Dac der Daccen

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), mei 17, 2009, 16:59:32

Vorige topic - Volgende topic

advr

Citaat van: Erik van Voorst op juli 16, 2009, 13:47:59
.....................over precies 1 uurtje heb ik 31 dagen vakantie...... O0

werkdagen of "gewone" dagen 8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op juli 16, 2009, 13:47:59
.....................over precies 1 uurtje heb ik 31 dagen vakantie...... O0
Heerlijk hoor, een maandje lang even helemaal niets knutselen neem ik aan?  :D

Erik van Voorst (in memoriam)

Nee niets daarvan....ik sta nooit in een file naar een plek welke ik niet naar toe wil of dit jaar tegenvalt...neen mijn vakantie bestaat uit cd's kopen/luisteren....artikelen bestellen en in een apparaat (laten)solderen..tuinieren en bbq-en...oja audiotijdschriften kopen/lezen....it is a disease I know.... ;D

Anyway...als inleiding van mijn vakantie...zag ik nog een line-filtertje liggen ook weer dezelfde die in mijn dac zit (ik koop alles vaak in meervoud :-X)...dus weer een stukje voorbereiding gedaan...ben toch vrij. :P.....oja en terwijl ik dit type staat de bbq al weer aan.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

......over BBQ gesproken...er kwamen vandaag wel erg lekkere satehs binnen.... :devil:

Ik heb weer een pretje in het verschiet...dat wordt lekker By-Bee-Quanten... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Héél langzaam sudderen op je high-end BBQ en dan een heerlijk sausje er bij. :blush:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juli 16, 2009, 17:44:06
Héél langzaam sudderen op je high-end BBQ en dan een heerlijk sausje er bij. :blush:
Wel een neutraal sausje he!  ;)

Ziet er smakelijk uit die Bybee's  :clapping:

Audiofiel

Dit zijn de grote BB's neem ik aan? :lookaround:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

scrutinizer

Citaat van: Erik van Voorst op juli 16, 2009, 17:30:50
Nee niets daarvan....ik sta nooit in een file naar een plek welke ik niet naar toe wil of dit jaar tegenvalt...neen mijn vakantie bestaat uit cd's kopen/luisteren....artikelen bestellen en in een apparaat (laten)solderen..tuinieren en bbq-en...oja audiotijdschriften kopen/lezen....it is a disease I know.... ;D

Anyway...als inleiding van mijn vakantie...zag ik nog een line-filtertje liggen ook weer dezelfde die in mijn dac zit (ik koop alles vaak in meervoud :-X)...dus weer een stukje voorbereiding gedaan...ben toch vrij. :P.....oja en terwijl ik dit type staat de bbq al weer aan.... ;D

En jullie dachten dat ik een grapje maakte over het enthousiasme van Erik ........
Enjoy the ride, guy ...... I know I do. :smile:

Your enthusiasm is catching ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Zag trouwens daarstraks een in de gang weggewaaid briefje dat er iets is afgegeven op nummer 3....EN JAWEL.... O0

Peerless Monster

Citaat van: Erik van Voorst op juli 16, 2009, 18:07:04
Zag trouwens daarstraks een in de gang weggewaaid briefje dat er iets is afgegeven op nummer 3....EN JAWEL.... O0

NAAIS!!
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

neverywhere

Citaat van: scrutinizer op juli 16, 2009, 17:56:40
En jullie dachten dat ik een grapje maakte over het enthousiasme van Erik ........

Anton.

Nee hoor, volgens mij maakt u nooit grapjes.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

-madison-

Fijne vakantie toegewenst Erik! Dat worden weer veel pagina's hier :clapping:
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

scrutinizer

Citaat van: scrutinizer op juli 16, 2009, 17:56:40

Citaat van: neverywhere op juli 16, 2009, 18:32:53
Nee hoor, volgens mij maakt u nooit grapjes.

Dat is waar!!

Ik zal in het vervolg proberen wat meer humor te gebruiken.

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

hannesie

Ik zie dat je ook de gelukkige bezitter bent geworden van de Gold edition van Jennifer Warnes, als je de oorspronkelijke ook hebt is het leuk te vergelijken. Ik constateerde eerst meer detaillering, maar die later ook bleek een hoger opname niveau te zijn. Dat is dan ook makkelijker te constateren met een SqueezeBox, maar ook de extra nummers zijn erg mooi. Wat betreft je muziekkeuze zitten we wel in het zelfde straatje.

Leg ze maar in de Cd-speler en genieten maar. :music: :nervous:
Hans

celerontje

Citaat van: Erik van Voorst op juli 16, 2009, 18:07:04
Die eerste is zeker: ''Man plays on a guitar and sings a song''? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Citaat van: scrutinizer op juli 16, 2009, 20:34:50
Ik zal in het vervolg proberen wat meer humor te gebruiken.
Hahahahahahahahahahahahaha............... :baaa: :P

Gaat de goede kant op, he? :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

scrutinizer

Citaat van: celerontje op juli 17, 2009, 01:21:32
Hahahahahahahahahahahahaha............... :baaa: :P

Gaat de goede kant op, he? :D :D :D

Gelukkig!! ...... :lookaround: Ik zat al in een brochure te bladeren voor een taalcursus 'Belzjiek' :dry:

Anton.

Vandaag tijd besteed aan de montage van een 2e trafo 20-0-20 V zodat ik (in de toekomst) ook op het digitale board de voeding zou kunnen splitsen.... ;D

Hij wordt mooi gekoppeld met de bodemplaat al zeg ik het zelf.. ;)

...en weer bedraden met zolangzamerhand de laatste restjes 0.8 mm zilver....je legt snel wat weg... ;D

BMW850

Citaat van: Erik van Voorst op juli 12, 2009, 14:49:37
Daarnaast had ik toevallig precies hetzelfde Linefiltertje als momenteel in de dac voor de 18V voeding naar het digitale board gaat.

Hoi Erik,

Natuurlijk volg ik dit topic weer met veel plezier.
Eigenlijk ben ik afgestapt van Line-Filters, maar ben wel nieuwsgierig om deze eens toe te passen in de externe 12 Volt de voeding van mijn DDDAC.
Heb je het Line-Filtertje ook toegepast in de Pitbull?

Kun je een close-up foto maken van het line-filtertje of vermelden om welk merk en/of  type het gaat.

Rudy

Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Grappig ik heb er zojuist een van de twee tussenuitgelaten enfin hier een PDF van eentje.......reden is dat ik na al die mods opnieuw wil kijken wat het doet erin/eruit.........give it a try.

Ik heb ze niet in mijn transport gebruikt...ik ben eigenlijk de laatste tijd steeds meer "ongefilterd" bezig met goede effecten......(meer dynamiek in het geluid...uhhh...meer leven)  wel piecemeal verwijderen of inzetten anders hou je geen controle over wat je doet ;)

...enfin de afgelopen dagen met Anton bezig met de powersupply "Great Overhaul".... ;D

Heel wat uurtjes lol en veel toewijding...hier op de eerste foto een bundel smoorspoelen buffer-elco's welke een nieuw plekje krijgen met een betere topologie...kortere bedrading en betere afscherming etc etc...

...Ook de voeding van de TentClock krijgt ditmaal een plek in de powersupply en wel aan de wand (3mm koper) zodat de 2e behuizing waarin de boards zitten geen strooingen meer ervan kunnen ondervinden....ook wordt er een ander trafootje ingezet en andere bedrading...de voedingsspanning van de clock gaat via een Lemo connector naar buiten.

Ook de buisvoeten van de 6x4WA zijn nu geinstalleerd....