Roksan's set

Gestart door Roksan, mei 24, 2009, 07:37:48

Vorige topic - Volgende topic

HuubF

Het is stil hier... tevreden met je Audio Note? Ik inmiddels, na eindeloos experimenteren, iig wel met de Mdac.
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Roksan

Citaat van: HuubF op mei 12, 2015, 22:50:10
Het is stil hier... tevreden met je Audio Note? Ik inmiddels, na eindeloos experimenteren, iig wel met de Mdac.

Ha, ha, het is stil omdat ik nog steeds aan het genieten ben  ;D
Oftewel de Audio Note bevalt uitstekend!

Nieuwe midden toners zijn onderweg naar de leverancier, dus wie weet zijn binnenkort ook mijn SP44 eindelijk klaar.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Zo, hetheeft even geduurd, maar eindelijk zijn de luidsprekers helemaal af. En ze spelen echt fantastisch mooi. Hier ga ik heel lang van genieten.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

mijkie

volgens mij ontbreken de foto's nog, zijn mooi genoeg om te laten zien !!
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1 * Auralic Altair G1.1 * ik moet nog een keuze maken *

Roksan

Op pagian 9 staan wat foto's, zal binnenkort nog een paar maken van de hele set
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Foto's
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

En nog een paar
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Xander32

Erg fraaie set :thumbs-up:.
Is het te doen om te proberen het geluid te omschrijven?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mijkie

* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1 * Auralic Altair G1.1 * ik moet nog een keuze maken *

Marino

Wat een mooie set is het zo, versterker, dac en vooral de luidsprekers!
Versterking \ bron: Linn Majik DS-I \ Rega P2 \ Sony UHP-H1
Luidsprekers: IMF CM2

Robiwan

Lyngdorf TDAI-1120 |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Audiolab CDT 7000 | Neat Motive SX2

rovinggecko

Ziet er strak uit!

Citaat van: Xander32 op juni  7, 2015, 07:38:41
:withstupid:
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

KlipschHT

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, BK XXLS 400 DF, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Roksan

Citaat van: Xander32 op juni  7, 2015, 07:38:41
Erg fraaie set :thumbs-up:.

Even mijn tekst van het zelfbouw forum geleend.

Waar vorige luidsprekers nogal eens de nijging hadden om te gaan dreunen (100 - 120 hz piek), hebben deze er totaal geen last van. Wel bijzonder is het totaal ongekleurd midden. Heel mooi gedetailleerd, zonder scherpte. Opnames klinken zoals ze zijn. Nadeel daarvan is, dat als ze echt slecht zijn, ze ook echt slecht klinken.

Zo ook voor de aparatuur. Het vleugje warmte van de Pathos hoor je mooi terug. De controle in het laag ook. De monitors die ik had waren in dat opzicht meer vergevingsgezind. Maar met goede opnames krijg je zoveel moois te horen. Ze zijn nog amper ingespeeld, maar het 3D plaatje klinkt zo mooi ruimtelijk. Is een opname intiem, dan klinkt het intiem. Is het groots, dan klinkt het groots. Het eerste nummer (Hey Now) van London Grammar gaat zeer laag, maar de stem van Hannah staat als een huis en klinkt lekker dramatisch. Klangwelt klinkt zeer ruimtelijk met allerlei effecten die van voor, achter boven en onder komen.

De Nits met Wool is 1 van mijn favorieten. Ik hoor nu details in de opname die ik nog niet eerder gehoord hebt. Maar ook de sfeer van de muziek wordt mooi neergezet. Het laag klinkt strak, maar ook weer met een vleugje warmte.

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Xander32

... als ik het zo lees een heerlijk muzikale set. Genieten lijkt mij.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Roksan

Citaat van: Xander32 op juni  7, 2015, 10:45:50
... als ik het zo lees een heerlijk muzikale set. Genieten lijkt mij.

Zekers weten. Jammer dat het nu mooi weer is.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

chansig

Citaat van: Roksan op juni  7, 2015, 10:17:14
Opnames klinken zoals ze zijn.

Dat zou betekenen dat jij zeker weet hoe de opname hoort te klinken ?  :D

Beetje audiofiel geneuzel..

Doet overigens niets af aan je luisterervaringen of de mooiheid van mn de speakers.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Roksan

Citaat van: chansig op juni  7, 2015, 14:03:04
Dat zou betekenen dat jij zeker weet hoe de opname hoort te klinken ?  :D

Beetje audiofiel geneuzel..

Doet overigens niets af aan je luisterervaringen of de mooiheid van mn de speakers.

Gr Hans

Dat is waar, je weet nooit hoe het oorspronkelijk bedoeld was. In een opname studio klinkt het anders dan ben je thuis, net zoals bij een live optreden. Ook daar hoor je het versterkt, over luidsprekers. Dus ook dat zal niet als orgineel (onversterkt) klinken.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Citaat van: LPlover op juni  7, 2015, 09:14:31
mooi maar ligt er nog ergens een vloerkleed? :D

Jazeker, maar die is niet te zien op de foto.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Marco66

Wat een prachtige speakers, zijn deze als zelfbouwpakketten te koop of zelf samengesteld?

Marco
Woonkamer: Devialet Phantom 2
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Roksan

Het gaat om dit ontwerp http://www.troelsgravesen.dk/SP44.htm

En is aan de hand hiervan nagebouwd

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

YamahaRXV

Erg mooi resultaat zeg, ziet er absoluut goed uit  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Roksan

Zo, ik ben weer aardig wat luister uurtjes verder. Mijn vrouw is een paar dagen op vakantie en zoonlief op school. Dus voldoende tijd gehad om lekker te genieten. En dat is het zeker. als ik ze vergelijk met wat ik rot nu heb gehad, zijn dit wel de meest preciese luidsprekers. Ieder belletje, pingeltje, instrument staat mooi op een plek in de ruimte. In de breedte en de diepte.

Het totaal andere geluid was wel wennen. Je hoort zoveel meer in de muziek. Je kunt het een beetje vergelijken als je naar een goede hoofdtelefoon luisterd. Daar hoor je vaak ook veel meer.
Maar ook het laag is erg mooi. Gaat lekker laag, maar is ook best wel "droog". Niet dik aangezet of zo. Maar het meest indrukwekkende blijft het 3d plaatje.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO