Stereo set Lex Groningen.

Gestart door Lex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

Vorige topic - Volgende topic

LordoftheLints

Citaat van: Antoine op mei 23, 2012, 15:08:00
Sportief van Alex dat hij onderstaande schrijft in HTip zijn topic! Hoop dat de 'wijsneuzen' die het belang van een goede akoestiek kleineerden (in de discussie een paar bladzijden terug in dit topic) hier ook even notie van nemen...  :-X :D

Ik denk dat het belang van goede akoestiek evident is. Maar ook hier is het weer de vraag hoe hoog je de lat legt. Ik denk dat de akoestiek van Alex z'n woonkamer niet ineens van de ene op de andere dag slecht is geworden. Ik vond eigenlijk dat zijn kamer best in orde was. Een doodse klinische geluidsdichtgetimmerde kamer vind ik persoonlijk ook maar niks.

De ruimte van HTip is natuurlijk een prachtige referentie, en ook ik kan me er keer op keer aan vergapen. Maar er is een belangrijk verschil: het is een dedicated HT ruimte en geen woonkamer met andere eisen. Dus een een op een vergelijk is na mijn idee niet helemaal eerlijk.
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

Lex Groningen

Citaat van: Antoine op mei 23, 2012, 15:08:00
Sportief van Alex dat hij onderstaande schrijft in HTip zijn topic! Hoop dat de 'wijsneuzen' die het belang van een goede akoestiek kleineerden (in de discussie een paar bladzijden terug in dit topic) hier ook even notie van nemen...  :-X :D

Ik dacht ook altijd dat ik het wel goed had. Voor een woonkamer heb ik het ook wel redelijk op orde.
Maar ben er bij Philip achter gekomen wat een echt goede akoestiek kan doen en dan valt mijn redelijk goede akoestiek toch flink tegen.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Lex Groningen

Citaat van: LordoftheLints op mei 23, 2012, 15:33:33
Ik denk dat het belang van goede akoestiek evident is. Maar ook hier is het weer de vraag hoe hoog je de lat legt. Ik denk dat de akoestiek van Alex z'n woonkamer niet ineens van de ene op de andere dag slecht is geworden. Ik vond eigenlijk dat zijn kamer best in orde was. Een doodse klinische geluidsdichtgetimmerde kamer vind ik persoonlijk ook maar niks.

De ruimte van HTip is natuurlijk een prachtige referentie, en ook ik kan me er keer op keer aan vergapen. Maar er is een belangrijk verschil: het is een dedicated HT ruimte en geen woonkamer met andere eisen. Dus een een op een vergelijk is na mijn idee niet helemaal eerlijk.

Mijn woonkamer moet en zal ook zeker een woonkamer blijven. Al die aanpassingen die ik bij Philip heb gezien en gehoord dat krijg ik hier in de woonkamer natuurlijk nooit voorelkaar. En ruimte om een mooie luisterkamer te bouwen heb ik hier jammer genoeg niet. Ik heb mezelf er dan ook bij neergelegd dat ik het moet doen met een paar kleine (gedane) aanpassingen hier in de woonkamer, het is nou éénmaal niet anders.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Peerless Monster

Citaat van: Alex Groningen op mei 23, 2012, 19:26:17
Mijn woonkamer moet en zal ook zeker een woonkamer blijven. Al die aanpassingen die ik bij Philip heb gezien en gehoord dat krijg ik hier in de woonkamer natuurlijk nooit voorelkaar. En ruimte om een mooie luisterkamer te bouwen heb ik hier jammer genoeg niet. Ik heb mezelf er dan ook bij neergelegd dat ik het moet doen met een paar kleine (gedane) aanpassingen hier in de woonkamer, het is nou éénmaal niet anders.

En als je naar de woonruimte van Antoine kijkt?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Xander32

Citaat van: Alex Groningen op mei 23, 2012, 19:22:02
Ik dacht ook altijd dat ik het wel goed had. Voor een woonkamer heb ik het ook wel redelijk op orde.
Maar ben er bij Philip achter gekomen wat een echt goede akoestiek kan doen en dan valt mijn redelijk goede akoestiek toch flink tegen.
Er zijn hele mooie oplossingen tegenwoordigs, die je onzichtbaar kunt integreren in de living ... Echter kosten die wel een paar euris 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Lex Groningen

Citaat van: Peerless Monster op mei 23, 2012, 19:27:34
En als je naar de woonruimte van Antoine kijkt?

Dat is prachtig opgelost. Maar kom dan wel uit op een aardige investering. En wat als ik over een paar jaar zou willen verhuizen. Echt een meerwaarde gaat het niet geven voor eventuele kopers.

]

Lex Groningen

Citaat van: Xander32 op mei 23, 2012, 19:29:34
Er zijn hele mooie oplossingen tegenwoordigs, die je onzichtbaar kunt integreren in de living ... Echter kosten die wel een paar euris 8).

Als jij voor mij een leuke site hebt met artikelen die ook nog eens netjes zijn voor een woonkamer dan zou ik daar best wel wat centen voor uit willen geven. Als ik ze maar kan meenemen bij een eventuele verhuizing.

Xander32

Citaat van: Alex Groningen op mei 23, 2012, 19:37:03
Als jij voor mij een leuke site hebt met artikelen die ook nog eens netjes zijn voor een woonkamer dan zou ik daar best wel wat centen voor uit willen geven. Als ik ze maar kan meenemen bij een eventuele verhuizing.
Vraag even gegevens/info aan Drees62 - die heeft zeer goede ervaring met een bedrijf (en betreffende informatie/contactgegevens). Zij hebben ook de ruimtes van BB&G gedaan.

Voorts ben ik vrijdag jl. bij iemand geweest met een prachtig akoestisch plafond - die zit niet op dit forum, maar ik zal hem wel ff e.e.a. vragen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Lex Groningen

Citaat van: Xander32 op mei 23, 2012, 19:40:41
Vraag even gegevens/info aan Drees62 - die heeft zeer goede ervaring met een bedrijf (en betreffende informatie/contactgegevens). Zij hebben ook de ruimtes van BB&G gedaan.

Voorts ben ik vrijdag jl. bij iemand geweest met een prachtig akoestisch plafond - die zit niet op dit forum, maar ik zal hem wel ff e.e.a. vragen.

Alvast bedankt.

Ik zal eens contact op gaan nemen met Drees62.

Lex Groningen

En net bericht gekregen van HcHifi dat mijn versterker met een beetje geluk vrijdag bezorgt gaat worden.

Joris1971

Citaat van: Alex Groningen op mei 23, 2012, 19:50:43
En net bericht gekregen van HcHifi dat mijn versterker met een beetje geluk vrijdag bezorgt gaat worden.

Goed nieuws!
De cd-speler ook?

Wel foto's posten he Alex!

groet Joris

Xander32

Citaat van: Alex Groningen op mei 23, 2012, 19:50:43
:clapping:

Nu de speakers nog :P.

Lex Groningen

Citaat van: Joris1971 op mei 23, 2012, 20:01:06
Goed nieuws!
De cd-speler ook?

Wel foto's posten he Alex!

groet Joris

De cd speler had ik zaterdag al opgehaald. Staat hier nu jammer genoeg werkloos.
Wat mis ik ondanks het heerlijke warme weer het muziek luisteren.

Zodra alles compleet is zal ik foto's plaatsen.

Lex Groningen

Citaat van: Xander32 op mei 23, 2012, 20:01:22
:clapping:

Nu de speakers nog :P.

Die waren jammer genoeg nog niet binnen. Nu maar hopen dat ze onder de 32kg per stuk blijven zodat ze bezorgt kunnen gaan worden.

Xander32

Citaat van: Alex Groningen op mei 23, 2012, 20:07:21
Die waren jammer genoeg nog niet binnen. Nu maar hopen dat ze onder de 32kg per stuk blijven zodat ze bezorgt kunnen gaan worden.
Anders moet je ze ophalen? Ik weet dan nog wel een tussenstop - kan je mooi ff jouw oude speakers beluisteren en er met weemoed aan terug denken ::).

Lex Groningen

Citaat van: Xander32 op mei 23, 2012, 20:18:58
Anders moet je ze ophalen? Ik weet dan nog wel een tussenstop - kan je mooi ff jouw oude speakers beluisteren en er met weemoed aan terug denken ::).

Komende tijd ga ik niet redden om richting Oostrum op te rijden om de luidsprekers op te halen.
En mocht ik een keer bij je in de buurt zijn dan kom ik graag bij je langs om de Ushers te beluisteren.
Wie weet denk ik dan wel met weemoed terug. Usher maakt immers geweldig mooie en klinkende luidsprekers.

Lex Groningen

Kan er alleen nog maar naar kijken en jammer genoeg niet luisteren.

De cd speler en de MIT XLR kabels.

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

R

Ah, dat valt niet tegen! Lekker minimalistisch!

HTip

Citaat van: Alex Groningen op mei 23, 2012, 19:26:17
Akoestiek in een woonkamer is inderdaad iets moeilijker te realiseren dan in een aparte luisterkamer. Een verlaagd akoestisch plafond, ongeveer zoals Antoine heeft, kan ook eenvoudig weer verwijderd worden. Enige wat je bij verhuizing dan waarschijnlijk niet meer kan hergebruiken is het frame en de plafondtegels aan de rand. Een ander alternatief is een vrijhangend plafond. Dan kan je al je tegels hergebruiken. Je kan zelfs de tegels rechtstreeks monteren op het plafond.

Kijk bijv. maar eens voor oplossingen op de volgende pagina's:
- http://www.ecophon.com/nl/Oplossingen/Product-launches-/Direct-fixing---when-a-suspended-ceiling-is-not-an-option/
- http://www.ecophon.com/nl/Products/Focus/
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Maro op mei 23, 2012, 20:53:58
Vind hem nu al mooi... :worship:
+1

Erg mooi. Retro jasje met de techniek van vandaag 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Idd. :thumbs-up:.

Ik hoop voor je dat het de komende maand niet alleen maar blijft bij "het er naar kijken"  ;D.

chansig

Flinke bak voor een cd speler...Hoe zwaar weegt hij ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Lex Groningen

Citaat van: R op mei 23, 2012, 20:57:13
Ah, dat valt niet tegen! Lekker minimalistisch!

Citaat van: HTip op mei 23, 2012, 20:58:13
+1

Erg mooi. Retro jasje met de techniek van vandaag 8)

Bedankt allemaal. Ben er dan ook erg blij mee.

Lex Groningen

Citaat van: Xander32 op mei 23, 2012, 20:59:13
Idd. :thumbs-up:.

Ik hoop voor je dat het de komende maand niet alleen maar blijft bij "het er naar kijken"  ;D.

:D

Ik moet er toch niet aan denken dat het alleen bij kijken blijft.