Dac der Daccen

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), mei 17, 2009, 16:59:32

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: reMC op juni 30, 2009, 13:42:20
Hadden ze het wel geprobeerd?

Nope..oja eentje alleen Slawney, maar die wilde niet...public...ermee gaan omdat hij te veel zaken deed met Peter Daniel....en dat zou in strijd zijn met Peter zijn (mijnsinziens verkeerde) visie......jammer dat je zo politiek moet bedrijven... :-\
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Citaat van: hannesie op juni 30, 2009, 13:46:26
Of is het wat je van ver haalt is LEKKER?
Hans

Hahaha...vraag het Ronald   :-X 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

hannesie

Even offtopic, misschien kunnen we dat dan horen met een Squeezebox?

verschil in voeding van de ene en de andere squeezebox een Burson Audio en een Guido Tent.?

Lijkt mij wel leuk, Ronald

scrutinizer

Citaat van: hannesie op juni 30, 2009, 14:28:43
Even offtopic, misschien kunnen we dat dan horen met een Squeezebox?

verschil in voeding van de ene en de andere squeezebox een Burson Audio en een Guido Tent.?

Lijkt mij wel leuk, Ronald

Volgens mij gaat hier wat fout in de communicatie, Hans.
Ronald heeft het hier over Burson Audio opamps en Erik heeft het over BA discreet opgebouwde spanningsstabilisatoren.

De ALWSR superreg's heeft Erik in zijn transport en Ronald's Transporter maakt gebruik van Jung superregs.

Correct me if I'm wrong.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hannesie

Sorry, ik dacht iets leuks te hebben gevonden, als je dan veeel moeite doet om het zo mooi mogelijk te laten klinken is het dan ook misschien hoorbaar.
Het materiaal en de opzet van Erik is onvergelijkbaar naar mijn idee, maar ik wilde graag weten hoe goed of bijzonder die superreg's van van Eric zijn om mogelijk eens te kijken wat je daarmee kunt bereiken ook met andere voedingen.

Hans

scrutinizer

Citaat van: hannesie op juni 30, 2009, 14:50:30
Sorry, ik dacht iets leuks te hebben gevonden, als je dan veeel moeite doet om het zo mooi mogelijk te laten klinken is het dan ook misschien hoorbaar.
Het materiaal en de opzet van Erik is onvergelijkbaar naar mijn idee, maar ik wilde graag weten hoe goed of bijzonder die superreg's van van Eric zijn om mogelijk eens te kijken wat je daarmee kunt bereiken ook met andere voedingen.

Hans

Je idee was ook goed, Hans ;) ... en op andere fora ook meerdere malen toegepast en besproken.

Jammer genoeg vallen deze discussies ook ten prooi door herhaaldelijk in een en de zelfde groef te zitten
.... beter meettechnisch versus klankmatig.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op juni 30, 2009, 14:17:22
Nope..oja eentje alleen Slawney, maar die wilde niet...public...ermee gaan omdat hij te veel zaken deed met Peter Daniel....en dat zou in strijd zijn met Peter zijn (mijnsinziens verkeerde) visie......jammer dat je zo politiek moet bedrijven... :-\

Pfff, dat is het wel heel ingewikkeld maken ja. Peter Daniel is wel heel erg van het weglaten wat je weg kunt laten ja (soms iets te radicaal vind ik overigens).

hannesie

"Jammer genoeg vallen deze discussies ook ten prooi door herhaaldelijk in een en de zelfde groef te zitten
.... beter meettechnisch versus klankmatig." Quote van Anton

Haha, sommige mensen hebben betere ogen dan oren, zoals ik wel eens ervaar bij de audiovereniging.
Dat laat onverlet dat ze soms bijzonder mooie dingen bouwen, ik herken dit wel.

Hans

En voorzichtig worden de eerste electronische schreden gezet...natuurlijk veel meer werk dan verwacht maar goed dat is een synoniem voor hobby... :D

Als eerste worden er andere/nieuwe elco's geimplementeerd zoals (extreme) blackgates en oscon deze worden daarna gehoormatig eerst in de oude situatie aan de tand gevoeld...

Deze actie word in 2-3 delen uitgevoerd...

Het leuke is dat ik zelfs die korte tijd niet zonder muziek zit want ik heb de beschikking over een compleet originele Audionote leen DAC 3. 8)

Het is eerlijk verdeeld Anton doet de moeilijke dingen en ik de wat makkelijkere..... :angel:

Hier bedraad ik de 2 maal 6x4WA buishouders van Azuma.

Voor de hoogspanning gebruik ik 0.5 mm massief zilver en voor de gloeidraden 0.8 mm massief zilver met Teflon afscherming...misschien over de top voor gloeidraden...maar ik had het liggen... ;D :devil:

En na een paar uurtjes heb ik zojuist alles gesoldeerd....klaar :yin-yang:

Miracle.

Wat een geweldig mooi project Erik. Als je al een "paar uur" uittrekt om een paar buishouders te solderen, hoe lang duurt zo'n heel project dan wel..... :crazy:

Ik zie op één van de foto's een los vergrootglas liggen, is een bijdehandje niet handiger? Dan staat het vergrootglas vast en hoef je je spullen er alleen maar achter te houden. ;)

hifiman

Ik krijg spontaan zin om ook de soldeerbout aan te zetten  :D

Leuk jongens! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat  :)

Citaat van: Miracle. op juli  3, 2009, 00:12:30
Wat een geweldig mooi project Erik. Als je al een "paar uur" uittrekt om een paar buishouders te solderen, hoe lang duurt zo'n heel project dan wel..... :crazy:

Ik zie op één van de foto's een los vergrootglas liggen, is een bijdehandje niet handiger? Dan staat het vergrootglas vast en hoef je je spullen er alleen maar achter te houden. ;)

Bedankt, in die paar uur zit natuurlijk wel alles wat er betrekking op heeft...ik moest loshalen, maten nemen, traject oude buisvoeten bekijken en in kaart brengen, zilver en teflon knippen en rijgen, kousjes maken etc. (..en oja leen-dac installeren voor mijn achtergrondmuziek ..want mijn nieuwe Bach Brandenburg van Egarr was binnengekomen het is even wennen aan de pitch en orchestratie....niet echt goed beluisterd want de airco stond even op vol en ik was aan het solderen  :tongue2:)

Ik heb een mooi verlichtte vaste loupe-lamp in de garage...maak ik vaak dankbaar gebruik van. ;)
En zolang ik muziek hebt maakt de duur van een project mij niet zoveel uit... :D

Vanochtend de doorvoerthules gemaakt zodat de staande koperen delen klaar zijn met het grove werk daarna machinaal "gevlakschuurd" met korrel 60 voor die mooie geborstelde look  :inlove:.....en nu laag na laag na laag met Hammerite transparante metaallak.

Vanochtend errug vroeg begonnen enerzijds ivm de warmte en anderzijds omdat ik mijn dac wilde horen waar Anton en ik gisterenavond onder het genot van "classics" hits
(Talk Talk, Alan Parsons, Mike Oldfield, Neil Young etc) een behoorlijke amount of blackgates op de print hebben achtergelaten ook wat weerstanden Kiwama's etc. foto's volgen later wel als het board echt klaar is....vergezeld met een partslist voor de liefhebber.

De dac klinkt nu al heerlijk en staat nog even op repeat terwijl ik de electronische mods van Anton beluister en zelf het jasje verder uitbouw.....echt samen een leuk Team om tot extra hoge resultaten te komen... 8)

Het frontje kan al afgewerkt worden en op de buitenwand na (moet los te nemen zijn) alles met de blauwe Locktite...

Daarna de bevestigingsgaatjes even inslaan en boren (3 mm koper) op de bodemplaat voor de bodemlippen vast te kunnen zetten.

....en even een closeuppie van het eerste afgewerkte koperen compartiment....

Zojuist na een paar uurtjes geduld even een cd hard gedraaid... :o :o :o :o :o

Jongens dit is werkelijk phenomenaal.. O0.....alles is met veel meer authoriteit....dat vind ik voorlopig een mooie passende term....tja Anton is hier de schuldige....okay ik ben dan wel zo gek om een over the top gedachte te hebben etc....maar de electronische adviezen en soldeervaardigheden en schema interpretatie etc etc.......Anton......thumbs-up: :clapping:

Even voor jullie een kijkje in de keuken (wij hebben er al talloze uren boven gehangen  >:D)

De...uhh..... "uit-probeer-dac in actie".................straks dus van een mug een olifant maken...ik bedoel een Matriarch...... :sneaky2:

Toch niet 100 procent tevreden met de Lemootjes...tikkie te klein...for the job...

Een mensen wil is een mensen leven dus.....erg veel vijl werk ( door 1 cm ebben en 3 mm koper) want de gaten moeten vele malen groter voor de Neutrikkers.......met die fixeer-uitsparingen gaat het er een beetje uitzien als 10 kleine negertjes...maar dan 3 left.... :D

Eindresultaat is nu veel beter met die hoogspanning en kan ik meteen de bedrading NFO (Natural Fibers Only) maken zonder te dik te worden.

Ready

rijstfj

Zoals gewoonlijk, in een woord fantasties :clapping:

Davey

Een absoluut waar kunstwerkje mijnheer Van Voorst  :o :clapping:

celerontje

Een beetje van jezelf en een beetje van Neutrik! ;D

Mooi hoor! :worship:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!