Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Mooie aanwinst en fijn dat je CD-1 gerepareerd kon worden. Veel luisterplezier :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Thx voor het advies: ga ik overnemen.

Eigenlijk ben ik best tevreden met de huidige sound/prestaties van m`n systeem. De LAT pc`s moeten dan ook echt wel iets toevoegen willen ze blijven  8). Ik hoop op een nog strakker laag, een toename van transparantie, d.w.z. een nog meer open en gedetailleerd geluidsbeeld zonder dat er luistermoeheid gaat optreden (een teveel aan detail en hoog is m`n allergie ...). Hoezo hoge verwachtingen  :unsure:.

Sander.

Citaat van: sultankat op januari 26, 2011, 21:19:14
Tip: begin met een Lat op de eindversterker, daarna pas de cd. Ik schat nl in dat het bij de cd wel eens te analytisch zou kunnen gaan klinken. Was in ieder geval bij mij zo.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Shame on me: nog steeds liggen de LAT pc`s ongebruikt in de kast  ???.

Ondertussen aan het verdiepen betreft streaming en audio-servers.
Streaming gaat het voor mij denk ik niet worden, echter een mooie audio-server lijkt mij wel wat. Bijvoorbeeld:

Voorlopig eerst nog maar eens verder verdiepen in betreffende materie en maybe zijn er hier wel mede-forumleden die hun systeem, ongeacht streaming of een server, zouden willen demonstreren ¿

Sander.

Citaat van: Xander32 op januari 27, 2011, 07:51:32
Thx voor het advies: ga ik overnemen.

Eigenlijk ben ik best tevreden met de huidige sound/prestaties van m`n systeem. De LAT pc`s moeten dan ook echt wel iets toevoegen willen ze blijven  8). Ik hoop op een nog strakker laag, een toename van transparantie, d.w.z. een nog meer open en gedetailleerd geluidsbeeld zonder dat er luistermoeheid gaat optreden (een teveel aan detail en hoog is m`n allergie ...). Hoezo hoge verwachtingen  :unsure:.

Sander.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Etiennevh

Donders, je laat ook gelijk wel een hele vette audio server zien :) Ken de specs niet maar ziet er mooi uit!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Citaat van: Xander32 op februari 26, 2011, 17:47:47
Shame on me: nog steeds liggen de LAT pc`s ongebruikt in de kast  ???.

Streaming gaat het voor mij denk ik niet worden, echter een mooie audio-server lijkt mij wel wat. Bijvoorbeeld:

Voorlopig eerst nog maar eens verder verdiepen in betreffende materie en maybe zijn er hier wel mede-forumleden die hun systeem, ongeacht streaming of een server, zouden willen demonstreren ¿

Sander.

mooi ding zeg!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

`T is de instapper van Olive, de 3HD. Maar daar betaal je al €1200,- voor ???.
Daar is ook nog een grotere broer met de orginele naam 4 HD a €2500,- en dan is er nog een 6 HD waarvan ik de prijs niet eens wil weten 8).

Hun eerste model, de Olive 4 (zonder "HD") doet nu nog zo`n €900,-.

Pittige prijzen maar het concept spreekt mij wel erg aan.

Sander.

Citaat van: Etiennevh op februari 26, 2011, 17:58:51
Donders, je laat ook gelijk wel een hele vette audio server zien :) Ken de specs niet maar ziet er mooi uit!
Citaat van: The Vampire op februari 26, 2011, 19:35:43
mooi ding zeg!

Robbert54

beetje te veel van het goede.  :-\ Las net dat Kermit de 4HD heeft gekocht.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Ach, als je de prijzen van bijv. Naim of Linn ziet voor gelijke concepten lijkt die van de Olive 3 HD nog mee te vallen.

Sander.
Citaat van: The Vampire op februari 26, 2011, 19:58:40
beetje te veel van het goede.  :-\ Las net dat Kermit de 4HD heeft gekocht.

Lex Groningen

Citaat van: Xander32 op februari 26, 2011, 17:47:47
Shame on me: nog steeds liggen de LAT pc`s ongebruikt in de kast  ???.

Sander.

Een tijdje geleden was ik met forumlid Nosferatu op bezoek bij een audiozaak, hij met het doel om audioservers te beluisteren. Nu is het zo dat we deze (Olive 03HD) ook hebben beluisterd, alleen zat ik meer te letten op de diverse luidsprekers die werden gedemonstreerd. Ik weet dat Nosferatu zelf al een tijd bezig is met streaming en zal hem daarom even vragen of hij je hierover in je topic meer kan vertellen. Hij is op dit moment op vakantie in China maar zie hem hier dagelijks online, dus lang op een antwoord hoef je denk ik niet te wachten.

Als het goed is heeft deze http://www.itharkstee.nl/index.html  audiozaak in het voorjaar nog een demonstratie dag van de diverse Olive producten, je zal er wel voor naar Friesland moeten rijden. ;)

Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

Lex Groningen

Sorry,zie dat deze show vandaag al is. Dacht dus dat die wat later dit jaar zou zijn.
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/

Xander32

Hahah, gaat mij vandaag niet meer lukken. Maar wel erg ok jouw reply. Ik wacht af of "Nosferatu" zich zal melden - zal anders zelf een meer actieve rol gaan aanemen ;).

Sander.
Citaat van: Alex Groningen op maart 12, 2011, 08:13:52
Sorry,zie dat deze show vandaag al is. Dacht dus dat die wat later dit jaar zou zijn.

Lex Groningen

Heb hem net gesproken. Als het goed is stuurt die jou een PM of hij post het hier.

Nosferatu

Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Luxman D-07X SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Black Diamond XLR, Tellurium Q Ultra Black II RCA+ JKE Lo-Cap 55 RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Xander32

(zalig kerstfeest  :D)

Sander.

Maarre wat zei u nu ?

Citaat van: Nosferatu op maart 12, 2011, 10:21:25
早上好 !

Nosferatu

Citaat van: Xander32 op maart 12, 2011, 10:30:57

(zalig kerstfeest  :D)

Sander.

Maarre wat zei u nu ?

早上好, Zǎoshang hǎo !  :angel:
Jongens jongens, nog nooit van google translate gehoord ?  ;D

Sander, je hebt een PM.
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Luxman D-07X SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Black Diamond XLR, Tellurium Q Ultra Black II RCA+ JKE Lo-Cap 55 RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Xander32

Dank je voor de reply/pm :thumbs-up:, voor mij zinvolle info.

Blijf geinteresseerd in de Olive producten al kijk ik ook met een schuin oog naar diens EU neefjes (Hifidelio).

Sander.

Citaat van: Nosferatu op maart 12, 2011, 10:44:03
早上好, Zǎoshang hǎo !  :angel:
Jongens jongens, nog nooit van google translate gehoord ?  ;D

Sander, je hebt een PM.

Maro

Ben benieuwd wat het gaat worden. Ik zit ook wel eens te kijken wat ik zou kunnen up graden na de SB Touch maar tot dus ver zie ik voornamelijk dure en minder prettig werkende machines voorbij komen die imho niet echt audiofiel meer brengen dan een SB.

Wat ik me afvraag met die all in one servers...kun je de interne HD's ook vervangen en kun je er ook makkelijk een back-up van maken. Dat je na een crash van dat ding niet op eens al je muziek kwijt bent.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dirk

excuses voor deze (inmiddels verwijderde) post ! verkeerde topic  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Xander32

Hey Wim,

Dat van die HD`s verwisselen is bij de meeste spelers idd. een issue  :(. Zo ook bij de Olive-producten. Wel kan je er een externe HD aan hangen als back-up. Ik ben ook wel benieuwd naar de Logitech-producten: ik heb al meerdere keren ervaren dat die veel waar voor het geld leveren!

Sander.

Citaat van: Maro op maart 19, 2011, 08:28:33
Ben benieuwd wat het gaat worden. Ik zit ook wel eens te kijken wat ik zou kunnen up graden na de SB Touch maar tot dus ver zie ik voornamelijk dure en minder prettig werkende machines voorbij komen die imho niet echt audiofiel meer brengen dan een SB.

Wat ik me afvraag met die all in one servers...kun je de interne HD's ook vervangen en kun je er ook makkelijk een back-up van maken. Dat je na een crash van dat ding niet op eens al je muziek kwijt bent.

Robbert54

Citaat van: Xander32 op maart 19, 2011, 18:14:53
Hey Wim,

Dat van die HD`s verwisselen is bij de meeste spelers idd. een issue  :(. Zo ook bij de Olive-producten. Wel kan je er een externe HD aan hangen als back-up. Ik ben ook wel benieuwd naar de Logitech-producten: ik heb al meerdere keren ervaren dat die veel waar voor het geld leveren!

Sander.

En de nieuwe van Cambridge Audio? Qua wat ik hoor, veel waar voor het geld, maar de looks moet je maar bevallen

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Thx voor het meedenken  :thumbs-up:.

De Cambridge variant is volgens mij een streamer en geen server en daarmee meer een (te dure) concurent van bijvoorbeeld de Logitech Touch.

Sander.
Citaat van: The Vampire op maart 19, 2011, 18:19:42
En de nieuwe van Cambridge Audio? Qua wat ik hoor, veel waar voor het geld, maar de looks moet je maar bevallen

Xander32

Het huis te koop en nu in onderhandeling ... dan toch al spoedig verhuizen  :sigh: ¿

Na verhuizing krijgen zowel de 718`s als de luisterplek een veel meer vrije opstelling: ik ben heel erg benieuwd wat dat voor de geluidskwaliteit en de prestaties van m`n huidige set gaat betekenen !

Sander.

Roger Black

Altijd leuk en spannend. Veel succes met de verkoop!

Mijn set klonk totaal anders dan het vorige huis (beter), maar dat was ook net een kerk.

Robbert54

Citaat van: Xander32 op april 15, 2011, 07:57:03
Het huis te koop en nu in onderhandeling ... dan toch al spoedig verhuizen  :sigh: ¿

Na verhuizing krijgen zowel de 718`s als de luisterplek een veel meer vrije opstelling: ik ben heel erg benieuwd wat dat voor de geluidskwaliteit en de prestaties van m`n huidige set gaat betekenen !

Sander.
succes!! ben benieuwd waar je straks komt te zitten!

Woonkamer HT
Stereo

Lex Groningen

Citaat van: Xander32 op april 15, 2011, 07:57:03
Het huis te koop en nu in onderhandeling ... dan toch al spoedig verhuizen  :sigh: ¿

Sander.

Succes met de verkoop en de verhuizing. Als ik het goed heb ging je toch verhuizen van het oosten naar het zuiden van het land?
Of zit ik nu helamaal fout?