Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Gisteren een marathon luistersessie gehad....

Ik wil eigenlijk geen euforisch verhaal over mijn luidsprekers neertikken....

Maar wat bijvoorbeeld wel zinvol is dat is het benadrukken van ......ER IS NOG ZOVEEL ONBEKENDE MUZIEK....een overdaad aan schijfjes voor een mooie installatie....schijfjes welke geweldig klinken...

Tjonge jonge Herman (mijn hifi-guru welke ik al meer dan 20 ken) had een koffertje vol meegenomen...hij is een liefhebber van  "vreemde" muziek....dat begint bij Bjork en eindigd bij avantgardistische russische en bulgaarse muziek......
Waanzinnig mooi ...met invloeden van Kitaro Vangelis Vollenweider Jarre Nova Bjork....(en natuurlijk weer andersom)

De luidsprekers kregen het geweldig voor hun kiezen maar gaven geen krimp....telkens weer dat begeerlijke 3D beeld en het laagste laag (Bjork) tot het hoogst hoog (Beluga)....

Enfin ik ga maar eens paar forumleden uitnodigen....dat leest voor jullie leuker en zeker objectiever... ;D

Ik wil beginnen met Garmt en Bjorn....gewoon omdat Garmt mij op het goede HT-pad heeft geduwd met zijn Barco/Scaler-enthousiasme....(pm me even of jullie uberhaupt zin en tijd hebben ;))

En ik heb besloten om niet met vakantie te gaan.....IK GA LUISTEREN..... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

bmateijsen

Citaat van: Erik van Voorst op juli 19, 2005, 09:19:44
Ik wil beginnen met Garmt en Bjorn....gewoon omdat Garmt mij op het goede HT-pad heeft geduwd met zijn Barco/Scaler-enthousiasme....(pm me even of jullie uberhaupt zin en tijd hebben ;))

En ik heb besloten om niet met vakantie te gaan.....IK GA LUISTEREN..... 8)

Dat vinden wij een hele eer!!! Ik ga even met Garmt kortsluiten wanneer dit het beste uitkomt!

Groet Bjorn

garmtz

Gisteren een marathon luistersessie gehad....

Ik wil eigenlijk geen euforisch verhaal over mijn luidsprekers neertikken....

Doen wij wel voor je hoor, maak je niet ongerust... ;)

CiteerMaar wat bijvoorbeeld wel zinvol is dat is het benadrukken van ......ER IS NOG ZOVEEL ONBEKENDE MUZIEK....een overdaad aan schijfjes voor een mooie installatie....schijfjes welke geweldig klinken...

Ontdekken van muziek, de ultieme kick van een high-end muziek-installatie!

CiteerEnfin ik ga maar eens paar forumleden uitnodigen....dat leest voor jullie leuker en zeker objectiever... ;D

Ik voel me werkelijk zeer, zeer vereerd dat ik als een van de eerste forumleden mag komen luisteren, ik weet zeker dat Bjorn daar ook zo over denkt! Ik PM je straks direct!  O0

CiteerEn ik heb besloten om niet met vakantie te gaan.....IK GA LUISTEREN..... 8)

Hahaha! Geef je geen ongelijk!

MickeyMan

Enfin ik ga maar eens paar forumleden uitnodigen....dat leest voor jullie leuker en zeker objectiever... ;D

Waar zijn de groene smileys (van jaloezie) als je ze nodig hebt!  :(  :'(  :(  :'(

Maar het is jullie gegund hoor! Heel veel plezier en inderdaad... schrijf er een mooie review over, die woorden zullen we hier allemaal verslinden!

Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

Jan Deckers

Inderdaad snif snif
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Maar....we huren gewoon een Shovel en dan nemen we ze stiekum mee  >:D >:D

Genoeg gein,

Erik geweldig mooi wat je hier hebt neergezet. Tjonge jonge. Ik ken zo een paar wijzen uit het Oosten die wel eens een kijkje willen komen nemen....uh eerder een luister-je.

Geniet van je Lui(st)e(r) vakantie.

GRTN,

Jan

blue-eyes

Citaat van: bmateijsen op juli 19, 2005, 09:23:57
Dat vinden wij een hele eer!!! Ik ga even met Garmt kortsluiten wanneer dit het beste uitkomt!

Groet Bjorn

Speakers zonder beperkingen bestaan niet. Als in jullie review geen enkel negatief aspect wordt genoemd geloof ik jullie verhaal niet meer ;D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

beunky

Citaat van: Blue-Eyes op juli 19, 2005, 18:49:07
Speakers zonder beperkingen bestaan niet. Als in jullie review geen enkel negatief aspect wordt genoemd geloof ik jullie verhaal niet meer ;D

3 negatieve aspecten bij deze speakers:
1. ze hebben ongetwijfeld VEEL ruimte nodig voor ze goed klinken ;)
2. ze hebben geen hoge waf-factor ;)
3. ze zijn loeizwaar dus moeilijk te verplaatsen ;D

Maar om dat nou per definitie negatief te noemen... ;D ;D ;D ;D ;D
Eigenlijk kan ik niet écht negatieve dingen aan deze speakers bedenken ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

blue-eyes

Dat is dus niet objectief. Je hebt ze nog nooit gezien en gehoord. Je trekt bij voorbaat al een conclusie.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

BOUBOU

Citaat van: beunky op juli 19, 2005, 19:47:15
3 negatieve aspecten bij deze speakers:
1. ze hebben ongetwijfeld VEEL ruimte nodig voor ze goed klinken ;)
2. ze hebben geen hoge waf-factor ;)
3. ze zijn loeizwaar dus moeilijk te verplaatsen ;D

Maar om dat nou per definitie negatief te noemen... ;D ;D ;D ;D ;D
Eigenlijk kan ik niet écht negatieve dingen aan deze speakers bedenken ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Eerst luisteren!, hoe vaak moet ik dit nu nog zeggen!!  >:(  ;)  ;D
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Vigier

Heej Erik,

leuk hoor, dat jij nu klaar bent, maar wat moeten wij nu? De tijd die wij kwijt waren om dit allemaal te volgen, wat moeten wij daar in de toekomst mee doen?
Wie gaat die lege ruimte opvullen?

Na deze week heb ik 4 weken vakantie om 2 nieuwe frontspeakers te bouwen (ambitieus plan, het MOET lukken in 4 weken, maar het zal wel weer niet)... Maar voor de mensen die nog geen project hebben: je hebt nu zeeen van tijd, dus bedenk snel wat....

Groet, Joris

Durk

Hoe lang zou avalon er over doen om een paar sentinels klaar te krijgen?
Ze hebben wel erg mooie houtverbindingen moet ik zeggen..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

garmtz

Citaat van: Blue-Eyes op juli 19, 2005, 18:49:07

Ik zal een blocnote meenemen en alles noteren, goed en 'slecht'. Aangezien het zelfbouw is, denk ik dat Erik alleen maar blij zal zijn met eerlijke meningen. Ik denk echter niet dat het tegen zal vallen. Weet al wel 1 opname die ik wil horen: live CD van Dead Can Dance, opgenomen in de PWA zaal in het Congrescentrum (ik was erbij)...  8)

..............je komt niet aan noteren toe....................... 8) (bluf bluf)

Gisteren weer iemand op visite gehad (geen forumlid)....hij had 25 cd's bij hem ....en na het 1e nummer van Pro's en Con's (Roger Waters) luisterde hij de hele cd in 1 adem af (citaat) en Cafe Bleu (Barber) weer de hele cd helemaal af.... ;)....daarna een paar van Shirley Horn en alweer helemaal af...hahahaha

Om te laagkicken hebben we alleen nog maar wat Madonna Tracks gespeeld....Hij knikte de hele avond vol ongeloof..... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Maartje

Beetje weinig foto`s de laatste paar pagina`s vinden jullie niet ?  ;D
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

Jan Deckers

Misschien begint Erik wel een paysite met mooie plaatjes van xXx...dan heeft hij zo de kosten eruit ;D ;D

Kjelt

Citaat van: Maartje op juli 20, 2005, 09:13:16

Helaas kun je aan foto's dan ook niets horen  :'(
De vraag is willen we dit eigenlijk wel horen? Als het zo goed klinkt dan gaat dadelijk het halve forum of een hypotheek nemen en powerbuyen of zaagmachines aanschaffen  ;D

Citaat van: Maartje op juli 20, 2005, 09:13:16

;D

Oracle

Wat een enorme speakers blijven het!  :o

Zou ze best een keer 'live' willen horen/zien, maar ja, die wachtlijsten in de gehoorzorg tegenwoordig, hé...  ;)

Groet,
Mark

advr

het blijven plaatjes Eric, prachtig, prachtig  :o :o :o
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Nog voor de viezerikken... "een naakt".... :P

Maartje

weer m`n toetsenbord afdrogen  ;D
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

advr

Citaat van: Erik van Voorst op juli 20, 2005, 09:45:51
Nog voor de viezerikken... "een naakt".... :P

naakt is niet altijd "lelijk"  ;D ;D ;D

hoor je verschil in "naakt" en "niet-naakt".
Ik heb dat in ieder geval wel ...
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Jan Deckers

functioneel naakt!!! heeft altijd een meerwaarde voor de uitvoering ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Mooi hoor.

BWzes03

Erik, met verbazing heb ik het 'draadje' gevolgd.
Echt ongelofelijk !!
Na ruim twee jaar bouwen kun je dan eindelijk genieten van 'the fruits of your labour'.
Ik kan me alleen maar indenken wat een voldoening dat dat zal geven.
Heel veel plezier gewenst met luisteren/genieten.

Bjorn, Garmt, ga er maar aan staan.
Ik wens jullie heel veel geluk met het 'proberen' te omschijven wat er goed is/niet goed is.
Ik ben alleen bang dat de superlatieven te kort zullen schieten  ;D ;D

off-topic: zullen we de 100.000 views halen ?
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

bmateijsen

Citaat van: BWzes03 op juli 20, 2005, 10:06:47
Bjorn, Garmt, ga er maar aan staan.
Ik wens jullie heel veel geluk met het 'proberen' te omschijven wat er goed is/niet goed is.
Ik ben alleen bang dat de superlatieven te kort zullen schieten  ;D ;D

off-topic: zullen we de 100.000 views halen ?

Ik kijk er erg naar uit!

En dan is het tijd voor Grolsch ;)