Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Foei...dat je mijn mails niet leest  :P

Citaat van 20 juli 2004:

De scharnier om de  "motorkap"  van de xXx-speaker open te klappen is van roestvrijstaal genomen.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Citaat van: Erik van Voorst op juni 15, 2005, 09:08:31
Foei...dat je mijn mails niet leest  :P
Je bedoelt al die 2534 posts uit mijn hoofd leren? >:D

Overigens bestaan er verschillende kwaliteiten en samenstellingen van RVS. In de volksmond wordt alles op 1 hoop gegooid. Het ging mij er uiteraard om dat ze niet gevoelig moeten zijn voor magnetisme. Op sommige soorten 'RVS' plakt een magneet namelijk wel en dat is niet de bedoeling.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Movievault

Erik worden de speakers een hij of een zij  ;D
Welke dikte van lood heb je genomen?
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Citaat van: FrankG op juni 15, 2005, 09:20:37
Erik worden de speakers een hij of een zij  ;D
Welke dikte van lood heb je genomen?

dakgootlood van de Gamma...plm. 1 mm  ;)

Vandaag besloten om van de loodkorrels af te stappen en alleen voor zand te gaan.
Dit heeft puur te maken met het uiteindelijke gewicht van de xXx-Speakers...

Ik heb zojuist de bouwer van mijn huis aan de telefoon gehad om te checken...mijn vloer is uitgerekend op 150 kg de m2....als ik voor zand ga dan zal dit een klein beetje overstijgen...maar ga ik voor loodkorels...dan is het verschil met zand een factor 4
en loopt mijn vloer kans op scheuren... :'(

Ik verwacht niet dat het gehoormatig nog baanbrekende verschillen oplevert..
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

nou ,Erik dan moeten ze op dieet
die kastjes van mij wegen zo'n 180 kg/stuk! zonder zand en loodkorrels... ;D
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Romano

Citaat van: ruud2 op juni 15, 2005, 10:33:01
nou ,Erik dan moeten ze op dieet
die kastjes van mij wegen zo'n 180 kg/stuk! zonder zand en loodkorrels... ;D

heb je ook een foto van die monsters?

bmateijsen

Citaat van: Romano op juni 15, 2005, 10:40:00
heb je ook een foto van die monsters?

Volgens mij moet je gewoon even terug bladeren...

De xXx-Head samen met de xXx-mid inclusief units wegen 64 kg...

De lege xXx-Sub ga ik straks opnieuw wegen....want zijn weer dingen bijgekomen  :-\

Romano

Citaat van: bmateijsen op juni 15, 2005, 10:43:19
Volgens mij moet je gewoon even terug bladeren...

ik bedoel de speakers van ruud2 

R

ruud2

daar staat een ander monster.... :-\
ontwerp en bouw van de violators= vrijwel gelijk aan Erik's xXx'en maar dan toch weer anders.
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Oracle

Citaat van: Erik van Voorst op juni 15, 2005, 09:24:20
Ik heb zojuist de bouwer van mijn huis aan de telefoon gehad om te checken...mijn vloer is uitgerekend op 150 kg de m2....als ik voor zand ga dan zal dit een klein beetje overstijgen...maar ga ik voor loodkorels...dan is het verschil met zand een factor 4 en loopt mijn vloer kans op scheuren... :'(

Ik had dat eerder ook al aan je gevraagd, en toen was je antwoord:

Citaat van: Erik van Voorst op maart 31, 2005, 21:56:36
Er is rekening gehouden met de vloer... ;)

Had je toch iets over het hoofd gezien? Wel balen voor je!

Groet,
Mark

P.s. dit is niet bedoeld om lullig te doen, overigens...

Sullivan

Erik,

De heads zien er puik uit. Ik snap niet zo goed waarom je die potloden er tussen had. Zit er dan al lijm tussen en haal je die dan 1 voor 1 weg?

mvg,
Frank

Durk

je kunt je speakers ook een eigen fundering geven.....

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Jean Pierre

Citaat van: Durk! op juni 15, 2005, 17:57:21
je kunt je speakers ook een eigen fundering geven.....

?????? verklaar u nader  ::)

Citaat van: Mark Lemmens op juni 15, 2005, 16:37:37
Ik had dat eerder ook al aan je gevraagd, en toen was je antwoord:

Had je toch iets over het hoofd gezien? Wel balen voor je!

Groet,
Mark

P.s. dit is niet bedoeld om lullig te doen, overigens...

Er waren toen al 2 afhankelijke adviezen die zeiden...geen probleem...

De aannemer echter gaat  " op zeker"  en zegt dat de garantie tot 150 kg gaat...

In het echt kan dat weer vele malen meer zijn...hangt ook af van de lokatie enz...

Maar ik neem geen " onnodig" risico en verruil het lood voor zand....dan blijft het nog steeds een extreme constructie en zit dan niet met de zenuwen... 8)

Savart

En als je de plaats ervoor hebt, is er dan geen mogelijkheid om de oppervlakte waarop de speaker
rust, gewoon uit te breiden. Door bijvoorbeeld een enorme plaat marmer eronder te leggen?
Als die aan alle kanten er een 30-40cm verder dan de speaker komt is je draagoppervlak toch verdubbeld
en mag je speaker opeens 300kg wegen. Of en in welke zin dit het geluid zal beïnvloeden weet ik wel
niet direct maar jij ongetwijfeld wel.  :)
Verder kan ik ook wel begrijpen dat je ook moet kijken naar de mobiliteit van je boxen en als je het
evengoed met zand af kan, dan is het zo ook goed natuurlijk.

Ja daar heb ik ook nog aan zitten denken...maar ik denk dat het geluid met lood niet schokkend beter meer wordt dan met het zand....

Ik heb tenslotte op zolder die extreme sub ook ongekleurd gekregen met zand...dus....ik heb er vertrouwen in...

Ook heb ik vuldoppen aangebracht...dus bevalt het mij toch weer niet dan ga ik oplossingen zoeken...zoals lokale steun onder de vloer of draagkracht veranderen enz... ;)

dddac

Citaat van: Erik van Voorst op juni 15, 2005, 22:22:24
Er waren toen al 2 afhankelijke adviezen die zeiden...geen probleem...

De aannemer echter gaat  " op zeker"  en zegt dat de garantie tot 150 kg gaat...

In het echt kan dat weer vele malen meer zijn...hangt ook af van de lokatie enz...

Maar ik neem geen " onnodig" risico en verruil het lood voor zand....dan blijft het nog steeds een extreme constructie en zit dan niet met de zenuwen... 8)

OK, even cool blijven en rationaliseren.........   O0

150kg/m2 is belachelijk weinig. Bij een feestje staan 4 kerels met buikjes (zeg 90kg) met elkaar te kletsen over je mooie speakers (of roddelen over de aannemer). Dus 4x90=360kG op een vierkante meter, waarbij de druk over hun 8 voeten van 2dm2 verdeeld wordt...... dus een lokale druk van 90/4*100= 2250 kg/m2......

Mijn waterbed levert ook ca 300kG /m2......... wat te zeggen van een stoel met dikke man van 150kg ?? dat is op een paar cm2?

All in all denk ik dat dit behoorlijk zal meevallen...........

Wat wegen je speakers ? 300kG ?? en dat op ca 25dm2 ?? lijkt mij geen probleem.............

mvg
doede

Wijx wondere wereld

Hoi,

als je een betonvloer hebt is die volgens de NEN-norm berekend met een veranderlijke belasting van 3,75 kN/m2. Daar zit een veiligheidsfactor overheen van 1,5 dus 4,625 kN. Sommige aannemers sjoemelen een beetje met de veiligheids factoren dus houdt maar 3,75 kN/m2 aan. 10 Newton is 1kg dus dan zou je vloer berekend moeten zijn op 375 kg/m2 en dat is in het meest ongunstige geval (er zitten namelijk nog veel meer veiligheidsfactoren over de rest van de constructie).

Wil je meer info lees dan even de NEN door (of vraag het).

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Shorty

Citeerje kunt je speakers ook een eigen fundering geven.....
Citeer??? ??? verklaar u nader ::)

Van de inmiddels overleden zakenman Reinder Zwolsman was bekend dat hij bij het bouwen van zijn villa een extra funderingspaal had laten slaan die alleen bestemd was om er de sokkel van zijn platenspeler op te zetten....   :o  8)

VrGr,

Bart J.

Wijx wondere wereld

Beton waarschuwt trouwens altijd als het te zwaar belast wordt
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

GTDesign

Citaat van: Erik van Voorst op juni 10, 2005, 12:01:54
:)

Hoi Erik,

Petje af voor je kunsten en hoe je steeds weer tot een oplossing komt met lastige construkties enz.

Zelf gebruik ik altijd Frencken contact lijm met fineerwerk echter een vraag:
Heb je al eens overwogen om met een kantenfreesje te werken om het overtollig fineer weg te snijden ?

Movievault

Citaat van: GTDesign op juni 16, 2005, 09:04:33
Hoi Erik,

Petje af voor je kunsten en hoe je steeds weer tot een oplossing komt met lastige construkties enz.

Zelf gebruik ik altijd Frencken contact lijm met fineerwerk echter een vraag:
Heb je al eens overwogen om met een kantenfreesje te werken om het overtollig fineer weg te snijden ?
Voor die rechte hoeken zal dat wel gan maar voor die facetten?
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>