Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Romano

Audiotwin

Verschrikkelijk mooi!!!!!!! 8)
Tevredenheid!!!

voodooless

Het wordt wel saai zo met al die posts...

... misschien is het beter dan alleen de mensen reageren die het niet mooi vinden  ;D

...
...
...
...

Hmm, wat een stilte ::)

(just kidding  8), ook ik vind het nog steeds erg mooi hoor  :o )

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: deepspace op juni 23, 2005, 13:14:20
Het wordt wel saai zo met al die posts...

Is natuurlijk 1 van de redenen dat ik het op het forum zet...complimentjes krijgen is nog steeds erg gaaf....ook nog na 80.000 hits ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Jean Pierre

Citaat van: Erik van Voorst op juni 23, 2005, 13:18:21
Is natuurlijk 1 van de redenen dat ik het op het forum zet...complimentjes krijgen is nog steeds erg gaaf....ook nog na 80.000 hits ;)

Ik denk dat het ook wel positieve effecten op jou heeft. Als veel het zouden afkraken is het voor jou ook niet meer zo leuk om hier te posten en misschien zelfs om er niet meer zo aan te werken(na 2 jaar werk oid toch?) enzo?

Ik vind het iig mooi! Complimenten en ga zo door ;)

Savart

Had je niet beter dat Bose 3-2-1 systeem gekocht?
Daar komt ook zeer mooi geluid uit en dan had je
direct 5.1 en het had veel goedkoper uitgekomen!
Daarbij waren ze ook nog eens veel mobieler geweest!
Misschien toch iets om over na te denken  ;)

(gewoon ter afwisseling en omdat ik nieuwsgierig ben
naar de zonder twijfel leuke reacties)

Vigier

Erik,

ik zal eens mijn eerlijke reactie geven: bwegh, wat zijn het echt verschrikkelijk lelijk vormgegeven kasten. Ik kan er niets aan doen, maar ik vind het ontwerp gewoon lelijk
Maar WOW, wat zijn die mooi afgewerkt zeg! De bouw en de afwerking zijn echt fantastisch :)

Wat ik het meest bewonder is het geduld dat je er voor op kunt brengen! Je weet zelf dat als je het af zou raffelen dat je je zou ergeren aan het resultaat, maar jij kunt het gewoon elke keer rustig doen! Ik ga bij mijn huidige project gewoon elke keer aan jou denken, als ik dreig me te gaan haasten, dat ik dan ff inhou...

Garoet, Joris

Geen probleem...smaken verschillen... ;)

Af en toe heb ik toch ook last van (te) weinig geduld...maar ik probeer het nu tot het eind toe
rustig en overdacht af te maken...

Trouwens wel een verschrikkelijk leuke icoon..hahahaha LOL  ;D

PS
Probeer Baptist te Arnhem eens voor je passer  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

voodooless

Zeker op het eind moet je uitkijken. Je bent zo dicht bij, maar de laatste loodjes... heel irri!

Sullivan

Ik kan niet wachten om het geheel te zien. Mooi, mooi, mooi en nog eens mooi! O0

mvg,
Frank

Durk

Baptist hier...

<Ik zoek een passer..>

Een plasser??

<nee een passer>

Volgens mij hadden wij onlangs een topic over een zekere baptist.

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

BOUBOU

Ik weet niet meer wie er om vroeg, maar ik wil best eens informeren bij Baptis over die Passer.
Ik woon toch in de buurt.

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Audiofiel

Het gaat wel om een grote plasser, Bouke.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Savart

LOL, het was dan ook niet serieus bedoeld, vandaar de  ;)
Je zou het maar moeten durven vergelijken  ::)

garmtz

Hahaha! Fineermannetje is er flink ingetrapt... ;) Was niet serieus bedoeld denk ik...  ;) Toch? Toch...?  :-X

Smitsmans

Voor alle zekerheid dan maar een serieuze Bose reactie:

Ik heb ook een bose setje (Acoustimass) dat volgens mij beter is dan de 1-2-3, zeker in combinatie met een NAD T762 en Sony DVD speler. Echter...

Ik speel nu een tijdje met mijn zelfbouw minimonitors met een nog verre van optimaal filter. Geen echt diep laag en een te snelle afval onder 700 Hz. De speakers staan ook nog eens vrij opgesteld, wat de huidige tekortkomingen nog eens extra onderstreept.

Zelfs nu al is het geluid veel en veel beter dan de Bose. Zelfs met film laat ik de basmodule niet meer als subwoofer meedraaien, want die voegt niet veel meer dan ongewenste kleuring toe. Zo als het er nu uitziet gaan ook mijn speakers even logeren om gefilterd te worden.

Ik heb het idee dat ik op basis van eigen ervaring een (heel) klein beetje weet waar Erik mee bezig is.

Erik, ze zijn groots in alle opzichten  O0 (en ook volgens mijn vrouw te groot(s). Gelukkig kan ik nu zeggen dat een Opus kloon een stuk kleiner is. ;D

Succes met de laatste lootjes, al heb ik begrepen dat die van  zand zullen zijn. Vooral ook veel plezier met luisteren, want daar gaat het natuurlijk vooral om.  :D

Ik dacht dat slechts vrouwen voor diamant vallen, maar ik betrap mezelf erop dat ze behoorlijk mijn aandacht trekken. Zijn ze echt zoveel beter dan de ceramische tweeters?

Groeten, Guido

Citaat van: Smitsmans op juni 23, 2005, 20:24:21

Ik dacht dat slechts vrouwen voor diamant vallen, maar ik betrap mezelf erop dat ze behoorlijk mijn aandacht trekken. Zijn ze echt zoveel beter dan de ceramische tweeters?

Groeten, Guido

Ja ze zijn echt zoveel beter... :o

Dat ik trouwens nog zoveel BOSE (of is het BOZE) liefhebbers aantrek met mijn project is eigenlijk nooit bij mij opgekomen... :P

Net weer terug uit de garage en gevochten tegen de warmte....omdat de luchtvochtigheid prima is ben ik toch nog even doorgegaan en weer een bovenkant en achterkant aan de xXx-Mid gemaakt...morgen weer vrij voor de rest dus.....voorzichtige planning....zondagavond de 2e mid klaar ....en dan de subs....yesssss..... 8)

jowi

Citaat van: Erik van Voorst op juni 23, 2005, 21:23:25
Dat ik trouwens nog zoveel BOSE (of is het BOZE) liefhebbers aantrek met mijn project is eigenlijk nooit bij mij opgekomen... :P
Haha.. ja die Bose 'liefhebbers' gaan vooral voor het in hun ogen spectaculaire audio-achtige uiterlijk en 'speciale' techniek... dus die zien jou set als een soort super-Bose ;D ;)

Audiofiel

Een van de verkopers van de high-end afdeling van Staffhorst aan de Vredenburg in Utrecht had (10 jaar geleden) zijn zoontje van twee jaar 1 nieuw woord geleerd naast "mamma" en "pappa". Als iemand "bose" zei, dan trok het jochie een heel vies gezicht. Echt heel erg leuk.

Ze riepen daar altijd: "Had je van Bose gehoord, dan had je zijn dealer vermoordt..."
Wat ook bijna gebeurde, ze waren zo goed als hun dealerschap kwijt toen een mystery-man negatieve adviezen kreeg over de aankoop van Bose.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Smitsmans

Ik ben al lang geen Bose liefhebber meer hoor. ;)

Het lijkt een beetje op ex rokers (ben ik ook), die zijn dan wat meer anti en zoeken andere extremen op. In dit geval misschien speakers zoals Erik ze bouwt.

Fantastische inspiratie geeft dat, zo´n geweldig project, en heeft (mede, vergeet zeker niet de geweldige site van Tony Gee) bij mij al geleid tot zelfbouw met Thiel units.

Ik hoop het upgrade virus een beetje in de hand te houden, maar de recente aanschaf van een (weliswaar 2e hands) TAG processor is wellicht een slecht teken in die zin. ;D

Maar wat een leuke hobby of eigenlijk passie! :D :D

voodooless

Citaat van: jowi op juni 23, 2005, 21:35:29
dus die zien jou set als een soort super-Bose ;D ;)

Niet schelden hè ;)

fgroen

CiteerIk hoop het upgrade virus een beetje in de hand te houden, maar de recente aanschaf van een (weliswaar 2e hands) TAG processor is wellicht een slecht teken in die zin.

Smitsmans, gezien het niveau speakers waarmee je nu bezig bent en de elektronica die ervoor staat kan ik nu al zeggen dat je upgrade-virus op dit moment alleen nog maar aan het kiemen is.  >:D

Dat is dan misschien meteen weer een slecht nieuws bericht: hele goede speakers en middelmatige elektronica is HEEL ERRUG FRUSTREREND! Andersom geeft veelal een beter resultaat. :o

Maar goed, als het goed moet zijn dan is iedere schakel in de keten natuurlijk belangrijk.

Kortom: regel eens een high-end stereo en laat je verrassen...  8)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Jean Pierre

Ja ze zijn echt zoveel beter... :o

Net weer terug uit de garage en gevochten tegen de warmte....omdat de luchtvochtigheid prima is ben ik toch nog even doorgegaan en weer een bovenkant en achterkant aan de xXx-Mid gemaakt...morgen weer vrij voor de rest dus.....voorzichtige planning....zondagavond de 2e mid klaar ....en dan de subs....yesssss..... 8)

Naast het bouwen vind ik dat je ook complimenten mag hebbe voor het werken met dit weer!! Het is #*(T^)# warm! en jij zit gewoon hard te werken terwijl de anderen in de zon zitte, of zoals mij int water :p Kvind het toch wel knap goed doorzettingsvermogen!!

De 2  xXx-Mids zijn af..........althans de 2e moet nog lak en olie...maar dat is "schoon" werk.

Morgen een beginnetje maken met de subs.... ;).

fireman

Citaat van: Erik van Voorst op juni 25, 2005, 17:10:47
De 2  xXx-Mids zijn af..........althans de 2e moet nog lak en olie...maar dat is "schoon" werk.

Morgen een beginnetje maken met de subs.... ;).

Akelig mooi. Ga zo door.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17