De set van Koen

Gestart door Koen K, april 29, 2009, 22:09:55

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

morca

Citaat van: Koen K op maart 18, 2011, 20:23:28
Bij mij doet 'ie het wel... Misschien heb ik een cookie van ze gekregen?

Bij mij stond er als customerID trouwens nog 54 bij:

http://www.fineer.nl/frontend/core/contentSectionID/115/customerID/54
Dat is de goeie inderdaad,thanks is even rijden maar als ik echt nodig heb maar eens een plaat halen

donaldk


Ejorne

Citaat van: donaldk op maart 19, 2011, 00:16:29
Kostdat?

't Is in het oosten van het land, dus dat kan zowel ruilhandel als een bepaald aantal euro's zijn...  ;D

Koen K

Inderdaad, 3 kippen voor 5 platen of zo  ;D

Martijn M

Zo ongeveer. Ik heb daar voor mijn eerste zelfbouwertjes mijn fineer vandaan gehaald. Dat was toen niet duur.
Dutch & Dutch

Koen K

Zwart MDF ziet er bovendien erg mooi uit, vind ik. Je zou kunnen zeggen dat het ook best zonder verdere afwerking gebruikt kan worden.

morca

Citaat van: Koen K op maart 19, 2011, 12:00:20
Zwart MDF ziet er bovendien erg mooi uit, vind ik. Je zou kunnen zeggen dat het ook best zonder verdere afwerking gebruikt kan worden.
Het ziet er inderdaad beter uit,maar de dempende voordelen zijn ook erg groot,en de sterkte
Als je op een blanke kist tikt of klopt klinkt dat dun en niet stevig,als je op dat zwarte klopt klinkt dat heel solide sterk en de energie van het kloppen word ook erg gedempt

Maar je speakers zijn nog helemaal naar wens,al met de subjes bezig om maar weer even ontopic te gaan ;D


Koen K

Ze zijn helemaal naar wens. Zojuist mijn neef op bezoek gehad, die heeft er een tijdje naar geluisterd en vond dat het mooi open en helder, maar wat te analytisch naar zijn smaak was  :smile:

Met de subjes ben ik nog niet begonnen. Eerst even wat geld sparen voor de drivers!

morca

Citaat van: Koen K op maart 19, 2011, 15:25:15
Ze zijn helemaal naar wens. Zojuist mijn neef op bezoek gehad, die heeft er een tijdje naar geluisterd en vond dat het mooi open en helder, maar wat te analytisch naar zijn smaak was  :smile:

Met de subjes ben ik nog niet begonnen. Eerst even wat geld sparen voor de drivers!
Oh ok ,ik dacht dat je alle drivers had liggen,niet goed gelezen denk ik.
Smaken verschillen he als jij ze maar super vind klinken,ik houd persoonlijk wel van het geluidsbeeld wat je beschrijft

Koen K

Ja, dat is een kwestie van smaak denk ik. Maar ik moet natuurlijk nog wel meten en kijken of het een beetje recht is qua frequentierespons.  :smile:

Het droge, analytische komt misschien ook doordat de kast zo weinig meetrilt. Mijn neef is klassieke Engelse speakers gewend en die hebben over het algemeen een wat warmer geluid. In mijn ervaring komt dat vaak door paneelresonanties.

Martijn M

Citaat van: Koen K op maart 19, 2011, 17:08:36
Het droge, analytische komt misschien ook doordat de kast zo weinig meetrilt. Mijn neef is klassieke Engelse speakers gewend en die hebben over het algemeen een wat warmer geluid. In mijn ervaring komt dat vaak door paneelresonanties.

Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Kastkleuring treedt daarvoor te smalbandig op.
Dutch & Dutch

Koen K

Tja, onwaarschijnlijk of niet... Mijn kleine kefjes klinken in elk geval een heel stuk minder warm op het moment dat ze op hun zij liggen met heel wat gewicht erop of met een paar stevige lijmklemmen op de zijpanelen.

Marvin....

Teveel gezopen en toen de verkeerde speakers proberen te lijmen?  :tongue2:

Koen K

Dat zal het zijn geweest ja  ;D

Former member 78

Citaat van: Koen K op maart 19, 2011, 10:12:32
Inderdaad, 3 kippen voor 5 platen of zo  ;D

Hier een tukker, en ik moet jouw teleurstellen.
3 kippen is 3 platen :P

Koen K


Koen K

#816
Metingen!

Zonder enige vorm van equalizing (gemiddelde van 3 punten, op en vlak naast de luisterplek):


1/24 oktaaf


1/6 oktaaf

Na enkele aanpassingen met de PEQ van mijn voorversterker (alleen vanaf de luisterplek gemeten):


1/24 oktaaf


1/6 oktaaf


De subs zijn ondertussen ook onderweg. Ik heb MDF laten zagen bij de Hubo in Delft (die echt topwerk geleverd heeft). Morgen bracing erin, gaten en afrondingen frezen en het is al bijna klaar  8)

Martijn M

Gaat lekker! Kun je ook een gated meting op ong. 60 cm voor de speaker plaatsen?
Dutch & Dutch

Koen K

Gated? Wasda? Een puls er doorheen en dan alleen het directe geluid meten of zo? Met RoomEQWizard kan dat volgens mij niet.  :-\

Ik heb wel een metinkje van voor de speaker gedaan maar het zegt me gezien de invloeden van de kamer allemaal vrij weinig om eerlijk te zijn. Daarom heb ik dat ook niet meegenomen.

Martijn M

Met de nieuwste versie van REW kan dat wel.

Anders kun je ook de speaker wat vrij van wanden zetten en op een nog iets kortere afstand meten en dan gewoon de reflecties voor lief nemen.
Dutch & Dutch

Koen K

Ik ben een beetje bang dat de drivers op zo'n korte afstand nog niet mooi homogeen mengen...

Denon Focal

Ha Koen,

Ik heb je leuke topic ent doorgelezen, ziet er goed uit.
Ik heb een vraag over de denon's wat ik niet uit je tpopic kon halen, waarom heb je de POA 6600 weggedaan, ik kan een setje kopen en heb ze altijd erg mooi gevonden.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Koen K

Vooral doen  :smile:

Sowieso waren de 6600A's niet van mij. Ik had wel kans om ze over te nemen, maar er waren 2 dingen die me daarvan weerhouden hebben. Ten eerste dat ze simpelweg gigantisch zijn. Dat was en is in mijn kamer gewoon nogal moeilijk.

Ten tweede vond ik ze klankmatig wellicht net een tikkeltje minder boeiend dan die van de Accuphase P-20 die ik toentertijd ook had. Ik heb er een beetje mijn bedenkingen bij om mijn eigen klankmatige indrukken van versterkers te delen, aangezien de kans dat het tussen de oren zit tamelijk groot is, maar in mijn beleving klonken de 6600A's ietwat saai. Helaas had de Accuphase dan weer te weinig vermogen voor mijn doeleinden. En misschien zou ik nu, wanneer ik de 6600A's weer zou beluisteren, een andere mening hebben. Het waren sowieso twee van de beste eindversterkers die ik ooit in mijn setje heb gehad, zelfs al zijn ze uiteindelijk niet gebleven.

Kortom, het zijn prachtige neutrale monoblokken die het niet snel benauwd krijgen. Mijn advies zou zijn om ze vooral goed beluisteren. Goede kans dat het prima bevalt  :smile:

Denon Focal

dank voor de reactie, de 6600 werden niet te warm?
Overigens is Accuphase ook erg mooi dus die keuze snap ik dan wel.

Groot is een voordeel bij amps vindt ik (mijn vrouw niet overigens ;D)
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Martijn M

Citaat van: Koen K op maart 24, 2011, 20:11:00
Ik ben een beetje bang dat de drivers op zo'n korte afstand nog niet mooi homogeen mengen...

Waarom? Daar hoef je niet bang voor te zijn. Je zit dan al rond de overgang naar het verre veld. Ik zou zeggen, probeer 't gewoon. Eventueel probeer je het ook op een meter om te zien of dat een ander beeld geeft.
Dutch & Dutch