Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

S@m

Foutje...

raptile

voor stereo of HT?
In HT kan je eigenlijk niet zonder :)
Qua stereo is een sub ook altijd een mooie toevoeging heb ik op verschillende sites gelezen.
Er zijn maar een paar speakers waarbij en sub niet nodig/gewenst is.

Xander32

Een ht-set zonder sub is geen ht-set 8). En ik draai nu een driekwart-jaar met de BK in m`n stereo set-up en ben daar niet ontevreden over. Als ik kijk naar de prestaties van de BK in het licht van diens prijs kan ik niet anders concluderen dat het veel sub voor het geld is. De BK heb ik bijna geheel kunnen laten verdwijnen in het geluidsbeeld. En dat zonder enige vorm van EQ, high-level aangesloten en integratie middels plaatsing, filter, gain en phase. Maar de Velo heeft EQ aan boord en gaat daar nog een stap verder (hoop c.q. verwacht ik).

Sander.

Citaat van: raptile op juli 28, 2011, 19:10:41
voor stereo of HT?
In HT kan je eigenlijk niet zonder :)
Qua stereo is een sub ook altijd een mooie toevoeging heb ik op verschillende sites gelezen.
Er zijn maar een paar speakers waarbij en sub niet nodig/gewenst is.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Haspel

Hallo Sander,

Ik heb ook met een BK xxls400 gespeeld icm Focal 826V.
Heb nu een SPL1200 ultra en moet zeggen dat deze wel heel strak speelt.
Zal voor jou ook zeker een mooie upgrade zijn bij de Ushers. (Staan ook op mijn verlanglijstje)

Gr Haske

Xander32

Beste Haske, thx voor de reply. Ik ben erg benieuwd naar de Velo sub, enne: goed dat je de Ushers op je wishlist hebt staan  ;).

Sander.
Citaat van: Haspel op juli 29, 2011, 09:34:16
Hallo Sander,

Ik heb ook met een BK xxls400 gespeeld icm Focal 826V.
Heb nu een SPL1200 ultra en moet zeggen dat deze wel heel strak speelt.
Zal voor jou ook zeker een mooie upgrade zijn bij de Ushers. (Staan ook op mijn verlanglijstje)

Gr Haske
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Welke Velodyne heb je voor de test. Komt me niet bekend voor. SPL1000-Ultra?

Citaat van: Xander32 op juli 28, 2011, 19:45:25
Een ht-set zonder sub is geen ht-set 8).
Helemaal mee eens! :P

Citeer
En ik draai nu een driekwart-jaar met de BK in m`n stereo set-up en ben daar niet ontevreden over. Als ik kijk naar de prestaties van de BK in het licht van diens prijs kan ik niet anders concluderen dat het veel sub voor het geld is. De BK heb ik bijna geheel kunnen laten verdwijnen in het geluidsbeeld. En dat zonder enige vorm van EQ, high-level aangesloten en integratie middels plaatsing, filter, gain en phase. Maar de Velo heeft EQ aan boord en gaat daar nog een stap verder (hoop c.q. verwacht ik).
Knap van je!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Een compact maar potent subje: Velo spl-800 ultra. Enne thx voor het kompliment !

Sander.

Citaat van: HTip op juli 29, 2011, 17:16:49
Welke Velodyne heb je voor de test. Komt me niet bekend voor. SPL1000-Ultra?
Helemaal mee eens! :P
Knap van je!

Xander32

Citaat van: Xander32 op juli 29, 2011, 17:36:11
Een compact maar potent subje: Velo spl-800 ultra. Enne thx voor het kompliment !

Sander.

De uitkomst van m`n rit naar Purmerend:

De BK zal spoedig te koop komen ;D, daar heb ik voor dit moment ff geen zin meer in  :nowink:. De Velodyne blijft nog ff in zijn doos, totdat de BK is verkocht. Belangstellenden voor de BK willen deze vast zien en horen spelen en dan blijf ik met 2 subs aan het zeulen  O0.

Sander.

Valkyrie

Mooie aanwinst!! Ik had hem ook al gespot in de verkoopsectie. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Xander32

Citaat van: Valkyrie op juli 31, 2011, 21:03:30
Mooie aanwinst!! Ik had hem ook al gespot in de verkoopsectie. ;)

Het Velo subje ziet er super uit en heeft indruk gemaakt op mij betreft diens audiofiele prestaties in een ruimte (van de verkoper) welke eens zo groot is als waar die nu komt te staan. En het zal tevens 1 van de spaarzame momenten zijn dat m`n vriendin blij is met een maatje kleiner  8).

Sander.

Valkyrie

Citaat van: Xander32 op juli 31, 2011, 21:49:13
Het Velo subje ziet er super uit en heeft indruk gemaakt op mij betreft diens audiofiele prestaties in een ruimte (van de verkoper) welke eens zo groot is als waar die nu komt te staan. En het zal tevens 1 van de spaarzame momenten zijn dat m`n vriendin blij is met een maatje kleiner  8).

Sander.

Subje is inderdaad wat kleiner. Ik heb er ook over nagedacht, maar ik zou liever een SPL1200 Ultra hebben (of een DD12). Voorlopig moet ik dus even rustig afwachten.
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Xander32

Citaat van: Valkyrie op juli 31, 2011, 21:52:34
Subje is inderdaad wat kleiner. Ik heb er ook over nagedacht, maar ik zou liever een SPL1200 Ultra hebben (of een DD12). Voorlopig moet ik dus even rustig afwachten.

Allicht ook ff Sunfire checken  ;). Zij hebben nu een nieuwe, ietwat uitgeklede subwoofer-lijn uitgebracht waarbij voor een deeltje is bezuinigd op uitrusting maar niet op de voorname zaken.

Sander.

high-q

Mooie aanwinst!

Ik lees niks anders dan goeds over de Velodyne DD's. Ben toch wel erg nieuwsgierig naar hoe ze klinken. Ben benieuwd hoe die integreert in je set  :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Valkyrie

Citaat van: Xander32 op juli 31, 2011, 21:58:54
Allicht ook ff Sunfire checken  ;). Zij hebben nu een nieuwe, ietwat uitgeklede subwoofer-lijn uitgebracht waarbij voor een deeltje is bezuinigd op uitrusting maar niet op de voorname zaken.

Sander.

In ieder geval ga ik eerst verhuizen en dan ga ik kijken of mijn huidige sub de kamer kan vullen. Het liefste zou ik de integratie hebben van sub en EQ. ;)
Veel luisterplezier met je nieuwe aanwinst. ;)

Xander32

Citaat van: high-q op juli 31, 2011, 22:00:22
Mooie aanwinst!

Ik lees niks anders dan goeds over de Velodyne DD's. Ben toch wel erg nieuwsgierig naar hoe ze klinken. Ben benieuwd hoe die integreert in je set  :)

Thx joh, echter betreft het hier slechts een SPL - Ultra, geen DD.

Sander.

high-q

Citaat van: Xander32 op juli 31, 2011, 22:06:36
Thx joh, echter betreft het hie slechts een SPL - Ultra, geen DD.

Sander.

Sorry, typte even te snel ... ik las het antwoord van Valkyrie over de DD12. De SPL zal ongetwijfeld ook indrukwekkend klinken! 8)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Xander32

Citaat van: high-q op juli 31, 2011, 22:19:29
Sorry, typte even te snel ... ik las het antwoord van Valkyrie over de DD12. De SPL zal ongetwijfeld ook indrukwekkend klinken! 8)

Kan de beste overkomen. Jij hebt zelf trouwens wel woeste plannen zo te zien in jouw eigen draadje (en een prachtige set :inlove:).

Sander.

high-q

Citaat van: Xander32 op juli 31, 2011, 22:26:59
Kan de beste overkomen. Jij hebt zelf trouwens wel woeste plannen zo te zien in jouw eigen draadje (en een prachtige set :inlove:).

Sander.

LOL, het is een beetje een obsessie aan het worden :devil:
Thanks, ben alleen nog niet tevreden over de versterking ... maar alles op z'n tijd!!

The CinemaLounge

Xander32

Ja, idd., alles op z`n tijd. Ik ben eigenlijk al een jaar lang meer dan tevreden over m`n set. Alleen door het vele luisteren ging opvallen dat de BK niet altijd even goed meekwam met de Ushers en niet geheel strak speelde. Maar alles is relatief: gezien de prijs blijft ik maar zeggen dat de BK veel waar geeft voor de euris :thumbs-up:.

Desondanks kon ik de verleiding van de Velodyne niet weerstaan; de zeer goede kritieken betreft diens prestaties in een stereo set-up, het gemak van de remote en de geintegreerde EQ hebben mij tot deze aankoop "gedwongen"  :P. Heb er direct een ander powercord bij gekocht. Wel wat cynisch dat ik deze juist van Ralf heb overgenomen  :D.

Sander.

high-q

Citaat van: Xander32 op augustus  1, 2011, 10:23:25
Ja, idd., alles op z`n tijd. Ik ben eigenlijk al een jaar lang meer dan tevreden over m`n set. Alleen door het vele luisteren ging opvallen dat de BK niet altijd even goed meekwam met de Ushers en niet geheel strak speelde. Maar alles is relatief: gezien de prijs blijft ik maar zeggen dat de BK veel waar geeft voor de euris :thumbs-up:.

Desondanks kon ik de verleiding van de Velodyne niet weerstaan; de zeer goede kritieken betreft diens prestaties in een stereo set-up, het gemak van de remote en de geintegreerde EQ hebben mij tot deze aankoop "gedwongen"  :P. Heb er direct een ander powercord bij gekocht. Wel wat cynisch dat ik deze juist van Ralf heb overgenomen  :D.

Sander.

Ik ben momenteel ook super tevreden alleen denk ik dat mijn set onveranderd in een grotere ruimte beter presteert. Wel mooi punt wat je aanhaalt dat je wil dat de sub een aanvulling is bij stereo. Dat was ook de reden voor de keus voor mijn SVS: More bang for the buck bij films. Voor het aanvullen van laag bij 2.0 vind ik hem niet echt bepaald subtiel. Destijds stond er hier op het forum ook een DD18 te koop, maar die scheen nogal een geschiedenis te hebben. Durfte ik toen niet aan.

Volgens mij is de SPL een mooie muzikale toevoeging aan je Ushers. Heb je hem stiekem niet heeeel eventjes uit de doos gehad om te horen hoe het klinkt?  :angel:

The CinemaLounge

Xander32

Citaat van: high-q op augustus  1, 2011, 10:53:12
Volgens mij is de SPL een mooie muzikale toevoeging aan je Ushers. Heb je hem stiekem niet heeeel eventjes uit de doos gehad om te horen hoe het klinkt?  :angel:

Nope 8). Ik kan mijn lusten zeer goed bedwingen. Heb er nu al sinds begin dit jaar een 2-tal powercords liggen van LAT en ik ga die niet eerder aansluiten dan in week 42, misschien laat ik de Velo zelfs wel ongemoeid tot dat moment ::) (week 42 ga ik verhuizen).

Sander.

bmateijsen

Xander32

S@m

Maro

Gefeliciteerd met deze pracht sub. Hoop dat ie je goed gaat bevallen. Of eigenlijk niet want dat zou betekenen dat de Ushers blijven.... :blush:
Alleen om de looks zou ik hem al willen.  :wub:

Sterkte tot week 42.... :sadlike:

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -