Dac der Daccen

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), mei 17, 2009, 16:59:32

Vorige topic - Volgende topic

superleo7

Mensen bedankt voor de informartie.
Heb de 2 kabels klaar en laat ze inspelen. ;D
Inderdaad 1 middag werk.

Ben benieuwd hoe dit gaat klinken.
Experimenteren met katoen gaan we dus ook maar doen als ik wat meer tijd heb.

Zal dit topic niet verder vervuilen.

mvg Leo

Erik van Voorst (in memoriam)

Dan vervuil ik even mijn eigen topic..is toch even weer wennen zo een aparte rubriek DIY waar ik bv dan weer geen zelfbouw sub van Teun aan tref... :wacko:

Anyway even tussendoor project na een paar middagen noeste arbeid hier een detail opname van mijn 2.50m zelfbouw cd-rack (met het plastic van de Hama cd kastjes)
Veel verschillende oppbergmogelijkheden heb ik nu voor als er weer een collectors item uitkomt in een aparte verpakking...(hoewel ik bijna altijd alles van papier en karton weggooi en het cdtje in een gewoon doosje stop......het blijft bij mij om de muziek gaan :-X

In de hoek zie je een glimp van mijn ingelijste cd Wish You Were Here...omdat deze weer iets beter klinkt dan mijn overige versies heb ik hem maar niet achter glas gedaan...zo kan ik hem er af en toe afplukken... O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

Citaat van: Erik van Voorst op juli 26, 2009, 18:23:56
Dan vervuil ik even mijn eigen topic..is toch even weer wennen zo een aparte rubriek DIY waar ik bv dan weer geen zelfbouw sub van Teun aan tref... :wacko:

Anyway even tussendoor project na een paar middagen noeste arbeid hier een detail opname van mijn 2.50m zelfbouw cd-rack (met het plastic van de Hama cd kastjes)
Veel verschillende oppbergmogelijkheden heb ik nu voor als er weer een collectors item uitkomt in een aparte verpakking...(hoewel ik bijna altijd alles van papier en karton weggooi en het cdtje in een gewoon doosje stop......het blijft bij mij om de muziek gaan :-X

In de hoek zie je een glimp van mijn ingelijste cd Wish You Were Here...omdat deze weer iets beter klinkt dan mijn overige versies heb ik hem maar niet achter glas gedaan...zo kan ik hem er af en toe afplukken... O0

:clapping:

;D

Ik mis je front der fronts hier ..... of heb je ze toevallig vandaag naar boven verhuist ::)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juli 27, 2009, 00:01:09
Ik mis je front der fronts hier ..... of heb je ze toevallig vandaag naar boven verhuist ::)
:D

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op juli 26, 2009, 18:23:56
Harstikke geinig idee  :clapping: Voor het feit dat je hem alsnog kunt gebruiken en dan weer terugprikken vind ik briljant  :D

celerontje

Ik zit me af te vragen of die CD er zo niet op achteruit gaat, als-ie voortdurend wordt blootgesteld aan zonlicht, i.v.m. UV.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op juli 27, 2009, 13:24:23
Ik zit me af te vragen of die CD er zo niet op achteruit gaat, als-ie voortdurend wordt blootgesteld aan zonlicht, i.v.m. UV.
Erik heeft ramen in zijn huis dus de hoeveelheid UV valt wel mee denk ik  ^-^ Maar ik sluit niet uit dat een continu bombardement van fotonen effect heeft op een paar atomen dik laagje aluminium  :eh:

celerontje

Maar houden ramen veel UV licht tegen?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

hifiman

Citaat van: celerontje op juli 27, 2009, 13:41:16
Maar houden ramen veel UV licht tegen?
Ben jij wel eens verbrand dan (je huid) achter een raam?  ^-^

sphere

Ehm ja, in een auto?
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Jongens hij hangt achter een kastdeur welke naar de wijnkelder gaat.... ;D

En ik kan je vertellen dat de kelder temperatuur de cd's prima conserveren ik heb vandaag (na plm. 20 jaar) ongeveer 1000 cd's van een nieuw doosje voorzien...ja dat is een volle dag werk.....en nergens een aantasting te bekennen..... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Achiel

Waarom voorzie je ze dan van een nieuw doosje? Kwestie van de economie stimuleren?  ???
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

celerontje

Ik denk vervangen door slimcases, scheelt de helft aan ruimte.

Alle doosjes zijn matter geworden met de tijd dus ook de rugzijde zodat de afleesbaarheid iets minder was geworden daar naast pak ik ze al 20 jaar lang met pindasaus handen vast en was ik vooral "vroeger" erg slordig met de cd (doosjes) omdat ik van Philips had gehoord dat ze onkwetsbaar waren.

Tevens vervang ik veel enkele doosjes voor slimline-dubbele doosjes zodat ik meer kwijt kan...
Als ik zo ook nog eens de economie stimuleer (nooit bij me opgekomen) is dat mooi meegenomen in de audio wereld crisis..... ;)

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op juli 28, 2009, 09:32:50
omdat ik van Philips had gehoord dat ze onkwetsbaar waren.
Het valt inderdaad niet mee om ze door midden te breken.  ^-^

PS. Ben jij zo gek op pindasaus dan?

:D

Ik luister enorm veel muziek .....staat eigenlijk altijd wel een cd op...dus dit plaatje met zijn behuizing heeft veel meer te lijden dan bij een gemiddelde liefhebber.....ook onder het eten... :-X

Een enorm voordeel van det plastic is voor een luttel bedrag een nieuw doosje en je hebt weer een "frisse" cd in je handen......doe datzelfde trucje eens met een 25 jaar oude LP-hoes... >:D :P ;D

Hier het eindresultaat...

celerontje

Ik ben ook gek op pindasaus, maar loop dan even naar de kraan om je handen te wassen!

hifiman

Citaat van: celerontje op juli 28, 2009, 13:06:39
Ik ben ook gek op pindasaus, maar loop dan even naar de kraan om je handen te wassen!
Ik lik altijd mijn vingers af, scheelt weer een stuk lopen  ;)

celerontje

Jij hebt alleen je afstandsbediening vies! ;D

mr TC

Indrukwekende verzameling cd's Erik, moet idd een hele klus zijn geweest om daar alle hoesjes van te vervangen.

Genoeg daarover, hoe gaat het met je DAC... alles naar wens?...nog voorderingen?

Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

pong38

Citaat van: Erik van Voorst op juli 28, 2009, 09:32:50
...daar naast pak ik ze al 20 jaar lang met pindasaus handen vast en was ik vooral "vroeger" erg slordig met de cd (doosjes) omdat ik van Philips had gehoord dat ze onkwetsbaar waren.

Dat dacht ik ook zo rond begin maart 1983.
Ik had, als toenmalige audioverkoper, al een paar weken voor de feitelijk echte releasedatum van de eerste CD speler van Philips (de huiskamervraag van vandaag... welke type was dat ?) als demo staan.
Er was precies één test/demo cd door Philips ter beschikking gesteld en ik vernaggelde al na 2 dagen de complete cd door deze d.m.v. de scherpe hoek van een tafel even te testen op de roemruchte krasbestendigheid en onkwetsbaarheid.  :-\

Dat leverde het hoofdkantoor een zeer boze brief van die lampenkappen op. (Die testcd was onbetaalbaar zo duur)
En ik mocht vervolgens op gesprek komen.
Mijn steekhoudend argument dat een klant mij vroeg of de cd echt zo goed tegen krassen en vegen kon werd niet ontvankelijk verklaard.  :sarcasm:

Toen deden we nog alles voor de klant.  :worship:

celerontje

Tja, wie een grote bek heeft, moet op de blaren zitten!
Goede actie! :clapping:

eddy135

Citaat van: pong38 op juli 28, 2009, 16:51:39
Dat dacht ik ook zo rond begin maart 1983.
Ik had, als toenmalige audioverkoper, al een paar weken voor de feitelijk echte releasedatum van de eerste CD speler van Philips (de huiskamervraag van vandaag... welke type was dat ?) als demo staan.

Wat kun je winnen?
Hopelijk geen cd100, want die heb ik al... ;) :smile:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Citaat van: celerontje op juli 28, 2009, 13:06:39

:o :o
...........a way of speaking....kijk eens naar een object wat je al 20 jaar hebt vastgepakt...(nee even niet je vrouw)  ;)

Anyway Teun morgen wordt er weer verder gegaan aan de powersupply...de deksel kan geschuurd en gelakt worden en middels wat ribben aan de kast gekoppeld worden zodat deze daar nu zeer binnenkort op gemonteerd kan worden......

Vandaag mezelf een vrije dag gegeven.....wel weer even een doosje of 100 vervangen...ben bijna helemaal in nieuwe jasjes....

Trouwens net even gebeld met Peter van Willenswaard en mijn 6 Shuntvoedingen zijn vrijdag klaar... 8)......het zou al eerder zijn maar het UPS centre te Best was uitgefikt en daar lagen mijn onderdelen..... :-X

pong38

Citaat van: celerontje op juli 28, 2009, 16:53:44
Tja, wie een grote bek heeft, moet op de blaren zitten!
Goede actie! :clapping:

Gefeli  :clapping:

Excuus Erik voor dit stukje nostalgische topicvervuiling...
We houden er mee op  ;)