HDI Dune BD Prime 2.0

Gestart door evilniek, juni 11, 2009, 10:55:35

Vorige topic - Volgende topic

Bant

Citaat van: celerontje op juni 13, 2009, 01:08:01
Pannenkoek.
Grappig detail: Ik heb hier nu naast me een pannenkoekenboekje liggen! ;D

Het is kennelijk in 1996 gewijzigd:

CiteerTot de spellingwijziging van 1996 werd het woord pannenkoek gespeld als 'pannekoek'. Tegenstanders van de spellingwijziging gebruikten het woord regelmatig als voorbeeld bij het uiten van ongenoegen over de wijzigingen.

Ik kan me nog herinneren dat het een vraag was bij het Neerlandsch Dictee

celerontje

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 13, 2009, 08:18:09
Wat heeft ajax er nu weer mee te maken ?

Serieus, Frank, het is echt een boekje over pannenkoeken, je weet wel, die dingen die je bakt, oprolt en opeet! :)
Citaat van: Bent op juni 13, 2009, 11:03:09
Het is kennelijk in 1996 gewijzigd:

Ik kan me nog herinneren dat het een vraag was bij het Neerlandsch Dictee
Ik zit me ook wel eens af te vragen wat er in de hoofden van het ''Groene Boekje Commitee'' omgaat, want ze voeren de meest idiote wijzigingen door.
Door deze verwarring doet Arnold van Oostrum aan ''Kalibraties'' en Frank Doorhof aan ''Calibraties''
Gelukkig werken ze wel beide met de ''REC709'' norm en niet met ''REK709'' ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jeremey

ik vind dit zeer interessant  nieuws en voor mij zeker voor de  prijzen die genoemd worden in het artikel zeker de moeite waard  om te wachten In Europe the retail price for Dune HD Base 2.0 will be EUR 299 and for Dune BD Prime 2.0 it will be EUR 399

Verder vind ik de huidige  HDI spelers zwaar overpriced (ding doet me denken aan de vroegere sounddlab en supertech cd spelers)  800 eus voor een blu-ray speler met netwerk speler ineen waar men al een jaar  op een firmware zit te wachten die wonderen moet doen terwijl je voor iets meer als de helft dus +-500eus gewoon een blu-ray speler en media streamer  koopt die  beide van betere kwalitatief zullen zijn als een alles ineen apparaat.

J.A.F._Doorhof

Je bent duidelijk iemand die er geen heeft staan....
Jammer dat je zo reageert, de Dune is zeker niet overpriced voor rond de 500,00 koop je een BD prime en die speelt tot nu toe alles weg wat ik heb getest op beeld en geluidskwaliteit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

jeremey

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 13, 2009, 23:28:29
Je bent duidelijk iemand die er geen heeft staan....
Jammer dat je zo reageert, de Dune is zeker niet overpriced voor rond de 500,00 koop je een BD prime en die speelt tot nu toe alles weg wat ik heb getest op beeld en geluidskwaliteit.

Dat is zeker waar ik ben de trotse eigenaar van een popcornhour A110  en een sinds kort  ook een Sony bdp 350 blu ray speler en deze 2  losse spelers draaien hier prima. 

ook ik was  geinterseert in de HDI spelers  maar ben eigenlijk afgehaakt na het lezen van het grote HDI topic hier op het forum de  prijs vind ik gewoon belachelijk hoog voor een Arabisch aparaat  waar ook nog  de zelfde sigma chip in zit verwerkt die gewoon in elke media streamer zit qua  uiterlijk vind IK het gewoon niet dat geld waard  800 eus  voor de  center  die er dan nog  net  wat beter uitziet  maar de proprere  BD prime doet mij in ieder geval denken aan een supertech of soundlab cd speler zoals ze  vroeger in de wehkamp stonden.

hier  in Arnhem hebben ze er een paar staan bij wifimedia   de HDI Prime  en de HDI HD Center Wireless-N waren daar gewoon op voorraad en na  een half uurtje klooien met het apparaat was  ik blij dat ik zowel voor het uiterlijk en voor de  prijs de 2  losse componenten gekocht had. (over smaak valt niet te twisten)

maar dit is gewoon mijn nederige mening over de 1.0 versies  van de HDI spelers  zoals  ik eerder aangaf ben ik wel zeer geinterseert  in de 2.0 versie,s de prijs is dan ook wat realistischer voor de Europese markt .

J.A.F._Doorhof

1. Israelische bedrijven staan bekend om de verschrikkelijk goede techniek, het is vreemd dat je producten uit japan, china en taiwan prefereert boven Israel.... meestal als iets uit israel komt is het zeer goed doordacht, technologisch vooruitstrevend en is er een ENORM goede service.
2. Zet qua beeld en audio een popcorn naast een HDI en je word denk ik HEEL HEEL stil :D (we verkopen beide)
3. De sigma chip zit in bijna alle apparaten maar de kunst is hoe hij geïmplementeerd word, de dune draait rips zonder problemen af waarop de popcorn zich verslikte toen wij het testte.
4. Is jouw BD speler regio vrij ?
5. Don't judge a book by it's cover....

En zo kan ik wel even doorgaan.
Begrijp me goed de Dune is niet perfect, wil nog graag autoswitching, maar het feit dat er 23.976 als optie op zit betekend voor mij dat er HEEL serieus is gekeken naar wat nodig is voor een perfecte weergave.
Ook het feit dat ik een Meridian 598 aan de kant doe (welke zeer zeker beter is laat dat duidelijk zijn) om de simpele reden dat ik met de kwaliteit van de Dune der mate tevreden ben dat ik de Meridian niet meer gebruik.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 14, 2009, 10:38:49
2. Zet qua beeld en audio een popcorn naast een HDI en je word denk ik HEEL HEEL stil :D (we verkopen beide)
3. De sigma chip zit in bijna alle apparaten maar de kunst is hoe hij geïmplementeerd word, de dune draait rips zonder problemen af waarop de popcorn zich verslikte toen wij het testte.
....
Begrijp me goed de Dune is niet perfect, wil nog graag autoswitching, maar het feit dat er 23.976 als optie op zit betekend voor mij dat er HEEL serieus is gekeken naar wat nodig is voor een perfecte weergave.

Ik wil dat graag even relativeren want nu schiet je wat mij betreft iets door.
@2) Ja de Dune geeft in mijn ogen ook een beter beeld dan de PCH maar echt superschokkend veel beter (+12dB) vind ik het niet.
@3) Mee eens echter de PCH speelt nu ook bijna alles af behalve en daar is de Dune gewoon super in BD rips. Alleen daarom is de Dune interessant echter en dat is persoonlijk is dit voor mij ook niet het driedubbele bedrag waard, maar zoals ik al zei dat is persoonlijk.

Wat betreft  de 23.976  dat is een feature van de Sigma chip en de PCH doet dit ook, dus ik snap niet dat dit nu voor de Dune als extra wordt gepromote.

Waar het grootste verschil hem in zit is denk ik , is de voeding (die is ronduit slecht bij de PCH (Cheapo chinese) en vermoedelijk ook de opzet van de rest van de elektronica (betere meervoudige ontkoppeling van audio en videogedeelte ?) Dit is een gok van mij als ik de beeldkwaliteit vergelijk zal daar het grootste verschil in zitten. Want zoals iedereen al weet is het kloppend hart van beide machines identiek.

Als de Dune inderdaad richting de aangegven prijs zakt is het voor mij een no branier om over te stappen, echter nu vind ik hem gewoon te duur en dat komt ook door de prijsstijging van 600 naar 800 euro zonder aanleiding alleen omdat de productie het niet kon bijhouden?

Robbo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 14, 2009, 10:38:49
1. Israelische bedrijven staan bekend om de verschrikkelijk goede techniek, het is vreemd dat je producten uit japan, china en taiwan prefereert boven Israel.... meestal als iets uit israel komt is het zeer goed doordacht, technologisch vooruitstrevend en is er een ENORM goede service.
4. Is jouw BD speler regio vrij ?
5. Don't judge a book by it's cover....

En zo kan ik wel even doorgaan.
Ook het feit dat ik een Meridian 598 aan de kant doe (welke zeer zeker beter is laat dat duidelijk zijn) om de simpele reden dat ik met de kwaliteit van de Dune der mate tevreden ben dat ik de Meridian niet meer gebruik.

Het allerbelangrijkste van een Media Player is de firmware ondersteuning en de communitie.  En daar steekt PCH gewoon met kop en schouders boven de rest uit.

Verder gebruiken alle 3 de  HDI modellen het Reference Design board van Sigma zelf.  Het enige wat ze zelf eraan hebben geplakt , is de display, de voeding en een gedeelte van de firmware (de rest is SDK van Sigma zelf).   Dus zo heel bijzonder is het ook weer niet.

Dadelijk als Syabas/PCH met hun nieuwe speler uitkomt, zullen de HDI snel in de vergetelheid raken.  Want de Sigma 8642 is gewoon veel sneller (idem aan PS3), en biedt standaard al veel meer (SoC design).  

Verder komen er ook nog andere interessante spelers op de markt, zoals Realtek en Intel.  Het nederlandse Conceptronic heeft al een mooie demo van een op Intel CE3100 gebaseerde machine laten zien. 

RvD

En zodra deze nieuwe spelers er zijn die je opnoemt dan worden er weer nieuwe aangekondigt, zo kan je eeuwig blijven wachten.. in de computerwereld komt er altijd iets nieuws dat beter is sneller en goedkoper.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

J.A.F._Doorhof

Custom installer

denada

Weet iemand op welke termijn er een mediaplayer op de markt gaat komen met de sigma 8642 chips aan boord?

Kjelt

Citaat van: denada op juni 15, 2009, 13:39:50
Weet iemand op welke termijn er een mediaplayer op de markt gaat komen met de sigma 8642 chips aan boord?
Lees het artikel waar de topicstarter naar refereert in zijn begin post en je weet net zoveel als wij  ;)

Starred

Citaat van: denada op juni 15, 2009, 13:39:50

Zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=89179.0

Kjelt

Citaat van: Starred op juni 16, 2009, 16:18:11
Thanks for the  info, nu is het (mij althans) ook duidelijk waarom HDI de prijzen drastisch gaat verlagen, ze krijgen een directe concurrent van Syabas met diezelfde lage prijsstelling  ;)

HAL

Citaat van: Starred op juni 16, 2009, 16:18:11

Behalve de plaatjes (eindelijk een mooi uiterlijk voor een mediaplayer) valt me nog een tweede ding op aan dat Israëlische artikel. Kennelijk brengt Popcorn Hour hem op de markt. Dat betekent waarschijnlijk dat de ondersteuning top is. Voor mij is de C200 vanaf nu de machine om in de gaten te houden.

J.A.F._Doorhof

BTW, it seems everybody here believes that 2.0 models are 100% better than the current models. This is not fully true: there are some differences in the hardware, but they are both good and bad (depending on your particular needs). The bad things will be the following (maybe this was not fully clear from the information published so far). There will be just a single USB-port at the rear side of the player and there will not be system-flash-memory included inside the player, so if you need to connect both system-storage usb stick and some external USB HDD and do not want to use the front USB-port for this, you will need to connect a USB-hub to the rear USB-port. The internal HDD in Base-2.0 will be pure-SATA, not USB/SATA, so HDD-hotswapping will not work (hotswapping does not work with the 8634's native IDE interface). The reason for these changes was the need to optimize the cost of the 2.0 players. I'd like everybody to be aware of these issues.

vind vooral deze opmerking goed dat ze het posten, was dus al mijn vermoeden, je kan niet EN een prijsverlaging doen EN een beter product leveren.
Ben blij met de 1.0, ik heb het donkerbruine vermoeden dat op audio/video er ook wel eens "wat" verschil kan zijn.
Jammer alleen van al de paniek en gecancelde orders.....
Custom installer

MaxxMark

CrossPost uit topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=82971.msg1462487#msg1462487

Ook met deze 'tekortkoming' is het in mijn ogen nog steeds waard om er op te wachten.

Eigenlijk is het een hele hoop tekst om eigenlijk te zeggen:
- Er is maar 1 USB poort ipv 2
- De (interne) SATA interface is niet hot swappable

Voor wat betreft het niet hot swappable zijn, eigenlijk zou je niet anders verwachten dan dat een interne drive niet hotswappable is, dus lijkt dit mij een non-issue.
En wat betreft de enkele USB poort; voor het verschil in geld koop je volgens mij 100 usb hubs ;)

Wat wel 'verwarring' wekt is dat de tekst mogelijk suggereert dat je met de 2.0 nooit kunt hot swappen. Dit is natuurlijk niet waar en is alleen van toepassing op de interne SATA interface. Als je een USB HDD hebt, zal deze gewoon Hot-Swapable moeten zijn, aangezien dit, zover ik weet, sinds versie 1.0 van de standaard al het geval is.

Al met al zie ík voor mij nog geen reden om de 1.0 te verkiezen boven de 2.0.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

Ik zie die reden wel :D
Met de 1.0 weet je wat je hebt (en dat is ZEER goed).
Bij de 2.0 moet je het afwachten en als je goed tussen de regels doorleest bevestigen ze in principe dat ze goedkoper gaan produceren en meestal gaat dit ten koste van de kwaliteit.
Custom installer

MaxxMark

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 17, 2009, 16:23:10
Bij de 2.0 moet je het afwachten en als je goed tussen de regels doorleest bevestigen ze in principe dat ze goedkoper gaan produceren en meestal gaat dit ten koste van de kwaliteit.

Mjah, mjah, vind lastig. Als in, je weet nog niet zeker óf de kwaliteit van de 2.0 wel slechter wordt. Tuurlijk, je verwacht van wel, omdat ze ergens besparen. Maar het hoeft natuurlijk niet. Het kan ook zijn dat ze van stukswerk afstappen en over gaan naar massa productie. Dat daar consessies plaatsvinden is ook logisch.

Daarbij lijkt het mij ook dat, als tegen die tijd dat bekend is dat de 2.0 slechter presteert dan de 1.0, er hier en daar nog steeds 1.0's aangeboden worden (Zeker in de begin fase van de 2.0).

Ik denk dan nog steeds dat het logisch is om te wachten, zeker als de feature beperking niet meespeelt in de overweging.

En hoewel (om even te reageren op je reactie in het andere topic ;)) 100 euro niet een gigantische investering is, kan ik daar toch zeker een beter doel voor bedenken :D
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

rbormans

Ik ga wachten op de 3.0 denk ik, die heeft vast betere features ;)

J.A.F._Doorhof

Het schijnt dat de 3.5 versie ook brood kan roosteren, maar alleen met speciale firmware.....
Custom installer

MaxxMark

met een speciale firmware pas?

Mijn Duron processor kon al brood roosteren! Gewoon de koeler er af halen. Ging prima  :coffee:

svmnb

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 17, 2009, 16:23:10

Ik vertrouw jouw oordeel omtrent beeld en geluidskwaliteit zonder enige twijfel. Feit blijft wel dat er met assemblage van versie 1 wel wat probleempjes waren met slechte 'pasvorm' en slecht aangesloten connectors, als ik mij niet vergis. Goedkoper produceren kan ook door lage lonen te betalen en dezelfde kwaliteit componenten te gebruiken. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.

Jij gaat revisie twee hopelijk ook aan de tand voelen?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

J.A.F._Doorhof

Zodra ze er zijn ga ik ze zeker testen don't worry.
Custom installer

wincook

Heb vandaag de Dune Prime besteld bij Pixmania voor 399 euries, nadat ik twee maanden ergenis heb gehad met een Popcorn Hour Silverstone. Wat een crime. MP3 is alleen af te spelen per nummer en om de haverklap speelt ie geen VOB of ISO files af, vastlopers bij de vleet. Ben blij dat ik dat apparaat heb kunnen verkopen. Hopelijk is de Dune beter. In ieder geval een Blue Ray player rijker en opties voor uitbreidingen w.b. WIFI Esata en Gigabit lan.