Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Oracle

Citaat van: Erik van Voorst op juni  8, 2005, 21:55:28
OOOHHHHH...ik wou dat het al morgen wassss.... :)

En het is vandaag geworden! ;)

Veel plezier!!

Groet,
Mark

Maartje

wat dacht je er van om een webcam aan die loupe-lamp te monteren ?  ;D
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

Erik van Voorst (in memoriam)

Na een hele ochtend TOCH weer van de ene verbazing in de andere te vallen...(wat staat er een hoop info op een ouderwetse cd :P)....alvast de xXx-Heads meegenomen...

Ik heb een beginnetje gemaakt....

Allereerst het fineer met veel geduld bij elkaar zoeken...letten op tekening en lichtval..

Daarna met witte houtlijm (Topspeed) rolleren en plm. 1 uur klemmen (op de verpakking staat 4 tot 15 min maar dat is te weinig)

Schuren met de hand in de lengterichting van het fineer met het HPL als gids...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

:)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

advr

mooie kleur!!

dat gaat prachtig worden ;D

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Weer even een paar fotootjes...

Ik begin te verlijmen op de top dan de achterzijde dan de 2 zijkanten dan de facetten en als laatste de voorste doekkadertjes.

Ik ben nu overgestapt op contactlijm want ik vind dat je het persen te veel moet nalopen...en dat is bij de xXx-Mid straks echt een probleem...

Ben blij met het advies van Dennis (Fineermannetje) want het verlijmen met contactlijm gaat uitsteken en je ziet konstant je werkstuk..dus wat je doet...

Het schuren gaat nu met korrel 150...dat is tijdrovend maar je schuurt messcherp...het laatst beetje schuur ik met een omwikkeld houtklosje ipv een neopreen zadeltje....zo blijft het spiegelglad en vlak......iets wat
vooral bij Avalons een must is... ;)

Langzaam na 2 jaar komt het tot leven... ;D

Harry HT

Hoi Erik,
Citaat van: Erik van Voorst op juni 10, 2005, 12:03:08
Langzaam na 2 jaar komt het tot leven... ;D
;D En na 3 jaar inspelen pas genieten. :-X

Vind je het moeilijker werken op de manier hoe je nu fineer aanbrengt? Of hecht de contactlijm in één keer goed?

Gegroet,

Harry

p.s. Ga zo door  8)
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Movievault

Erik ik blijf gewoonweg elke keer zonder woorden toekijken.
Meesterlijk mooi
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Xander

:o ...wow... wat mooi... :o

Echt geweldig, geen woorden voor!
Ga zo door, Erik!

Groetjes,

Xander
Full HD, Dolby surround HD & Blu-ray:
Panasonic plasma TH-42PZ80
Marantz SR5003 - Marantz DV4003 - Playstation 3
Mordaunt Short 902i avant Atacama Nexus 5 stands REL Quake

Citaat van: Harry HT op juni 10, 2005, 12:20:17
Hoi Erik, ;D En na 3 jaar inspelen pas genieten. :-X

Vind je het moeilijker werken op de manier hoe je nu fineer aanbrengt? Of hecht de contactlijm in één keer goed?

Gegroet,

Harry

p.s. Ga zo door  8)

Neen contactlijm is geen probleem WEL even een 2-handige roller kopen (is niet goedkoop)
De fabrikant geeft een negatief advies over het gebruik van een houtblokje met hamer.....
Eigenwijs als ik ben gebruik ik die toch.....maar wel alleen voor de randen.... :)....

De xXx-en hebben nu al behoorlijk lang in staan te spelen.....straks krijgen ze ook nog een burn-in cd voor hun kiezen....dus dat gaat helemaal goed komen... ;D

Wowly

ohh man, nou gaan ze idd echt leven!!. Straks met de lak erover.......no'g mooier!!!!!

fgroen

De enige reden Waarom Neil Patel niet ongerust hoeft te worden is dat jouw projekt zo tijdrovend is...  ;D

Met andere woorden: Sodeknetters, wat een professionaliteit!!!

Ik moet zeggen dat jouw goede ervaringen met contactlijm bij mij ook weer hoop doet opsprankelen. Ik heb een keer een set speakers gefineerd met houtlijm en een vel voorgevoegd kersenfineer. Omdat de kasten gewoon rechthoekig waren ging dat aardig, ik gebruikte een halve straat aan bakstenen, en de andere speaker als aandrukgewicht.  :-\ Alleen al dat gesjouw elke keer deed me niet uitkijken naar de volgende klus. Ik ben benieuwd of de contactlijm methode ook goed werkt op de grote vlakken van je baskasten.

Ik zie ze nu al voor me: twee van die enorm stak afgewerkte "nonnen" in je woonkamer!  8)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

R

Hulde erik.. Juweeltje

Audiofiel

Het ziet er weer fantastisch uit. Ik ben benieuwd hoe het wordt na het oliën! Ik hoop niet dat je straks in een gat valt, Erik, nu alles zijn afronding nadert. Je bent zo gedreven en enthousiast bezig geweest en straks is alles af. Ga je dan een ander project starten?

Citaat van: fgroen op juni 10, 2005, 14:51:25
Ik zie ze nu al voor me: twee van die enorm stak afgewerkte "nonnen" in je woonkamer!  8)
Of twee van die strakke nonnen in je slaapkamer!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Gydotron

Eric,

Ik begrijp niet dat je met contactlijm wil fineren. Ik heb daar slechte ervaringen mee. Na verloop worden de naden trouwens donker. Vroeger wist ik niet beter maar contactlijm gebruik ik nooit meer om te fineren.

Grtn  Guido

Wowly

tsk, werd mij althans toch door diverse meubelmakers aanbevolen......
Hangt er misschien vanaf welke contactlijm je gebruikt? (merk?)

Swanny

Ik sta ook op punt om te beginnen met fineren en contactlijm werd ook door mijn meubelmaker aanbevolen.
Het is wel een andere contactlijm dan dat ik gewend ben. het is precies zoals boter.
Ik heb gisteren eens een proefstukje gemaakt en het ging perfekt!

Marc Heijligers

Kijk voor fineren ook eens hier, ik vind het een goed overzicht:

http://www.af.nl/voorraad/fineer/fineerles/

Ook daar raadt men overigens contactlijm af. Toen we samen met Gydotron de Milestones hebben gefineerd, hebben we de eerste speaker met contactlijm gedaan. Dat is lastig werken, moeilijk te herstellen, en bij eventueel lakken kan je achteraf vlekken krijgen.

We zijn daarna overgestapt op een methode met sneldrogende houtlijm. Opbrengen op zowel de speaker als de fineer, laten drogen, en daarna met strijkbout en afgerond blokje hout opwrijven. Met deze methode durf ik, niet de meest handige met houtbewerking en aanverwante zaken, te stellen dat fineren SIMPEL is. De grootste uitdaging is om stukken fineer tegen elkaar te leggen, en geen naad te krijgen bij opbrengen.

Op de website zelf zegt men: "er zijn net zoveel methoden als er vakmensen zijn". M.a.w., wat  je ook kiest, het resultaat ziet er fantastisch uit! Succes met het fineren van de rest van je speakers!!! 

Grtn.,
Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

Sullivan

Erik,

Wordt werkelijk prachtig. Ik heb bewondering voor je aanpak en doorzetting. Het resultaat is GEWELDIG.

MAAR ik had na zoveel werk en na zoveel spanning om je speakers achter te laten voor de filtering een iets andere reactie verwacht:

Citaat van: Erik van Voorst op juni  9, 2005, 18:41:23
Na een hele ochtend TOCH weer van de ene verbazing in de andere te vallen...(wat staat er een hoop info op een ouderwetse cd :P)....alvast de xXx-Heads meegenomen...

Uit bovenstaande zin spat het enthousiasme er niet van af. Valt het toch een beetje tegen of komen de lovende kritieken nog...?

Veel succes voor de laatste loten.

mvg,
Frank

Frank...het is het mooiste geluid ter wereld  8)....maar voel je hem....HET ZIJN MIJN SPEAKERS  ::)....hoe kan ik dan serieus op een ander forumlid objectief overkomen...een aantal mensen van het forum moeten het maar eens beluisteren... ;)

Okay gaan we weer ....

De foto's spreken een beetje voor zichzelf..
Tip:...als je de facetten en de grillebelijning van onbehandeld fineer neemt...dan moet je ontzettend nauwkeurig en rustig snijden ivm de nerven...het liefst alles crepe-tapen... ;)

Heel nauwkeurig en veel vergelijkend een passend facet uitgezocht...uit een andere Maple batch (onbehandeld).

Even 2 timmermanspotloden ertussen om te positioneren...

Even een " loupecheck"  na veel schuurwerk... ;D