Roksan's set

Gestart door Roksan, mei 24, 2009, 07:37:48

Vorige topic - Volgende topic

Roksan

Luidsprekers zijn inmiddels helemaal ingespeeld. Wel viel mij op dat er een bepaalde hardheid in het geluid kwam. Nu wist ik niet hoeveel speeluren de buisjes in de dac hebben gespeeld. Deze heb ik nu vervangen door een setje Telefunken buisjes. De Dac speelt nu weer helemaal zoals het hoort. Vreemd dat er in zo'n korte tijd zo'n achteruitgang in buisjes kan plaatsvinden. Dacht altijd dat dit geleidelijk ging.

Verder ben ik nog steeds er happy met deze set. Nadeel is wel, dat ik mijn hoofdtelefoon (AKG K550 nu toch minder mooi vind klinken dan voorheen). Ben nu bezig met een Hifiman 500. Ben benieuwd of dat gaat lukken.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

larsonator

Citaat van: Roksan op juni  7, 2015, 14:21:03
je weet nooit hoe het oorspronkelijk bedoeld was.
zo'n belangrijke zin hey, dit. Hoe het ook bedoelt is door de producenten, het gaat toch om je eigen gehoor- en smaak.
Mooie speakers trouwens :)

djoeri

Normaal gaan buizen lang mee en al helemaal in een DAC. Misschien gewoon een oude buis.
Misschien dat de speaker door het inspelen anders is gaan klinken en dat de match minder is?

Roksan

Citaat van: djoeri op juli 15, 2015, 17:05:04
Normaal gaan buizen lang mee en al helemaal in een DAC. Misschien gewoon een oude buis.
Misschien dat de speaker door het inspelen anders is gaan klinken en dat de match minder is?

Daar dacht ik ook eerst aan. Maar het verschil met de andere buisjes is wel erg groot. Oude buisjes zijn het zeker, want het zijn oude Siemens gold pin buisjes die er in zaten. En bij Audio Note is het gebruikelijk dat de dac aan blijft staan. Dus na 5 jaar zijn de buisjes toch wel op denk ik.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

djoeri

Als het al gebruikte waren dan kan het zeker als het NOS buizen waren dan is het wel snel. Ik zet mijn AN dac gewoon uit, tja toch een beetje energie besparen.

Roksan

Wat voor buisjes heb jij in je dac zitten?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

djoeri

Volgens mij een philips e88cc maar hij staat tijdelijk bij m'n zwager als test voor evt toekomstige dac voor hem. Philips klinkt lekker maar is misschien niet zo neutraal als Siemens of telefunken. Tubeworld heeft wel een aardig overzicht wat bepaalde merken en typen voor klank hebben. De site is wel een beetje basic.

solitaire

Pracht luidsprekers, prachtige set :clapping:

Zelf zou ik zeker nog proberen of ontkoppelen van de LS van de vloer je winst brengt; dat kan simpel met bv. Valhalla Technology VT voetjes (let op de gewichtsindicaties).

soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Roksan

Citaat van: solitaire op juli 15, 2015, 20:26:58
Pracht luidsprekers, prachtige set :clapping:

Zelf zou ik zeker nog proberen of ontkoppelen van de LS van de vloer je winst brengt; dat kan simpel met bv. Valhalla Technology VT voetjes (let op de gewichtsindicaties).

soli

Dank je wel. De voeten zijn nog in ontwikkeling. Welke spike hieronder komen weet ik nog niet.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

larsonator

Citaat van: Roksan op juli 16, 2015, 13:28:10
Dank je wel. De voeten zijn nog in ontwikkeling. Welke spike hieronder komen weet ik nog niet.
WOW. waar heb je die laten maken? Of misschien zelf gedaan? iig, die wil ik ook ;)

solitaire

Da's nog eens een mooi stukje metaalwerk :coffee:

Wat wil je bereiken met deze voeten ? Wellicht verhoogd het de stabiliteit van de speakers, is de afstraling optimaler als ze iets hoger komen te staan, ... Mijn ervaring is echter dat een stijf medium als metaal in combinatie met een ander stijf medium als plavuizen gaat zorgen voor een verruwing, verscherpen/opharden van je muziekweergave.

Een kegel of spike kan door de toegepaste geometrie en materiaalkeuze als medium in theorie resonanties matchen / trillingsenergie afvoeren van het ene object naar het andere, echter toegepast tussen andere stijve objecten is succes onwaarschijnlijk (objectspecifieke eigenresonantie bandbreedtes zijn smal), en de kans op spiegeling van de trillingsenergien op de materiaalovergangen groot.

soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Roksan

Vandaag weer andere buisjes in zowel de DAC als de Pathos. Een matched quartet Miniwatt van Philips. Spelen erg lekker. Minder gedetailleerd dan bijv. de Siemens of Telefunken. Maar zoals Maz in zijn topic het mooi noemde, met een sausje.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

djoeri

Ik denk ook dat Philips gewoon een lekkere klank heeft. Ik begreep dat je nog met Edwin had gesproken mocht je interesse hebben en een beetje in het midden van Nederland wonen ik heb een van zijn laatste creaties.
Veel plezier met de buisjes.

Deleted Member 2

Citaat van: Roksan op juli 16, 2015, 13:28:10

Woww, dat is vakwerk..

Roksan

Citaat van: djoeri op augustus  8, 2015, 16:37:35
Ik denk ook dat Philips gewoon een lekkere klank heeft. Ik begreep dat je nog met Edwin had gesproken mocht je interesse hebben en een beetje in het midden van Nederland wonen ik heb een van zijn laatste creaties.
Veel plezier met de buisjes.

Klopt, hij kan nog e.e.a verbeteren aan de DAC. Alleen Helmond is helaas niet naast de deur. En de DAC opsturen vind ik geen optie. Wat voor moois heb jij van Edwin staan?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Citaat van: Onder013 op augustus  8, 2015, 17:05:19
Woww, dat is vakwerk..

Niet zelf gemaakt, maar iemand van het zelfbouw forum. Ze liggen nu nog te wachten op stralen. Daarna komen ze mijn kant op.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

djoeri

Ja Helmond ligt niet echt centraal, haha.
Ik heb jaren met hem samen gewerkt en ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat als ik het nog enig sinds betaalbaar wilde houden ik zijn weg in moest slaan en heb door de jaren heen de dac, voor en eind versterker gekocht. Dit blijft totdat ik het ooit beter kan maar dat zal nog wel even duren haha.

Roksan

Vandaag bij ING rentepunten winkel een Philips Fidelio X2 hoofdtelefoon besteld. Ik kon het voor de prijs van 179 euro niet laten. Ben benieuwd wanneer die binnen komt.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Zo, koptelefoon is vlot binnen. Eerste indruk, klinkt niet verkeerd voor een Philips.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

djoeri

Hoe bevallen de miniwatt buisjes?

Gr. Djoeri

Roksan

Heb nog niet heel veel kunnen luisteren. Maar de eerste indruk ik positief. Je levert inderdaad op neutraliteit en micro detail / plaatsing in. Maar het klinkt gewoon wat lekkerder. Zit wat meer sjeu / warmte in.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

djoeri

Mooi! Ik ben het daarmee eens. Daarnaast vind ik dat door definitie er een verkeerde verhouding/plaatsing van de instrumenten is. Hihat ed staan vooraan ipv achteren wat het heel onrustig maakt.

Roksan

Als het goed is, komt morgen weer een (kleine) upgrade binnen. Kingpin heeft een mooie voeding gebouwd voor mijn logitech Touch. Ben heel benieuwd wat dat gaat brengen!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

frank2

Heel veel, ik heb er ook een van Kingpin. Strak en toch vol geluid, grote zuiverheid zijn de grootste kenmerken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Kingpin

Zelf vind ik de microdetail en de scheiding in de muzieklagen erg goed naar voren komen, zonder 'digitaal' te klinken, het geheel neigt erg naar analoog maar met digitale precisie.
Wat ik bij veel voedingen hoor/ervaar is dat deze vooral in het laag dichtlopen, scheiding tussen bass/drum en upperbass vooral in drukke muziekpassages lijkt in eerste instantie lekker 'vol' totdat je hebt ervaren hoe mooi het kan klinken als je muziekinstrumenten ook echt afzonderlijk hoort.

Straks maar eerst eens lekker laten inspelen Paul en dan genieten.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.