Weer een nieuwe...

Gestart door GTDesign, februari 17, 2009, 01:08:36

Vorige topic - Volgende topic

GTDesign

:)

GTDesign

???

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

GTDesign

Henk...ik heb er weer met heel veel plezier aan gewerkt, mag ik jou dan ook heel veel kijk en luister plezier toewensen van je prachtige HT.

Groet Gé

Robbert54

:crazy: er ligt een been daar!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Mooie foto's!
Wel zo makkelijk om 3 meetmicrofoons te gebruiken, werkt stukken sneller, dunkt me. ;)
Hoe sluit je zoiets aan?
Gewoon een XLR switchboxje en vervolgens bezig met EQ tot je mooi gemiddelde hebt tussen de 3 luisterplekken?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

GTDesign

:)

Robbert54

wauw... mooiste plafond die ik ooit heb gezien! :wub:

Woonkamer HT
Stereo

marcobuurlage

Het is niet mijn smaak kwa interieur maar dat neemt niet weg dat het er erg goed uitziet ! :D
Beamer: JVC D-ILA HD1 , Receiver: Onkyo TX-SR 607 , Frontspeakers: Klipsch RB61 , Rearspeakers: Klipsch RS3 , Center: Magnat Monitor 210 , Subwoofer: Jbl , Bekabeling speakers: Freitag High perfomance cable Bekabeling subwoofer: Oehlbach

jaco

Citaat van: celerontje op april  9, 2009, 00:19:04
Mooie foto's!
Wel zo makkelijk om 3 meetmicrofoons te gebruiken, werkt stukken sneller, dunkt me. ;)
Hoe sluit je zoiets aan?
Gewoon een XLR switchboxje en vervolgens bezig met EQ tot je mooi gemiddelde hebt tussen de 3 luisterplekken?
Wellicht is het wel een http://www.velodyne.com/products/product.aspx?ID=17&sid=556p967w
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

LittleNinja

Citaat van: henkt1 op april  8, 2009, 23:27:31
...

Garmt kwam om de kabels van de fronts aan te sluiten, het hele systeem in te stellen en af te stellen (dat duurde al met al een uur of 4!, wel inclusief chinees eten  ;D) en toen..................konden we gedrieën onze onderkaak weer van de vloer rapen. Wow!! wat een geluid.

...

groet,

Henk

Ja wat is die kerel traag he?! :P  Een "automated room EQ" doet er een minuut over.. ::)

Even zonder gekheid, het is erg snel gegaan in jouw ruimte. Het ziet er wel weer fantastisch uit! Mooie strakke afwerking en ook jouw "hier niet voor de hand liggende kleurstelling" bewonder ik. 8)

De Nautilus serie heb ik altijd erg mooi gevonden. Ze lijken hier wat populariteit te verliezen maar ook hier kan ik het alleen maar met je eens zijn!

Door de grootte van je ruimte lijkt je scherm bijna klein maar als ik me niet vergis is ie zo'n 2,60 breed toch? :o Staan de beide Velodynes naast de stoelen? Laatste vraag: Ik kan niet helemaal duidelijk zien welke apparatuur de boel in gang zet. Wat kun je ons daar over vertellen?

Gegroet,
LittleNinja
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

HTip

Mooi weer geworden Gé en Garmt! 8)

Citaat van: celerontje op april  9, 2009, 00:19:04
Mooie foto's!
Hoe sluit je zoiets aan?
De SMS-1 heeft aansluiting voor 3 microfoons. Ik denk dat de DD-series dat ook heeft. Dan slechts een kwestie van 3 meetmicrofoons hebben en klaar!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: GTDesign op april  8, 2009, 23:40:54
Foto's komen er zo aan, ze moeten nog effe drogen in de doka kamer...
Het is het wachten waard geweest 8)

Complimenten aan degene die het heeft ontworpen en gerealiseerd en héél veel plezier toegewenst aan de eigenaar!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

hoekie

WickedGame

Het is wel geweldig mooi geworden. Afwerking weer van zeer hoog niveau en een setup om van te kwijlen. Dat worden uren en uren kijkplezier in die ruimte.

blue-eyes

Hele mooie ruimte! Positief jaloers :D

Wat me wel opvalt, wellicht zie ik dat verkeerd, het lijkt erop dat de surroundspeakers VOOR de zitplaatsen hangen, en er niet naast de zitplaatsen. Klopt dat?

Zo ja, is de ruimte daarvoor de reden, of is er een andere reden? In mijn beleving horen de sides minimaal naast de zitplaatsen de hangen, en anders naar achteren.
Verbeter me als dit niet klopt ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

henkt1

Hallo allemaal,

bedankt voor de complimenten. Het is ook echt gaaf!! Moet er nog wel aan wennen dat mijn droom nu is gerealiseerd  :colgate:

Het is inderdaad een Mic 5 meetsysteem.  Het meten zelf duurde trouwens geen 4 uur. Dat was o.a. inclusief kabels vanpluggen voorzien, finetunen en chinees eten.

De velodynes staan onder de side speakers. En die staan iets VOOR de stoelen. Dit had twee redenen. De plaatsing van de deur. (kon echt niet anders, geloof me  :-\) en het feit dat het bij logic7 juist wel ok is om de side speakers iets naar voren te halen. Trouwens, ze staan wel een beetje naar de luisterpositie gericht.

Ge. Super bedankt. Het was inderdaad erg gezellig en een super klus.

Nu werken tot 19.00   :'(

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

GTDesign

De chineese rijsttafel duurde ca 3 en half uur, dus Garmt heef goed doorgewerkt.
Let maar eens op zijn bewegingen...nog sneller als het licht... ;D ;D ;D

LittleNinja

Ik doelde ook op het eten Gé. ;D  Nee hoor. Ik weet hoe grondig en fanatiek Garmt is. Aanstekelijk zelfs! 8)

Mooi werk heren!!

Citaat van: jowi op april  9, 2009, 08:02:57
...

1 dingetje dus wat ik echt zelf onacceptabel zou vinden. De 'hap' uit de vloer waar de center staat. Dat had echt niet gemoeten, en is echt een smet op het geheel... voor de rest, super!

Dat vind ik helemaal niet verkeerd. Smaken verschillen gelukkig. ;)
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

henkt1

Hoi,

Wij vonden die hap uit het podium juist een mooie oplossing voor de center. Door de grootte van het scherm kon de centre niet op het podium. Ervoor, zou betekenen dat ie niet netjes in de cirkel stond.  Ik vind dit compromis wel gaaf eigenlijk.

De kleuren waren een happy accident. Ge en ik hebben veel met de kleurenwaaier zitten stoeien voor mooie combi. Uiteindelijk voor 'gelbgrau' gekozen voor de muur. Maar door het lichtinval is het een soort mintgroen geworden. Eerst even schrikken maar eigenlijk best heel ok.  :ohmy: :laugh:

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Sonic Circle

Grote complimenten aan alle betrokkenen zeg!

Vind dat het een ontzettend gave ruimte is geworden. Kan me voorstellen dat je er veel en vaak van gaat genieten Henk, wij zijn ook niet uit ons HT te slaan sinds vorige maand ;)

De hap uit het podium vind ik persoonlijk juist een perfecte oplossing; qua uiterlijk is het speels en daarnaast zeer functioneel.

GTDesign

Middels alweer bezig met een nieuwe ontwerp hier op de tekentafel, concept zal totaal anders worden maar daar zal ik binnenkort wel weer een nieuw topic voor openen.

TheSpeedSkater

Gaaf project en een mooi eindresultaat!

Gefeliciteerd !
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

henkt1

thanks, maar nog niet helemaal eindresultaat...

De kabels van de sub moeten nog worden weggewerkt. Tussen de stoelen wil ik nog kleine tafeltjes die precies taps toelopen. Altijd handig voor de remote en je drankje  8)

De deur en kozijn moeten ook nog geschilderd worden. Zijn nu nog wit maar moeten ook 'gelbgrau' worden. Daar komt dan ook nog auralex op. Alhoewel de witte deur me op dit moment niet stoort. Maar ja, zit nu nog op mijn roze ht wolkje  :P

groet,

Henk

Madhouse

Erg mooi eindresultaat zeg! En dat scherm  :inlove: En de B&W's  :inlove:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub