Kjelt's kamer: finally a laser in da house

Gestart door Kjelt, november 23, 2008, 20:04:04

Vorige topic - Volgende topic

Kjelt

Hi Eisse,
Vaak genoeg aan gedacht maar niet makkelijk realiseerbaar icm de plafondverduistering.
Daarnaast zal de verlaging een dikke 25 cm bedragen om de bakken weg te werken, nog meer als je de speakers ook wilt meenemen het wordt dan wel vrij laag en zit je vanuit de uitbouw weer tegen de zijkant van het verlaagde plafond aan te kijken. Plus dat het dan modulair zal moeten worden voor toekomstige veranderingen , dus die 60x60 cm tegels in raamwerk, dat is ook niet echt fraai (vind ik).
Maar misschien mis ik iets en zijn er andere oplossingen?

squeek

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Kjelt

Citaat van: squeek op januari  3, 2015, 14:13:18
Dit is in de huiskamer?
Ja althans het eerste stuk, twee jaar geleden is de woonkamer drie meter uitgebouwd en in die uitbouw staat de eet tafel en de zithoek en daar ontvangen we bezoek. Dat was de deal met mijn vriendin, ik mocht de ht setup behouden als zij in de uitbouw haar zithoek kreeg  :angel:

BuSpu

En lopen de mannen dan gelijk naar jouw HT? ( ik weet het, erg traditioneel gedacht)

eddy135

Citaat van: BuSpu op januari  3, 2015, 14:42:20
En lopen de mannen dan gelijk naar jouw HT? ( ik weet het, erg traditioneel gedacht)
Klopt!
Volgende klus wordt een geluiddichte wand tussen de 2 kamerdelen, haha
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

blue-eyes

Citaat van: Kjelt op januari  3, 2015, 14:00:04
Hi Eisse,
Vaak genoeg aan gedacht maar niet makkelijk realiseerbaar icm de plafondverduistering.
Daarnaast zal de verlaging een dikke 25 cm bedragen om de bakken weg te werken, nog meer als je de speakers ook wilt meenemen het wordt dan wel vrij laag en zit je vanuit de uitbouw weer tegen de zijkant van het verlaagde plafond aan te kijken. Plus dat het dan modulair zal moeten worden voor toekomstige veranderingen , dus die 60x60 cm tegels in raamwerk, dat is ook niet echt fraai (vind ik).
Maar misschien mis ik iets en zijn er andere oplossingen?

Balken op 60 cm, daar gips over? Of een spanplafond?

Acoustiek weet ik niet, visueel haal je daar wel dingen mee weg.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

papaleo

Wow!!
Denk een van de eerste (early-adopter) wie Dolby Atmos in zijn huiskamer heeft geintergreerd  :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Citaat van: Blue-Eyes op januari  3, 2015, 16:17:17
Balken op 60 cm, daar gips over? Of een spanplafond?
Acoustiek weet ik niet, visueel haal je daar wel dingen mee weg.
Tja nou dat bedoel ik dus, dat zijn allebei permanente oplossingen, zeer geschikt voor de doorsnee burger die alleen maar 3 inbouwspotjes in zijn plafond wil en de rest strak wil hebben en er dan 15 jaar van wil genieten. Prima voor die doelgroep maar zoals je in mijn topic al ziet is dit de 3e keer dat er van alles verbouwd en bijgebouwd wordt in 9 jaar tijd.
Dus mochten er dadelijk Dolby Atmos+ met 6 plafondspeakers komen is het nu een paar dagen tijd en klaar is kees. Met gips of nog erger het spanplafond kun je je lol op.
Wat ik dus eigenlijk zoek is een soort van 4 x 5 meter spanplafond die ik met een druk op de knop tevoorschijn kan toveren en weer kan wegbergen als ik film ga kijken  :smile:
Maar ach weet je dat de meeste nieuwe bezoekers (tenminste voor de plafondspeakers er hingen) het niet eens zien? De meeste mensen kijken strak vooruit en niet naar boven naar het plafond, dus voorlopig tenzij ik een elegante andere oplossing tegenkom vind ik het wel prima zo. Wat iemand anders laatst al zei, industrial look is in  ;D

eddy135

Ik ben ook dol op industrial look, hoewel ik er zelf te weining mee doe hier... :-\

Heb eens gedacht aan een soort lamellen tegen het plafond, 1 kant zwart, andere kant wit, die je dan kan laten kantelen...

Kjelt

Citaat van: eddy135 op januari  3, 2015, 19:07:12
Ik ben ook dol op industrial look, hoewel ik er zelf te weining mee doe hier... :-\
Heb eens gedacht aan een soort lamellen tegen het plafond, 1 kant zwart, andere kant wit, die je dan kan laten kantelen...
Ja dat idee had ik ook 5 jaar geleden met luxaflex maar dat werkt niet lekker. Toen zoals je in het begin van mijn topic kunt zien gekozen voor zonnewering doek dat door een rolluik motor getrokken wordt. Dat werkt nu nog steeds erg goed maar er komen wel flinke krachten op te staan. Bij Grobi in duitsland hadden ze een eleganter systeem wat op het zelfde neerkwam maar dan een golvend gordijn. Dus niet strak maar golvend over het plafond. Mocht je ooit een goed werkend bi-color plafond lamellen systeem ontwerpen dan heb ik zeker interesse  ;)

diceman

En wat Masterkale heeft gemaakt, mooie oplossing en toch eventueel flexibel dus twee vliegen één klap.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=147893.0

Eventueel gelijk spotjes in wegwerken , absorbertie panelen, etc, legio mogelijkheden.

eddy135

Citaat van: diceman op januari  3, 2015, 19:45:58
En wat Masterkale heeft gemaakt, mooie oplossing en toch eventueel flexibel dus twee vliegen één klap.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=147893.0

Mooie oplossing ook idd; onconventioneel en stijlvol.

Ideeen voor m'n plafondoplossing zijn er voldoende; de uitwerking is een lange-termijn project...;-/

Kjelt

Vandaag zijn de twee stands en plate voor de surround back speakers aangekomen.
Het in elkaar zetten was een fluitje van een cent en aangezien de audio bekabeling al klaar lag hoefde ik alleen nog maar twee op maat gemaakte netsnoeren te maken.
Dus er zijn weer twee speakers nu toegevoegd. Nog twee te gaan.

cobaltjeh

Gaaf zeg  :pompom:.

Ik had toen je er aan begon echt zoiets, dat kan nooit netjes worden met al die rails. Echter het totaalplaatje ziet er toch netjes uit.
Mijn complimenten. Naar mijn mening net iets te veel voor de woonkamer, maar bij geen alternatief, kijkt dit me toch de beste oplossing.

Nu vraag ik me wel af wat die op een rolluik uitziende bak is net voor de projector.
Want dit is toch geen onderdeel van je mechanisme om het plafond te verduisteren of wel?

kermit

Zijn er al nieuwe ontwikkelingen? Heb je ondertussen al getest? Ziet er allemaal wel zeer netjes uit.   ;)

Kjelt

Citaat van: cobaltjeh op januari 10, 2015, 10:00:36
Ik had toen je er aan begon echt zoiets, dat kan nooit netjes worden met al die rails. Echter het totaalplaatje ziet er toch netjes uit. Mijn complimenten.
Bedankt en ja met een woonkamer blijft het altijd schipperen tussen WAF en WOW  :)

CiteerNu vraag ik me wel af wat die op een rolluik uitziende bak is net voor de projector.
Want dit is toch geen onderdeel van je mechanisme om het plafond te verduisteren of wel?
Ja is voor het plafond, zie ook het begin van dit topic of ergens halverwege. De bak voor het projectiescherm heeft zonwering met een zeer zware veer. Deze trek je met de hand er nauwelijks uit, nou misschien een hele sterke kerel wel maar ik in ieder geval niet.
Dus de kleine rolluikmotor bak trekt met twee zeer sterke kunstof draden deze plafondverduisteringsgordijn er uit en houdt hem ook op iedere stand statisch vast. Werkt vrij goed alleen als je de nylon draad plukt klinkt deze als een gitaarsnaar er staat dus heel veel kracht op. Ik heb lang zitten denken over een alternatief maar veel alternatieven zouden er minder netjes uitzien of handmatig bediend moeten worden. Dus zolang dit blijft werken laat ik het even zoals het is. Ik heb mijn zij gordijnen beide weg gedaan wat al jammer is maar de plafondverduistering wil ik echt niet kwijt, dat scheelt enorm in de zwart waarde van het scherm, zonder verduistering kon ik net zo goed een cheapo projector nemen.

Citaat van: kermit op januari 12, 2015, 12:23:29
Zijn er al nieuwe ontwikkelingen? Heb je ondertussen al getest?
Nee ik heb nog geen noot gehoord.
Ik moet nog twee stands zelf bouwen en de triggerbox kost ook nogal wat tijd.
Geduld is een schone zaak  ;)

riwi

Heel knap hoor dat geduld. Ik ben nooit zo geduldig
Ik had allang de Marantz in 3.1 geluisterd, en zoals het nu is kan je al 5.2.4 luisteren :)  Maargoed die luistertijd gaat ook weer af van de knutsel/hobby tijd dus dan duurt het weer langer voor de 7.2.4 gereed is :)

Hoe zit het trouwens met de mogelijkheden in de 7702 om 2 subwoofers aan te sluiten? Is daar iets voor bedacht? Ik zie dat ie wel 2 Subwoofer outputs heeft via XLR. Kan je dan ook L en R separaat aansturen met LFE over beide woofers?

tonschaa

Vraagje.... hoe groot is de stoelenrij ongeveer? Dus lengte x breedte?
En welke afstand hou je er tussen ivm beenruimte?
Het lijkt nl. erg veel op de ruimte die ik ga hebben voor mijn HT

Kjelt

Citaat van: riwi op januari 12, 2015, 14:10:22
Hoe zit het trouwens met de mogelijkheden in de 7702 om 2 subwoofers aan te sluiten? Is daar iets voor bedacht? Ik zie dat ie wel 2 Subwoofer outputs heeft via XLR. Kan je dan ook L en R separaat aansturen met LFE over beide woofers?
Nee helaas volgens mij is het voor LFE 2x mono omdat er zowiezo geen stereo LFE informatie in welk consumenten audioformaat dan ook beschikbaar is.
Echter ik vermoed (weet niet zeker) of hoop is misschien een beter woord  :) dat de lage frequenties die uit de (Audyssey) bass management filters komen (dus <80Hz in mijn geval) wel voor L en R gescheiden uitgestuurd worden maar dan zou ik het schema willen zien voor ik daar een echt antwoord op kan geven.

Citaat van: tonschaa op januari 12, 2015, 16:15:53
Vraagje.... hoe groot is de stoelenrij ongeveer? Dus lengte x breedte?
En welke afstand hou je er tussen ivm beenruimte?
Het lijkt nl. erg veel op de ruimte die ik ga hebben voor mijn HT
Moet ik vanavond even voor je nameten, ik heb de stoelen nieuw gekocht bij Huizinga in Utrecht wellicht dat je daar nu al informatie kunt vinden.
Beenruimte is zeer persoonlijk, ik ben 1m98 dus kan me voorstellen dat ik meer beenruimte wil dan iemand van 1m70 ofzo.

tonschaa

Zou super zijn!
Het achterste podium kan maar 1,60mtr breed zijn, zou dat voldoende zijn voor 2 stoelen?
Daarvoor heb ik iets meer ruimte (ongeveer 2mtr)

riwi

Citaat van: Kjelt op januari 12, 2015, 16:28:14
Nee helaas volgens mij is het voor LFE 2x mono omdat er zowiezo geen stereo LFE informatie in welk consumenten audioformaat dan ook beschikbaar is.
Echter ik vermoed (weet niet zeker) of hoop is misschien een beter woord  :) dat de lage frequenties die uit de (Audyssey) bass management filters komen (dus <80Hz in mijn geval) wel voor L en R gescheiden uitgestuurd worden maar dan zou ik het schema willen zien voor ik daar een echt antwoord op kan geven.

Ik zat net de handleiding van de AV7702 door te lezen... daar mag je ook wel een week voor uittrekken :)
Ik zie dat bij de audyssey inmeting wel de beide subwoofers worden gemeten, dus Audyssey weet dat er 2 subs zijn.
Kwa bron is het LFE kanaal alleen mono dat klopt. Maar bass info uit front left en front right zou gescheiden naar sub1 en sub2 kunnen worden gestuurd. Maar daar kan ik zo snel niets over vinden in de manual. Ik denk dat dat niet gescheiden gebeurd.

Staaled

Citaat van: riwi op januari 12, 2015, 16:45:42
Ik zat net de handleiding van de AV7702 door te lezen... daar mag je ook wel een week voor uittrekken :)
Ik zie dat bij de audyssey inmeting wel de beide subwoofers worden gemeten, dus Audyssey weet dat er 2 subs zijn.
Kwa bron is het LFE kanaal alleen mono dat klopt. Maar bass info uit front left en front right zou gescheiden naar sub1 en sub2 kunnen worden gestuurd. Maar daar kan ik zo snel niets over vinden in de manual. Ik denk dat dat niet gescheiden gebeurd.
Ze worden gescheiden ingeregeld. Dus EQ en afstanden.
En krijgen dus een verschillend, want separaat door ADSY geprocessed , signaal.

edit:
Deze signalen zijn voor processing door ADSY een split van het oorspronkelijke .1 LFE signaal. ( plus wat je evt. nog via bass-management instelt)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

jaco

Juist, audyssey past beide kanalen afzonderlijk aan heb ik gelezen. Het is echter 1 sub signaal wat naar beide uitgangen gaat.

Ik had wel genoeg aan 1 sub kwam ik al snel achter..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Kjelt

Citaat van: tonschaa op januari 12, 2015, 16:33:40
Zou super zijn!
Het achterste podium kan maar 1,60mtr breed zijn, zou dat voldoende zijn voor 2 stoelen?
Daarvoor heb ik iets meer ruimte (ongeveer 2mtr)
Meer dan genoeg.
Mijn drie stoelen zijn 178 breed (linker leuning stoel 1 tot/met rechter leuning stoel 3) met twee stoelen wordt dat 121 cm.
De diepte van de stoel is 80 cm, mijn platform is (ingekort tov originele afmeting) 120cm diep dus ongeveer 40cm ruimte voor benen wat voldoende is maar niet echt ruim. Als je je publiek wilt verwennen zou ik daar 50 of zelfs 60 cm van maken (zelf gewoon even experimenteren) dus totaal 130cm of 140cm diep platform.
Nou scheelt het wel per stoel dus ik zou het voor je gaat bouwen eerst de stoel bestellen of nameten. Succes  :)

Kjelt

Citaat van: jaco op januari 12, 2015, 20:30:27
Juist, audyssey past beide kanalen afzonderlijk aan heb ik gelezen. Het is echter 1 sub signaal wat naar beide uitgangen gaat.
Zo was het bij de Onkyo met Audyssey ook en ja het LFE signaal is mono maar ik weet niet hoe het gaat met de overige lage frequenties van het bassmanagement.
Alle kanalen gaan door een LPF en HPF filter en alle output van het LPF gaat naar de subs. Dus Center LPF out wordt als enigste over sub1 en sub2 verdeeld maar LPF out van L, Lsur en LsurB gaan naar sub1 en LPF out van R, Rsur en RsurB naar sub2 (als er twee subs zijn) anders gaat het inderdaad het somsignaal naar 1 sub. Dit vermoed ik tenminste.