Weer een nieuwe...

Gestart door GTDesign, februari 17, 2009, 01:08:36

Vorige topic - Volgende topic

TheSpeedSkater

Naja, dat is niet te zien op de foto's! Ik vind het nu al mooi.
;D

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

denoontje

zeer fraai! veel plezier ermee

Peter O

Ik vind dit ook echt een van de mooiere HT's hier! Die stoelen lijken me ook echt heerlijk. Bioscoopstoelen zijn leuk, maar die is nog een stapje luxer.

LittleNinja

De gebruikte acoustische panelen zijn zelfs bruikbaar als woonkamer oplossing. 8)

Henk,

Nog even terug komen op mijn eerdere vraag.. Welke apparatuur stuurt de boel aan? De JVC beamer, de Nautilussen en de Velodyne's zijn me duidelijk.
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

TheSpeedSkater

TheSpeedSkater

Ik denk Lexicon ivm Logic7?

Sonic Circle

En nog een vraag: is er een naam voor dit mooie HT?

henkt1

ik heb nog geen naam voor deze HT.
suggesties?

de apparatuur:

beamer: JVC hd 1
cd speler: c.e.c. 5100 lt loopwerk
bluray: ps3
dvd recorder: panasonic
video recorder: panasonic
voorversterker: lexicon mc1
eindversterkers: cinepro 3K6 mark 3 (voor de fronts en sides)
                       parasound 750  (voor de back surrounds)
speakerkabels: AH!
speakers: nautilus: htm2, 805, scms.
subs: 2x velodyne 1500r
scherm: Ge
stoelen: seats and sofa's  ::)
auralex: pro-panels voor de muren, Metro LENRDs voor achter de design radiatoren, Elite CT45 ProPanels voor in de hoeken achter de front speakers
en metro fusers voor aan het plafond.

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

LittleNinja

Citaat van: TheSpeedSkater op april  9, 2009, 10:05:40
Welke Velodyne subs?

Deze: :o

Citaat van: henkt1 op april  9, 2009, 11:00:18
ik heb nog geen naam voor deze HT.
suggesties?

de apparatuur:

beamer: JVC hd 1
cd speler: c.e.c. 5100 lt loopwerk
bluray: ps3
dvd recorder: panasonic
video recorder: panasonic
voorversterker: lexicon mc1
eindversterkers: cinepro 3K6 mark 3 (voor de fronts en sides)
                       parasound 750  (voor de back surrounds)
speakerkabels: AH!
speakers: nautilus: htm2, 805, scms.
subs: 2x velodyne 1500r
scherm: Ge
stoelen: seats and sofa's  ::)
auralex: pro-panels voor de muren, Metro LENRDs voor achter de design radiatoren, Elite CT45 ProPanels voor in de hoeken achter de front speakers
en metro fusers voor aan het plafond.

groet,

Henk
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

)p(

Citaat van: henkt1 op april  8, 2009, 23:27:31

Ik kan nu nog niet geloven hoe goed het is. En nog wel in mijn eigen huis!!  :wub: 8) 

En ziet er ook nog eens super uit...gefeliciteerd met je prachtige ht!  8)  :)

peter

stoffels

zeer mooi ht, maar dat wist je al natuurlijk,  ;)

heb je geen detail foto van je rack ?

bmateijsen

Citaat van: celerontje op april  9, 2009, 00:19:04
Mooie foto's!
Wel zo makkelijk om 3 meetmicrofoons te gebruiken, werkt stukken sneller, dunkt me. ;)
Hoe sluit je zoiets aan?
Gewoon een XLR switchboxje en vervolgens bezig met EQ tot je mooi gemiddelde hebt tussen de 3 luisterplekken?

Dat is een Mic-5 kit, waardoor je direct op 3 plekken. Zowel de DD als de SMS-1 heeft maar 1 microfoon uitgang!

hifiman

Citaat van: bmateijsen op april  9, 2009, 12:54:28
Zowel de DD als de SMS-1 heeft maar 1 microfoon uitgang!
Waar is die uitgang voor dan eigenlijk ???  :devil:

-madison-

Prachtig geworden!! :o  8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

celerontje

Citaat van: Audioloog op april  9, 2009, 13:07:33
Waar is die uitgang voor dan eigenlijk ???  :devil:
Ingang, wijsneus! ;D
Citaat van: bmateijsen op april  9, 2009, 12:54:28
Dat is een Mic-5 kit, waardoor je direct op 3 plekken. Zowel de DD als de SMS-1 heeft maar 1 microfoon uitgang!
Die werd al genoemd op de vorige pagina, maar fijn om het bevestigd te zien worden. :thumbs-up:
Hoe regel je 2 subwoofers in 1 set eigenlijk goed in?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

LexiconLogan

oei das weer een mooie!
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

bmateijsen

Citaat van: celerontje op april  9, 2009, 13:10:10
Hoe regel je 2 subwoofers in 1 set eigenlijk goed in?

Dat leg je niet zo maar 1,2,3 uit in een paar regels ;)

celerontje

Mijn ''snapper'' staat aan en ik lees aandachtig, dus... :)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

bmateijsen

Citaat van: celerontje op april  9, 2009, 13:33:32
Mijn ''snapper'' staat aan en ik lees aandachtig, dus... :)

Maar ik heb helaas geen tijd om een aantal a4-tjes vol te tikken. ;D.

celerontje

Maar als je eens doet, ik zal het lezen. :)
Ik durf trouwens te wedden dat die eerste ontploffing in Iron Man één van jullie favoriete LFE scenes is? :devil:
Man, wat een laag heeft die knal zeg, niet normaal! :o ;D

henkt1

ik zal Iron Man eens opnieuw huren  8)

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

garmtz

Ook even een zegje van mijn kant... :)  Het is altijd weer een klus om van een paar speakers en subwoofers die willekeurig in de ruimte staan en kabels die los hangen zonder connectoren, een perfect klinkend geheel te maken, maar het is (mijns inziens) weer gelukt!

De plaats van de subwoofers (aan weerszijden van de ruimte, onder de sides), had ik van tevoren enigszins voorspelt, vandaar dat we de interlinks er naartoe wat langer hadden gehouden (nu moeten ze alleen nog goed worden weggewerkt... >:D). Plaatsing van de subs aan de voorzijde van de ruimte gaf een enorme boost in een breed gebied tussen 20 en 40 Hz, met een diep dal erna. We praten over een piek en dal met een variatie van zeker 15-20 dB, niet erg plezierig dus. Na veel schuiven met de beide subwoofers (met dank aan Ge... ;D) een behoorlijk rechte karakteristiek verkregen, die over 3 zitplaatsen ook redelijk uniform bleek, zie foto:

Dit resultaat was met een enkele subwoofer moeilijk te realiseren geweest, dus de keuze voor de dubbele subs was een goede! Als crossover voor de speakers is rondom voor 80 Hz gekozen.

Het is duidelijk te merken dat de speakers rondom vrijwel gelijk zijn: het ruimtelijk beeld in surround is echt volledig homogeen en vreselijk 3D. Alle speakers vallen (vooral in Logic 7 mode) compleet weg in het geluidsbeeld. Ook in stereo (op de middenpositie), is een heel breed beeld hoorbaar, waarin door de aangepaste akoestiek veel kleine details hoorbaar zijn. "Homeless" van "Graceland" (Paul Simon) was hiervoor een mooie test: het koor stond als een boog in de ruimte, letterlijk van de ene zijmuur naar de andere, met een enorme diepte. Echt super! Het bevestigt altijd toch weer hoeveel een goede akoestiek doet voor het geluid (geen geld gestoken in elektronica kan daar tegenop!).

De test met de beginscenes van The Dark Knight waren 'telling': broekflapperend laag, met een enorme rust en resolutie (2x 15" laag met per sub 1200+ W aan vermogen!), zonder enig benul waar dat laag nou vandaan kwam! De groote van het beeld is perfect gekozen: je zit echt in de film, zonder dat het onrustig wordt voor de ogen. Precies goed!

Kan nog wel even doorgaan, maar feit is dat ik weer erg jaloers werd gisteren en wens henkt dan ook veel plezier in zijn fijne martelkelder... >:D

Davey

Dit is een hele mooie geworden zeg  8)

marcobuurlage

Dit roept om 1 ding MEETING  :tounge: nee ik zou graag eens een kijkje in het echt willen nemen in deze ht :D

Beamer: JVC D-ILA HD1 , Receiver: Onkyo TX-SR 607 , Frontspeakers: Klipsch RB61 , Rearspeakers: Klipsch RS3 , Center: Magnat Monitor 210 , Subwoofer: Jbl , Bekabeling speakers: Freitag High perfomance cable Bekabeling subwoofer: Oehlbach

TheSpeedSkater

Citaat van: Sonic Circle op april  9, 2009, 10:26:05
En nog een vraag: is er een naam voor dit mooie HT?

Citaat van: garmtz op april  9, 2009, 14:04:55
fijne martelkelder... >:D

Ik zeg, we hebben een winnaar!