maar je weet het nooit ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT