Huib's Huiskamer Setje - Klipsch RP-280F

Gestart door treky22, april 6, 2009, 14:01:55

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

treky22

#375
Ben op dit moment 4 tuintegels zwart aan het spuiten.
Vanavond op het werk 16 demp-paneeltjes van 10x10cm meenemen.
Dan ga ik hiermee, als de tegels droog zijn, de achterspeakers 10cm hoger zetten. Zodat de tweeters van de rearspeakers op
dezelfde hoogte staan als de frontspeakers.
De centerspeaker ga ik kijken in welke hoek ik deze kantel, zodat de tweeter ook op oorhoogte uitkomt op de bank.

De bank heb ik trouwens, op advies van Rezah, al een 17 cm naar voren kunnen smokkelen :o
Dan krijgen de rears ook wat meer ademruimte.

De center heb ik op het meubel 10cm naar voren gezet, nu kunnen de fronts ook een stukkie naar voren.

Meten kan ik dan pas als de rears op hoogte staan  :thumbs-up:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

denoontje

yep dat is denk ik de aansluiting die je kunt gebruiken.
Dan gewoon een simpele  goedkope kabel bestellen en  aansluiten maar.

clockwork

Volgens mij heb ik wel eens uitgezocht dat dit met de Marmitek gewoon zou moeten werken.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

treky22

Net thuis gekomen van het werk, en de tegels voor de 2e keer zwart gespoten.

Hopen dat het morgen, als de kleine op school zit, droog is. Dan kan ik de rearspeakers erop gaan zetten.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22

Ook het stroom-traject vanaf de wcd tot aan de apparatuur moet ik een keer gaan aanpakken.

Maar ja, waar begin ik, en wat zijn eventuele opties/merken/prijzen ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

screw

Citaat van: treky22 op april 13, 2011, 00:00:36
Ook het stroom-traject vanaf de wcd tot aan de apparatuur moet ik een keer gaan aanpakken.

Maar ja, waar begin ik, en wat zijn eventuele opties/merken/prijzen ?


Als je het goed wilt doen in de meterkast!

Ik gebruik een Siemens fuse holder, de Groefvlakdraad zekering, een mooie solidcore kabel, een HMS wanddoos, 6 voudige stekkerblok met interne sterbedrading, en een afgeschermde kabel van Hifi-Tuning, stekkers van ieGO.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

treky22

Citaat van: screw op april 13, 2011, 07:07:46
Als je het goed wilt doen in de meterkast!

Ik gebruik een Siemens fuse holder, de Groefvlakdraad zekering, een mooie solidcore kabel, een HMS wanddoos, 6 voudige stekkerblok met interne sterbedrading, en een afgeschermde kabel van Hifi-Tuning, stekkers van ieGO.

De bedoeling is eigenlijk vanaf de wcd in de woonkamer.
Volgens mij valt daar ook winst te behalen.
Of heeft het geen zin, als ik niet bij het beginpunt start ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

screw

Citaat van: treky22 op april 13, 2011, 07:23:28
De bedoeling is eigenlijk vanaf de wcd in de woonkamer.
Volgens mij valt daar ook winst te behalen.
Of heeft het geen zin, als ik niet bij het beginpunt start ?

Ik ben ook ooit zo begonnen en dat leverd idd ook winst op, maar de echte winst zit hem echt in vanaf de meterkast starten, maar je kan vanaf de WCD beginnen en dan eens luisteren wat het doet en dan evt na een poos de rest doen  :angel:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

treky22

Citaat van: screw op april 13, 2011, 07:27:08
Ik ben ook ooit zo begonnen en dat leverd idd ook winst op, maar de echte winst zit hem echt in vanaf de meterkast starten, maar je kan vanaf de WCD beginnen en dan eens luisteren wat het doet en dan evt na een poos de rest doen  :angel:

Ik zal eens kijken wat ik dan nodig heb, en waar ik het vandaan ga halen.

Wil geen belachelijk dure spullen hebben, wel een beetje normale prijzen  ::)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

screw

Citaat van: treky22 op april 13, 2011, 07:32:08
Ik zal eens kijken wat ik dan nodig heb, en waar ik het vandaan ga halen.

Wil geen belachelijk dure spullen hebben, wel een beetje normale prijzen  ::)


Zo heb ik het ook gedaan, ieder zijn eigen budget er zijn sponsors genoeg doe leuke dingen verkopen Hifi-tuning en IeGO hebben mijn voorkeur.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

clockwork

Oeps. Jij hebt geloof ik ook weer een beetje extra virus opgelopen afgelopen zondag. ;)

Als ik jou was zou ik beginnen met betere stroomkabels naar de apparatuur. Erik S heeft doe het zelf pakketjes voor een paar tientjes. Anders mp in de gaten houden. Dit levert al een hoorbare verbetering op tov de standaard kabels die je nu gebruikt.

En als je echte verschillen hoort en het bevalt kun je altijd kijken naar de stoppenkast. Ik denk dat een aparte groep al voordelen oplevert. En dat kun je zo gek maken als je zelf wilt.   :crazy:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

treky22

Dit krijg je als je naar een M&G gaat  :devil: ;D
Rond aan het kijken voor een stroomplan op dit moment.
Ik heb Peter van HifiSupply gemaild, om te kijken voor prijzen/opties.
Erik S. zou ook nog kunnen.

Ik ga zometeen de tegels met de demp-plaatjes in de kamer neerleggen, en de rears erop zetten.
Dan zouden ze net zo hoog moeten staan als de fronts.

Ook stiekem eens rondgekeken voor een 2e-hands DD-12 of DD-15, maar nog niks gezien.
Toch maar eens kijken wat er uit mijn Sub10 te halen is voordat ik gekke dingen ga doen  :blink:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

Erg frustrerend ja.  :-X

Jij bent al lekker bezig. Hoeveel gaat de hoogte van de rears schelen?

Ik heb ook al naar de dd serie zitten kijken. Eerst maar eens goed nadenken hoe nu verder te gaan. Aparte ruimte of niet. En zo ja, waar. Ik heb hier nog een volledig onbenutte zolder maar daar moet dan wel veel aan gebeuren.


Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

treky22

Citaat van: clockwork op april 13, 2011, 08:46:39
Erg frustrerend ja.  :-X

Jij bent al lekker bezig. Hoeveel gaat de hoogte van de rears schelen?

Ik heb ook al naar de dd serie zitten kijken. Eerst maar eens goed nadenken hoe nu verder te gaan. Aparte ruimte of niet. En zo ja, waar. Ik heb hier nog een volledig onbenutte zolder maar daar moet dan wel veel aan gebeuren.




Ach ja, ik weet wat ik mezelf aandoe als ik bij Philip ga kijken/luisteren  :devil:
Grapje, zo'n ruimte kan ik hier nu eenmaal niet realiseren.
Maar ook ik ben zeer tevreden met wat ik hier heb staan  :headbanging:

Het verschil van hoogte tussen de fronts en rears zal dalijk minder dan 1 cm zijn, precies weet ik het pas als ze dalijk staan.
Dus volgens mij is dat prima.
Ik post straks de foto's en details ook weer hier.

De centerspeaker heb ik al wel gekanteld staan mbv vierkantjes demp-plaat eronder, zodat die nu (als ik in de bank
zit) ook naar oorhoogte straalt.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22



De rears staan op hun podium  8)
Ze staan 3 mm hoger dan de fronts. Beter gaat het niet dan nu.
Is volgens mij wel te verwaarlozen.

Ik ga nu met Emo-Q aan de gang, afstanden heb ik al gemeten. Dus die daarna checken in Emo-Q.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

screw

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

treky22

Citaat van: screw op april 13, 2011, 11:04:23
heb je nu strepen getrokken op de vloer?  :butbut:

:D

Die stonden eral door een poef die daar vorig jaar gestaan heeft.
Geen doppen onder gehad, en toen gaan schuiven  :crazy:
Krijg je met hout dan  :devil:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Citaat van: clockwork op april 13, 2011, 08:40:51
Oeps. Jij hebt geloof ik ook weer een beetje extra virus opgelopen afgelopen zondag. ;)
Dat lijkt er inderdaad wel op ;D Sorry hé! >:D

Stroom kan je op elk punt in de keten mee beginnen. Het meeste rendement heb je natuurlijk als je aan de bron begint, maar dat is ook de grootste investering. Een goede stroomkabel is een eerste stap, dan vervolgens kan je stapsgewijs uitbreiden naar achtereenvolgens: verdeeldoos, WCD, meterkast. En daarin kan je het zo gek maken als je wil. Mijn oplossing is vergelijkbaar met die van screw, alleen met andere componenten: Siemens CFC met HifiTuning Ultimate2 zekering, Belden kabel naar de HT, Rittal verdeeldoos, PS Audio PPP (grootste investering) en Furutech stroomkabels.

Gewoon langzaam opbouwen en kijken of je verschil hoort. Wij hoorden het al toen we alleen de apparaatkabels hadden vervangen.

En trouwens er zijn wel DD12's en DD15's te koop. Je moet alleen even zoeken en ik zal (om je te beschermen :D) even niet aangeven waar dat is... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

treky22

Net even wat stukken muziek en film geluisterd.

Zo met de center klinkt het directer naar mij toe.
De rears nu op oorhoogte scheelt ook een heel stuk (eerst kwamen ze net boven de bank uit).

Zoals het nu staat al zeker weer een verbetering qua geluidsbelevenis.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Citaat van: treky22 op april 13, 2011, 16:09:31
Net even wat stukken muziek en film geluisterd.

Zo met de center klinkt het directer naar mij toe.
De rears nu op oorhoogte scheelt ook een heel stuk (eerst kwamen ze net boven de bank uit).

Zoals het nu staat al zeker weer een verbetering qua geluidsbelevenis.

Goed bezig. Deze actie kost je niets, maar levert wel al veel op. Kwa netkabels kan je prima met de wat eenvoudige kabels beginnen. De door erik zelf gemonteerde kabels hebben een goede prijs-/kwaliteitsverhouding. W&M is een mooie instapkabel en hoeft niet veel te kosten.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

treky22

Citaat van: HTip op april 13, 2011, 22:47:06
Als je de akoestiek in orde hebt, kan je beginnen met kabels, stroom, etc. Dan heeft het eigenlijk pas écht zin ;)

Zou dit ook voor mij betekenen dat ik eerst aan akoestiek moet gaan werken ?
Ik zie het nog niet voor me, dat ik hier bv panelen op ga hangen of iets dergelijks.

Ik heb Erik een pm gestuurd. Even afwachten wat zijn reactie is, voor wat betreft de kabels.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Citaat van: treky22 op april 13, 2011, 22:56:20
Zou dit ook voor mij betekenen dat ik eerst aan akoestiek moet gaan werken ?
Ik zie het nog niet voor me, dat ik hier bv panelen op ga hangen of iets dergelijks.
Was misschien iets te kort door de bocht. Het gaat eigenlijk over balans. Met een powercord van ca. €30-40 kan je geen buil vallen. Het verschil ga je zeker horen. Ik doelde meer op kabels (interlinks, power, LS, etc.) van honderden/duizenden euro's zonder dat er iets aan de akoestiek is gedaan.

Citaat
Ik heb Erik een pm gestuurd. Even afwachten wat zijn reactie is, voor wat betreft de kabels.
Je laat er geen gras over groeien... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

treky22

Citaat van: HTip op april 13, 2011, 23:15:29
Was misschien iets te kort door de bocht. Het gaat eigenlijk over balans. Met een powercord van ca. €30-40 kan je geen buil vallen. Het verschil ga je zeker horen. Ik doelde meer op kabels (interlinks, power, LS, etc.) van honderden/duizenden euro's zonder dat er iets aan de akoestiek is gedaan.
Je laat er geen gras over groeien... ;)

Ik hoop het (dat ik het verschil hoor). Ga ze ook niet in 1x kopen, mijn wederhelft heeft echt zoiets van  :blink:
Dus ik doe rustig op m'n gemak  ::)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Roger Black

Ik ben benieuwd. En inderdaad een kabeltje hier en daar naar binnen schuiven kan geen kwaad (SWMBO)  :D

HTip

Ik weet dat we nu moeten vragen, wat betekent SWMBO? Dus bij deze ;)

Zal wel iets van Wife inzitten :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive