Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

« vorige - volgende »

HTip

Citaat van: The Vampire op april 13, 2011, 22:07:53
niet nodig, de verwachtingen zullen nooit voldoen aan de ervaring :D
Verwachtingen kunnen ook te hoog zijn/worden, maar afgelopen keer heb ik er gelukkig weer aan kunnen voldoen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op april 13, 2011, 22:20:06
Verwachtingen kunnen ook te hoog zijn/worden, maar afgelopen keer heb ik er gelukkig weer aan kunnen voldoen :D
Geloof me als je het niet gewend bent dan is het een niet te omschrijven ervaring. Niet alleen je speakers en de sub, maar ook zeker de akoestiek. Denk dat jij zelf je ruimte iets teveel gewend bent ;) :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op april 13, 2011, 22:24:22
Geloof me als je het niet gewend bent dan is het een niet te omschrijven ervaring. Niet alleen je speakers en de sub, maar ook zeker de akoestiek. Denk dat jij zelf je ruimte iets teveel gewend bent ;) :D
:wub: Kan je wel eens gelijk in hebben. Het leuke is ook dat ik niet eens zo'n bijzondere set heb staan. Zeker niet als je mijn set vergelijkt met high-end merken als Lexicon, Mark Levinson, Classé, etc. Maar als je zo'n set in een slechte akoestische ruimte plaatst klinkt het voor geen meter ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op april 13, 2011, 22:33:44
:wub: Kan je wel eens gelijk in hebben. Het leuke is ook dat ik niet eens zo'n bijzondere set heb staan. Zeker niet als je mijn set vergelijkt met high-end merken als Lexicon, Mark Levinson, Classé, etc. Maar als je zo'n set in een slechte akoestische ruimte plaatst klinkt het voor geen meter ;)
precies, daarom snap ik ook echt niet dat sommige mensen die in die prijsklasse zitten niks aan akoestiek doen en wel kabels aanschaffen die meer kosten dan mijn gehele set. Denk dat akoestiek meer doet dan kabels, spikes, dempers en stroom bij elkaar.

Overigens moet je je eigen set nou ook weer niet gaan bagatelliseren ;) Je speakers zijn ook zeker niet de minste en de SR9600 ook zeker niet, maar je set is gewoon perfect in balans en dat is belangrijker dan de prijs van een bepaalde versterker of speakers. ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op april 13, 2011, 22:37:54
precies, daarom snap ik ook echt niet dat sommige mensen die in die prijsklasse zitten niks aan akoestiek doen en wel kabels aanschaffen die meer kosten dan mijn gehele set. Denk dat akoestiek meer doet dan kabels, spikes, dempers en stroom bij elkaar.
Ik snap dat ook niet en in het topic van Alex werd net het tegendeel bewezen door o.a. S@m. Ik heb me op een gegeven moment teruggetrokken uit de discussie, want de oplossing zou Alex moeten zoeken in een andere en duurdere versterker. Alex weet gelukkig wel beter, dus dat komt wel goed, maar de adviezen kunnen iemand juist het bos in helpen...

Als je de akoestiek in orde hebt, kan je beginnen met kabels, stroom, etc. Dan heeft het eigenlijk pas écht zin ;)

Citaat
Overigens moet je je eigen set nou ook weer niet gaan bagatelliseren ;) Je speakers zijn ook zeker niet de minste en de SR9600 ook zeker niet, maar je set is gewoon perfect in balans en dat is belangrijker dan de prijs van een bepaalde versterker of speakers. ;)
Weer :wub: Ik denk ook dat mijn set goed in balans is, maar er zijn forumleden met bijv. een Lexicon MC12-HD5 die nog meer kost dan mijn hele set samen incl. de akoestische maatregelen. In dat opzicht heb ik een "bescheiden" set. Maar ook hier heb je gelijk, mijn set is in de basis boven gemiddeld, maar door de akoestiek presteert deze ver boven gemiddeld :music:
Showcase - Topic

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op april 13, 2011, 12:36:27
@Jan: Zou je jouw verslag ook in het M&G-topic willen plaatsen? Dan heb ik alle verslagen bij elkaar :pompom:
= Done :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Bedankt Nico! Is geen haast bij hoor. Ik vind het al leuk dat jullie de tijd nemen om een verslag te schrijven :thumbs-up:

Plaats je het in het M&G-topic van Huib?

Ik plaats het in het M&G-Topic van Huib.

Helaas kon ik mijn verslag nog niet helemaal afmaken omdat er een probleem bij is gekomen. Moet nu het laatste stukje met 1 hand typen  :crazy: , laat het ook net links zijn en ik ben rechts. Heb  namelijk een breuk in mijn rechter pols en zit mooi in het gips  :devil:  :crazy:.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Da's niet fijn! Hoe is het gebeurd? In ieder geval beterschap en sterkte met het helen...
Showcase - Topic

Lex Groningen

Bedankt Nico! Is geen haast bij hoor. Ik vind het al leuk dat jullie de tijd nemen om een verslag te schrijven :thumbs-up:

Plaats je het in het M&G-topic van Huib?

@Jan: Zou je jouw verslag ook in het M&G-topic willen plaatsen? Dan heb ik alle verslagen bij elkaar :pompom:

Ojee, moet ik na 3 juli ook nog een verslag schrijven? :o Laat ik het gelijk maar vertellen, ben geen ster in lange verslagen schrijven, of ik moet een voicerecorder meenemen om de dag terug te beluisteren. ;) ;D
Stereoset under construction: Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Element: Ortofon Quintet Bronze/ Versterker: ?/ DAC: ?/ Luidsprekers: ?/ Kabels: ?/ Platenwasmachine: Okki Nokki

Madhouse

Citaat van: Alex Groningen op april 14, 2011, 19:13:27

Ojee, moet ik na 3 juli ook nog een verslag schrijven? :o Laat ik het gelijk maar vertellen, ben geen ster in lange verslagen schrijven, of ik moet een voicerecorder meenemen om de dag terug te beluisteren. ;) ;D

Is volgens mij geen vereiste hoor! Maar denk wel heel leuk voor Philip om te lezen hoe jij het HT ervaart. Gewoon in je eigen woorden vertellen hoe jij het hebt beleefd!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Denk dat jij over je akoestiek beleving al wel heel wat kunt vertellen, wees daar maar niet bang voor ;) En niks moet, het mag :smile:

Woonkamer HT
Stereo

Lex Groningen

Citaat van: HTip op april 13, 2011, 22:47:06
Ik snap dat ook niet en in het topic van Alex werd net het tegendeel bewezen door o.a. S@m. Ik heb me op een gegeven moment teruggetrokken uit de discussie, want de oplossing zou Alex moeten zoeken in een andere en duurdere versterker. Alex weet gelukkig wel beter, dus dat komt wel goed, maar de adviezen kunnen iemand juist het bos in helpen...

Hoe graag ik ook de Kw voor en eindversterker wil hebben, ik zorg eerst dat de akoestiek hier thuis een paar leuke sprongen voorwaarts gaat maken.
Dus het bekende bos zal ik niet ingestuurd worden.
Stereoset under construction: Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Element: Ortofon Quintet Bronze/ Versterker: ?/ DAC: ?/ Luidsprekers: ?/ Kabels: ?/ Platenwasmachine: Okki Nokki

celerontje

Probeer het gewoon. Mensen schrijven eigenlijk veel te weinig naar mijn mening!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Lex Groningen

Citaat van: The Vampire op april 14, 2011, 19:16:27
Denk dat jij over je akoestiek beleving al wel heel wat kunt vertellen, wees daar maar niet bang voor ;) En niks moet, het mag :smile:

Vind het zelf wel zo netjes om een verslag(je) te schrijven. Beloof bij deze dat dat ook goed gaat komen.

Robbert54

Citaat van: Alex Groningen op april 14, 2011, 19:17:07
Hoe graag ik ook de Kw voor en eindversterker wil hebben, ik zorg eerst dat de akoestiek hier thuis een paar leuke sprongen voorwaarts gaat maken.
ben erg benieuwd of je die nog zo graag wilt wanneer je de akoestiek goed hebt. Dan ga je pas merken hoe goed je set matched. Of in een vervelend geval, mismatched

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Een verslag(je) schrijven is geheel vrijwillig hoor! Ik vind het natuurlijk wel erg leuk om te lezen hoe mijn bezoek de dag en de ruimte hebben beleefd. Zeker als er ook nog de nodige humor in wordt verwerkt :D

En bovendien krijg het verslag een plaatsje in het grote M&G boek :wub:
Showcase - Topic

Lex Groningen

Citaat van: The Vampire op april 14, 2011, 19:21:47
ben erg benieuwd of je die nog zo graag wilt wanneer je de akoestiek goed hebt. Dan ga je pas merken hoe goed je set matched. Of in een vervelend geval, mismatched

Ik ga maar even van het positieve uit. ;)

Lex Groningen

Citaat van: HTip op april 14, 2011, 19:28:07
Een verslag(je) schrijven is geheel vrijwillig hoor! Ik vind het natuurlijk wel erg leuk om te lezen hoe mijn bezoek de dag en de ruimte hebben beleefd. Zeker als er ook nog de nodige humor in wordt verwerkt :D

Aha, een hint. ;D

Citaat van: HTip op april 14, 2011, 19:28:07
En bovendien krijg het verslag een plaatsje in het grote M&G boek :wub:

Gaat goed komen, Philip.

HTip

Citaat van: Alex Groningen op april 14, 2011, 19:17:07
:thumbs-up: Dat had ik al in je topic begrepen, maar het had ook kunnen zijn dat je de goedbedoelde adviezen omtrent versterking had opgevolgd ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Alex Groningen op april 14, 2011, 19:28:32
Ik ga maar even van het positieve uit. ;)
Zou ik ook doen, zeker met jouw prachtige set :wub:

Citaat van: Alex Groningen op april 14, 2011, 19:31:45
Aha, een hint. ;D
;D Nee hoor, ik lees alleen in de verslagen altijd wel dingen waar ik erg om moet lachen. Kijk maar eens in de verslagen van de vorige M&G's. De links staan in mijn openingspost.

Citaat
Gaat goed komen, Philip.
:worship:
Showcase - Topic

Lex Groningen

Citaat van: HTip op april 14, 2011, 19:32:41
:thumbs-up: Dat had ik al in je topic begrepen, maar het had ook kunnen zijn dat je de goedbedoelde adviezen omtrent versterking had opgevolgd ;)

Nee nee. Ik weet inmiddels wel de juiste weg te bewandelen.

Robbert54

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: Alex Groningen op april 14, 2011, 19:36:06

Nee nee. Ik weet inmiddels wel de juiste weg te bewandelen.
Heel goed! Ben erg benieuwd wat je vindt van mijn geluid, want jouw set is denk ik van een hoger niveau.
Showcase - Topic

Robbert54

Citaat van: HTip op april 14, 2011, 19:40:07
Heel goed! Ben erg benieuwd wat je vindt van mijn geluid, want jouw set is denk ik van een hoger niveau.
Geen eerlijk vergelijk, want die van jou staat in een nagenoeg perfecte ruimte ;)

Woonkamer HT
Stereo