Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Citaat van: JeroenGRT op januari 16, 2010, 22:50:14
Een A5 of A5.5 cd speler zou wel mooi bij je versterker staan  ;D

Tigger: Jij bent niet toevallig Lars B uut Grolle?
Tja, betreft het plaatje zal een A5 of 5.5 mooi zijn maar deze kan ik niet meer plaatsen: zijn net zo groot en zwaar als de amp.  :o
Een A 3.5 is het overwegen waard. Echter maakt voor mij de looks steeds minder uit: ik wil gewoon en fijne cd-speler welke lekker matched in mijn set.

Citaat van: Attie op januari 16, 2010, 22:23:47
Wat bedoel je met AntiMode?
http://www.dspeaker.com/en/products/anti-mode-8033.shtml

Citaat van: Tigger op januari 16, 2010, 22:30:33
Heb nog wel een paar ideeën.....  ;D
Zoals ¿¿¿

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Miracle.

Citaat van: Xander32 op januari 16, 2010, 22:55:23
Tja, betreft het plaatje zal een A5 of 5.5 mooi zijn maar deze kan ik niet meer plaatsen: zijn net zo groot en zwaar als de amp.  :o
Een A 3.5 is het overwegen waard. Echter maakt voor mij de looks steeds minder uit: ik wil gewoon en fijne cd-speler welke lekker matched in mijn set.
Sander.
Dan zou ik je geen MF speler aanraden (...en dat van iemand die zijn MF Tri-Vista nooit meer weg zal doen, en daarom 3 setjes zeldzame Raytheon JAN 5703WB buisjes, en nog wat onderdelen, zoals de eindtrappen op voorraad heeft voor die versterker). Niet alleen omdat het niet de mooist klinkende spelers zijn, maar vooral omdat veel MF spelers probelmen kennen, vooral met de loopwerken.

Jouw smaak en set een beetje in overweging nemende denk ik een beetje in de richting van Meridian, Accuphase, Arcam en Marantz.
Allemaal merken die erg mooie en betrouwbare spelers leveren.

Xander32

Citaat van: Miracle. op januari 16, 2010, 23:04:48
Dan zou ik je geen MF speler aanraden (...en dat van iemand die zijn MF Tri-Vista nooit meer weg zal doen, en daarom 3 setjes zeldzame Raytheon JAN 5703WB buisjes, en nog wat onderdelen, zoals de eindtrappen op voorraad heeft voor die versterker). Niet alleen omdat het niet de mooist klinkende spelers zijn, maar vooral omdat veel MF spelers probelmen kennen, vooral met de loopwerken.

Jouw smaak en set een beetje in overweging nemende denk ik een beetje in de richting van Meridian, Accuphase, Arcam en Marantz.
Allemaal merken die erg mooie en betrouwbare spelers leveren.
Ik ga lekker uitproberen: Creek, Atoll, Vincent, Naim, Primare, Marantz (15S1 / S2, 11S1), ...   Zoveel moois te koop. Enigste begrenzing is het budget: max. €1000,-  voor nieuw of tweedehands.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tigger

Citaat van: JeroenGRT op januari 16, 2010, 22:50:14Tigger: Jij bent niet toevallig Lars B uut Grolle?
Nee, niet echt; woon al een aantal jaren in het mooie Brabant ;)
Hoezo?  :)

En wat betreft die ideeën, die komen dit jaar nog  ;D Niet grote upgrades zoals afgelopen tijd, maar meer finetuning qua lay-out van de kamer en plaatsing van een paar luidsprekers.....dat was het geloof ik wel....
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Miracle.

Citaat van: Xander32 op januari 16, 2010, 23:10:34
Ik ga lekker uitproberen: Creek, Atoll, Vincent, Naim, Primare, Marantz (15S1 / S2, 11S1), ...   Zoveel moois te koop. Enigste begrenzing is het budget: max. €1000,-  voor nieuw of tweedehands.

Sander.
De Atoll, Vincent en Naim zouden voor mij al afvallen. ;)

Wanneer je jong tweedehands met garantie kunt kopen (meestal via een winkel dus) zou ik daar voor gaan. Scheelt gewoon teveel geld, en het aanbod is ruim voldoende.
Wanneer je zelf handig genoeg bent om een loopwerk en elco's te vervangen kun je ook gerust het risico nemen om van een particulier te kopen. Dat kan vaak nog veel meer geld schelen, en kun je dus nog veel mooier spul hebben.

Ik heb nu een Jadis JD3 Drive, met net zelf ingebouwd nieuw loopwerk staan voor nog niet 1,3X jouw budget. (kostte nieuw zo'n €8000,-) :D
Wanneer ik weer eens wat tijd over heb ga ik ook nog wat verouderde onderdelen op de print vervangen door nieuwe en mss wel betere.

Xander32

Citaat van: Miracle. op januari 16, 2010, 23:42:10
De Atoll, Vincent en Naim zouden voor mij al afvallen. ;)

Wanneer je jong tweedehands met garantie kunt kopen (meestal via een winkel dus) zou ik daar voor gaan. Scheelt gewoon teveel geld, en het aanbod is ruim voldoende.
Wanneer je zelf handig genoeg bent om een loopwerk en elco's te vervangen kun je ook gerust het risico nemen om van een particulier te kopen. Dat kan vaak nog veel meer geld schelen, en kun je dus nog veel mooier spul hebben.

Ik heb nu een Jadis JD3 Drive, met net zelf ingebouwd nieuw loopwerk staan voor nog niet 1,3X jouw budget. (kostte nieuw zo'n €8000,-) :D
Wanneer ik weer eens wat tijd over heb ga ik ook nog wat verouderde onderdelen op de print vervangen door nieuwe en mss wel betere.
Beste Michel, kan je aangeven waarom de Atoll, Vincent en Naim voor jou zouden afvallen?

Betreft aankoop: ik wil idd. gaan voor een nieuwe of een 2e hands + garantie, cd-spelers zijn nogal kwetsbaar en ik ben "gezegend" met 2 linker ...

Sander.

KlipschHT

Citaat van: Tigger op januari 16, 2010, 23:15:10
Nee, niet echt; woon al een aantal jaren in het mooie Brabant ;)
Hoezo?  :)

Nou een klasgenoot van mij had altijd als nickname 'Tigger' , ik dacht wellicht is het dezelfde, maar niet dus :)
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus DF, BK XXLS 400 DF, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Miracle.

Citaat van: Xander32 op januari 17, 2010, 10:38:40
Beste Michel, kan je aangeven waarom de Atoll, Vincent en Naim voor jou zouden afvallen?
Atoll en Vincent vallen voor mij af door de slechte kwaliteit. Ik heb daar al teveel ellende mee gezien, vooral slechte soldeerverbindingen door soldeerbaden ipv per onderdeel solderen (= de Chineese manier van solderen = veel sneller, en dus goedkoper).
Naim vind ik gewoon verschrikkelijk klinken, en die flatcable van loopwerk naar printplaat wil nog wel eens losraken en zelfs breuken gaan vertonen, doordat deze iedere keer bij het open- en dichtgaan van de lade uitgerekt en opgerold word.

Xander32

Citaat van: Miracle. op januari 17, 2010, 23:50:40
Atoll en Vincent vallen voor mij af door de slechte kwaliteit. Ik heb daar al teveel ellende mee gezien, vooral slechte soldeerverbindingen door soldeerbaden ipv per onderdeel solderen (= de Chineese manier van solderen = veel sneller, en dus goedkoper).
Naim vind ik gewoon verschrikkelijk klinken, en die flatcable van loopwerk naar printplaat wil nog wel eens losraken en zelfs breuken gaan vertonen, doordat deze iedere keer bij het open- en dichtgaan van de lade uitgerekt en opgerold word.
Dank je voor het delen van deze ervaringen: daarmee krimpt mijn shortlist weer in 8).

Heb je ervaringen met Roksan en Creek? Betreffende merken leveren ook cd-spelers in de prijsklasse waarin ik ga shoppen.
Ik ben op voorhand erg nieuwsgierig naar de Creek Evo II en de Creek Destiny.

Sander.

erik s.

ik geloof dat de problemen met MF-loopwerken al een fllinke tijd niet meer voorkomen. een A5 cdspeler is idd net zo groot als een A5 versterker, maar wel een stuk lichter.... :)
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

S@m

Arcam uit de FMJ serie zijn ook mooie spelers...

Xander32

Citaat van: erik s. op januari 18, 2010, 09:53:46
ik geloof dat de problemen met MF-loopwerken al een fllinke tijd niet meer voorkomen. een A5 cdspeler is idd net zo groot als een A5 versterker, maar wel een stuk lichter.... :)
Bedrijfszekerheid is een vereiste voor mij, indien dat geen issue meer is dan zou ik een MF A3.5 / A5 / A5.5 cd mee in mijn zoektocht kunnen nemen. Echter blijft het probleem dat ik deze allicht niet kan plaatsen (misschien de A 3.5 wel).

Citaat van: S@m op januari 18, 2010, 12:39:13
Arcam uit de FMJ serie zijn ook mooie spelers...
Optisch zijn deze al goedgekeurd ;), allicht opnemen in mijn shortlist.

Heb recent ook even kennis mogen maken met Primare: zien er erg degelijk uit maar betreft alle andere eigenschappen kan ik nog weinig zeggen: zijn diens spelers de moeite om uit te proberen?

Sander.

Xander32

Vanmorgen een plaatsgenoot en tevens ht-enthousiast op visite. Elkaar recent opgespoord via RaSubs en dit forum: kenden elkaar niet maar wonen echter maar een paar straten van elkaar ...

N.a.v. zijn feedback de center een stukje verder naar voren geplaatst - verder van de muur af: klingt daardoor wat minder naar een box, het geluid is wat strakker en komt meer los van de speaker. Echter blijkt de center wel de minste in mijn speakerset.
Heb voorheen ook al eens gekeken naar de center uit de Profile-serie, deze zou een flinke upgrade betekenen maar deze wordt tweede hands niet aangeboden en een nieuwe is €1200,-  :o.

Om uit te proberen ook eens met de sub aan het schuiven geweest in de huiskamer. Eerst gezocht naar de plek waar deze het luidste klonk en vervolgens de sub daar neergezet:  :blink:. Wat een druk kan dat ding ineens opbouwen en hoe strak en droog klinkt deze op die specifieke plek.
Het jammere aan dit verhaal is dat de sub daar niet kan staan, staat er midden in een looppad  :unhappy:. Staat nu weer op z`n oorspronkelijke plek waar deze een stuk minder presteert maar een ht-set in een woonkamer - leefruimte zal al snel leiden tot compromissen.

Al met al een gezellige en weer leerzame ochtend.

Sander.

Xander32

Niet op de korte termijn maar wel binnen dit lopende jaar zou ik deze wel eens uitvoerig willen beluisteren naast mijn huidige CC 800V. Het is fors geld. Echter heb ik destijds met de Infinity C360 reeds ervaren wat een goede center(lees: een flink grote) doet in een ht-set: deze kan de gehele set naar een hoger plan tillen.

Sander.

ivo1986

Citaat van: Miracle. op januari 17, 2010, 23:50:40

Zelf vind ik Naim heel goed klinken.
En ook veel ervaring mee en zelden gaat er een kapot.

Lex Groningen

Als je een leuke MF cd speler 2e hands kunt vinden, zal ik er zeker voor gaan. Weet niet hoe het vroeger was met de A5 spelers, maar hier zit een zeer tevreden gebruiken van deze speler. ;D Problemen met wat dan ook heb ik er dan ook niet mee, terwijl de speler veel gebruikt wordt, 2 a 3 cd's worden hier gemiddeld per dag wel beluisterd.

En het past ook nog eens mooi bij je versterker.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

KlipschHT

De A3.5 cd speler heb ik al eens gehoord op een Aaron versterker, dat was zeker een goede match. De "in your face" Aaron versterker paste goed bij de ietwat rustig spelende MF A3.5. Uiterlijk is gewoon top van MF. Ik zou zeker ook een Astin Trew cd speler meenemen in je vergelijk, de AT3500 (of AT3000) kun je denk ik nog wel voor een leuke demo prijs krijgen, waarbij je gewoon de fabrieksgarantie behoud.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus DF, BK XXLS 400 DF, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Miracle.

Citaat van: Xander32 op januari 18, 2010, 09:05:14
Heb je ervaringen met Roksan en Creek? Betreffende merken leveren ook cd-spelers in de prijsklasse waarin ik ga shoppen.
Roksan en Creek maken ook heel mooie spelers. Beide een beetje een "Engelse sound". Wat warmer dus dan het gemiddelde.

@Ivo: Sommige mensen vinden Naim geweldig, en het hoeft idd niet altijd kapot te gaan, maar IK heb er in mijn omgeving teveel zien sneuvelen op die flatcables van loopwerk naar print.

ivo1986

Citaat van: Miracle. op januari 18, 2010, 21:23:06
@Ivo: Sommige mensen vinden Naim geweldig, en het hoeft idd niet altijd kapot te gaan, maar IK heb er in mijn omgeving teveel zien sneuvelen op die flatcables van loopwerk naar print.

Ik heb er dan ook alleen het laatste jaar ervaring mee.
En er veel voorbij zien komen en weinig problemen mee.

Xander32

Citaat van: Alex Groningen op januari 18, 2010, 18:42:01
Als je een leuke MF cd speler 2e hands kunt vinden, zal ik er zeker voor gaan. Weet niet hoe het vroeger was met de A5 spelers, maar hier zit een zeer tevreden gebruiken van deze speler. ;D Problemen met wat dan ook heb ik er dan ook niet mee, terwijl de speler veel gebruikt wordt, 2 a 3 cd's worden hier gemiddeld per dag wel beluisterd.

En het past ook nog eens mooi bij je versterker.
Thx voor de reply: een A3.5 neem ik in overweging, betreft z`n grotere broers; deze kan ik niet plaatsen, een ruimte-probleem.

Citaat van: JeroenGRT op januari 18, 2010, 19:12:28
De A3.5 cd speler heb ik al eens gehoord op een Aaron versterker, dat was zeker een goede match. De "in your face" Aaron versterker paste goed bij de ietwat rustig spelende MF A3.5. Uiterlijk is gewoon top van MF. Ik zou zeker ook een Astin Trew cd speler meenemen in je vergelijk, de AT3500 (of AT3000) kun je denk ik nog wel voor een leuke demo prijs krijgen, waarbij je gewoon de fabrieksgarantie behoud.
Als ik jouw ervaring en die van anderen lees betreft de AT 3500 / AT 3000 lijken mij dit echt toppertjes. Alleen vergen deze een ander budget dan dat ik in gedachte had (max. €1000,-).

Citaat van: Miracle. op januari 18, 2010, 21:23:06
Roksan en Creek maken ook heel mooie spelers. Beide een beetje een "Engelse sound". Wat warmer dus dan het gemiddelde.
M.n. naar de Creek Evo / Destiny (2e hands) ben ik nieuwsgierig, deze ga ik t.z.t ook zeker proberen te luisteren / testen.

Sander.

Lex Groningen

Je hebt een PM van me. Hoop dat je er wat aan hebt.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

KlipschHT

Citaat van: Xander32 op januari 19, 2010, 19:13:52
Als ik jouw ervaring en die van anderen lees betreft de AT 3500 / AT 3000 lijken mij dit echt toppertjes. Alleen vergen deze een ander budget dan dat ik in gedachte had (max. €1000,-).
Sander.

De AT3000 koop je voor 1000 euro nieuw, laatst stond er ook 1 op marktplaats te koop voor 600 euro. De AT3500 kost nieuw 1950 euro op dit moment, maar wellicht heet ACF Audio een leuk demomodel, als je de AT3500 bijv. voor 1400 euro als demo kunt kopen, met de volledige fabrieksgarantie, is dat dan niet een optie? Dan zou je het budget iets moeten opkrikken, de AT3500 is wel van een heel ander niveau dan de AT3000, misschien komt er ook 2de hands wel een keer 1 voorbij..

Xander32

Citaat van: JeroenGRT op januari 20, 2010, 06:28:32
De AT3000 koop je voor 1000 euro nieuw, laatst stond er ook 1 op marktplaats te koop voor 600 euro. De AT3500 kost nieuw 1950 euro op dit moment, maar wellicht heet ACF Audio een leuk demomodel, als je de AT3500 bijv. voor 1400 euro als demo kunt kopen, met de volledige fabrieksgarantie, is dat dan niet een optie? Dan zou je het budget iets moeten opkrikken, de AT3500 is wel van een heel ander niveau dan de AT3000, misschien komt er ook 2de hands wel een keer 1 voorbij..
De AT3000 past dus binnen mijn budget. Ik heb idd. al gelezen dat de AT3500 niet te vergelijken is met de AT3000, maar budget is budget. Als je dat met deze hobby niet doet blijf je aan het (naar boven) bijstellen ;).

Sander.

S@m

Citaat van: Xander32 op januari 20, 2010, 19:15:45
De AT3000 past dus binnen mijn budget. Ik heb idd. al gelezen dat de AT3500 niet te vergelijken is met de AT3000, maar budget is budget. Als je dat met deze hobby niet doet blijf je aan het (naar boven) bijstellen ;).

Sander.

Ook de AT3000 is een mooie speler, met een schakelbare upsampling mogelijkheid en de optie om het buisje op te waarderen...

Xander32

Citaat van: S@m op januari 20, 2010, 20:34:37
Ook de AT3000 is een mooie speler, met een schakelbare upsampling mogelijkheid en de optie om het buisje op te waarderen...
Thx voor reply.

Eerste shortlist:
* MF A 3.5 (2e hands)
* AT 3000
* Creek Evo-II / Destiny (2e hands)
* Marantz SA 15 S1
* Roksan Kandy K2
* ...

Sander.