HDI Dune BD Prime 2.0

Gestart door evilniek, juni 11, 2009, 10:55:35

Vorige topic - Volgende topic

evilniek

Hallo allemaal er komt binnenkort een nieuwe versie van de BD Prime hier t  volledige bericht:
http://www.mpcclub.com/modules.php?name=News&file=article&sid=780

Mvg, evilniek
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Kjelt

Dat is goed nieuws, ik vind de HDI op dit moment voor wat het bied gewoon te duur en nu voor bijna de helft van de prijs met extra E-Sata aansluitingen  :pompom: dat maakt het zeer interessant en een absolute concurrent voor de PCH.
Wel jammer dat de nieuwe Sigma chipset nog zo lang op zich laat wachten maar goed dat is kennelijk een Sigma probleem.

svmnb

Die Center 2.0 is cosmetisch ook een hele verbetering.
Hmm, ik speelde al met aanschaf, maar wacht wel even op de nieuwe versie. ;D
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Starred

Mooi, nog een maandje doorspelen met de TVIX6500 gaat wel lukken  ::)

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

JeKa

Citaat van: Starred op juni 11, 2009, 14:49:09
Mooi, nog een maandje doorspelen met de TVIX6500 gaat wel lukken  ::)

Met mijn pch-A110 ook wel >:D

LexiconLogan

Maanden lang kunnen ze niet leveren. Maanden lang bestoken ze je met onzin. Dan op de dag dat ze je een Prime leveren komt dit bericht online. Ik voel mij opgelicht en belazerd. Zo dat is er uit. HDI ik ben er klaar mee  :threadclosed:
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

LexiconLogan

J.A.F._Doorhof

Ho,
Niets belazerd....
1. wij weten dit ook nog maar net.
2. de units worden pas geleverd rond augustus/september
3. de units verschillen amper van de huidige

Gewoon genieten van de BD prime of HD Center, ik zie geen ENKELE reden om boos of teleurgesteld te worden.
Er komen altijd nieuwe modellen aan, probleem zou zijn als de nieuwe units een totaal andere chipset zouden hebben of veel meer mogelijkheden voor de helft van de prijs.
Probleem is nu dat het gewoon heel ver van te voren word aangekondigd, terwijl je weet met HDI dat leveringen op de verwachte termijn gewoon nooit gebeurt, het zou me dus verbazen als deze units voor Augustus op de markt staan.

Daarbij komt dat de prijzen die nu naar buiten worden gebracht waarschijnlijk niet kloppen, er is geen rekening gehouden met de invoerrechten.
Dit komt rechtstreeks bij DIVXplayer weg waar we geïnformeerd hebben naar deze kwestie want ook wij zitten hier boven op natuurlijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

J.A.F._Doorhof

@jowi,
We gaan hier met respect met elkaar om, als dit soort opmerkingen nog een keer gemaakt worden moet ik een ban geven en dat doe ik liever niet.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Tja en als ze nu al leverproblemen hebben laat staan als ze dadelijk voor die lagere prijs in de winkel liggen, dan wordt het helemaal wachten tot kerstmis  :baaa:

neptune

Ik kan we wel wat in die kritiek vinden. Die leveringsproblemen waren natuurlijk al heel slecht, krijg je het apparaat eindelijk in handen en dan wordt het ineens veel goedkoper. Ik zou het redelijk vinden dat ze de klanten die erdoor getroffen worden compenseren of een aanbieding doen.
Ik zou me ook flink genaaid voelen....
Blij dat ik er niet eentje heb (had hem al besteld maar kon niet geleverd worden, backorder hoefde toen niet voor mij)...
zet hier iets neer

hifiman

Alhoewel ik de frustratie heel goed begrijp is het natuurlijk ook wel een beetje te voorspellen. Toen ik mijn eerste blu-ray speler kocht wist ik ook dat tie een jaar later voor de helft verkrijgbaar zou zijn. Maar goed gecombineerd met die leverproblemen is het wel heel erg lullig natuurlijk.

rbormans

ik vind het een goede samenvatting dat de speler goed is maar het bedrijf er een potje van maakt / heeft gemaakt

J.A.F._Doorhof

Als je nu een nieuwe plasma koopt dan weet je dat de opvolger vaak binnen 6 maanden komt en ongeveer 40% minder kost en een stuk beter is.
Het vreemde is alleen dat ze het nu al zo snel hebben aangekondigd zonder enige leverings voorspelling.
Custom installer

Starred

Lijkt me een killer voor de huidige verkoop..

J.A.F._Doorhof

denk het niet.
Het duurt nogal een tijd voordat ze beschikbaar worden en feitelijk doen ze niets meer of beter.
Custom installer

Starred

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 11, 2009, 19:23:33
denk het niet.
Het duurt nogal een tijd voordat ze beschikbaar worden en feitelijk doen ze niets meer of beter.

Denk het wel. Het is gewoon geen slimme aankondiging. In feite zeggen ze 'Jongens, wacht nog even 2 maanden, dan kost ie slechts de helft'. Voor mij reden om nog even geduld te betrachten, en ik ben er van overtuigd dat dat voor meer mensen geldt.

J.A.F._Doorhof

we krijgen nog gewoon bestellingen voor de prime en HD center om de simpele reden dat mensen NU willen kijken.
En nogmaals de nieuwe speler is NIET beter of anders, maar hetzelfde met een extra poort.
Ik zou pas upgraden als volgend jaar de nieuwe chipsets gebracht worden, of koopt nu niemand meer tot volgend jaar :D

Laten we eerlijk zijn, sommige mensen zullen inderdaad wachten maar dat kan een lange wachttijd worden, andere mensen willen gewoon in de vakantie kijken en nu genieten van de kwaliteit van de Dune's.
Custom installer

jaco

Geen HD Center meer in de EU zo te zien

celerontje

Dat is het probleem met snel ontwikkelde producten, je kan blijven wachten met aankopen tot je er bij neervalt. :-X

Maar over de leveringsperikelen van HDI valt inderdaad wel een pittig woordje te zeggen, want het is zowel in het nadeel van Frank als van zijn trouwe klanten.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

BeNoOne

Een bedrijf die er voor kiest een nagenoeg zelfde product(zelfde chipset) op de markt te zetten zo kort na de introductie van de eerste, moet daar wel een erg goede rede voor hebben. Zeker een "klein" bedrijf. De investering moet immers terug verdient worden en de ontwikkeling van een nieuw product is duur.

Dat kan, in mijn ogen, 2 dingen betekenen.
Ze staan toch niet helemaal achter de hardware ontwikkeling van de 1.0 versie. En hebben het "moederbord" volledig opnieuw moeten ontwikkelen om de "fouten" (misschien groot woord) van de 1.0 versie op te lossen. En hebben er meteen maar een ander kastje omheen bedacht om de base en de prime de zelfde look te geven.

Of, en dat lijkt mij het meest voor de hand liggend, ze wilden de productie veel efficiënter maken. De Prime en de Base zijn nu exact gelijk met uitzondering van het medium waarvan afgespeeld kan worden. Er hoeft namelijk alleen maar aan het einde van de productielijn voor een harddisk compartiment of Blu-ray unit gekozen te worden. Ik heb jaren lang gewerkt in de productie van elektronica als product voorbereider. Dus ik kan toch wel inschatten dat dit behoorlijk in de productie kosten gaat schelen. Vandaar misschien de aangekondigde lagere prijs.

Maar goed allemaal speculatie. Wel moet ik zeggen dat het kassie er beter uitziet. En dat alleen al is voor mij een reden om uit te stellen.

neptune

Ik denk dat er veel mensen zijn die een popcorn of tvix  hebben en die wel wat zien in een upgrade naar een dune. Die mensen kunnen gemakkelijk nog ff vooruit met hun speler totdat de nieuwe goedkopere dunes er zijn en dit keer graag wel echt leverbaar als in stock
zet hier iets neer

J.A.F._Doorhof

@BeNoOne,
Het kan ook zijn dat ze de kwaliteit achteruit brengen om de prijs te drukken, ook hier zijn zat voorbeelden van.
MAW een waanzinnige 1.0 versie op de markt brengen en dan gaan beknibbelen op kleine onderdelen, behuizingen, etc. om de prijs te drukken en door te gaan op de kwaliteit van de 1.0.

Maar goed dat is speculatie van mijn kant, als ze gelijk geprijsd zouden zijn dan zou ik een andere mening hebben waarschijnlijk.
Custom installer

Kjelt

Zoals ik het artikel lees kiezen ze voor een groot reeds bestaand productiebedrijf in Azie van een goede leverancier.
Ik vermoed dat dit te maken heeft met de leveringstijden die ze nu hebben, het huidige productiebedrijf kan de aantallen (en/of) kwaliteitseisen kennelijk niet aan.
Wellicht omdat ze het nu in azie laten fabriceren en de verwachte afzetmarkt, kiezen ze meteen voor een grotere en betrouwbaardere productie, dat scheelt ook aanzienlijk in de kosten per kastje.