Kjelt's kamer: finally a laser in da house

Gestart door Kjelt, november 23, 2008, 20:04:04

Vorige topic - Volgende topic

Staaled

Citaat van: jaco op januari 12, 2015, 20:30:27
Juist, audyssey past beide kanalen afzonderlijk aan heb ik gelezen. Het is echter 1 sub signaal wat naar beide uitgangen gaat.

Ik had wel genoeg aan 1 sub kwam ik al snel achter..
Klopt. Ik heb mijn vorige post wat vollediger gemaakt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

gonzales

Kjelt

In the mean time......
ben ik druk bezig met het (ver)bouwen van het triggerkastje in de weinig vrije tijd in de avond uurtjes. Gaat toch stiekem best wat tijd in zitten al met al.
Daarnaast gekozen om SMD P-fet's te gebruiken want die had ik nog 100 ofzo liggen en om ruimte op het breadboard te besparen ook nog een 40 tal smd weerstanden.
Schema (pdf) is niet helemaal up to date, toch maar een driepolig relais genomen zodat er niet via het hulprelais al 230VAC op de uitgang komt, da's niet netjes  :D

eddy135

Citaat van: Kjelt op januari 15, 2015, 19:27:43
In the mean time......
ben ik druk bezig met het (ver)bouwen van het triggerkastje in de weinig vrije tijd in de avond uurtjes. Gaat toch stiekem best wat tijd in zitten al met al.
Daarnaast gekozen om SMD P-fet's te gebruiken want die had ik nog 100 ofzo liggen en om ruimte op het breadboard te besparen ook nog een 40 tal smd weerstanden.
Schema (pdf) is niet helemaal up to date, toch maar een driepolig relais genomen zodat er niet via het hulprelais al 230VAC op de uitgang komt, da's niet netjes  :D
Zo, je weet wel waar je mee bezig bent!  :worship:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

tonschaa

Citaat van: Kjelt op januari 12, 2015, 20:53:52
Meer dan genoeg.
Mijn drie stoelen zijn 178 breed (linker leuning stoel 1 tot/met rechter leuning stoel 3) met twee stoelen wordt dat 121 cm.
De diepte van de stoel is 80 cm, mijn platform is (ingekort tov originele afmeting) 120cm diep dus ongeveer 40cm ruimte voor benen wat voldoende is maar niet echt ruim. Als je je publiek wilt verwennen zou ik daar 50 of zelfs 60 cm van maken (zelf gewoon even experimenteren) dus totaal 130cm of 140cm diep platform.
Nou scheelt het wel per stoel dus ik zou het voor je gaat bouwen eerst de stoel bestellen of nameten. Succes  :)

Dank! Op je adresje voor de stoelen ook al wat info teruggekregen. Zit er in Utrecht ook een fysiek adres of zoiets?

Kjelt

Citaat van: tonschaa op januari 15, 2015, 21:08:18
Dank! Op je adresje voor de stoelen ook al wat info teruggekregen. Zit er in Utrecht ook een fysiek adres of zoiets?
Destijds (2004-2005) wel, een hele showroom met alle stoelen die ze kunnen leveren.

Citaat van: eddy135 op januari 15, 2015, 20:12:49
Zo, je weet wel waar je mee bezig bent!
:) meestal wel  ;)

jaco

Ik heb de simpele variant denk ik: lijn filter welke ik aanzet als ik film wil kijken. Speakers gaan dan aan, en als het weer uit moet alles in 1 keer uit.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Kjelt

Vandaag met de stands van de surround luidsprekers begonnen. De omtrek kon helaas niet met de CNC freesmachine dus die heb ik uit de hand gezaagd en gebandschuurd. De vierkante uitsparing voor de aluminium framepaal wel met de CNC eruit gefreesd. Daarna flink met de schuurmachine en gevolgd door de hand afschuren. Pokke werk maar het voelt wel zeer glad aan.
Je moet ondertussen voor deze hobbie wel van alle markten thuis zijn zeg  :D

Kjelt

Vandaag flink gewerkt aan de stands van de surround speakers.
Er moesten beugels gemaakt worden uit aluminium en aangezien dat gekoeld moet worden met petroleum of water en dat een flinke rotzooi geeft, moest ik eerst een hoop in plastick inpakken.
Ik weet niet of je de serie kent maar ik voelde me net Dexter  :D
Het frezen ging niet helemaal 100%  :-[ , altijd ellende met de hoogteverschillen als je aluminium vastschroeft of inspant maar ach het resultaat is ok.
Nog even langs de bandschuurmachine om te ontbramen en klaar.
Daarna nog bij de bouwmarkt grotere stoelhoeken gekocht om de alu paal aan de voet vast te kunnen maken, deze waren natuurlijk weer 4 mm te breed  :wacko:
Dus slijptol er bij en half uur flink lawaai en vonken lopen maken (buren weer blij) en ik kon weer verder.

Kjelt

Na het eten gekozen om één stand af te maken dus gaten geboord alles 4x gemonteerd en gedemonteerd voor het passen afmeten  corrigeren, bijvijlen, etc. etc.
Boenwas over de eiken plaat heen en ik was klaar voor de speaker montage  :pompom:
Speaker er op en beetje stabiliteit testen..... fail.  :blink:
Alhoewel hij niet omvalt of makkelijk omgeduwd kan worden staat de lange 30x30 alu staaf toch niet stevig genoeg.
Het wiebelt allemaal een beetje als je er mee speelt. Als je er vanaf blijft staat ie mooi stil.  :unsure:
Dit kan ik wel verbeteren met een dikkere voet met holle bodem en deze te vullen met lood maar........ de vriendin vindt hem niet mooi :exclamation:   :o  :-X

Aaaaaah wat nou niet mooi, zo'n slank ontwerp en mooie eiken plaat wat nou?  :confused:
Nee ze vind de zwarte kant en klare wel een veels te grote voet hebben maar die vind ze wel mooier.
Liever had ze helemaal geen speakers op die twee plaatsen omdat ze volgens haar in de loopweg staan.

En nu komt het dieptepunt: ze vroeg zich af waarom ik voor de surround en surround back speakers eigenlijk niet de kleur zwart had genomen.  :baaa:
De grond viel onder me weg, als ik alleen was geweest had ik wel degelijk zwarte speakers genomen, dat is voor de bioscoopervaring ook beter maar aangezien het een woonkamer is had ik speciaal voor de WAF witte speakers genomen.
Op het plafond is ze blij met de witte kleur speakers maar deze had ze liever zwart gehad. Niet bordeauxrood of lichtpaars?  :dry:

Ik hou er eventjes mee op, ik ga er eerst eens rustig (nou ja rustig) een nachtje over slapen en dan waarschijnlijk morgen twee kant en klare Genelec standaards bestellen die ik vast ga schroeven in de vloer  :devil: omdat als ze volgens haar in het looppad staan ze deze vast omver gaat lopen  :sneaky2: .

eddy135

Flink balen, zeg... :(

Maar als ik zo die voet zie, snap ik wel dat 't wiebelt...

riwi

jaco

Kjelt, laat haar de foto zien van de speakers bij mij achter het doek, daar zit een K&M standaard voet onder die je met een M8 aan de stand plate van de speaker vast schroeft.
Die staat pas in de loopweg volgens mij.. :). Drie poten met een circel van 55 CM

http://pix.defcon5.biz/files/88265717292940272996.jpg
http://pix.defcon5.biz/files/36458030466425306009.jpg

De standaard genelec voet (ronde bodemplaat) is ook 45 cm diameter...
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

hifiman

Vakwerk weer  :thumbs-up: Maar om heel eerlijk te zijn, vind ik het (de speakers en stand) als geheel ook niet mooi om te zien. Kan me voorstellen dat je baalt. Ook van die speaker kleur, ik vind zwart persoonlijk ook mooier.

Klinkt als de WAF een volgende keer meer betrekken bij de ontwerp fase van een project  ;)

Ben wel heel benieuwd hoe het gaat klinken hoor  :popcorn: :angel:

Kjelt

Citaat van: Audioloog op januari 18, 2015, 08:28:12
Maar om heel eerlijk te zijn, vind ik het (de speakers en stand) als geheel ook niet mooi om te zien.
Et tu, Brute? *  ;D

*http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Et+tu%2C+Brute%3F

Kjelt

Goed even weer stapje terug en opnieuw evalueren.
Nog even goed met mijn vriendin er over gesproken, het ging haar niet zo zeer om het uiterlijk alswel de fragiliteit en juist de "onzichtbaarheid", ze was bang dat sommige bezoekers de speakers niet meer zouden zien staan en omver zouden lopen, ze wilde dan liever een stevige oplossing die duidelijk zichtbaar is. Ik begrijp vrouwen ook niet helemaal geloof ik, ik dacht juist dat het zo onzichtbaar mogelijk moest zijn maar goed het zal wel.

Ok dan wordt het dus nog een keer twee van die K&M stands zoals ze nu voor de surround back staan opgesteld maar dan zal ik als haar bezoek deze dingen kennelijk omver kan lopen ook de speakers met een veiligheidsdraad moeten verankeren want ze staan nu "los" met hun decoupling rubberstand op de standplate.
Helaas kan ik de 4 speakers niet van kleur veranderen maar ach het zij zo, ik heb me daar nu bij neergelegd, inderdaad een volgende keer nog beter betrekken bij de ontwerpfase maar dat valt niet mee met iemand die pas iets kan beoordelen als het zichtbaar is. Pas als het af is heeft ze een mening,  :eh: Ik ben blij dat de uitbouw inmiddels wel voorbij is  ;D

Vandaag ga ik verder met het triggerkastje en alle apparatuur in de garage opruimen. Daarnaast heb ik gisteren tijdens de aanbieding bij een lokale DHZ zaak een paar grote dozen aan schroeven en moertjes/boutjes gekocht, hele doosjes alle maten M3, M4 alle beginmaten dan grijp ik daar tenminste nooit meer mis  :)
Genoeg te doen nog.

jaco

Heeft ze geen zwarte panty, trek die erover heen  ;)

Kjelt

eddy135

jaco

eddy135

Kjelt

en de triggerprint was gisteravond ook klaar, nu nog de software schrijven, hardware in elkaar hangen, testen en gaan met die banaan triggerkast.   :)

Vik

Netjes!  :smile:

Citaat van: Kjelt op januari 23, 2015, 09:34:24
en de triggerprint was gisteravond ook klaar, nu nog de software schrijven, hardware in elkaar hangen, testen en gaan met die banaan triggerkast.   :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Kjelt

Citaat van: vik op januari 23, 2015, 11:15:39
Netjes!  :smile:
Thanks, ach de perfectionist ziet dat de FETs scheef staan maar dat krijg je als je met soldeerpasta gaat reflowen zonder een echte pcb met soldeermasker.
Als ik een eigen pcb maak gaat het perfect maar ik hoef er hier maar eentje van te maken dus who cares.