Dac der Daccen

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), mei 17, 2009, 16:59:32

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Anton was gelukkig in de buurt  :tongue2: om een oplossing te bedenken en te realiseren voor de oneindig vele en grote(re) componenten welke allemaal een plek moesten vinden op het digitale board.

Als dat betekent aan de onderkant van het board verdergaan...so be it... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

blue-eyes

Anton heeft zeker een logeerkamer bij je ;)

Man, wat maakt hij een uurtjes voor je!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

...hier een close up van de lichtblauwe standaard 2200 uF Rubicons ook alweer bijna 15-20 jaar trouwe dienst gedaan als buffer vele uren per dag, ditmaal te vervangen door hele mooie blackgates tikkie groter  :-X dus gaten maken in de print, baantjes omleggen en kurken afstandsringen maken.

Even een werkje maar het loonde de moeite verklap ik alvast... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Tja dit project loopt weer heerlijk uit de klauwen met geld en uren, gelukkig blijft Anton nog steeds de lol ervan inzien.... ;)

Hierbij een standaard Audionote Dac 3 board en mijn Matriarch Dac 6 board....tikkie anders.... :sneaky2:

Voor wat betreft het geluid tja VERSCHRIKKELIJK MOOI tot nu toe maar donderdag komen er 2 zeer kritische forummers dus die kunnen objectiever melden of het de vele uurtjes waard is/was.... :D

BTW
Dat standaard mini trafootje met weerstandje links bovenin is natuurlijk niet ons geklieder...dat zat er al en gaat straks wel mooier worden...het is nog niet klaar... :devil:

...en 1 fotootje speciaal genomen voor Remco....he knows why  :-X 8)

reMC

Ik keek mee en zat al te wachten, jeeh :D

Hoi Remco

Ik zie nu pas dat jij importeur bent van Tamura.. :-[.

PM mij eens een prijs voor een Tamura trafo met 2 maal 18V en zeg even 250VA of meer  ;)

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op juli  8, 2009, 14:55:43
Hoi Remco

Ik zie nu pas dat jij importeur bent van Tamura.. :-[.

Geeft niet :D

Citaat van: Erik van Voorst op juli  8, 2009, 14:55:43PM mij eens een prijs voor een Tamura trafo met 2 maal 18V en zeg even 250VA of meer  ;)

Tamura maakt dat soort trafo's niet (helaas). Anders hadden wij die ook heeeel graag gebruikt op dac + loopwerk ;)

Hier vind je het complete Tamura aanbod (alsnog veel en een deel staat er niet op): http://www2.big.or.jp/~sunaudio/tamura/index.html

Okay wat gebruiken jullie nu dan als alternatief. Wil kan eventueel wel wat wikkelen 6-8 weekjes levertijd momenteel....

Anyway zojuist de bel en PRESENTS!!!!...ook werkelijk verpakt als kadootjes komen de eerste 5V reg Burson's binnen.

Ik ga experimenteren op de Interface Receiver (YM3623B) en op de Non-Digital-Filter (NDF1700)

Grote kans dat het muzikaal gaat klinken want ze hebben namelijk het formaat van een "Mozart Kugel"... :inlove:

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op juli  8, 2009, 19:24:00
Okay wat gebruiken jullie nu dan als alternatief.

We hebben eigen trafo's ontworpen en laten maken. Cees heeft het voor elkaar gekregen ze beter te laten klinken dan de beste trafo's die we kennen (Humpty/Dumpty), maar ik geloof niet dat we willen weten hoe een Tamura zou klinken ;)

Citaat van: Erik van Voorst op juli  8, 2009, 19:24:00Wil kan eventueel wel wat wikkelen 6-8 weekjes levertijd momenteel....

Dat was mijn eerste gedacht bij je vraag: AE...

phy

en Pieter dan erik?
http://www.tribute-audio.nl/
hij maakt top spul !
Je moet wel een beetje tijd hebben  ;D

Ik sla de info wel weer op want het project moet ook weer niet TE snel gaan.......ik heb nog 2 normale trafo's liggen... :P.

Voorlopig de hele avond weer heerlijk geluisterd naar de laatste mega-mod....wow....mijn audio-visite vond het gelukkig ook gaaf en weer beter dan vorige keer...overigens met zijn 2-en kicken is vaak nog leuker...en dat met talloze niet ingespeelde elco's op het board

Even inhaken op de term van Hannesje...waarom zo ver weg kopen en niet nederlands..... is het .......wat je ver haalt is lekker...

Probeer nu dus HEEL DICHTBIJ even 2 Tentmoduletjes te kopen bij een forumsponsor............niet op voorraad.. :o.... :bored:

hannesie

Leuk dat je dat zegt, ik had ze nodig en belde Guido zelf.
Na overleg en een ritje richting Eindhoven waar ik toch in de buurt moest zijn (Veldhoven) heb ik ze bij hem zelf opgehaald. Het bleek dat ik in de buurt niet kon pinnen, en hij heeft ze toen meegegeven, met de rekening en het verzoek om het bedrag op de rekening te storten. Ik had er 2 nodig om ook voor de mijn oude buurman een dergelijke voeding te bouwen. Geen probleem en de setjes werden ook nog even ter plaatse precies op de gewenste 5 volt afgeregeld. Dus dat kan ook!

Hans

Ik gebruikte de Tube heater Supply die ook door Guido in zijn CD speler en Dac toegepast word.

scrutinizer

Citaat van: Blue-Eyes op juli  6, 2009, 20:25:40
Anton heeft zeker een logeerkamer bij je ;)

Man, wat maakt hij een uurtjes voor je!

Blue-Eyes, tijd is vluchtig, en kun je het net als geld maar een keer 'goed' besteden.
En in dit geval is 'goed' ... wat uurtjes besteden aan prettig gezelschap met gelijke, brede interesses.

:yin-yang:

Anton.  
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: Erik van Voorst op juli  8, 2009, 23:41:30
Voorlopig de hele avond weer heerlijk geluisterd naar de laatste mega-mod....wow....mijn audio-visite vond het gelukkig ook gaaf en weer beter dan vorige keer...overigens met zijn 2-en kicken is vaak nog leuker...en dat met talloze niet ingespeelde elco's op het board

;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Mijn Heel Dichtbij was vandaag Haarlem....onderweg naar Alkmaar.....maar het mocht niet zo zijn alleen de -5V Tentlabs Shunt hadden ze nog liggen (misschien hadden de ze rest nog in bestelling lopen bij Guido maar goed als consument boeit mij dat weer niet).........en tja dan is de deurbel met daarachter TNT post ineens veel dichterbij dichtbij.....(alles is relatief)... ;)

Ik hoop in ieder geval dat het je goed doet dat ik het weer eens geprobeerd heb... ;D

hannesie

Eric, naar aanleiding van mijn eerste vraag, is de spanningsregeling inderdaad anders. of zijn er betere onderdelen of met betere specificaties gebruikt, kortom wat is de redenen waarom je voor deze kiest, ze zien er schitterend uit. maar dat zal toch niet de reden zijn?

Het is mijn gevoel van hoe doet ie ut toch weer om er iets nog mooiers (klank) van te maken.

Ik wil ook graag leren van dit soort dingen, tenslotte als je 63 bent kun je nog veel leren ;D.

Hans

Hoi

Ik heb de Burson gekozen omdat ik het intrigrerend vind dat ze geen IC's gebruiken maar volledig discrete opbouw (8 transistors) tegen zelfs een nog iets goedkopere prijs (is meer een bonus) daarnaast het gebruik van Dale weerstanden (heb ik prettige ervaringen mee) en is hij erg stabiel (heatsink) en geven zijn specs 500mA !! op.

Aan de andere kant zijn alle super regulator boys natuurlijk op de boot van Walt Jung, de oervader, gestapt zo een 20 jaar geleden.
Iedereen geeft er nu zijn eigen twist aan met als resultaat dat de ze waarschijnlijk niet zo schokkend ver uit elkaar zullen liggen, maar hou me ten goede ik heb geen vergelijkende tests gedaan omdat dit weer een hele nieuwe hobby zou introduceren en dan kom ik niet meer aan muziek luisteren toe... :devil:

Mocht er iemand op het forum zijn die dit wel heeft gedaan is het nu de tijd om mij eens te adviseren... ;)

scrutinizer

Citaat van: Erik van Voorst op juli 10, 2009, 09:59:47
Hoi

Ik heb de Burson gekozen omdat ik het intrigrerend vind dat ze geen IC's gebruiken maar volledig discrete opbouw (8 transistors) tegen zelfs een nog iets goedkopere prijs (is meer een bonus) daarnaast het gebruik van Dale weerstanden (heb ik prettige ervaringen mee) en is hij erg stabiel (heatsink) en geven zijn specs 500mA !! op.

Aan de andere kant zijn alle super regulator boys natuurlijk op de boot van Walt Jung, de oervader, gestapt zo een 20 jaar geleden.
Iedereen geeft er nu zijn eigen twist aan met als resultaat dat de ze waarschijnlijk niet zo schokkend ver uit elkaar zullen liggen, maar hou me ten goede ik heb geen vergelijkende tests gedaan omdat dit weer een hele nieuwe hobby zou introduceren en dan kom ik niet meer aan muziek luisteren toe... :devil:

Mocht er iemand op het forum zijn die dit wel heeft gedaan is het nu de tijd om mij eens te adviseren... ;)

Nou, uhhh .... ik weet niet zo goed waar te beginnen :-[ ....... maar hetgeen wat je zegt komt me wel enigzins bekend voor.

Anton.

hannesie

Het kwartje valt !!!, ik kende deze geschiedenis niet.

Ik kan me nu dus voorstellen waarom je deze keuze maakt, voor mijn toepassing(SqueezeBox) is het te licht. maar voor een DAC is dat natuurlijk super. Ik had deze info uit Frankrijk.

http://www.audiophonics.fr/burson-audio-voltage-regulator-pour-lm78b-05v-p-4626.html

In ieder geval bedankt, ik word steeds wijzer op dit forum.
Hans

Citaat van: scrutinizer op juli 10, 2009, 10:16:28
Nou, uhhh .... ik weet niet zo goed waar te beginnen :-[ ....... maar hetgeen wat je zegt komt me wel enigzins bekend voor.

Anton.

Hahahahaha...nee ik zal het uitleggen..... ik ben nu eens nieuwsgierig naar info over regs van andere forummers ipv info te geven  ;)...dus jij even buiten beschouwing.... dat die info je bekend voorkomt is omdat je die info zelf gegeven hebt...zeg maar een soort deja vu all over again... ;D

Magura

Citaat van: Erik van Voorst op juli  8, 2009, 19:24:00
Okay wat gebruiken jullie nu dan als alternatief. Wil kan eventueel wel wat wikkelen 6-8 weekjes levertijd momenteel....

Anyway zojuist de bel en PRESENTS!!!!...ook werkelijk verpakt als kadootjes komen de eerste 5V reg Burson's binnen.

Ik ga experimenteren op de Interface Receiver (YM3623B) en op de Non-Digital-Filter (NDF1700)

Grote kans dat het muzikaal gaat klinken want ze hebben namelijk het formaat van een "Mozart Kugel"... :inlove:

Sweet! Dit zijn mooie kleine regelaartjes. Dit zou nog wel eens leuk zijn voor de shiga clone!  :music:
Zeker gezien de prijs van de regelaars.  8)
Ik ga ff shoppen bij P.C.  :D
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Vandaag o.a. alvast een gedeelte van de bedrading gemaakt voor aan de primaire zijde van de transformatoren.
ik neem hier 0.8 mm zilver voor en ongebleekte katoen.
Grappig genoeg zie je nergens hoe je dit kunt verwerken (zelfs worldwide niet) terwijl ontzettend veel highend shops het leveren....

Enfin dan zet ik het op het net... ;D

Eerst natuurlijk het zilver even schoonmaken..

Daarna de interne draden eruit pluizen/trekken zodat je ruimte hebt voor je zilver..