Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

Martijnst1990

Belangrijkste is dat hij het weer doet :)

2012 is een erg indrukwekkende film trouwens, zet vooral je sub behoorlijk aan het werk, veel plezier in ieder geval  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

djaxx

Idd, jammer dat het verhaal maar bijzaak was...

Xander32

Citaat van: djaxx op maart 20, 2010, 21:49:08
Idd, jammer dat het verhaal maar bijzaak was...
Beste djaxx; kan je bovenstaande reply ff uitleggen - kan jou niet volgen :sarcasm:.

Beteft de film 2012: wel een vermakelijke film maar om nou te zeggen dat deze zo bijzonder is :lookaround:.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martijnst1990

Ik heb hem eigenlijk vooral gekeken voor de special effects, verhaal vond ik niet zo heel bijzonder. Vandaar ook dat ik hem vooral indrukwekkend noem  :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

Citaat van: Martijn90 op maart 21, 2010, 14:55:05
Ik heb hem eigenlijk vooral gekeken voor de special effects, verhaal vond ik niet zo heel bijzonder. Vandaar ook dat ik hem vooral indrukwekkend noem  :P
Ach ja: deze heeft mij wel ruim 2,5 uur van de straat gehouden 8).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

djaxx

Citaat van: Xander32 op maart 21, 2010, 14:44:57
Beste djaxx; kan je bovenstaande reply ff uitleggen - kan jou niet volgen :sarcasm:.

Beteft de film 2012: wel een vermakelijke film maar om nou te zeggen dat deze zo bijzonder is :lookaround:.

Sander.

Ja doelde gewoon op 2012, de special effects waren leuk maar vond het verhaal zwak.

Xander32

Citaat van: djaxx op maart 21, 2010, 22:38:22
Ja doelde gewoon op 2012, de special effects waren leuk maar vond het verhaal zwak.
Helder ;). En idd.; het verhaal is :-X.

Sander.

Xander32

Komend weekend hier een M&G met aantal forum-leden van de buren (Marantzforum, echter zijn allen ook lid van het HT-forum ;)).

De ochtend starten wij bij een forumlid hier niet ver vandaan; hij bezit een prachtige ht-set (Marantz / Kef-reference / 2 x Rel & Antimode :headbanging:).
De middag zal zich vervolgens hier in "Huize Sander" en Jessica afspelen.

De nadruk van deze dag ligt op: kennismaking, gezelligheid en het laag, lees: de afstelling van de subwoofer(s) en de werking van een Antimode.

Ben erg benieuwd wat dit gaat geven: laat ik mij verleiden tot de aanschaf van een Antimode :angel:.

Een kort verslag zal ik hier posten.

Ik heb er zin in :clapping:,

Sander.

djaxx

Wat stelt een antimode voor?

Xander32

Xander32

Zojuist zijn "ze" weer vertrokken na een gezellige en leerzame dag :clapping:.

Vanmorgen gestart bij Vlearmoes. Zijn set had ik reeds een x eerder gehoord: een prachtig afgewogen set (o.a. Marantz & Kef Reference speakers  :worship:). Hetgeen er is verandert met voorgaande x: een tweede subwoofer i.c.m. een Antimode: :omg: wow, wat een basdruk. Bij films echt helemaal geweldig, letterlijk. De subs zijn beiden low-level aangesloten en 1 ook high-level ter ondersteuning van de fronts in stereo. Dat laatste vind ik nog steeds geen meerwaarde: er is duidelijk een extra laag dankzij de sub maar ik ervaar deze als meer storend dan aanvullend. Allicht dat dit een deel gewenning behoeft? Maar ik hou het vooralsnog bij alleen de sub t.b.v. het lfe.

Na de nodige software te hebben bekeken en beluisterd en de uitleg en adviezen van de bass-master himself  Stadium III zijn wij via een zeer toeristische route naar huize Sander gereden.

Hetgeen wat ik daar heb opgestoken is: dat de BK XXLS 400 een heerlijk snelle sub is maar dat deze in mijn ruimte maar tot de 25hz. gaat ??? en een boost heeft op 60hz. Rob (Stadium III) heeft de set-up deels aangepast (speakers op large, surrounds minus 0,5 Db. en de fase van de sub op 180 i.p.v. 90 graden). Ga hier een tijdje mee draaien. Betreft de dip van de BK vanaf 25 hz. en de boost bij 60 hz.: daar is allicht een Antimode van meerwaarde  :lookaround:.

Ik wil Theo, Wim, Andre en Rob bedanken voor de gezellige en leerzame dag: was super en zeker voor herhaling vatbaar  :thumbs-up:.

Sander.

Martijnst1990

Klinkt inderdaad als een erg gezellig en leerzame dag :)

Hopelijk gaat je sub het nu beter doen met de nieuwe instellingen. Zo'n antimode is niet echt goedkoop zag ik al. (Ik zeg niet dat hij het niet waard is hoor  ::))

Dedicated HT

Xander32

Vandaag tevens weer veel voor mij nieuwe en interessante software ontdekt en: dat er een Lipsync-functie op m`n SR zit welke ik niet aan had staan :crazy:.

Software o.a.:

Sander.

Xander32

Citaat van: Martijn90 op april 11, 2010, 20:05:51
Klinkt inderdaad als een erg gezellig en leerzame dag :)

Hopelijk gaat je sub het nu beter doen met de nieuwe instellingen. Zo'n antimode is niet echt goedkoop zag ik al. (Ik zeg niet dat hij het niet waard is hoor  ::))
Ik neem de AM in overweging: allicht kan ik deze van een forumgenoot eens uitproberen en dan middels powerbuy voor een mooie prijs aangeraken :lookaround:.

De AM heeft dan als doel: 25 hz. lifting. Maar ik ga daar nog goed over nadenken: is het mij dat geld waard :sarcasm:.
Het is ook al een kwart van een mooie cd-speler ::).

Keuzes ....

Sander.

yorkie13

je bent dan je 60 hz piek kwijt en je kan het laag onder de 25 hz liften
je gaat dan in jouw ruimte het laag ook echt voelen
zoals je eerder beschreef hier te hebben ervaren met de xxls400
ik zou het wel weten, een andere cd speler kan altijd nog............. :D

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

Xander32

Citaat van: RA SUBS op april 13, 2010, 12:02:49
je bent dan je 60 hz piek kwijt en je kan het laag onder de 25 hz liften
je gaat dan in jouw ruimte het laag ook echt voelen
zoals je eerder beschreef hier te hebben ervaren met de xxls400
ik zou het wel weten, een andere cd speler kan altijd nog............. :D
Citaat van: Vlearmoes op april 13, 2010, 13:58:20
:withstupid: 
Als jullie beiden met elkaar nou ff een mooi prijsje regelen voor mij, zal dat m`n keuze allicht positief beinvloeden ;).

Enne: ik ben meer stereo-man dan ht-man dus die cd-speler heeft voor mij in principe de hoogste prio 8).

Sander.

Xander32

Vanmiddag besteld:

&

Remastered.

En dankzij de buren (Marantzforum) ontdekt dat ik een heel lekker klinkende dvd bezit zonder dat ik daar weet van had  :crazy::
bij de cd Krezip - Best Of zit een dvd met een registratie van een concert in de HMH. De audio is voor een dvd echt :inlove:; mooie vocals, volop nuancering en heerlijk pompende bassen :headbanging:.

Sander.

Maro

Citaat van: Xander32 op april 16, 2010, 20:12:40

En dankzij de buren (Marantzforum) ontdekt dat ik een heel lekker klinkende dvd bezit zonder dat ik daar weet van had  :crazy::
bij de cd Krezip - Best Of zit een dvd met een registratie van een concert in de HMH. De audio is voor een dvd echt :inlove:; mooie vocals, volop nuancering en heerlijk pompende bassen :headbanging:.

Sander.

;D
Klinkt goed heh, trouwns het hele concert is zwaar OK. Had nooit iets met Krezip maar nadat ik de DVD een aantal keren heb gezien ben ik om...helaas zijn ze daarna uit elkaar gegaan. Het zal toch niet..... :P

Ben je er nou al uit sander wat betreft de Animode?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

stone56

Hoe klinkt de remaster van U2? Ik heb de remasters van Boy en WAR aangeschaft. Klinken anders maar nog steeds ruk  :mad:
It's only rock 'n roll (but I like it)

Xander32

Citaat van: Maro op april 20, 2010, 20:05:47
;D
Klinkt goed heh, trouwns het hele concert is zwaar OK. Had nooit iets met Krezip maar nadat ik de DVD een aantal keren heb gezien ben ik om...helaas zijn ze daarna uit elkaar gegaan. Het zal toch niet..... :P

Ben je er nou al uit sander wat betreft de Animode?
Betreft de Antimode wil ik t.z.t. wel een x de gok wagen. Wacht zeker nog even of de powerbuy bij de buren wat gaat worden.
Heeft dus geen prioriteit. Ben vooral aan het uitkijken naar een mooie cd-speler 8).

Sander.

KlipschHT

MarkD heeft ook een antimode, ik heb het verschil bij hem gehoord en dat is enorm  :o .
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus DF, BK XXLS 400 DF, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Maro

Citaat van: JeroenGRT op april 21, 2010, 21:49:23
MarkD heeft ook een antimode, ik heb het verschil bij hem gehoord en dat is enorm  :o .

Ten goede of ten kwade??  :hehe:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: JeroenGRT op april 21, 2010, 21:49:23
Citaat van: Maro op april 22, 2010, 20:41:34
Ten goede of ten kwade??  :hehe:
:withstupid:

Sander.

Xander32

Citaat van: stone56 op april 20, 2010, 21:14:35
Hoe klinkt de remaster van U2? Ik heb de remasters van Boy en WAR aangeschaft. Klinken anders maar nog steeds ruk  :mad:
Ik kan het je nog niet vertellen joh; ze zijn nog steeds niet uitgeleverd (www.cdwow.nl). Er was iets van vertraging t.g.v. as-deeltjes  :-X ...

Echter wel een aantal 2e-handjes van een forumlid overgenomen waaronder 1 van Madonna met zgn. Q-sound. Voor het eerst dat ik (bewust) kennis maakte met deze techniek; wel een bijzondere ervaring om een soort van soundbubble te ervaren in een stereo-opstelling 8).

Sander.