Huib's Huiskamer Setje - Klipsch RP-280F

Gestart door treky22, april 6, 2009, 14:01:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roger Black

Staat wel ergens in het auto-topic hoor, niet zo ver terug  ;D. Ik wil je topic niet vervuilen met mijn heilige koe..  :hehe:

treky22

#176
Bij deze wat nieuwe foto's:


De draagbare dvd-speler (Philips PD-8015) die we voor ons mannetje gekocht hebben voor in de auto enzo, blijkt in de praktijk ook heel erg makkelijk voor bij m'n HT  :headbanging:. Als ik nu muziek (cd/dvd/BR) wil luisteren, hoeft de beamer niet aan. Scheelt weer in lamp gebruik  ;D

Hij staat hier mooi op de Subwoofer.





En ook nog wat nieuwe overzicht-foto's.

Bekabeling langs de muur is eindelijk weggewerkt. Hiervoor heb ik Tehalit SL goot voor gebruikt.
Het ziet er nu een stuk strakker uit  :thumbs-up:

Speakerkabel is nu Belden 2x4mm2, met W&M BS-514 stekkers eraan.
Kabel voor de Sub10 is nu de Goldkabel Profi Subwoofer Y kabel. Deze ziet er en mooi uit, en werkt perfect.

Het enige wat op dit moment ontbreekt, is een meubel.
Van het weekend met het vrouwtje over gehad.
Ik wil eigenlijk in de lengte vd kamer projecteren (nu in de breedte). Dan zitten we ongeveer 5 mtr vh scherm af.
De bedoeling dan is om een groter scherm aan te schaffen, en dan ook voor een full-hd beamer te gaan rondkijken.
Ze vond het allemaal prima, maar dan wilde ze wel een nieuwe bank in de woonkamer hebben. Zo'n lounge bank.
Dat wordt dus een lekkere investering.
Na die van deze maand http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=14928.14900, wordt het dus weer sparen voor dat project.
Daarom lijkt het me ook verstandig om te wachten met het meubel, totdat we zeker zijn van onze plannen.
Het mandje onder de center-speaker ziet er nu niet uit. Maar voorlopig laat ik het lekker zo staan.

De plannen worden zo wel steeds meer:
- Full-HD beamer
- Nieuw scherm (groter)
- Lounge bank
- TV-dressoir (misschien zelfbouw als we niks kunnen vinden)
- LCD/Plasma tv voor boven het tv-dressoir (Komt achter het nieuwe scherm)
- Harmony One, of iets dergelijks
- Oppo (twijfel nog, draai nu echt alles via de Dune  :thumbs-up:)
- Misschien tegen die tijd een Xbox-360 erbij met HDMI. Dan kan die ik nu heb naar boven  :)

Sponsors gezocht hahaha  :clapping:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Zo! :o Het virus heeft je flink te pakken en je vrouw heb je ook nog besmet :clapping:

Mooie plannen hoor. Had je nooit gedacht toen je bij mij de H78 ophaalde hé? :tongue2:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Ziet er al goed uit en beloofd alleen maar mooier te worden, gezien de plannen  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

Flink aan het upgraden geweest joh. Ziet er strak uit.

Geniet er van.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

treky22

#180
Citaat van: HTip op juli 27, 2010, 19:57:43
Zo! :o Het virus heeft je flink te pakken en je vrouw heb je ook nog besmet :clapping:

Mooie plannen hoor. Had je nooit gedacht toen je bij mij de H78 ophaalde hé? :tongue2:

Nogal te pakken ja. Ik ben blij dat Chantal het ook leuk vindt  :pompom:
Niet gedacht dat het zo zou gaan worden, nee. Ik dacht nog een tv erbij, en dan ben ik klaar.
En zie nu al die plannen  :blink:

Citaat van: Martijn90 op juli 27, 2010, 21:03:32
Ziet er al goed uit en beloofd alleen maar mooier te worden, gezien de plannen  8)

Thanx Martijn. We doen ons best hier. Enige jammere is dat ik geen dedicated room heb, en gewoon in de
woonkamer aan de gang moet. Maar dat is bij zovelen hier, dus ik moet niet klagen  ;D

Citaat van: Xander32 op juli 27, 2010, 21:08:44
Flink aan het upgraden geweest joh. Ziet er strak uit. Geniet er van.

Sander.

Dat zal wel lukken. Dit jaar al veel vervangen, dus nu even dit jaar niet meer.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22

Even niets meer gedaan hier.

Nu weer een vraagje:

Wat is de maximale afstand waarmee ik met mijn beamer kan projecteren ?
Het is dus de Optoma H78.

Kan iemand me hier mee helpen ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

Staat er niet zo'n rekenmodelletje in Excel op de site van Optoma? Dan kun je alle maten en afstanden berekenen.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Je hebt PM ;)

Samengevat: Op onderstaande site de juiste schermgrootte en gain ingeven. De rest wijst zich vanzelf...

http://www.projectorcentral.com/Optoma-H77-projection-calculator-pro.htm
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

treky22

#184
Vandaag eindelijk de UMC-1 ge-upgrade, dankzij de hulp van forumlid _Nelis_  :thumbs-up:. Mijn dank hiervoor.
Was even een ritje (iets meer dan een uur) daar naartoe, maar de moeite waard.

Nu kan ik maandag beginnen met de inrichting vd woonkamer.
De HT-layout gaat er anders uit zien als dat het was.

Te doen:
- Scherm ophangen
- Beamer ophangen (krijg morgen de aangepaste ophangbeugel terug)
- Apparatuur aansluiten
- Kabels wegwerken

Dan nog wachten op het meubel

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

Citaat van: treky22 op september 11, 2010, 13:35:05
Vandaag eindelijk de UMC-1 ge-upgrade, dankzij de hulp van forumlid _Nelis_  :thumbs-up:. Mijn dank hiervoor.
Was even een ritje (iets meer dan een uur) daar naartoe, maar de moeite waard.


Dan nog wachten op het meubel

Lekker dat het nu gelukt is. Wat was het probleem nu? Weet je dat al? Of hebben jullie gewoon dmv de pc van Nelis de upgrade gedaan?

En heb je al een meubel gekozen/ gevonden?

Veel plezier met de nieuwe inrichting. Ik beschouw dat altijd als een deel van de hobbhy. We zijn benieuwd. :coffee:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

treky22

Citaat van: clockwork op september 11, 2010, 16:50:30
Lekker dat het nu gelukt is. Wat was het probleem nu? Weet je dat al? Of hebben jullie gewoon dmv de pc van Nelis de upgrade gedaan?

En heb je al een meubel gekozen/ gevonden?

Veel plezier met de nieuwe inrichting. Ik beschouw dat altijd als een deel van de hobbhy. We zijn benieuwd. :coffee:



We hebben gewoon zijn laptop aangesloten op de UMC-1, alleen bij de eerste keer bleef ie op 99,1 % hangen.
Daarna opnieuw gestart, en hij liep helemaal door, alle 3 de files.
Wat bij mij hier het probleem was, weet ik nog steeds niet.

Meubel zijn we voor bijna 100% uit. Als het zeker is, post ik het hier meteen.

Inrichten beginnen we maandag mee. Ik sluit wel even de apparatuur aan. Want ik wil wel weten of het HDMI-probleem van
mij nu wel opgelost is. Anders blijf ik gewoon met component naar de beamer sturen totdat .......... er een keer een nieuwe
beamer komt  ::).

Ik denk dat de speakers wel meer tot z'n recht komen in de nieuwe opstelling  :music:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

Citaat van: treky22 op september 11, 2010, 18:10:12

Ik denk dat de speakers wel meer tot z'n recht komen in de nieuwe opstelling  :music:


Dat is dan in elk geval voordeel nummer 1!  :pompom:

Ben ook benieuwd of je beamer nu wel gaat werken. Ik heb hier nu alles goed op gang.  ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

treky22



Het scherm hangt  :clapping:

Ik ben vandaag met de beamer bezig geweest, gekeken of het hdmi-probleem wat ik met de UMC-1 had, nu opgelost is.
De 15 mtr HQ HDMI-kabel aangesloten .... niks, beamer bleef zoeken naar een signaal.
Daarna de 1 mtr HDMI-kabel die ik een tijdje terug bij Erik S. besteld had aangesloten ..... beamer zocht een
signaal .... tada ... BEELD  :pompom:

Nu zal ik Erik S. eens gaan mailen wat voor lengtes hij heeft voor HDMI. Ik heb toch wel een flinke lengte nodig, omdat de beamer aan
de ene kant, en de apparatuur aan de andere kant vd kamer staat.

Maar ik ben dus wel echt blij dat het HDMI-probleem van de UMC-1 opgelost is  :thumbs-up:

Deze week verder met klussen: beamer ophangen.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

#189
Mooi dat je 1e fase is voltooid en dat je UMC-1 geen probleem meer heeft. Ik zou eens kijken naar een HDMI kabel van Supra. Die zijn gecertificeerd voor lengtes > 10m.

Kijk maar eens hier. Ze hebben ze ook HDMI-DVI. Dan heb je het verloopstukje ook niet meer nodig. Is trouwens ook van Supra ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

clockwork

Heb sinds kort ook een Supra HDMI kabel. Super!
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

treky22

Citaat van: clockwork op september 14, 2010, 17:27:27
Heb sinds kort ook een Supra HDMI kabel. Super!

Waar heb je die gekocht ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22

Citaat van: HTip op september 14, 2010, 17:22:29
Mooi dat je 1e fase is voltooid en dat je UMC-1 geen probleem meer heeft. Ik zou eens kijken naar een HDMI kabel van Supra. Die zijn gecertificeerd voor lengtes > 10m.

Kijk maar eens hier. Ze hebben ze ook HDMI-DVI. Dan heb je het verloopstukje ook niet meer nodig. Is trouwens ook van Supra ;)

Ben er wel blij mee ja. Ik kreeg al bijna nachtmerries over dat HDMI-gebeuren.

Ik heb gekeken op die site. Zag de HDMI-DVI kabel ja. Dat is wel iets voor mij dan.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Sol

Ziet er al goed uit, nog veel klusplezier! ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

HTip

Citaat van: treky22 op september 14, 2010, 17:34:05
Waar heb je die gekocht ?


Ik heb mijn Suprakabel (en de adapter) bij BB&G gekocht. Zij zijn dealer. Maar ik neem aan dat er meer dealers zijn ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Even snel gezocht... de dealerlijst van de importeur: http://www.4tron.nl/dealers/lijst. Of ze allemaal ook de Supraproductlijn voeren weet ik natuurlijk niet ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

treky22

Citaat van: HTip op september 14, 2010, 17:57:29
Even snel gezocht... de dealerlijst van de importeur: http://www.4tron.nl/dealers/lijst. Of ze allemaal ook de Supraproductlijn voeren weet ik natuurlijk niet ;)

Thanx  :thumbs-up:

Ik zal eens even rond gaan kijken.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Nooff

Mooi dat het eindelijk werkt Huib. De HDMI kabel vormt zoals Philip al zei vaak de bottleneck voor lengtes boven de 10 meter. Een goede, vaak duurdere HDMI kabel zou dit probleem moeten verhelpen. Denk hierbij aan Audioquest, Supra, Wireworld, QED etcetera

treky22

Citaat van: Nooff op september 14, 2010, 18:04:00
Mooi dat het eindelijk werkt Huib. De HDMI kabel vormt zoals Philip al zei vaak de bottleneck voor lengtes boven de 10 meter. Een goede, vaak duurdere HDMI kabel zou dit probleem moeten verhelpen. Denk hierbij aan Audioquest, Supra, Wireworld, QED etcetera

Thanx, ben er ook heel blij mee.

Nu kan er dan ook eindelijk een BR-speler komen (maar dat wordt volgend jaar).

Ik zal morgen eens rond gaan neuzen voor een kabeltje.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

Citaat van: treky22 op september 14, 2010, 17:34:05
Waar heb je die gekocht ?


Marktplaats.  :blush:

Goed te horen dat de hdmi nu werkt. Hoe is de beeldkwaliteit? Goed genoeg om de Full HD projector nog even uit te stellen?
Advies is inderdaad om wel een goede kabel te kopen. 15 meter is best lang.

En waar blijft het meubeltje nu? Zo kun je het natuurlijk niet laten staan.  ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling