Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

advr

Citaat van: Erik van Voorst op december  3, 2005, 17:52:49
Zie je dat het formaat wel meevalt...beetje vroeg dit jaar maar ...so what  ;D

Happy xXx-mas..........

zeg dat wel, een beetje vroeg, bij ons is net de sint geweest... 8) 8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

FrankB

Citaat van: Ruben op december  3, 2005, 17:58:42
Mooie foto zeg. Gaan de ballen in de boom niet gruwelijk mee resoneren?

Mee resoneren? Springen ze niet gewoon kapot :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

MickeyMan

Ik heb het er net nog met een paar collega's over gehad... maar kerst begint pas na Sinterklaas.  :'(

Maar het ziet er mooi uit hoor. Ik vind die stoel ook fantastisch, die zit ook heel lekker.
Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

MickeyMan

Heb ook geen kinderen hoor... alleen cavia's, maar daar vieren we geen Sinterklaas mee  ::)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

Audiofiel

Citaat van: MickeyMan op december  5, 2005, 14:50:19
... alleen cavia's, maar daar vieren we geen Sinterklaas mee  ::)

Kun je leuke surprises mee maken! :o :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

fgroen

Citaat van: MickeyMan op december  5, 2005, 14:50:19
alleen cavia's, maar daar vieren we geen Sinterklaas mee  ::)

... of leuk kerst mee vieren....  >:D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

eddy135

Citaat van: jaco op januari 10, 2004, 10:26:45
Erik,
Is nou echt al dat lood nodig ? Met al die lagen hout zou het toch ook wel al ZWAAR worden. Ik snap wel dat het lood het snel verzwaard als je naar het soortelijk gewicht kijkt.
Is holle ruimtes vullen met kwik niet een oplossing, dat is nog zwaarder..

Jaco
Hallo zeg, dat is tenminste een project!
Kleine correctie: kwik is niet zwaarder dan lood, en bovendien zeer lastig te lijmen.
Verder is het natuurlijk prachtspul.
Ga zo door, jongens.
Eddy135
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

voodooless

En naast uiterst giftig ook nog eens vloeibaar op kamertemperatuur ;)

MickeyMan

Citaat van: fgroen op december  6, 2005, 10:03:04
... of leuk kerst mee vieren....  >:D

Schijnt erg lekker te zijn. Toch maar niet proberen...  hou het wel bij andere dode beestjes.

hutsefluts

euhm, ik heb de dichtheden even opgezocht: google op dichtheid en lood, kwik of... goud! >:D
lood 11.3 kg per liter
kwik 13.6kg per liter --> dus zwaarder dan lood!
goud 19.3 kg per liter :o--> dus nog veel zwaarder dan lood. Bij een non-plus ultra ontwerp moet de kostprijs van een paar liter goud niet zo'n punt zijn ;D

voodooless

Citaat van: MickeyMan op december  7, 2005, 10:14:13
Schijnt erg lekker te zijn. Toch maar niet proberen...  hou het wel bij andere dode beestjes.

Lekker konijntje in het zuurt doet het altijd goed  ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

Het zijn al zoveel bladen.....dus ik doe hem maar op slot... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Deze mail werd mij gestuurd:

Hello Mr. Van Voorst-

Do you by any chance know how to get ahold of any of the following individuals, as I am interested in some of the Avalon clone speaker cabinets:

*Doede Douma

*Tony Gee

*Gydotron (Guido)

*People involved in the Gydinel Co-Op (Gydotron & DDDAC).

I love their cabinets & need you help.  Any and all help would sure be appreciated.  Thank you!

Cordially,

Walter M Wegrzyn

Mesa, Arizona  85210-3613  USA

Phone:  1-480-464-5547 (MST USA)

E-mail:  [email protected]

Op de een of andere manier vertrouw ik het niet zo, dus heb ik NIET GEREAGEERD.....

De betreffende mensen moeten zelf maar zien hoe of wat....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Sullivan

Beetje vreemd inderdaad. Deze mensen zijn allemaal prima te benaderen via hun eigen websites...

mvg,
Frank

Shorty

Waarom zou je die mail niet vertrouwen?  ??? Stuur 'm gewoon door naar de gezochte personen zodat die zelf kunnen bepalen of ze contact met de afzender willen opnemen.... En meld dat aan die Amerikaan. Toch?  ;)

VrGr,

Bart J.

Robbo

Deze man zit ook in de audio business:

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Wegrzyn+Mesa+Arizona&meta=lr%3Dlang_nl

Vriendje van Neil Patell misschien ?     Ik zou in elk geval oppassen met verwijzingen naar Avalon als ik jou was.   Dit is gewoon een eigen ontwerp wat toevallig op een Avalon lijkt ;)

Jean Pierre

http://www.audioasylum.com/audio/cables/messages/103696.html

Daar een hele brief over zn bedrijf ofzoo( weet het neit zeker heb het niet door gelezen.. maar als je de afsluiting ziet, zie je dat hij een bedrijf heeft in de audio sferen..
(WEGRZYN LOUDSPEAKER COMPANY
& CUSTOM WIRE AND CABLE SALES
C/O WALTER M WEGRZYN
138 WEST TENTH DRIVE
MESA, ARIZONA 85210-3613 USA))

DIY_Freak

Citaat van: Shorty op maart 20, 2006, 11:50:41
Waarom zou je die mail niet vertrouwen?  ??? Stuur 'm gewoon door naar de gezochte personen zodat die zelf kunnen bepalen of ze contact met de afzender willen opnemen.... En meld dat aan die Amerikaan. Toch?  ;)

VrGr,

Bart J.
Lijkt me ook een goed plan. Ik weet niet of hij erop zit te wachten op z'n email op het internet terug te zien, ook al is het op een NL forum...
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. --- Douglas Adams

Najaarsschoonmaak. High end units te koop. Zie WWW in profiel.

fgroen

Wat betreft eventueel geschonden rechten: Maak je niet sappel.

Ten eerste is het geheel legitiem om een ander ontwerp te gebruiken, als er geen IP (Intellectueel Property) bescherming op zit.

Als dit wel het geval is (zou een patent, beschermde merknaam of een copyright op een ontwerp kunnen zijn), dan is dat nog steeds mogelijk om voor eigen gebruik dat ontwerp te gebruiken.

De naam Avalon zal wel beschermd zijn, dus speakers onder de naam Avalon verkopen zal sowieso niet mogen.

Ik denk niet dat de kastvormen beschermd zijn. Er zijn immer zat commerciele ontwerpen die ook gebruik maken van de karakteristieke facetten. Dus kasten of speakers verkopen die er "toevallig" erg veel op lijken is verder geen probleem.

Kortom, ik kan niet inzien in hoeverre dat mailtje bereigend is. Inderdaad is het wel bedenkelijk dat alle genoemde personen makkelijk te benaderen zijn. Ik zou gewoon de vraag terugspelen waarom hij dat via jou wilt doen.
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

DE 2e REACTIE:

Hello Again Erik-
Do you sell or make any of the Avalon clone finished cabinets, ie, the Sentinal (orGydinel).  Any and all help on how to contact these guys, namely, Doede & Guido, would greatly be appreciated; if you do not resell the cabinets.  Thank you very much Erik!
Cordially,
Walter M Wegrzyn
Mesa, Arizona, USA
Phone:  1-480-464-5547

MIJN ANTWOORD:

Dear Walter,

As a rule I do not sell anything I handmade because it is a hobby and I want to keep it that way.
Besides that I do not sell, it is also quite impossible to built my xXx speakers with the beautiful Avalonlike look
(Sentinel) the way I did....it took me 2 years to fulfill, based on an average of 2 hours a day.....and a 20.000 Euro's on material alone.

I have posted your request on a Dutch HT-Forum where the names you mentioned frequently visit,
so wish they to contact you they will find your questions and your e-mailadres.
It surprises me however that you did not succeed in contacting them yourself....they are nearly all over the world on audio-related topics...

Anyway I hope to be of any service to you 

Regards
Erik van Voorst.

Gydotron

Ik bouw alleen voor de fun, niet voor geld! Dus wat mij betreft, totaal geen interesse !!!!!

Grtn   Guido

DIY_Freak

Nou, om het verhaal helemaal af te maken... ik lees net een post op de Basslist waar bovenstaande meneer vraagt om hulp bij het berekenen van een behuizing voor een woofer met een berg T/S parameters. Beetje typisch. zo'n beginnersvraag als je al commercieel bezig bent met de naam 'WEGRZYN LOUDSPEAKER COMPANY'. :-X
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. --- Douglas Adams

Najaarsschoonmaak. High end units te koop. Zie WWW in profiel.

Marc Heijligers

Citaat van: Erik van Voorst op maart 20, 2006, 11:30:15
Deze mail werd mij gestuurd:
Op de een of andere manier vertrouw ik het niet zo, dus heb ik NIET GEREAGEERD.....
De betreffende mensen moeten zelf maar zien hoe of wat....

Ik heb de mail ook gehad. Watbetreft het "clonen", heb ik al een reaktie geplaatst op htguide:
http://www.htguide.com/forum/showpost.php4?p=238200&postcount=80
Netto: Als je iets wilt dat klinkt als een Avalon, moet je een Avalon kopen.

Als iemand een business zou starten met deze kasten, zou ik dat verwerpelijk vinden. Deze kasten in de hobbysfeer nabouwen betekent dat alleen maar een compliment richting Avalon. Ik zou nooit een klant van ze worden, en ik denk dat alle mensen die ze bouwen dat ook niet zullen worden. Er is dus zeker geen sprake van gederfde inkomsten, en hooguit gratis reclame.

Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

Movievault

Als bouwer van de Grand utopia ben ik het volledig eens met Marc
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Audiofiel

Citaat van: Marc Heijligers op maart 20, 2006, 18:52:07
Deze kasten in de hobbysfeer nabouwen betekent dat alleen maar een compliment richting Avalon. Ik zou nooit een klant van ze worden, en ik denk dat alle mensen die ze bouwen dat ook niet zullen worden. Er is dus zeker geen sprake van gederfde inkomsten, en hooguit gratis reclame.

100% mee eens. En het meerendeel van de zelfbouwprojecten kosten uiteindelijk veel meer dan de fabrieksspeaker als je de werkelijke uren zou rekenen. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.