Stereo set Lex Groningen.

Gestart door Lex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

Vorige topic - Volgende topic

Lex Groningen

Citaat van: Xander32 op mei 13, 2012, 21:19:43
Alex, allicht was het wijs geweest jouw kandidaten nog ff voor je te houden - nu worden er weer allerlei meningen en/of ervaringen gepost waardoor je allicht toch (onbewust) weer door wordt beinvloed ...

Blijf bovenalles vertrouwen op jouw eigen gehoor 8).

Ik weet dat de kans erg groot is dat iedereen met een eigen mening en advies hier zal komen wat er wel en niet goed is aan deze luidsprekers. Maar als ik mijn eigen gehoor mag geloven zijn dit de 2 merken waar ik een erg goed gevoel bij kreeg/heb.
De enige keuze die ik nog moet maken is welke van de 2 het gaat worden. En welke adviezen er ook zullen komen, mijn keuze staat vast. Voor mij zijn dit de 2 merken en types die er boven uitsprongen in de prijsklasse waarin ik zocht.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Xander32

Citaat van: Alex Groningen op mei 13, 2012, 21:31:18
.... als ik mijn eigen gehoor mag geloven zijn dit de 2 merken waar ik een erg goed gevoel bij kreeg/heb.
De enige keuze die ik nog moet maken is welke van de 2 het gaat worden. En welke adviezen er ook zullen komen, mijn keuze staat vast. Voor mij zijn dit de 2 merken en types die er boven uitsprongen in de prijsklasse waarin ik zocht.

:thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

H&C Hifi

Hey Alex,

Beide speakers heb ik in de zaak gehad.
De Jade vind ik een erg mooie speaker en ik verwacht dat die ook beter matcht met de gekozen apparatuur.
Ik ben benieuwd welke keus je gaat maken  ;)

Gr,

Marcel
Home&Car Hifi

Lex Groningen

Citaat van: HcHifi.nl op mei 13, 2012, 21:52:12
Hey Alex,

Beide speakers heb ik in de zaak gehad.
De Jade vind ik een erg mooie speaker en ik verwacht dat die ook beter matcht met de gekozen apparatuur.
Ik ben benieuwd welke keus je gaat maken  ;)

Gr,

Marcel
Home&Car Hifi

Vrijdag over een week weet ik meer.
Ben zelf ook erg benieuwd nu ik ze één op één kan beluisteren waar de keuze op zal gaan vallen.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

FDLARRY

Ik ben een beetje laat maar misschien is dit wel iets voor jou:

http://www.hifi.nl/nieuws/44315/Dynaudio-Xeo-op-CES-2012.html

OPPO 95 erbij als one in one player, lekker streamen via je NAS, draadloos, tv via optisch, pc of mac erop, via mobiel alles bedienen, misschien brengt dat de plezier weer terug, lekker basic maar helemaal klaar voor de toekomst.  ;)
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

FDLARRY

:music:
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Lex Groningen

Citaat van: FDLARRY op mei 13, 2012, 22:35:09
Ik ben een beetje laat maar misschien is dit wel iets voor jou:

http://www.hifi.nl/nieuws/44315/Dynaudio-Xeo-op-CES-2012.html

OPPO 95 erbij als one in one player, lekker streamen via je NAS, draadloos, tv via optisch, pc of mac erop, via mobiel alles bedienen, misschien brengt dat de plezier weer terug, lekker basic maar helemaal klaar voor de toekomst.  ;)

Eigenlijk is m'n keuze tot zover al gemaakt. Ik moet alleen nog beslissen welke van de 2 merken het gaat worden.

Moet wel zeggen dat ik het merk Dynaudio prachtig vind en dat ze erg goed klinken. Maar deze luidsprekers zitten boven mijn budget dan wat ik nog wil uitgeven. Als ik even snel kijk op het net dan kost een monitor al €1500,-

clockwork

Maar je kunt het geld voor de versterking lekker in je zak houden. :pompom:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Lex Groningen

Citaat van: clockwork op mei 14, 2012, 06:54:33
Maar je kunt het geld voor de versterking lekker in je zak houden. :pompom:

Dat is waar. Maar mijn keuze is gemaakt en is definitief  . Ik sla gewoon een hele andere weg in en sta daar met m'n volle verstand 100% achter.

clockwork

Citaat van: Alex Groningen op mei 14, 2012, 07:03:19
Dat is waar. Maar mijn keuze is gemaakt en is definitief  . Ik sla gewoon een hele andere weg in en sta daar met m'n volle verstand 100% achter.

Dan is het goed.  :thumbs-up:
Hopelijk kun je binnenkort genieten van je nieuwe sound. (en word je bij HTip niet weer gek gemaakt  ;D)

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Lex Groningen

Ik hoop ook dat ik snel kan gaan genieten van m'n nieuwe set. Het gevoel wat ik erbij heb zegt me dat dat wel goed zit.
En of ik weer gek wordt gemaak aanstaande zaterdag, wie weet. ;)

Nooff

Citaat van: Alex Groningen op mei 13, 2012, 22:49:06
Eigenlijk is m'n keuze tot zover al gemaakt. Ik moet alleen nog beslissen welke van de 2 merken het gaat worden.

Moet wel zeggen dat ik het merk Dynaudio prachtig vind en dat ze erg goed klinken. Maar deze luidsprekers zitten boven mijn budget dan wat ik nog wil uitgeven. Als ik even snel kijk op het net dan kost een monitor al €1500,-
Dat is overigens wel de prijs per paar  ;)

Maar hoe leuk ze ook klinken, ik zou het toch ook gewoon houden bij normale versterking + speakers.

Lex Groningen

Citaat van: Nooff op mei 14, 2012, 12:08:26
Dat is overigens wel de prijs per paar  ;)

Maar hoe leuk ze ook klinken, ik zou het toch ook gewoon houden bij normale versterking + speakers.

Maar dan heb ik weer monitors en ik wil  graag weer vloerstaander.

En je laatste zin, dat gaat ook zeker gebeuren.

Kingpin

Citaat van: Alex Groningen op mei 14, 2012, 12:15:28
Maar dan heb ik weer monitors en ik wil  graag weer vloerstaander.
Zoals ik al zei, je gaat op den duur 'iets' missen zonder goede sub, ook bij goede monitoren.
Veel suc6 met je luistersessie, ik ken trouwens wel de dc monitoren van Canton (meen iets van €2400,-, klonken echt niet verkeerd).
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Xander32

Citaat van: Alex Groningen op mei 14, 2012, 07:20:45
Ik hoop ook dat ik snel kan gaan genieten van m'n nieuwe set. Het gevoel wat ik erbij heb zegt me dat dat wel goed zit.
En of ik weer gek wordt gemaak aanstaande zaterdag, wie weet. ;)

Enne gefeli (?) met de verkoop van de monsterlijke MF-set.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Lex Groningen

Citaat van: Kingpin op mei 14, 2012, 13:28:44
Zoals ik al zei, je gaat op den duur 'iets' missen zonder goede sub, ook bij goede monitoren.
Veel suc6 met je luistersessie, ik ken trouwens wel de dc monitoren van Canton (meen iets van €2400,-, klonken echt niet verkeerd).

Het echte diepe laag heb ik achteraf toch best wel gemist. De Cantons vond ik zelf ook zeker geen verkeerde luidspreker.
Maar de Canton die ik eventueel graag wil hebben de Vento 890 DC schijnt moeilijk te verkrijgen, er is namelijk een opvolger de 890.2 DC.

Maar eerst aankomende volgende week vrijdag een vergelijk tussen de Jade 5 en 7 en de 890DC.

Lex Groningen

Citaat van: Xander32 op mei 14, 2012, 17:19:42

Enne gefeli (?) met de verkoop van de monsterlijke MF-set.

Bedankt. Als het een beetje meezit worden ze donderdag of vrijdag opgehaald.
Zaterdag breng ik de luidsprekers even weg naar iemand. De draaitafel is al een tijdje geleden verkocht.
Dus na dit weekend is er niks meer van m'n set over.

Lex Groningen

En met een beetje geluk kan ik deze zaterdag in mijn bezit hebben. :inlove:
Maar dan met zwarte panelen.

Joris1971

Lex Groningen

Bedankt Joris.

Zaterdag richting HTip maar onderweg eerst stoppen in de buurt van Nijmegen en met een beetje geluk even later weer een stop bij HC Hifi om de Yamaha's op te halen.

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

twani

Citaat van: Alex Groningen op mei 13, 2012, 18:58:43
Afgelopen 2 week diverse luidsprekers kunnen beluisteren in de prijsklasse van €750,- tot €1200,- per stuk.
Daarvan waren er 2 merken die totaal verschillen qua klank maar die er voor mij boven uitstaken, namelijk de Wharfedale Jade5 en de Canton Vento 890DC. Deze beide luidsprekers kan ik over een kleine 2 week bij een audiozaak één op één gaan vergelijken en zal dan ook een definieve keuze gaan maken welke het gaat worden.
De Jade 5 werd bij het Duitse Stereo min of meer "afgetest"....Opgaaf van redenen: matige timing, vraagt om een stabiele versterker, moet zeer precies op de luisterpositie worden uitgericht, terughoudend midden. Nog een plusje ergens voor? jawel het uiterlijk/voorkomen van de box was volgens hen op € 6000,- klasse niveau.

sultankat

Citaat van: twani op mei 14, 2012, 20:28:00
De Jade 5 werd bij het Duitse Stereo min of meer "afgetest"....Opgaaf van redenen: matige timing, vraagt om een stabiele versterker, moet zeer precies op de luisterpositie worden uitgericht, terughoudend midden.

Da's dan eens iets anders dan "absolute Spitzenklasse" of "Referenz, fünf Ohren".
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

twani

Citaat van: sultankat op mei 14, 2012, 20:39:54
Da's dan eens iets anders dan "absolute Spitzenklasse" of "Referenz, fünf Ohren".
Zelf vind ik er overigens niets van, las het toevallig in het juni nummer van de Stereo....
Misschien adverteert Wharfedale niet genoeg bij ze :D Overigens had de tegenstander van de Jade, de Canton Vento 870.2  een gelijk aantal punten echter de begeleidende eindconclusie van die speaker was wat homogener van aard, ze waren daar overall wat meer happy mee............

Kingpin

Citaat van: Alex Groningen op mei 14, 2012, 18:55:09
Het echte diepe laag heb ik achteraf toch best wel gemist. De Cantons vond ik zelf ook zeker geen verkeerde luidspreker.
Maar de Canton die ik eventueel graag wil hebben de Vento 890 DC schijnt moeilijk te verkrijgen, er is namelijk een opvolger de 890.2 DC.

Maar eerst aankomende volgende week vrijdag een vergelijk tussen de Jade 5 en 7 en de 890DC.
Nog even nagekeken maar het waren de Canton Reference 9.2 DC die ik beluisterd heb. Zag wel dat de 890DC nu voor goed 1700 per paar weggaan, dat scheelt best.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.