Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Citaat van: Xander32 op juli 24, 2010, 15:26:35
Donderdag of vrijdag. Ik heb nog geen vakantie maar beheer wel m`n eigen agenda; heeft zo z`n voordelen soms.
Zo als Hare-Maje thuis is haar eerst maar een op de hoogte brengen van mijn voornemens :dry:. Allicht kunen wij er een gezelli dagje Hilversum van maken incl. etentje :angel:.

Sander.
Reactie Hare-Maje: schaterlach, en vervolgens: "als deze je aan staan dan moet je `t doen".
Me happy 8).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

S@m

Wordt vast een felicitatie...

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vandaag bij Drees62 een uurtje of 6 naar Usher 718 BE`s kunnen luisteren: speakers met potentie; een fijne punch in het laag, warme mids en een open, gedetailleerd en rond hoog.

Al met al een goede eerste indruk waardoor ik nog meer nieuwsgierig ben geworden naar de Mini Dancer-1.

Sander.

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Peerless Monster

Citaat van: Xander32 op juli 25, 2010, 18:17:54
Vandaag bij Drees62 een uurtje of 6 naar Usher 718 BE`s kunnen luisteren: speakers met potentie; een fijne punch in het laag, warme mids en een open, gedetailleerd en rond hoog.

Al met al een goede eerste indruk waardoor ik nog meer nieuwsgierig ben geworden naar de Mini Dancer-1.

Sander.

Oh jee nog meer Usher op het forum...
Ik kan het iedereen ten stelligste afraden om te gaan luisteren ;D
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Xander32

Citaat van: Peerless Monster op juli 26, 2010, 07:59:42
Oh jee nog meer Usher op het forum...
Ik kan het iedereen ten stelligste afraden om te gaan luisteren ;D
Aanstaande donderdag of vrijdag ga ik luisteren naar de MD-1 bij BB&G, of dat vervolgens nadelige gevolgen voor ons vakantiebudget gaat geven is afwachten :P.

Naast dat ik nu zeer nieuwsgierig ben naar betreffende speakers, hetgeen mijn doel is van de reis naar Hilversum, ben ik ook benieuwd naar het moois wat ik verder te zien krijg bij BB&G.

Sander.

S@m

Neem je de Focals mee voor een vergelijking, of hoe ga je een (eerlijke) vergelijking regelen..?

Xander32

Citaat van: S@m op juli 26, 2010, 09:13:43
Neem je de Focals mee voor een vergelijking, of hoe ga je een (eerlijke) vergelijking regelen..?
Ga de Focals niet meenemen. Voor een eerlijk vergelijk zou dat idd. moeten. Wel neem ik de MF A5 en de Cardass mee.
Indien ik erg gecharmeerd ben van de MD-1 neem ik voor dit geld een "gok". Dan zal ik deze in eerste instantie thuis naast de Focals zetten.
Mocht het daar dan toch helemaal tegenvallen: zet ik ze weer te koop...

Dat is soms het voordeel van wat spaartegoeden hebben, van geld dat je niet direct nodig hebt. Dan kan je zo`n gokje nemen.

Maar allicht kan ik bij twijfel ook nog wat regelen met de heren van BB&G. Wij zien wel.

Na gisteren een andere prachtige set te hebben gehoord heb ik bij thuiskomst m`n eigen ook weer aan gezet: de 816W`s zijn toch echt wel veel speaker voor het geld.

Sander.

S@m

Blijft dan inderdaad een gok(je). Kon/kan je niet regelen dat de heren van BB&G bij jou langs komen met de MD1's. Uiteraard met de afspraak dat wanneer ze bevallen direct afrekenen en desnoods bij tegenvallen een onkosten vergoeding. Dit lijkt mij de beste manier....

Xander32

Citaat van: S@m op juli 26, 2010, 09:40:19
Blijft dan inderdaad een gok(je). Kon/kan je niet regelen dat de heren van BB&G bij jou langs komen met de MD1's. Uiteraard met de afspraak dat wanneer ze bevallen direct afrekenen en desnoods bij tegenvallen een onkosten vergoeding. Dit lijkt mij de beste manier....
Dank je voor het meedenken. We zien wel hoe het gaat lopen.

Sander.

S@m

Citaat van: Xander32 op juli 26, 2010, 09:50:08
Dank je voor het meedenken. We zien wel hoe gaat lopen.

Sander.

Misschien lezen Bjorn en Garmt mee en kunnen ze tijd voor je vrijmaken...'wie niet schiet, kan niet scoren' (J.C.)  ;)

Xander32

Citaat van: S@m op juli 26, 2010, 10:30:04
'wie niet schiet, kan niet scoren' (J.C.)   ;)
;D
De bekende filosoof.

Sander.

Xander32

Citaat van: Xander32 op juli 24, 2010, 15:16:33
Morgen (wat is toeval) krijg ik al een voorproefje met een prachtige set 718 BE`s - hebben een M&G bij mede forumlid Drees62.

Sander.
Voor mij nieuwe muzikale ontdekkingen n.a.v. M&G bij Drees62:

Wat heeft die leadzangeres een strot :headbanging:.

Staan inmiddels op m`n wishlist.

Sander.

S@m

Dan ontbreekt Stevie Ray Vaughan vast ook niet op je voorkeurslijstje...

Xander32

Citaat van: S@m op juli 26, 2010, 12:21:53
Dan ontbreekt Stevie Ray Vaughan vast ook niet op je voorkeurslijstje...
Klopt: die heb ik al  ;) (recent drie in werkelijke nieuwstaat verkerende SRV albums van een forumgenoot overgenomen). Ik kende SRV voordien niet maar ben helemaal om: echt heerlijke muziek.

Dat is ook steeds weer mooi van een M&G: je leert weer nieuwe muziek kennen (en waarderen).
M&G:  http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,5053.msg73029.html#msg73029  (wel ff inloggen)

Sander.

Xander32

Toeval  :lookaround: ...  zojuist via een ander forum (Audiofreaks) de voorgaande eigenaar van de Usher MD-1`s van BB&G toevallig opgespoord.
Ik was aan het Googlen op Usher MD-1 en kwam bij hem terecht...

Nog meer toeval: voor de Ushers had hij ook Focal (Profile, serie boven de Chorus) en gaf te kennen dat de stap naar de Ushers een grote vooruit was.

Deze week echt maar serieus gaan luisteren bij BB&G!

Sander.

Martijnst1990

Het klinkt allemaal in ieder geval al erg mooi/positief van te voren!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Denk dat ik al de uitkomst van je luistersessie weet. Je auto is een stuk voller en zwaarder dan op de heenweg :D

Pas maar op dat je alleen de Ushers meeneemt, want er staat erg leuk speelgoed in Hilversum :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Citaat van: HTip op juli 26, 2010, 21:29:32
Denk dat ik al de uitkomst van je luistersessie weet. Je auto is een stuk voller en zwaarder dan op de heenweg :D

Pas maar op dat je alleen de Ushers meeneemt, want er staat erg leuk speelgoed in Hilversum :music:
Ik bezit maar een klein autootje - daar gaan geen Ushers inpassen. Daarnaast gaat waarschijnlijk Andre (Drees62) ook mee en zo bij zo de MF A5.
Dan is de auto al voor 3/4 vol  :smile:.

Sander.

HTip

Citaat van: Xander32 op juli 26, 2010, 22:06:19
Ik bezit maar een klein autootje - daar gaan geen Ushers inpassen. Daarnaast gaat waarschijnlijk Andre (Drees62) ook mee en zo bij zo de MF A5.

Sander.
:D Dat is ook een manier om het virus te bedwingen :clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

S@m

Citaat van: Xander32 op juli 26, 2010, 22:06:19

Dan snap ik helemaal niet dat BB&G niet naar je toekomt met de Usher's. Heb je dit wel voorgesteld?

ajbeefde

Ze geven zel altijd het advies dat thuis luisteren het beste is  ;)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

S@m

Citaat van: ajbeefde op juli 27, 2010, 09:04:55

En dat is ook zo, daarbij geeft Sander aan de Usher's na goedkeuring niet te kunnen vervoeren. Lijkt mij een uitgemaakte zaak...

bmateijsen

Citaat van: ajbeefde op juli 27, 2010, 09:04:55

Als je nieuw bij ons koopt is dat ook geen enkel probleem. Echter dit zijn occasions, tegen een zeer scherpe prijs. ;)

Groet,

Bjorn