Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Attie

Citaat van: Xander32 op januari  3, 2010, 11:53:07
Het omschrijven van geluid(beleving) blijft een crime.

Het gaat je anders heel goed af! Zeker niet wollig, mooi helder en met de nodige rust beschrijf je jouw ervaringen... :)

Xander32

Citaat van: Attie op januari  3, 2010, 12:12:20
Het gaat je anders heel goed af! Zeker niet wollig, mooi helder en met de nodige rust beschrijf je jouw ervaringen... :)
Thx.

De afgelopen drie dagen heel wat uurtjes met de Cardas geluisterd en deze steeds meer gaan waarderen.
Nu heb ik de Lua er weer aan gehangen: diens natuurlijke weergave van stemmen en akoestische muziek(instrumenten) valt direct weer op. Echter is er meer dan unplugged muziek / 2 Meter Sessies ... Maar weer `s een paar dagen naar de Lua`s luisteren.

De Lua`s vragen/eisen meer de aandacht, het lijkt in eerste instantie of deze meer details doorgeven maar volgens mij is het meer dat de Lua`s bepaalde gebieden meer benadrukken, het mid/hoog, hetgeen ook wijst op de nadrukkelijke weergaven van stemmen (deze bevinden zich m.n. in het mid) en de bas is minder aanwezig en minder strak, de Lua lijkt daardoor minder in balans dan de Cardas.
Resultaat: met de Cardas heb ik de neiging om het volume steeds verder open te draaien en met de Lua het tegenovergestelde. Interessant :lookaround:.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Attie

Zijn de Cardas en Lua afgemonteerd of niet? Ik ben op zich geen tegenstander om ls kabels 'kaal' aan te sluiten, maar is cosmetisch minder fraai. Technisch maakt het vlgs mij verder niets uit.

Attie

Citaat van: Xander32 op januari  3, 2010, 16:59:41
Resultaat: met de Cardas heb ik de neiging om het volume steeds verder open te draaien en met de Lua het tegenovergestelde. Interessant :lookaround:.

Dat lijkt mij duidelijk in het voordeel van de Cardas!

Xander32

Citaat van: Attie op januari  3, 2010, 18:12:03
Zijn de Cardas en Lua afgemonteerd of niet? Ik ben op zich geen tegenstander om ls kabels 'kaal' aan te sluiten, maar is cosmetisch minder fraai. Technisch maakt het vlgs mij verder niets uit.
Yep, beiden, de Cardas nog fraaier dan de Lua.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

hifiman

Citaat van: Xander32 op januari  3, 2010, 18:31:47
Yep, beiden, de Cardas nog fraaier dan de Lua.


Sander.
Ter info: de Cardas Crosslink is de enige Cardas speakerkabel die van de rol komt en niet in de fabriek wordt afgemonteerd. Je kunt bij deze kabel dus kiezen of je hem zelf (al dan niet) afmonteert of dit door de dealer laat doen.

Xander32

Citaat van: Audioloog op januari  4, 2010, 09:35:31
Ter info: de Cardas Crosslink is de enige Cardas speakerkabel die van de rol komt en niet in de fabriek wordt afgemonteerd. Je kunt bij deze kabel dus kiezen of je hem zelf (al dan niet) afmonteert of dit door de dealer laat doen.
Klopt gedeeltelijk ;): de Crosslink is idd. de enigste Ls.kabel  in het Cardas assortiment welke ook vanaf rol kan worden aangeboden, daarnaast wordt deze tevens afgemonteerd aangeboden(aldus een dealer).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

hifiman

Citaat van: Xander32 op januari  4, 2010, 13:31:56
Klopt gedeeltelijk ;): de Crosslink is idd. de enigste Ls.kabel  in het Cardas assortiment welke ook vanaf rol kan worden aangeboden, daarnaast wordt deze tevens afgemonteerd aangeboden(aldus een dealer).

Sander.
A ok, dat zou kunnen.  :)

Attie

Maar de afgemonteerde zijn niet van fabriekswege. De dealers monteren dan naar wens van de klant de stekkers.

denoontje

Ik heb cardas cross biwi afgemonteerd via BB&G.
Check hen anders eens.

hifiman

Citaat van: denoontje op januari  4, 2010, 15:03:55
Ik heb cardas cross biwi afgemonteerd via BB&G.
Check hen anders eens.
Dat lijkt me sterk, Cardas Cross kun je niet zelf afmonteren en wordt alleen af fabriek gedaan voor zover mij bekend.

Edit: je bedoeld wellicht de Cardas Crosslink  ^-^

Attie

Niet zo eigenwijs denoontje  :)

hier een reactie van een dealer over dit issue:
' Wij hebben deze kabel op de rol liggen. Je kunt elke lengte bestellen en ook aangeven of het single/biwire en banaan/spades moet zijn.
De prijs is 30 euro per monometer en het afmonteren kost 8 euro per stekker'

Xander32

Citaat van: Attie op januari  4, 2010, 15:15:08
Niet zo eigenwijs denoontje  :)

hier een reactie van een dealer over dit issue:
' Wij hebben deze kabel op de rol liggen. Je kunt elke lengte bestellen en ook aangeven of het single/biwire en banaan/spades moet zijn.
De prijs is 30 euro per monometer en het afmonteren kost 8 euro per stekker'
Heb reeds een vrijblijvende offerte: 2 x 2,5 meter + 1 x 1,5 meter aan beide zijden afgemonteerd met banaanstekker: €250,-.
Schrok niet van deze prijs, sterker nog: m.i. een nette prijs.
Maar ik wacht ff wat de dealer vraagt waarvan ik de huidige in bruikleen hebt - indien deze niet teveel afwijkt gun ik het hem natuurlijk.

En dan nog ff dit: met de Lua zou ik ook heel gelukkig kunnen worden (deze heb ik er nu nog ff achter en is idd. erg mooi betreft stemmen en akoestische instrumente); ook een erg fijne kabel. Maar in mijn set en ruimte heeft de Cardas een streepje voor - luistert voor mij het meest ontspannen bij alle genres.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Attie

Nette prijs inderdaad. Wil me even een pm sturen over de dealer waar je de offerte van hebt. Bijvoorbaat mijn dank Sander!

Groet, Attie

Xander32

Citaat van: Attie op januari  4, 2010, 17:39:52
Nette prijs inderdaad. Wil me even een pm sturen over de dealer waar je de offerte van hebt. Bijvoorbaat mijn dank Sander!

Groet, Attie
Verstuurd 8).  Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Attie


Xander32

Citaat van: denoontje op januari  4, 2010, 15:03:55
Ik heb cardas cross biwi afgemonteerd via BB&G.
Check hen anders eens.
Doe ik - een forumsponsor heeft bij mij ook altijd een streepje voor / wil ik ook zeker niet paseren 8).

Edit: Zo juist een nette prijs ontvangen van BB&G met een hoogwaardige afwerking van betreffende Ls.kabels (QED airlock banaanstekkers). Ik hou deze ff in gedachten.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#167
Feestje!

:pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:



Mijn eerste 1000 posts zijn een feit  :clapping:.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Attie


Xander32

#169
Nu na 9 weken eindelijk ook weer meerkanaals in huize Sander :clapping:.

De receiver was afgelopen periode bij Audioservice i.v.m. een vreemd probleem; deze schakelde steevast na een minuut of 10 over op de headphone-stand en je kreeg hem niet meer terug op een andere source... Een defecte headphone-connector was de boosdoener :confused:.

Hierdoor heb ik in die periode mijn A5 beter leren kennen en uitgebreid getest met verschillende ls.kabels. Ook de uiteindelijk door mij bestelde ls. kabels, de Cardas Crosslink, zijn vandaag hier afgeleverd dankzij de snelle service van een forum-sponsor (BB&G).

De gehele middag bezig geweest om alles weer te installeren (valt niet mee in een deels gesloten kast) en dan nu hopenlijk storingsvrij genieten van de set. Dit is tevens de vuurdoop van de A5 in het meerkanaalsgebeuren: de ht-pass-thru werkt perfect en de A5 integreerd prachtig in de ht-set. Genieten :thumbs-up:.

Het is allicht een compromis tussen een dedicated ht-set en een dedicated stereo-set maar ik ben meer dan tevreden zo!
Dit jaar nog een mooie cd-speler vinden (nieuw of 2e hands tot max. €1000,-) en dan is de set voorlopig wel af  8).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tigger

 :clapping:

Eindelijk weer genieten van surround!


Ennuh.....een voorlopige laatste update dit jaar? Of volgen er nog meer? ;)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Xander32

#171
Citaat van: Tigger op januari 16, 2010, 22:12:36
:clapping:

Eindelijk weer genieten van surround!


Ennuh.....een voorlopige laatste update dit jaar? Of volgen er nog meer? ;)
De cd-speler gaat dit jaar een upgrade krijgen en als StadiumIII hier in onze ruimte veel pieken gaat meten moet ik eens mer Ralf contacten betreft een AntiMode. Daarnaast probeer ik het streamen etc. te volgen maar dat heeft nog geen prio.

Jij nog upgrade wensen / plannen dan ¿


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Attie

Wat bedoel je met AntiMode?

Tigger

Citaat van: Xander32 op januari 16, 2010, 22:16:15Jij nog upgrade wensen / plannen dan ¿
Heb nog wel een paar ideeën.....  ;D
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

JeroenGRT

Een A5 of A5.5 cd speler zou wel mooi bij je versterker staan  ;D

Tigger: Jij bent niet toevallig Lars B uut Grolle?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)