De set van Koen

Gestart door Koen K, april 29, 2009, 22:09:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

genesis

Hee Koen, volgens mij heb jij net een hele mooie en unieke vakantie achter de rug die maar weinig mensen ten deel valt, deel je ervaring eens met ons! ;)

Genesis
Carpe Diem

Koen K

;)

Dat klopt... Voor wie niet weet waar het over gaat: ik ben dus een week naar Afrika geweest samen met mijn vader. Eerst vier dagen in Botswana, daarna vier dagen in Namibië. Ongelooflijk, wat een ervaring. In Botswana zaten we in een kamp midden in de Okavango-Delta, naast een dorpje van zo'n 100 à 200 inwoners. Dat was alleen per vliegtuig(je) te bereiken en ontzettend afgelegen. Het kamp was lekker basis, we hadden een tent op palen en een douche die in feite uit een emmer met een slang eraan bestond. Die kon je dan vullen met (door de zon) verwarmd water en omhoog takelen om te douchen. We zijn door een gids in een uitgeholde boomstam rondgevaren tussen de vele eilandjes, waar we ook lange wandelingen hebben gemaakt. Veel spoorzoeken en dergelijke. Het was echt heerlijk om een hele dag stilte om je heen te hebben, geen mens te zien en dergelijke. Aan de andere kant was het zo nu en dan ook wel een beetje eng om te voet vlakbij wilde dieren te zijn, zonder bewapening of wat dan ook. Dat maakt je wel bescheiden in de aanwezigheid van bijvoorbeeld een olifant.

In Botswana hebben we ook nog een nachtje in de bush gekampeerd. In een simpel tentje tussen de leeuwen die dan op enkele tientallen meters afstand aan het brullen waren... Volgens mij heb ik nog nooit zo stil gelegen  :P

Na de avonturen in Botswana zijn we naar Namibië gegaan. Dat was een compleet andere ervaring. Een luxe lodge aan de rivier Chobe waar we elke avond met alle andere gasten (er waren acht tweepersoons huisjes) en de eigenaars van de lodge tezamen aan tafel zaten, waar we eten geserveerd kregen dat zonder overdrijven een Michelinster verdiende. Overdags werden we door Chobe National Park rondgevaren per privé-speedboat. Er zijn daar ongelooflijk veel dieren, dus we hebben een heel aardig deel van wat Namibië qua wild te bieden heeft er kunnen zien.

Kortom, twee volstrekt verschillende manieren van 'safari' en allebei erg leuk. Het tweede deel was ontzettend comfortabel, maar toch sprak het wilde en spannende van het eerste me meer aan. En ik wil sowieso ooit weer terug naar Afrika  :smile:


Koen K

Zo voelde het ook ja... Ik heb er in elk geval erg van genoten.

De accu van de camera is trouwens leeg (en de oplader kwijt), dus de foto's op de computer zetten lukt nog even niet  ::)

genesis

Ach het staat op de 'harde schijf' in je hoofd en daar heb je rest van je leven plezier van, geweldige ervaring voor je! 8)

Genesis
Carpe Diem

Ejorne

Mij lijkt het inderdaad ook een speciale en super toffe vakantie. Die maken niet veel mensen mee.  8)

Rha007

Citaat van: Koen K op augustus 13, 2011, 21:05:38
En ik wil sowieso ooit weer terug naar Afrika  :smile:

Hier nog één. Ben drie jaar geleden voor het eerst in Zuid Afrika geweest (alleen het noordelijke deel) en toen 4 dagen de grens over naar Botswana. Wat een ervaring is dat geweest en wat een indrukken heeft dat op mij achter gelaten!
Wat je beschrijft over de gevaarlijke momenten, heb ik ook wel een paar keer gehad. Het is voor sommige mensen haast niet te geloven, maar tijdens een safari kom je vaak dichter bij de dieren, dan dat je in een dierentuin komt.
Anyway, leuk om te lezen dat het erg goed is bevallen.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Koen K

Absoluut, zeer indrukwekkend en je wordt er ook maar weer eens op gewezen dat een mens niet veel voorstelt ten opzichte van andere dieren... Het is dat we zo slim zijn, anders maakten we geen schijn van kans  :laugh:

Koen K

Nu ben ik dus weer met de dappere kleine KEFjes aan het draaien, zij het met ondersteuning van de subwoofers. Speakerstands waren even niet voorhanden, maar gelukkig stonden er nog wat overblijfselen van een bonusaanbieding van enkele weken terug in de keuken  :P

Ik heb de LACK-tafeltjes ook maar weer tevoorschijn getrokken, want na toevoeging van de platenspeler werd het allemaal een beetje krapjes. Eigenlijk zou ik nog iets moeten verzinnen om mijn LP's netjes op te bergen.

De acculader van mijn camera is nog steeds kwijt, dus helaas kan ik geen betere plaatjes schieten.




(de aanpasbare ingangskeuze-namen van de Sony blijf ik een leuke feature vinden  :) )

morca

Citaat van: Koen K op augustus 14, 2011, 13:36:57
Nu ben ik dus weer met de dappere kleine KEFjes aan het draaien, zij het met ondersteuning van de subwoofers. Speakerstands waren even niet voorhanden, maar gelukkig stonden er nog wat overblijfselen van een bonusaanbieding van enkele weken terug in de keuken  :P

Ik heb de LACK-tafeltjes ook maar weer tevoorschijn getrokken, want na toevoeging van de platenspeler werd het allemaal een beetje krapjes. Eigenlijk zou ik nog iets moeten verzinnen om mijn LP's netjes op te bergen.

De acculader van mijn camera is nog steeds kwijt, dus helaas kan ik geen betere plaatjes schieten.




(de aanpasbare ingangskeuze-namen van de Sony blijf ik een leuke feature vinden  :) )

Zie ik eindelijk je sub,beter gezegd 1 halve kist  :D

Koen K

Ik ga over een tijdje twee stalen kasten laten maken voor mijn subs  8)


Koen K

Ik ook wel ja  :P

Het zal sowieso redelijk zwaar worden denk ik, 15 mm wanddikte in massief staal... Vooral als experimentje bedoeld (en omdat het er gaaf uitziet).

Ejorne

Is de miniDSP zo'n onaardig apparaat? Begrijp ik goed dat je door het kastje aan te stoten, deze een pieptoon is gaan geven, waarmee de tweeters zijn opgeblazen?  :crazy:
En hoe heeft de versterker het begeven?

Dat zijn nare streken van het kastje.  :nopompom:

Zijn er meerdere mensen met soortgelijke problemen? Ik had zo'n minidsp nog op mijn verlanglijstje staan, nog maar eens sterk overwegen...

morca

Citaat van: Ejorne op augustus 14, 2011, 20:45:20
Is de miniDSP zo'n onaardig apparaat? Begrijp ik goed dat je door het kastje aan te stoten, deze een pieptoon is gaan geven, waarmee de tweeters zijn opgeblazen?  :crazy:
En hoe heeft de versterker het begeven?

Dat zijn nare streken van het kastje.  :nopompom:

Zijn er meerdere mensen met soortgelijke problemen? Ik had zo'n minidsp nog op mijn verlanglijstje staan, nog maar eens sterk overwegen...
ALs het goed is zit de dsp toch in de nieuwe amp?

Ejorne

Citaat van: morca op augustus 14, 2011, 21:07:56
ALs het goed is zit de dsp toch in de nieuwe amp?

Ja maar een mini dsp lijkt me een leuk speeltje welke ik misschien ook als extra erbij op de computer uitgang kan zetten.

Koen K

De versterker had het begeven door de in- of uitschakelplop, dat weet ik even niet zo goed meer.

Bij de tweeters was het als volgt: de MiniDSP heb ik op een houten plankje geschroefd en in een verrijdbaar kastje gelegd. Daar stootte ik met mijn voet tegenaan. Ik vermoed dat er iets moet zijn gebeurd met een van de kabelaansluitingen (of wellicht iets met de voeding? ??? ). In elk geval hoorde ik een piep en vervolgens geen hoog meer.

Tja, wat moet ik er verder van zeggen. Ik denk dat ik gewoon een beveiligingscircuitje in elkaar zet. Voor een vergelijkbaar bedrag zie ik niet veel DSP-opties die evenveel functies bieden. Voor het overige ben ik - ondanks de klaarblijkelijke ruwe randjes - wel erg over het ding te spreken.

Ejorne

Citaat van: Koen K op augustus 14, 2011, 23:36:27
De versterker had het begeven door de in- of uitschakelplop, dat weet ik even niet zo goed meer.

Bij de tweeters was het als volgt: de MiniDSP heb ik op een houten plankje geschroefd en in een verrijdbaar kastje gelegd. Daar stootte ik met mijn voet tegenaan. Ik vermoed dat er iets moet zijn gebeurd met een van de kabelaansluitingen (of wellicht iets met de voeding? ??? ). In elk geval hoorde ik een piep en vervolgens geen hoog meer.

Tja, wat moet ik er verder van zeggen. Ik denk dat ik gewoon een beveiligingscircuitje in elkaar zet. Voor een vergelijkbaar bedrag zie ik niet veel DSP-opties die evenveel functies bieden. Voor het overige ben ik - ondanks de klaarblijkelijke ruwe randjes - wel erg over het ding te spreken.

Die schakel plop, dat is toch een piek naar 0dB? Zo'n piek moet een versterker normaal gesproken toch wel overleven?  Zou de miniDSP een andere piek uitsturen?

Ik overweeg zo'n miniDSP met DIGIcombo om aan de uitgang van mijn pc te knopen. Of eventueel als Linkwitz Transform op mijn subwoofer aan te sluiten. Maar in geval van linkwitz transform komt de sub aan zowel een pEQ van de behringer amp óf antimode als aan de miniDSP. Zou dat een probleem kunnen geven?

Koen K

Een paar soundfiles gemaakt met de SL-1200. Via de voorversterker naar de laptop. Met excuses voor de tikjes  ;)

Four Tet - Untangle
James Blake - I Never Learnt to Share



Martijn M

Op dit moment luister ik naar de Silvaetjes met een nieuw filter. Dit is een heel fijn speakertje geworden!
Dutch & Dutch

Koen K


Koen K

Yes... Ik heb mijn speakers terug! Martijn heeft een mooi filter gemaakt en ze klinken mooier dan ooit tevoren  ;)  Later meer, nu ga ik lekker muziek luisteren  :smile:

morca

Citaat van: Koen K op november 27, 2011, 21:33:53
Yes... Ik heb mijn speakers terug! Martijn heeft een mooi filter gemaakt en ze klinken mooier dan ooit tevoren  ;)  Later meer, nu ga ik lekker muziek luisteren  :smile:
Ja ik lees het net,gaaf man  :thumbs-up:

Koen K

#898
Zo, inmiddels is het wel tijd om dit topic weer eens van een update te voorzien.

Ik luister inmiddels een hele tijd naar mijn (deels :laugh:) zelfgebouwde speakers en ben erg tevreden met het geluid. Desondanks zijn er wat puntjes die me ertoe brengen opnieuw een project op te starten (behalve het zonneklare feit dat ik simpelweg toe ben aan een nieuw project ;) ).

Er staan nu twee speakers en twee subwoofers in mijn kamer. Geen drama, maar aangezien ik er eventueel nog wel een of twee subwoofers bij zou willen hebben wordt het dan wel een behoorlijke kastjesverzameling. Dus liever fullrange speakers, dat scheelt alvast twee dozen als er later subwoofers bij zouden komen.

Een ander punt is dat de gevoeligheid aan de lage kant is. Momenteel is dat geen probleem, want ik zit dichtbij de speakers en er is in principe voldoende vermogen, maar over twee maanden ga ik naar een grotere kamer verhuizen en dan is dat anders. Bovendien weet ik uiteraard niet waar ik in de verdere toekomst zal wonen.

Dit is het ontwerp waar ik momenteel de financiele haalbaarheid van aan het afwachten / beschouwen ben (qua kastenbouw, de drivers heb ik al):







Uiteraard gaat het nog voorzien worden van bracing en extra demping.

Wat betreft de drivers gaan een BMS 4540ND (dat is een compressietweeter met waveguide), een 6.5" PA-mid van Beyma en mijn huidige subwoofer-drivers het werk doen.

Former member 78

Even off topic, hoe gaat het met de BMW?